پاسخگویی ۲۴ ساعته ۶۲۹۹۹۰۱۰- ۰۲۱

پد فرش و ضرورت استفاده از آن

یکی از جدید ترین راه حل ها برای جلوگیری از سرخوردن فرش استفاده از پد های مخصوص فرش می باشد که کاربردهای دیگری هم دارد و امروزه طرفداران زیادی را هم به خود اختصاص داده است.
به طور کلی فرش ها از جمله لوازم مهم و بسیار کاربردی در منزل هستند که جهت ثابت نگه داشتن ان ها راه حل هایی وجود دارد که یکی از آن استفاده از پد های فرش است.
امروزه فرش ها به دلیل قرار گیری بر روی پارکت و سرامیک، دچار سر خوردگی می شوند و در برخی موارد هم جمع می شوند که ممکن است حتی فرش در این جمع شدن ها بشکند و دچار آسیب شود که پد های فرش امروزه جز لوازم ضروری محسوب می شوند و دلیل آن این است که هم مانع سر خوردن فرش می شوند و هم باعث راحتی فرش می شوند و به علت این که جز لوازم مراقبتی برای فرش محسوب می شوند طول عمر فرش را هم بالا می برند.

پد فرش و ضرورت استفاده از آن
به طور کلی پد های مخصوص فرش به اندازه ی متراژ فرش هستند و نه بزرگ تر هستند و نه کوچک تر که در زیر آن قرار می گیرند و خود پوششی نازک می باشند که البته در گذشته هم از این محصول استفاده می شد اما امروزه پیشرفته تر و جدید تر می باشد و حتی از نظر جنسی هم نسبت به گذشته کاملا متفاوت هستند که امروزه جنس این پد ها از پلاستیک می باشد و وقتی بین زمین و فرش هستند فرش اصلا تکان نخورده و سر نمی خورد.
جنس های مختلف دیگری هم از این فرش ها وجود دارد مانند جنس نمدی و سایر جنس هایی که با طبیعت سازگار است تا به راحتی در صورت قرار گیری در طبیعت تجزیه شوند.
هم چنین فرش ها به دلایل مختلفی بر روی زمین سر می خورند که از جمله دلیل عمده ی آن جنس نخ پارچه است اما جنس زمین هم کاملا تاثیر گذار می باشد که هر چقدر جنس زمین صاف تر و صیقلی تر باشد فرش بیش تر سر می خورد اما تمام این مشکلات به راحتی با این پد های مخصوص قابل حل می باشد و در هر خانه این که این گونه باشد لازم و ضروری است که از این پد ها استفاده شود حتی اگر فرش ها در زیر مبل و میز قرار بگیرند باز هم‌ لازم است که از این پد ها استفاده شود چرا که با سر خوردن در زیر مبل ها و میز امکان شکستگی فرش بیش تر می شود.

چرا فرش ها روی کف خانه لیز می خورند؟

سر خوردن فرش ها کاملا طبیعی است که ممکن است در اکثر خانه ها این مشکل وجود داشته باشد و همین طور  افراد زیادی درگیر آن باشند و البته می تواند بسیار هم خطرناک باشد و باعث به زمین خوردن افراد شود به خصوص کودکان و افراد سالمند که جز قشر آسیب پذیر محسوب می شوند که در برخی موارد هم ممکن است اتفاقات ناخوشایندی برای آن ها ایجاد شود، به همین دلیل لازم است که راه حلی برای این مورد باشد تا از این اتفاق جلوگیری شود و البته این را بدانید که ضخامت و بزرگ بودن متراژ فرش هیچ تاثیری در جلوگیری از سر خوردن فرش ندارد و فرش در هر ابعاد و اندازه ای که باشد بر روی زمینی که از جنس سرامیک، پارکت باشد و بسیار هم صاف و صیقلی باشد سر می خورد به همین دلیل راهکارهای زیادی در خصوص این موضوع وجود دارد که با تهیه ی هر کدام از آن ها می توانید این موضوع را کاملا حل کنید اما این را در نظر بگیرید که اگر فرشتان دور دوزی نشده باشد به راحتی سر می خورد.

چرا فرش ها روی کف خانه لیز می خورند؟
اما امروزه با دور دوزی فرش ها که همان چرم دوزی است فرش ها سر جای خود باقی می مانند و اصلا سر نمی خورند حتی اگر بر روی سرامیک یا پارکت قرار بگیرند و حتی علاوه بر این مورد فرش از آسیب در امان است و کناره های فرش همیشه سالم و نو باقی می ماند و فرش را دیرتر دچار کهنگی می کند به همین دلیل بهتر است که اولین قدم این کار را انجام دهید.

مزایای استفاده از پد فرش چیست؟

پد های فرش یکی از پرطرفدارترین وسیله ها هستند که امروزه بسیار مورد استفاده قرار می گیرند که برای انواع فرش ها با هر جنسی که باشند مناسب هستند و به کار می روند و امروزه با ساختمان سازی های مدرن بیش تر از کف پوش های سرامیک و پارکت استفاده می شود که فرش هم به راحتی سر می خورد اما در  این قسمت در رابطه با محصولی صحبت می کنیم که از این اتفاق به راحتی جلوگیری می کند و مزایای بسیار کاربردی هم دارد که علاوه بر جلوگیری از سر خوردن فرش مزایای دیگری هم دارد که شامل موارد زیر می باشد :

۱- به فرش نرمی و لطافت خاصی را می بخشند که این مورد در صورت رفت و آمد بر روی فرش به صورت کاملا آشکار مشخص می شود.

۲- عایق صدا و رطوبت می باشند این گونه که وقتی در زیر فرش قرار می گیرند صدا را به طبقات پایینی منتقل  نمی کند و این موضوع می تواند برای آپارتمان ها بسیار مناسب باشد چرا که وجود سکوت یکی از موارد فرهنگ آپارتمان نشینی می باشد که باید رعایت و این پد ها هم می توانند کمک کننده های بسیار مناسبی باشند و هم چنین از لحاظ این که گفته می شود این پد ها عایق رطوبت هستند باید گفت که جنس پلاستیک و فوم از این پد ها مقاومت بسیار خوبی را در برابر رطوبت دارند.

۳- عایق مناسبی هم در برابر گرما و سرما می باشند چرا که به طور کلی این پد ها از هدر رفتن و خارج شدن انرژی جلوگیری می کند و چون به عنوان کفپوش است زمین را گرم کرده و وقتی زمین گرم باشد محیط خانه هم گرم می شود که برای فصل سرما بسیار مناسب هستند و در فصل گرما هم از هدر رفتن انرژی از لحاظ خروج آن جلوگیری کرده و محیط خنک می ماند.

مزایای استفاده از پد فرش چیست؟

۴- جلوگیری از ورود گرد و غبار به فرش که به علت این که این پد ها در زیر فرش قرار می گیرند از تار و پود فرش به خوبی محافظت می کنند به گونه ای که اجازه ی ورود را به گرد و غبار نمی دهند و کلا فرش به علت این که در تماس مستقیم با زمین نیست گرد و غبار را به خود نمی گیرد و حتی دیر تر هم کثیف می شود و فرش ها با وجود این پد ها مواد آلرژی زا به خود جذب نمی کنند که این مورد برای افرادی که دچار آلرژی و حساسیت های شدید هستند بسیار مناسب می باشد.

۵- و در نهایت که مهم ترین مورد از مزیت های این پد های فرش است این است که وقتی پد ها از ورود گرد و غبار به تار و پود فرش جلوگیری می کند باعث افزایش طول عمر فرش می شود چرا که فرش با این وجود هم دیرتر کثیف می شود و هم دیرتر دچار آسیب می شود به همین دلیل باعث می شود تا فرش سال ها مورد استفاده قرار بگیرد بدون آن که ذره ای دچار آسیب شود.

پد فرش چه تاثیری روی فرش می گذارد؟

به طور کلی این پد ها در انواع مختلف و مدل ها و جنس های مختلفی در بازار هستند که علاوه بر این که هیچ معایبی ندارند بلکه تاثیرات بسیار مثبتی را بر روی فرش می گذارند که برای انواع فرش ها مناسب هستند به خصوص فرش اتاق کودک که لازم است از این پد ها استفاده شود و با توجه به مزایایی که دارد برای هر خانه ای می تواند ضروری باشد.

پد فرش چه تاثیری روی فرش می گذارد؟

انوع پد فرش و استحکام آن ها

همان طور که گفتیم این پد ها انواع مختلفی دارند که شامل :

۱- پدهای متری

۲- پدهای دندانه‌ای

۳- پدهای تکه‌ ای هستند.

انوع پد فرش و استحکام آن هاهر کدام از این پد ها با توجه به جنس و مدلی که هستند کاربرد متفاوتی دارند اما از نظر استحکامی همگی در درجه ی مناسبی قرار دارند که برای فرش ها کاملاً مناسب می باشند که بسته به شرایط  و سلیقه می توانید از هر کدام از این پد ها استفاده کنید.

پد فرش چیست؟

از محبوب ترین و پر طرفدارترین کفپوش ها در بین مردم، فرش ها هستند که در انواع مختلفی از جنس و طرح می باشند.
امروزه با توجه به وجود انواع سرامیک ها و پارکت ها لازم است از لوازمی به منظور جلوگیری از لیز خوردن فرش استفاده شود تا فرش ها در جای خود ثابت باقی بمانند. پد فرش یکی از این ابزار کاربردی است که در این خصوص مورد استفاده قرار می گیرد و به عنوان ترمز گیر هم مطرح است. سر خوردن فرش می تواند خسارت ها و خطراتی به دنبال داشته باشد به خصوص برای کودکان و سالمندان که جز قشر آسیب پذیر هستند و لازم است توجه ویژه ای به این موضوع شود.
به طور کلی هر قدر سطح زمین که از سرامیک، پارکت و سنگ و… است صاف تر  باشد میزان لیز خوردن فرش بیش تر است و جدا از این مورد عواملی چون جنس نخ به کار رفته در فرش، تراکم فرش، وزن فرش هم تاثیر بسیار زیادی در این مسئله ی خطر آفرین دارد. یکی از نخ های کاربردی در فرش ها نخ آکریلیک است که نسبت به سایر جنس ها از فرش کم تر بر روی این سطوح نام برده شده لیز می خورند. مزایای استفاده از پد فرش در خصوص موارد زیر می باشد:

۱- اولین مزیت ثابت نگه داشتن فرش ها است که برای انواع فرش ها با هر جنسی هم مورد استفاده قرار می گیرد که این مورد باعث ایجاد احساس خوشایندی برای افراد در هنگام رفت و آمد و انجام کارهای روزمره ایجاد کند و هم چنین با قابت ماندن فرش، تا خوردگی و چروکیدگی در فرش ایجاد نمی شود و از شکستگی فرش هم تا حد زیادی هم جلوگیری می شود و همین باعث می شود فرش طول عمر بیش تری داشته باشد.

پد فرش چیست؟

۲- مورد دوم عایق صدا و رطوبت هم جز مزایای پد فرش است که این پد ها در انواع مختلفی هستند و نوع پهن آن به طور گسترده در زیر فرش گسترده می شود و همین باعث می شود از ورود و خروج هوا تا حد زیادی جلوگیری شود به خصوص برای اتاق کودکان که از ایجاد صدا برای طبقات پایین جلوگیری می کند و هم چنین جدا از این مورد از ورود و خروج سرما و گرما هم جلوگیری می کند و در این خصوص هم عایق بسیار مناسبی است.

۳- مورد سوم در خصوص جلوگیری از ورود گرد و خاک به ریشه ی فرش است که در واقع ریشه ی فرش تمام فرش است و در صورت آسیب دیدن آن، به طور کلی فرش هم از بین خواهد رفت این پد های فرش که به صورت گسترده هستند به عنوان لایه ای می باشند که این لایه از ورود گرد و خاک و هوامل آسیب زا به ریشه فرش جلوگیری می کند و همین باعث می شود ریشه ی فرش از بین نرود و دچار آسیب نشود.

این موارد تعدادی از مزایای استفاده از پد فرش هستند که می توانند بسیار مفید و کاربردی باشند و بهتر است از این پد ها استفاده شود تا علاوه بر کاربردی که دارد، فرش ها طول عمر بیش تری هم داشته باشند.

تماس با ما