پاسخگویی ۲۴ ساعته ۶۲۹۹۹۰۱۰- ۰۲۱

چگونه جلوی سر خوردن فرش را بگیریم

از گذشته تا کنون همواره فرش ها به عنوان یک عضو جدانشدنی در همه منازل به شمار می‌روند و وجود آنها را می توان در فضای داخلی همه منازل مشاهده کرد.
فرش ها از اصلی ترین کالای موجود در همه خانه ها محسوب می‌شوند.
از این رو افراد حساسیت بسیار بالایی در انتخاب و تهیه فرش متناسب برای منزل خود به خرج می‌دهند، چراکه از زمانی که پا به داخل منزل می گذاریم، معمولا اولین چیزی که چشم بیننده را به خود جلب می نماید، فرش ها هستند، جلوه و نمایی که فرش ها از خود به نمایش می‌گذارند تاثیر بسیار به سزایی در چشم‌نواز بودن دکوراسیون داخلی منزل خواهد داشت.
یکی از معضلاتی که معمولا افراد با آن مواجه خواهند شد این است که پس از قرار دادن فرش ها بر روی سطح زمین، با رفت و آمد هایی که بر روی آنها انجام می‌شود، فرش نیز جابه شوند و حرکت کند، و همچنین حین زمانی که بر روی فرش ها نشسته اید، ناگهان آنها روی زمین لیز بخورد، و سبب شوند که شما مجبور شوید دائما مشغول به صاف کردن آنها و قرار دادن فرش ها در جای اصلی خود باشید، در این مقاله قصد داریم تا به ارائه پیشنهاداتی در جهت جلوگیری از وقوع این اتفاق بپردازیم.

جلوگیری از سر خوردن فرش

عواملی که می‌توانند در سر خوردن فرش ها موثر به شمار آیند.

 همواره مسئله لیز خوردن فرش ها از بزرگ ترین مشکلاتی است که سبب شده است تا افراد زیادی را به خود درگیر نماید، چرا که علاوه بر اینکه آنها با در جای خود قرار نگرفتن ظاهری نامرتب به فضای خانه خواهد بخشید، ممکن است برای تردد اعضای خانواده در خانه نیز خطرناک باشد و موجب آسیب دیدگی آنها شود، از این رو بهتر است تا با عواملی که سبب لیز خوردن فرش می‌شود، آشنا شویم،

۱- دور دوزی نشدن فرش، یکی از اصلی ترین دلایلی که می‌تواند در لیز خوردن فرش ها موثر باشد، این است که دور دوزی برای آنها هنگام آهار زدن صورت نگرفته باشد، اگر به چهار طرف قسمت پشت فرش ها توجه کرده باشید، خواهید دید که در چهار طرف پشت آن چرم دوزی هایی انجام شده است، که این چرم دوزی برای جلوگیری از لیز خوردن فرش ها بر روی موکت، و یا سرامیک انجام شده است.

۲- جنس الیاف و یا نخ به کار برده شده در بافت فرش

جنس نوع نخ به کار برده شده برای بافت فرش نیز از عواملی است که می تواند در لیز خوردن فرش بر روی زمین تاثیر گذار باشد، معمولا فرش هایی که جنس نخ به کار برده شده در آنها اکریلیک می‌باشد، احتمال لیز خوردن فرش بر روی فرش به کمترین میزان خود می رسد.

۳- وزن فرش، وزن فرش‌ها نیز یک مورد دیگر در سر خوردن آنهاست، به طور معمول به هر میزان که فرش از وزن کمتری برخوردار باشد، به سهولت روی سطوح صاف و سفت لیز خواهند خورد.

۴- میزان شانه و تراکم فرش، همواره هرچه تعداد تراکم و شانه فرش‌ها بیشتر باشد دارای بافت ظریف‌تری خواهد بود پس در کل فرش نازک‌تر می باشد، که در این صورت نیز قطعا راحت‌تر بر روی سطح زمین سر می‌خورند.

روش های جلوگیری از لیز خوردن فرش 

در پیش تر به معرفی عواملی که در سر خوردن فرش ها بر روی زمین موثراند، پرداختیم اکنون می خواهیم به معرفی روش های جلوگیری از لیز خوردن فرش بپردازیم.

۱- به کارگیری ترمز فرش یا چسب ترمز جهت جلوگیری از سر خوردن فرش ها بر روی زمین، استفاده از ترمز فرش یا چسب ترمز یکی از روش هایی است که می‌تواند مانع از لیز خوردن فرش ها شود.
به کار گیری این روش می‌تواند گزینه ای معقول به شمار رود چرا که ترمز فرش با توجه به جنس لاستیکی که از آن برخوردار است هیچ گونه آسیبی به تاروپود فرش وارد نمی‌سازد، و شما می توانید به تعداد دفعات زیادی از آنها استفاده نمایید و بعد از هر بار شستشو آنها را بشویید، هم‌چنین بر روی فرش و سرامیک اثری نمی گذارد و به آن ها نخواهند چسبید.
از این رو می‌توان تنها با صرف هزینه ای بسیار ناچیز، و نصب راحت ترمز های فرش، از شر سر خوردن فرش های خود راحت شوید.

روش های جلوگیری از لیز خوردن فرش 

نحوه استفاده از ترمز فرش

برای استفاده از آن باید توجه داشته باشد که آن را در قسمت پشت فرش و جایی که ریشه ندارد بچسبانید. چسب ترمزها را در هر چهار طرف فرش نصب نمایید‌.

۲- به کارگیری لایه های مخصوص جهت جلوگیری از سرخوردن فرش روی زمین

 روش دیگری که می خواهیم به شما معرفی نماییم، این است که از لایه های مخصوص جهت جلوگیری از این اتفاق استفاده نمایید. این لایه ها دارای ضخامت بسیار کمی می باشند و در زیر فرش قرار می گیرند. و نکته قابل توجه اینجاست که باید این لایه ها از اندازه فرش کمتر باشد.

۳- به کارگیری پد لغزش جهت جلوگیری از سر خوردن فرش روی زمین

شما می توانید برای این منظور از پدهای لغزشی نیز کمک بگیرید، آنها از جنس های مختلفی می باشند، نحوه به کارگیری آنها نیز به این صورت است که باید آنها را در زیر فرش قرار داد، و نکته قابل توجه نیز اینجاست که اندازه پدهای لغزشی دقیقا اندازه فرش می باشد.

چرا فرش روی موکت لیز میخورد؟

علاوه براینکه ممکن است فرش ها به روی زمین لیز بخورند، امکان وقوع این اتفاق که آنها با قرار گرفتن بر روی موکت نیز لیز بخورند، وجود دارد. که می توانید کماکان همانند مطالبی که در پیش تر به آن پرداختیم عمل کنیم به عنوان مثال شما می توانید

۱- از اجسام سنگین همچون مبل ها کمک بگیرید به این صورت که قسمت هایی از فرش را زیر پایه مبل ها قرار دهید.

۲- چنانچه فرش اتاق پذیرایی اندازه مناسبی دارد می توانید از میز پذیرایی نیز برای ثابت ماندن فرش استفاده کنید. .

۳- استفاده از چسب دوطرفه نیز می تواند سبب جلوگیری از لیز خوردن فرش ها بر روی موکت ها شود، برای به کار گیری آنها می بایست یک رول ساده از نوار چسب دو طرفه تهیه کرده و سپس آن را بر روی سطح پشت فرش بچسبانید.

چرا فرش روی موکت لیز میخورد؟
از ویژگی ها بارژ چسب های دوطرفه می توان به آن اشاره کرد که چناچه فرش و یا موکت اتاق پذیرایی به هر شکل و اندازه ای باشد می توانیم از این نوع نوارهای فرش استفاده کنید. همچنین آنها اثری از خود بر روی فرش ها باقی نخواهند گذاشت.

۴- تهیه و استفاده از چسب های آکواریوم نیز قادر به ثابت نگه داشتن فرش ها بر روی سطح زمین خواهد بود.

نحوه استفاده از آن نیز به این صورت است که، با توجه به ساختار و ترکیباتی که چسب اکواریوم از آن برخوردار است، و چسب سیلیکونی که در ترکیبات آن وجود دارد، بیرنگ است، با استفاده از آنها می توانید فرش های خود را بر روی موکت ها بچسبانید که همانطور ثابت و بدون حرکت بمانند.

تماس با ما