پاسخگویی ۲۴ ساعته ۶۲۹۹۹۰۱۰- ۰۲۱

آشنایی با ۴ تا از بهترین مواد شوینده برای شستن فرش در خانه

شست و شوی فرش ها اقدامی مهم و ضروری جهت سالم و تمیز ماندن فرش ها است.
فرش ها هر ساله نیاز به شست و شو دارند چرا که به طور طبیعی گرد و خاک بر روی فرش ها می نشیند و همین گرد و خاک می تواند به عمق فرش نفوذ کند و باعث آلودگی فرش شود.
پس به طور کلی شست و شوی فرش ها اقدامی است که هر ازگاهی باید انجام شود و فرقی هم نمی کند که فرش از چه جنسی است و برای انجام این کار هم در منزل می توان انجام داد و هم در قالیشویی های معتبر که در برخی شرایط ضروری به راحتی می توان در منزل به انجام این کار پرداخت.
گردگیری روزانه ی فرش ها می تواند جز موارد کاربردی محسوب شود چرا که همان طور که گفتیم به طور طبیعی گرد و خاک در هوا و محیط موجود است و به راحتی بر روی مبل ها می نشیند که با گردگیری توسط جارو برقی و یا جارو دستی می توان از تجمع بیش از حد گرد و خاک بر روی فرش ها  جلوگیری کرد و هر چه میزان گرد و خاک که همان آلودگی محسوب می شود بر روی فرش بیش تر باشد، فرش به سرعت بیش تری رو به کهنگی و فرسودگی می رود پس با گردگیری می توانید از ایجاد این مورد جلوگیری کنید و روند آلودگی و پوسیدگی را به عقب بیندازید.

و اما بپردازیم به عواملی که می تواند فرش را تمیز و جز شوینده های برتر خانگی قرار بگیرد که شامل موارد زیر است:

۱- روش اول این است که می توانید در هر زمان و مکان به کار ببرید و بسیار هم کاربردی است فوم شست و شو هستند که این فوم ها به طور طبیعی کفی هستند و در خود آن ها مواد شوینده وجود دارد که کامل بتواند فرش را تمیز کند و هم چنین استفاده از این فوم در منزل به راحتی قابل اجرا است و نوعی روش خانگی هم محسوب می شود و هر زمان که احتیاج داشته باشید می توانید مورد استفاده قرار دهید. به کمک این فوم های شست و شو که مخصوص فرش است به راحتی می توانید هم آلودگی فرش را برطرف کنید و فرش را کامل تمیز کنید و هم هر گونه آلودگی و لکه را از بین ببرید به خصوص برای زمانی که لکه ای ناشناخته ایجاد شده است و مدتی هم در فرش مانده که البته ماندگاری زیاد لکه می تواند سرسخت و از بین نرود به همین دلیل لازم است به سرعت برطرف شود تا به راحتی تمیز و پاک شوند. این فوم ها به طور کلی در این شرایط می توانند کاملا مناسب و کاربردی باشند و با صرف هزینه ی کم فرش را کامل تمیز کنید و در هر زمان و هر شرایط انجام دهید.

آشنایی با بهترین مواد شوینده برای شستن فرش در خانه

۲- مورد دوم استفاده از شامپو فرش است که مختص فرش می باشد و آنزیم هایی که در آن به کار رفته کاملا با الیاف فرش همخوانی داشته و آسیبی ایجاد نمی کند. شامپو فرش را پس از مخلوط کردن با مقدار معینی از آب به حالت کفی در آورده و سپس بر روی فرش قرار دهید و به کمک اسفنجی محکم بکشید تا کامل تمیز شود. این مواد شوینده به راحتی در دسترس بوده و جز روش های خانگی محسوب می شود که بدون آسیب فرش ها در کوتاه ترین زمان تمیز می کند.

۳- پودر مخصوص قالیشویی که این پودر هم با آب مخلوط شود حالت کفی در می آید و همانند شامپو فرش عمل می شود‌.

۴- پودر لباسشویی هم مورد بعدی است که جز مواد شوینده و روش های سنتی محسوب می شود و بدون آسیب فرش ها را تمیز می کند.این چهار مورد جز ساده ترین و کاربردی ترین ها محسوب می شوند که در ادامه توضیحاتی بیش تر ارائه خواهیم داد.

اهمیت استفاده از مواد شوینده ی مناسب

فرش ها از جنس های مختلفی تهیه می شوند که هر کدام ممکن است از درجه حساسیت متفاوتی برخوردار باشند و لازم است نگهداری مناسبی هم در خصوص هر کدام انجام شود. به عنوان مثال فرش های دستبافت و ابریشمی نسبت به سایر فرش ها از حساسیت بالاتری برخوردار هستند و نگهداری از آن ها و رعایت نکات به خصوص نکات شست و شوی در خصوص آن ها باید بیش تر باشد که این موارد بیش تر در خصوص شست و شوی آن ها است به همین دلیل است که همیشه گفته می شود از بهترین مواد شوینده استفاده شود به خصوص زمانی که قرار است شست و شو خانگی و دستی باشد چرا که در قالیشویی های معتبر این کار در بالاترین کیفیت و توسط بهترین مواد شوینده ها انجام و هر کدام از فرش ها مواد شوینده ی مخصوص به خود را نیز دارند تا ذره ای آسیب به آن ها وارد نشود.

اهمیت استفاده از مواد شوینده ی مناسب
همیشه گفته می شود از بهترین مواد شوینده و مناسب ترین ها استفاده شود و دلیل این موضوع این است که اگر مواد شوینده از نوع مرغوب نباشد آنزیم هایی که داخلش دارد وارد تار و پود فرش می شود و با ماندگاری آن ها فرش با فرسودگی و پوسیدگی رو به رو می شود و طول عمر فرش به طرز قابل توجهی کاسته می شود. اگر فصد شست و شوی خانگی دارید و می خواهید فرش ها را به طور کامل در منزل شست و شو دهید بهتر است نکات را رعایت کرده و حتما از مواد شوینده ی مخصوص هر جنس از فرش استفاده کنید تا در نهایت شست و شو بدون آسیب و کاملا تمیز به اتمام رسد.

ویژگی های بهترین مواد شوینده برای شستن فرش

و اما در این قسمت بپردازیم به این که مواد شوینده ی خوب لازم است چه ویژگی هایی داشته باشد تا فرش در بالا ترین کیفیت شسته و تمیز شود:

۱- مورد اول این که لازم است مواد شوینده از برندهای مطرح باشد و اصلا از جنس های متفرقه استفاده نشود چرا که به قطع فرش با آسیبی جدی رو به رو خواهد شد و این برند های مطرح تمام نکات را در خصوص آنزیم هایی که برای فرش مفید هستند را مورد استفاده و به کار می برند.

۲- مورد بعدی استفاده از مواد شوینده هایی که مخصوص هر جنس از فرش هستند چرا که جنس فرش های دستبافت با فرش های ماشینی کاملا متفاوت است و مواد شوینده ی مشترک می تواند یکی از این فرش ها را با آسیب رو به رو کند که احتمال آسیب به فرش های ماشینی نیز بیش تر است به دلیل حساسیت بالای این فرش ها می باشد. پس همیشه هنگام شست و شو این نکته ی مهم را در نظر داشته باشید تا به مشکل مواجه نشوید.

ویژگی های بهترین مواد شوینده برای شستن فرش

۳- مورد سوم در حین شست و شو است که به طور خالص مواد شوینده را بر روی فرش نریزید و لازم است با آب مخلوط شود و حالت کفی از این مواد بر روی فرش ها قرار بگیرد چرا که تمام مواد شوینده های قوی و برند آنزیم های قوی دارند که بهتر است با آب مخلوط شوند تا آسیبی به آن ها نرسد.
با رعایت این موارد می توانید بهترین شست و شو را در منزل داشته باشید و همیشه فرش هایی سالم و تمیز در منزلتان  باشد تا نمای منزل را هم دو چندان کند.

رایج ترین و بهترین مواد شوینده برای شستن فرش

یکی از بهترین و رایج ترین مواد شوینده برای فرش شامپو فرش ها هستند چرا که دارای ویژگی های مطلوبی بوده و برای فرش کاملا مناسبند که از جمله این ویژگی ها شامل موارد زیر می باشد:

۱- قدرت پاکنندگی بالا که حتی می تواند برخی لکه های سخت را هم از بین ببرد.

۲- داشتن رایحه ای خوب و انواع رایحه های مختلف امروزه در بازار عرضه می شود و به دلخواه می توانید مورد استفاده قرار دهید‌.

۳- داشتن خاصیت قلیایی که این مورد از اهمیت ویژه ای برخوردار است تا فرش دچار آسیب غیر قابل جبران نشود چرا که اگر مواد شوینده خاصیت اسیدی داشته باشد تار و پوده فرش را با آسیب و پوسیدگی رو به رو می کند.

رایج ترین و بهترین مواد شوینده برای شستن فرش

۴- کم بودن مواد شیمیایی به کار رفته در تولید شامپو فرش تا فرش های حساس هم بدون آسیب شسته شوند.

این موارد از جمله ویژگی های معمول است که هر شامپو فرشی باید در خود داشته باشد تا فرش را بتواند تمیز و مرتب کند و هم چنین ویژگی های دیگر بر روی خود شامپو فرش درج می شود که شما با خواندن آن می توانید بهترین انتخاب را در این خصوص داشته باشید چرا که انواع مختلفی از آن ها در بازار موجود است و کارایی متفاوتی هم دارند. هم چنین این که شامپو فرش خطری برای سلامتی نداشته باشد هم مهم تر این که اصلا آلرژی زا نیستند و به راحتی می توانید در هر زمان مورد استفاده قرار دهید.

تماس با ما