پاسخگویی ۲۴ ساعته ۶۲۹۹۹۰۱۰- ۰۲۱

۷ روش پاک کردن لکه جوهر از مبل

ریختن جوهر بر روی مبل، می‌تواند در یک لحظه اتفاق بیفتد. جوهر قلم یا خودکار و کل محتویات آن بر روی قسمتی از مبل بریزد، یا این‌که بچه‌ها مبل را با یک بوم نقاشی اشتباه بگیرند. در این موقع شما با یک تصویر وحشتناک روبرو می شوید. 
در این جا به ۷ روش پاک کردن لکه جوهر از مبل اشاره می کنیم. این ۷ روش عبارتند از:

۱- پاک کردن لکه از روی مبل با اسپری کردن الکل

مقداری از الکل را درون یک بطری ریخته و آن را بر روی لکه اسپری کنید. بگذارید چند دقیقه ای بماند، آن گاه شروع به پاک کردن لکه کنید. توجه کنید اگر مبل چرمی بود، می توانید راحت تر لکه جوهر را پاک کنید. ولی اگر مبل پارچه ای باشد با اسپری الکل بیشتر پخش می شود.

۲- امتحان کردن پودر لباسشویی برای از بین بردن لکه

مقداری پودر لباسشویی را با آب داغ مخلوط کنید، تا پودر کاملا در آب حل شود. سپس مقداری از آن را روی برس نرم‌ و یا پارچه ریخته و بر روی لکه ها بمالید.

۷ روش پاک کردن لکه جوهر از مبل

۳- استفاده از شامپو فرش برای از بین بردن لکه ها

در مواردی که لکه ها سطحی باشند، این روش کاربردی است. و کف حاصل از شامپو فرش را می توانید بر روی لکه مورد نظر کشیده تا پاک شود.

۴- استفاده با احتیاط از اسپری حشره کش برای از بین بردن لکه های رو مبل

اسپری حشره کش به دلیل داشتن مواد مانند الکل می تواند در برخی موارد کار ساز باشد و روی لکه ها را اسپری کنید و با یک برس و پارچه نرم بر روی لکه بکشید. البته بدی این مورد بوی بد این اسپری ها می باشد. که می تواند ماندگار باشد‌.

۵- استفاده از جوش شیرین برای لکه زدایی مبل

مقداری جوش شرین را به صورت جامد بر روی لکه ریخته و به وسیله یک پارچه و یا برس بر روی مبل بکشید. این کار را ادامه دهید تا اثر لکه نیز از بین رود.

۶- استفاده از سرکه برای از بین بردن لکه روی مبل

سرکه به دلیل خاصیت اسیدی قادر به از بین بردن لکه های موجود است.

۷- استفاده همزمان از سرکه و جوش شیرین برای لکه زدایی مبل

در این روش جوش شیرین را با سرکه مخلوط کرده و بر روی قسمت لکه دار زده شود.

 در برخی مواقع لکه ها از روی یک نقطه مبل به نقاط دیگر منتقل می شود و خیلی مشکل است که مبل از لکه جوهر و یا لکه باز گردد، یک راه‌حل آسان دیگر وجود دارد، که به رهایی از شر این لکه کثیف بالقوه کمک خواهد کرد.

۱- یک قاشق سوپ خوری روغن مایع و یک قاشق سوپ خوری سرکه سفید را با دو فنجان آب ولرم مخلوط کنید.

۲- پارچه را آغشته به محلول پاک‌کننده و مواد شوینده کنید، آن را با یک پارچه خشک و تمیز به صورت جداگانه خشک کنید تا لکه از بین برود .

۳- مقداری آب صاف را آماده کنید و از طریق پارچه بر جای لک بزنید تا مواد شوینده از درون مبل خارج شوند.

روش های پاک کردن لکه جوهر را نام ببرید؟

ریختن لکه‌ جوهر خوکار روی فرش و مبل به دلیل پاک شدن سخت، می‌تواند یک چیز زشت واقعی بر روی مبل ایجاد کند. اما به دلیل وجود روش هایی برای حذف آن ها، نگرانی به صورت دائمی وجود نخواهد داشت.  در این قسمت روش های پاک کردن لکه جوهر نام برده می شود، تا یاد بگیرید که چطور می‌توانید به راحتی جوهر را از روی مبل خود بردارید و نکات برجسته آن را برای همیشه به همراه داشته باشید.

۱- استفاده از الکل پاشی

۲- استفاده ازمواد شوینده

۳- استفاده از اسپری ها

۴-روش های خانگی

۵- خدمات از متخصص مبلشویی

پاک کردن لکه جوهر با استفاده از الکل مالشی

برای این که لکه جوهر از بین برده شود، به یک محلول تمیز کننده قوی نیاز است. خوشبختانه، مالیدن الکل برای کار در بافت مبل بدون آسیب رساندن به ظاهر بیرونی آن عالی است. پاک کردن لکه جوهر با استفاده از الکل مالشی یک پاک‌کننده فوق‌العاده  و ضد عفونی‌کننده خانگی است.

برای رفع نیاز خود می توانید مقداری الکل را از تهیه کنید. برای از بین لکه جوهر بر روی مبل به آن نیاز است.  به سرعت یک حوله یا دستمال‌کاغذی تمیز بردارید و لکه جوهر را خشک کنید. از مالش دادن جوهر جوهر خودداری کنید، چون این می‌تواند لکه را پهن کرده و دو بار تمیز کند. سپس محلول مربوط به نظافت را در یک محل دقیق مورد آزمایش قرار دهید، تا بررسی کنید که رنگ را تغییر نمی‌دهد و یا باعث آسیب به مبل نمی‌شود.

پاک کردن لکه جوهر با استفاده از الکل مالشی

اگر نتایج بر روی قسمت مورد آزمایش خوب بود، از عامل تمیز کردن برای یک پارچه سفید تمیز استفاده کنید و لکه جوهر را با دقت تمیز نمایید تا اینکه جوهر بیشتری جذب نشود. یک روش دیگر برای از بین بردن لکه جوهر بر روی مبل به شرح زیر است:

پیش ازانجام کار بر روی یک ناحیه کوچک و پنهان از مبل  الکل را امتحان کنید. مالش دادن الکل می‌تواند باعث ایجاد رنگ برخی از پارچه‌های روی مبل شود. مقدار کمی از الکل را به یکی از پارچه سفید تمیز بمالید. لکه را به آرامی با حوله مرطوب کرده و مراقب باشید، که زیاد فشار ندهید. زیرا ممکن است لکه را پهن کرده و یا آن را عمیق‌تر به الیاف مبل منتقل کنید. در حین عملیات ممکن است به اضافه کردن الکل بیشتری برای حذف کامل لکه ها نیاز باشد. الکل به طور موثر عمل می‌کند، چون می‌تواند نفت موجود را در ماژیک های دائمی درهم بشکند.

تا زمانی که لکه ناپدید شود، به فعالیت ادامه دهید. این منطقه را به طور کامل تمیز کنید و سپس از یک حوله برای خشک کردن آن استفاده کنید. اگر روش مالیدن الکل به خوبی عمل نکند،  همان فرآیند بیان شده در بالا را با لاک پاکن تمیز بدون استون امتحان کنید. فقط مطمئن شوید که ابتدا آن را روی یک بخش نامحسوس از مبل خود تست کنید . 

آیا اسپری مو جوهر را از روی مبل پاک می‌کند ؟

روشی دیگری که می توان برای از بین بردن لکه ها از روی مبل امتحان کرد استفاده از اسپری مو است. سال‌ها پیش اسپری مو یک راه‌حل عالی برای پاک کردن لکه‌ها از روی مبل بود. متاسفانه اسپری مو این روزها به اندازه سابق حاوی الکل ( عامل اصلی حذف) نیست، بنابراین به اندازه سابق اثر بخشی ندارد.

پاک کردن لکه جوهر با کمک متخصصان مبلشویی

زمانی که نتوان در منزل کار حذف لکه ها را انجام داد، بسیار کار ساز می باشد. برخی اوقات تنها لکه جوهر خودکار نیست، بلکه مرکب یا استامپ لکه های عمیق تری را می تواند ایجاد کند. که در این صورت تنها خدمات قالیشویی می تواند کار ساز باشد. ممکن است لازم باشد به افراد حرفه‌ای در سایت های مختلف مراجعه کنید. شما می‌توانید اطمینان حاصل کنید که در مراکز مبل شویی متخصصان و محصولاتی وجود دارد، که قادر به حذف و درمان بیشتر لکه های موجود بر روی پارچه های مبلی هستند.

پاک کردن لکه جوهر با کمک متخصصان مبلشویی

در طول سال‌ها فعالیت، تکنسین‌های این‌ مجموعه کار لکه زدایی را بر روی انواع پارچه‌های مبل امتحان کرده‌اند،  بنابراین آن‌ها می‌دانند که برای درمان انواع لکه ها به چه موادی نیاز است و طی چه زمانی لکه به طور کامل محو می شود. در هنگام پاک کردن لکه مبل، تکنسین، بافت مبل را در نظر می گیرد و این که چه نوع لکه‌ای وجود دارد، از درمان‌های محلی و یا تخصصی، برای انجام کار استفاده می کند. ممکن است در این میان لکه ای به راحتی و با یک مواد شوینده ای معمولی حذف شود. برای پیدا کردن‌ یک‌ متخصص مبل شویی می توانید از طریق اینترنت با وب سایت های آن ها آشنا شوید و از طریق پل ارتباطی موجود با آن ها تماس گرفته و مشکل خود را به طور کامل شرح دهید و اطمینان حاصل می‌کنند که بهترین نتیجه ممکن را دریافت خواهید کرد.

هر پارچه مبلی دارای یک سری کد است که با استفاده از آن می توان تشخیص داد، که مبل چطور تمیز می شود. بنابراین ابتدا کد تمیز کردن را بررسی کرده و سپس اقدام به لکه زدایی کرده. برخی اوقات میزان لکه ها زیاد است و مجبور می شوید کل مبلمان را شستشو دهید. شستشوی مبلمان با دانستن شرایط زیر بهتر انجام می شود.

W: یعنی می‌تواند با آب تمیز شود. راه‌حل‌های موثر تمیز کردن در آب عبارت است از صابون ملایم، شستن مایع، پاک‌کننده فرش و شامپو.

S: به این معنی است که باید با آب برخورد شود. اگر مبل شما با یک ” S ” علامت‌گذاری شده‌است، آن را با حلال‌های آبی تمیز کنید، مثل الکل مالشی، الکل‌ها پاک، حلال تمیز کردن خشک و دستمال‌های مرطوب.

“S- W: به این معنی است که می‌توانید از یک حلال و یا آب استفاده کنید.

X: به این معنی است که شما تنها می‌توانید آن را با یک پارچه تمیز کنید . برای تمیز کردن این نوع پارچه ، باید از پاک‌کننده خشک استفاده کنید.

تماس با ما