پاسخگویی ۲۴ ساعته ۶۲۹۹۹۰۱۰- ۰۲۱

چگونه لکه بر مبل خانگی بسازیم

مبل ها را می توان به عنوان یک کالای اصلی در منازل محسوب کرد که نقش بسیار پر رنگی از خود در دکوراسیون داخلی منازل به عمل می آورند‌. معمولا درصد بسیاری از افراد حتما برای چیدمان دکوراسیون داخلی منزل خود اقدام به انتخاب و تهیه مبلمان می‌نمایند، از این رو سعی به عمل می آورند تا بتوانند دست به انتخاب مبلمانی زنند که بیشترین تناسب با سایر اجسام موجود در خانه ایجاد شود، پس با توجه به این موضوع همواره مسئله انتخاب مبل مورد نظر افراد، مهم خواهد بود. و البته پس از اینکه آنها موفق به مبل مورد نظر خود می‌شوند، در گام بعدی باید مراقبت های ویژه ای از آنها نمایند که آنها دچار کثیفی، آسیب دیدگی و…. نشوند. پس مسئله مهم دیگر پس از انتخاب آنها مراقبت از آنهاست. افراد معمولا برای جلوگیری از کثیف شدن و یا ایجاد لکه های بر روی مبلمان، از راهکار های مختلفی همچون:

۱- استفاده از ملحفه به عنوان روکش برای مبل ها، ۲- استفاده از کاور های مخصوص مبلمان، کمک می‌گیرند. که البته این راهکار ها باب میل همه افراد نخواهد بود، دسته ی دیگری از افراد بر این باورند که مبلمان بدون هیچ گونه روکش و یا کاور باید قابل رویت باشند.

چگونه لکه بر مبل خانگی بسازیم

همواره تماس پوستی که با مبل ها برقرار می‌کنیم، می‌تواند سبب شود تا مبلمان دچار کثیفی و یا لکه های مختلف بر روی آنها به وجود بیاید، چرا که هر یک از ما ساعاتی را که در منزل حضور داریم، ممکن است بر روی مبلمان قرار بگیریم و مشغول به انجام فعالیت های مختلف خود شویم، که در این صورت امکان به وجود آمدن لکه های مختلف حاصل از،

۱- ریختن مایعاتی همچون نوشیدنی ها چای، قهوه، نوشابه و…

۲- ریختن مواد غذایی یا خوراکی ها مختلف که خاصیت چسبندگی نیز دارند،

۳- ریخته شدن جوهر خودکار، و یا رنگ های شیمیایی همچون لاک و…

۴- ریختن خون و بسیاری از موارد دیگر، که موجب خواهند شد تا لکه هایی بر روی سطح مبلمان ایجاد شوند.

نکاتی که پیش از پاک کردن لکه باید رعایت شود

پیش از اینکه اقدام به انجام هرکاری در جهت از بین بردن لکه ایجاد شده بر روی مبلمان نمایید باید به این نکات توجه داشته باشید که:

۱- در کسری از دقیقه اقدام به از بین بردن لکه هایی نمایید و در این زمینه تامل نکنید، چراکه شما زمانی که اجازه ندهید مدت زمان طولانی پس از به وجود لکه‌ها روی مبل نگذرد، به سهولت خواهید توانست تا آنها را از بین ببرید، اما چنانچه این کار را به تعویق بیاندازند، و مدت زمان زیادی از به وجود آمدن لکه ها بگذرد، آنها در میان تاروپود مبلمان نفوذ پیدا خواهند کرد و در واقع شرایطی را فراهم ساخته اید تا باعث تثبیت لکه ها شوید.

نکاتی که پیش از پاک کردن لکه باید رعایت شود

۲- پیش از شروع کار باید گرد و غبار موجود بر روی سطح مبلمان را از بین ببرید، چراکه همواره مقدار قابل توجهی از گردوغبار بر روی سطوح مبلمان‌ قرار خواهند گرفت، از این رو پیش از اقدام به لکه بری مبلمان آنها را خوب جاروبرقی بکشید تا تمیز باشند.

۳- سپس باید به برچسب درج شده بر روی مبلمان خود مراجعه نمایید، تا متوجه شوید که می توانید به کمک چه دستور العمل هایی اقدام به شستشوی مبلمان خود نمایید، و همچنین نوع جنس مبلمان خود را تشخیص دهید تا با توجه به آن اقدام به لکه بری نمایید، چراکه برای لکه بری هر مبل باید با توجه به ساختاری که دارد، عمل نمایید تا احتمال آسیب دیدگی برای آنها وجود نداشته باشد.

پاک کردن لکه مبل با جوش شیرین

همانطور که در پیش تر به آن پرداختیم یکی از راهکارهای موجود برای از بین بردن لکه های ایجاد شده بر روی مبلمان استفاده از جوش شیرین می‌باشد، این ماده قادر به از بین بردن انواع لکه های سخت مخصوصا چربی ها از سطح مبلمان می باشد و با به کارگیری آن می توانید انواع چربی های چسبیده شده بر روی مبلمان ها را جدا نمایید. برای استفاده از جوش شیرین جهت پاک کردن لکه مبل می توانید به دو روش عمل کنید،

۱- می توانید مقداری جوش شیرین را با آب مخلوط نمایید، سپس محلول به دست آمده را بر روی سطح لکه اسپری نمایید، پس از گذر مدت زمانی، به کمک یک دستمال مربوط آن را پاک نمایید.

پاک کردن لکه مبل با جوش شیرین

۲- روش دیگری که برای استفاده از جوش شیرین وجود دارد این است که، پودر جوش شیرین را روی لکه‌های حاصل از چربی پخش کنید و پس از یک ساعت با جاروبرقی پودر جوش شیرین را جارو کرده و با یک دستمال مرطوب، لکه‌ها را پاک کنید.

از بین بردن لکه سوختگی از روی مبل

زمانی که قسمتی از مبل ها دچار سوختگی جزئی شوند، لکه ای حاصل از سوختگی بر روی آنها به وجود خواهد آمد که برای از بردن آن می توانید از محلول آب اکسیژنه کمک بگیرید، این محلول ترکیبی از اکسیژن و هیدروژن می‌باشد که به شکل مایعی بی‌رنگ تولید می‌شود. این محلول  کاربردهای مختلفی دارد، که از آنجایی که دارای خاصیت ضدعفونی و پاک کنندگی می باشد.

از بین بردن لکه سوختگی از روی مبل
می توان از آن جهت از بین بردن لکه سوختگی از روی مبل کمک گرفت، به همین منظور می توانید مقداری از این محلول را با چند قطره آمونیاک ترکیب کنید و لکه بری لکه‌های زرد ناشی از حرارت و سوختگی ها را از بین ببرید.

تماس با ما