پاسخگویی ۲۴ ساعته ۶۲۹۹۹۰۱۰- ۰۲۱

بهترین اسفنج برای مبل

همه ما میدانیم که مبلمان نقش بسیار پررنگی را از خود در دکوراسیون داخلی منازل به جای میگذارند، و از آنها به عنوان اصلی ترین اجزای منزل نام برده می‌شود.
از این رو افراد معمولا حساسیت بسیار زیادی را برای انتخاب مبلمان متناسب خانه خود به خرج می‌دهند و سعی به عمل می آورند تا آنها را طوری انتخاب نمایند که با سایر اجزای به کار برده شده در منزل مطابقت داشته باشد، و تناسب بین آنان حفظ شود. از این رو می‌توان به این مسئله پی برد که آنان حائز اهمیت بسیاری می‌باشند.
در این مقاله قصد داریم تا به این نکته بپردازیم که در ساختار مبلمان‌، بهترین اسفنج برای آن چیست، چرا که  اسفنج مبل که به عنوان فوم نیز از آن یاد می شود،  یکی از اصلی ترین مواد جهت تولید مبلمان به شمار می‌رود. و نوع اسفنج و فوم به کار برده شده در مبلمان در طول عمر و دوام مبل تاثیر مستقیم خواهد گذاشت. نوع اسفنج به کار برده شده در هر یک از مبلمان با توجه به مواردی با یکدیگر متفاوت می باشد، در کارخانه های تولیدی مبلمان، از انواع مختلفی از اسفنج ها برای تولید مبلمان استفاده می شود، آنان با توجه به درخواست و نیاز های مشتریان خود، اسفنج مورد نظر جهت تولید را انتخاب می نمایند.

بهترین اسفنج برای مبل
قطعا نوع اسفنجی که برای مبلمان به کار برده می‌شود، نقش بسزایی در تبدیل شدن آن به یک مبل مرغوب و با کیفیت خواهد داشت، تولید کنندگان مطرح مبلمان سعی به عمل می آورند، تا با به کار گیری بهترین مواد اولیه و متریال درجه یک، یک محصول با کیفیت را ارائه دهند. چرا که قطعا یکی از اصلی ترین سوالاتی که فکر خریداران را به خود جلب می نماید این است که، در هنگام تولید مبلمانی که آنها قصد خرید آن را دارند، آیا همواره کیفیت و مرغوبیت متریال به کار برده شده، حائز اهمیت بوده است یا خیر، و آیا به آن توجه شده است.
البته ناگفته نماند که در صورتی می توان گفت به کارگیری اسفنج برای مبلمان گزینه ای معقول و مناسب است که دارای ویژگی هایی همچون،

۱- اسفنج هایی که دارای تراکم و وزن بالایی هستند مورد استفاده قرار گیرند.

۲- از نرمی و حالت ارتجاعی بسیار خوبی برخوردار باشند.
در واقع این دو ویژگی با یکدیگر تعامل خواهند داشت، چنانچه اسفنج مبلمان از تراکم  و وزن بالایی برخوردار باشد، نرم و حالت ارتجاعی خواهد داشت، و در پی آن عمر و دوام مبلمان بیشتر می باشد. به طور معمول تولید کنندگان مبلمان، به خصوص در مبلمان از نوع راحتی، اسفنج ۳۵ کیلویی به کار می‌گیرند. منظور از اسفنج ۳۵ کیلویی، که در برخی از مبلمان نیز می تواند ۳۰ کیلویی باشد، وزن یا چگالی اسفنج است.

اسفنج مبل چیست؟

برای پاسخ به این سوال می توان گفت، اسفنج مبل از اصلی ترین متریال به کار برده شده در انواع مبلمان می باشد، که گاهی از آن به عنوان ابر نیز یاد می‌کنیم. اسفنج در عین حال می تواند کاربردی چند منظوره از خود به عمل بیاورد، از جمله:

۱- از یک طرف می توان از آن به عنوان یک جسم نرم و انعطاف پذیر یاد کرد.

۲- و از سوی دیگر می توان از آن به عنوان یک ماده سفت و محکم یاد کرد، از این جهت می توان به ارزش بالای آن پی برد.

افراد با توجه به نیاز خود، برای به کار گیری اسفنج ها آنها را برش و به اندازه و شکل دلخواه خود، در می آورند، از آنجایی که شکل گیری آن آسان است، مورد استفاده بسیاری از افراد در جوامع مختلف قرار می‌گیرند. یکی از جوامعی که از اسفنج ها استفاده بسیاری می نمایند، تولید کنندگان مبلمان می باشند، آنها از اسفنج ها در سایز، ضخامت، و اندازه های مختلفی استفاده می نمایند.

اسفنج مبل چیست؟
در واقع اصلی ترین مبنی برای به کار گیری اسفنج ها، ضخامت آنهاست، اسفنج ها با توجه به ضخامتی که دارند، در جاهای مختلف به کار برده می شوند، به عنوان مثال اسفنج های نازک برای قسمت های بیرونی دسته های مبل و اسفنج های ضخیم برای قسمت پشت مبل ها به کار برده می شود، برای تهیه انواع کوسن ها، پشتی ها نیز از مقدار قابل توجهی اسفنج استفاده می شود.
پس تا به اینجا دریافتیم که توجه کردن به این نکته مهم، در انتخاب اسفنج ضروری می باشد، و آن هم این است که  وزن آن زیاد باشد،  تا در هنگام شستشوی مبل به مشکل برخورد نگردد،و از آنجایی که  وزن بالا با چگالی بالا رابطه مستقیم دارد، چنانچه وزن آن بالا باشد از چگالی بالایی نیز برخودار خواهد بود، که در پی آن می‌توان به استقامت بالای آن پی ببریم.
حال چنانچه قرار باشد اسفنج مورد نظر را برای نشیمن گاه مبلمان مورد استفاده قرار دهید، باید حتما توجه فرمایید که اسفنجی را انتخاب نمایید که، از تراکم بالایی برخودار باشد، تراکم بالای اسفنج نشان از سفت تر بودن اسفنج خواهد داشت.

انواع اسفنج مبل

تولید کنندگان با توجه به نکاتی، از انواع مختلفی از اسفنج ها و فوم ها برای تهیه مبلمان استفاده می‌نمایند که در ادامه قصد داریم تا به معرفی انواع اسفنج ها و ابر هایی که مورد استفاده برای تهیه مبلمان استفاده می‌شوند، بپردازیم.

 اولین نوع آن اسفنج است که در پیش از به معرفی آن به طور کامل پرداختیم. از انواع اسفنج می توان به موارد زیر اشاره کرد:

۱- قالب اسفنج، عدسی یا تخت

ویژگی این دسته از اسفنج ها در حالت پذیری آنها خلاصه می‌شود، به طوری که آنها می‌توانند، به صورت دو طرف تخت یا یک طرف تخت و یک طرف به حالت محدب شکل گیرند. این اسفنج ها متناسب برای مبلمانی است که دارای مدل های خاصی می باشند.

انواع اسفنج مبل

۲-  الیاف و ویسکوز

مواد به کار برده شده در آنها شامل رشته های نازکی از مواد پلی استری  می‌باشد، از لحاظ ظاهری نیز آنها به شکل ساده و یا حلقه و گردی تولید می‌شوند. به طور معمول شاهد استفاده آنها در داخل کوسن مبل و تشک ها و بالشتک های مبلمان می توانیم باشیم. از جمله ویژگی های منحصر به فرد این دسته از اسفنج ها می توان به میزان نرمی و راحتی فوق العاده آنها اشاره کرد.

فوم مبل چیست؟

دانستیم که علاوه بر اینکه از اسفنج برای مبلمان استفاده میشود از فوم نیز برای آنها به کار برده می‌شود، پس میتوان گفت که از اصلی ترین مواد در ساخت مبلمان، می توان به فوم ها اشاره کرد.
این نکته نیز بسیار مهم است که برای مبلمان از یک فوم استاندارد و مناسب به کار گرفته شود. از جمله نشانه ها و ویژگی های فوم مناسب می توان به این نکته اشاره کرد که ، فوم مورد نظر میبایست خاصیت انعطاف پذیری داشته که در این صورت بتواند به راحتی به حالت اولیه خود بازگردد. پس از اینجاست که به این نکته پی می‌بریم یکی از اصلی ترین علل هایی که در افزایش طول عمر مبلمان نقش دارد، مرغوبیت و کیفیت فوم به کار برده شده در آنها می باشد. به طور کلی، میتوان گفت که برای نشیمن گاه انواع مبلمان استیل و سلطنتی میتوان از فوم ها، از نوع سرد استفاده کرد.

ترکیبات به کار برده شده در فوم ها شامل، مواد شیمیایی مخصوصی می باشد که در کوره و در دمای بالا ساخته می‌شوند. فوم ها دارای انواع مختلفی می باشند و کاربرد آنها را می توان در، انواع مبلمان و صندلی های اتومبیل مشاهده کرد. آنها از کیفیت بسیار بالایی برخودار هستند و ویژگی بارز آنها این است که، از لحاظ ماندگاری نسبت به اسفنج های معمولی طول عمر بسیار بیشتری دارند.فوم هایی که برای مبلمان استفاده می شوند فوم گرم، فوم سرد و فوم ویژه می‌باشد.

۱- فوم گرم

همانطور که از نامش پیداست، این دسته از فوم ها در دمای بسیار بالا تولید می‌شوند، و این گزینه نسبت به اسفنج ها برای استفاده در مبلمان گزینه معقول تری به شمار می‌رود، اگر بخواهیم اصلی ترین ویژگی آنها را مورد بررسی قرار دهیم، می توان گفت که آنها بسیار سفت می باشند، البته امکان دارد که با گذر زمان از خاصیت سفتی آنها کاسته شود.

۲- فوم سرد

این دسته از فوم ها نیز، در دمای بسیار کم تولید می‌شوند، و به دور از حرارت مستقیم قرار می‌گیرند، این دسته از فوم ها بسیار نرم می‌باشند و حالت ارتجاعی دارند، و گزینه مناسبی برای قسمت نشیمن گاه مبلمان راحتی می باشد، البته ناگفته نماند که طول عمر آنها نسبت به طول عمر فوم های گرم کمتر می باشد.

فوم مبل چیست؟

۳- فوم ویژه

این دسته از فوم ها در عین حال دارای خواص فوم گرم و سرد می باشند، و تراکم و سفتی آنها حد واسطی است میان فوم های سرد و گرم. این دسته از فوم ها متناسب برای مبلمان استیل و راحتی نیز می باشند.

تماس با ما