پاسخگویی ۲۴ ساعته ۶۲۹۹۹۰۱۰- ۰۲۱

پاک کردن لکه مداد شعمی و ماژیک از روش فرش

گاهی اوقات ممکن است به دلیل بر خورد مداد شمعی و ماژیک بر روی سطح فرش لکه هایی ایجاد  شود که باید هر چه زود تر اقدام به پاک کردن آن کنیم. برای پاک کردن لکه های مداد شمعی و ماژیک بهتر است که روش های اصولی را انتخاب کنید تا لکه ی مداد شمعی و ماژیک به راحتی و به صورت اصولی از سطح فرش برداشته شوند.

پاک کردن لکه مداد شعمی و ماژیک از روش فرش
در ادامه روش های اصولی برای پاک کردن لکه ی مداد شمعی و ماژیک را عنوان می کنیم.

تاثیر الکل در تمیز کردن لکه مداد شمعی و ماژیک

یکی از روش هایی که می توان لکه مداد شمعی و ماژیک را از سطح انواع فرش ها پاک کرد استفاده از الکل می باشد. با استفاده از الکل می توان می توان لکه ی قدیمی یا جدید مداد شمعی یا ماژیک را از سطح فرش برداشت.
در این روش ابتدا با مقداری پنبه را به طور کامل به الکل اغشته کنید و سپس پنبه را به طور مستقیم بر روی لکه قرار دهید تا مداد شمعی یا ماژیک به طور کامل به پنبه منتقل شود. زمانی که پنبه را بر روی فرش قرار دادید از حرکت دادن یا مالش پنبه بر روی فرش خودداری کنید به دلیل این که سبب پخش شدن لکه ی مداد شمعی یا ماژیک بر روی سطح فرش خود می شوید‌.

تاثیر الکل در تمیز کردن لکه مداد شمعی و ماژیک
پاک شدن لکه ی مداد شمعی و ماژیک با استفاده از الکل حدود نیم الی چهل دقیقه زمان می برد و سعی کنید در این مدت پنبه را از سطح فرش برندارید. برای این که الکل بهتر و سریع تر اثر بگذارد می توانید بر روی پنبه یک جسم تقریبا سنگین‌ قرار دهید تا الکل دیر از پنبه بپرد و اثر گذاری آن بیشتر شود. پس از نیم ساعت اگر پنبه را برداشتید و دیدید که لکه ی مداد شمعی و ماژیک باقی مانده می توانید این عمل را دوباره تکرار کنید تا لکه به طور کامل از بین برود همچنین زمانی که لکه به طور کامل از بین رفت محل مورد نظر را با استفاده از یک دستمال یا اسفنج تمیز، به طور کامل تمیز کنید.

کاربرد سرکه سفید در پاک کردن لکه مداد شمعی و ماژیک

لکه ی مداد شمعی و ماژیک یکی از لکه هایی است که نمای بدی را بر روی فرش ایجاد می کند و زیبایی فرش را به راحتی از بین می برد و برای این که بتوان لکه مداد شمعی یا ماژیک را سریع و آسان از بین برد بهتر است که از حلال آن ها استفاده کنیم.
حلال مداد شمعی و ماژیک سرکه سفید می باشد که اگر به صورت اصولی و حرفه ای استفاده شود می توان در کمترین زمان لکه را از بین برد‌.
در این روش به یک پارچه سفید و تقریبا ضخیم نیاز است. سرکه ی سفید را بر روی پارچه به طور کامل اسپری کنید تا پارچه تقریبا نم دار شود و سپس پارچه را بر روی لکه پهن کنید و حدود بیست الی سی دقیقه صبر کنید تا سرکه ی سفید اثر خود را بگذارد.

کاربرد سرکه سفید در پاک کردن لکه مداد شمعی و ماژیک
پس از گذشت بیست دقیقه اگر دیدید که لکه به طور کامل از سطح فرش پاک نشده یک دستمال تمیز و سفید دیگر را دوباره به سرکه اغشته کنید و دوباره بر روی فرش پهن کنید و یک جسم تقریبا سنگین‌ را بر روی دستمال قرار دهید تا لکه به طور کامل از فرش برداشته شود.
پس از برداشته شدن لکه مداد شمعی یا ماژیک از سطح فرش، فرش را با استفاده از شامپو فرش یا شوینده های دیگر تمیز کنید تا هیچ اثری از سرکه سفید بر روی فرش باقی نماند. باقی ماندن سرکه سفید ممکن است سبب پوسیدگی یا ساییدگی عمق فرش شود به همین دلیل فرشتان را به خوبی تمیز کنید‌.

جوش شیرین و حلال انواع سرکه ها

یکی از راه حل هایی که می توان لکه مداد شمعی یا ماژیک را به طور کامل از سطح فرش از بین برد استفاده از جوش شیرین می باشد. اگر لکه مداد شمعی یا ماژیک تازه باشد می توانید به آسانی لکه روی فرش بردارید. در این روش مقداری جوش شیرین را به طوری که به طور کامل سطح لکه را پوشش دهد بریزید و سپس روی آن را آب اسپری کنید و چند دقیقه صبر کنید تا جوهر ماژیک یا رنگ مداد شمعی به جوش شیرین منتقل شود سپس محل مورد نظر را کاملا جارو برقی بزنید تا هیچ اثری از جوش شیرین باقی نماند اگر لکه به طور کامل از بین نرفته بود می توانید این عمل را دوباره تکرار کنید تا لکه به طور کامل از سطح فرش برداشته شود. در این روش باید توجه داشته باشید که از جوش شیرین تازه استفاده کنید تا اثر خود را به خوبی بگذارد همچنین پس از پایان فرش را به طور کامل جارو برقی بکشید.

جوش شیرین و حلال انواع سرکه ها
یکی دیگر از حلال های مداد شمعی و ماژیک استفاده از انواع سرکه ها می باشد. انواع سرکه های سفید، قرمز و… را می توانید برای پاک کردن لکه ماژیک و مداد شمعی استفاده کنید تا لکه را به طور کامل از بین ببرید. در این روش نیز باید صبر و حوصله ی کافی داشته باشید تا لکه کاملا از فرش خارج شود بدون این که هیچ گونه آسیبی به عمق فرشتان وارد شود.
اگر برای پاک کردن لکه های ماژیک و مداد شمعی اطلاعات کافی ندارید می توانید از افرادی که در این زمینه تجربه داشته اند کمک بگیرید.

پاک کردن لکه مداد شمعی یا ماژیک با آبلیموی تازه

یکی دیگر از روش هایی که می توان لکه مداد شمعی یا ماژیک را به طور کامل ار سطح فرش پاک کرد استفاده از آبلیموی تازه می باشد‌.
مداد شمعی تقریبا چرب است و می توان آن را به راحتی از سطح فرش از بین برد همچین اسید های موجود در آبلیموی تازه می تواند لکه ی ماژیک را  از بین ببرد. در این روش ابتدا سعی کنید به آرامی زباله های ریز و درشت را با استفاده از جارو دستی یا جارو برقی از فرش خود بردارید و سپس آبلیموی تازه را به طور مستقیم بر روی لکه ها بریزید و چند لحظه صبر کنید تا آبلیمو اثر خود را بگذارد و سپس با استفاده از یک دستمال تمیز فرش را به صورت دورانی تمیز کنید تا لکه به کامل از سطح فرش برداشته شود‌.

پاک کردن لکه مداد شمعی یا ماژیک با آبلیموی تازه
برای تمیز کردن لکه ی مداد شمعی یا ماژیک سعی کنید فرش را با فشار دست مناسب و از قسمت بیرونی لکه به قسمت داخلی تمیز کنید تا لکه در سطح فرش پخش نشود‌. پس از پاک شدن فرش می توانید فرشتان را مورد شستشو قرار دهید تا فرش به صورت کلی تمیز و براق شود همچنین می توانید با استفاده از شامپو فرش یا شوینده های نرم کننده فرش را تمیز کنید تا آبلیمو به طور کامل از فرش برداشته شود‌.
آبلیمو جزء خوراکی های اسیدی می باشد که اگر در عمق فرش باقی بماند علاوه بر این که سبب ایجاد بوی بد می شود سبب پوسیدگی فرش نیز می شود‌.

محلول آب و سفید کننده

یکی از روش هایی که می توان لکه ی مداد شمعی و ماژیک را از سطح فرش به طور کامل از بین برد استفاده از سفید کننده ها می باشد.
با استفاده از شوینده های سفید کننده می توان لکه های قدیمی یا جدیدی که به تازگی بر روی سطح فرش ایجاد شده است را از بین برد. سفید کننده ها انواع مختلفی دارند و برخی از آن ها بسیار قوی و اسیدی هستند و اگر به صورت اصولی و با رعایت برخی نکات از آن استفاده نشود ممکن است سطح فرش اسیب ببیند به همین دلیل برای از بین بردن لکه مداد شمعی یا ماژیک از سفید کننده های لکه بر استفاده کنید تا سطح فرشتان هیچ آسیبی نبیند و مانند روز اول خود باقی بماند.

محلول آب و سفید کننده
در این روش مقداری آب و سفید کننده را با یک دیگر ترکیب کنید و با استفاده از اسفنج یا فرچه محل لکه را کاملا تمیز کنید تا لکه به طور کامل پاک شود‌ اگر احساس کردید به سفید کننده ی بیشتری برای پاک کردن لکه نیاز است می توانید بر روی فرچه یا اسفنج خود دوباره سفید کننده بریزید تا لکه به طور کامل پاک شود. پس از این که لکه مداد شمعی یا ماژیک را به طور کامل از بین بردید باید با استفاده از یک دستمال نم دار سطح فرش خود را تمیز کنید تا سفید کننده از سطح فرش برداشته شود تا از خوردگی یا ساییدگی فرشتان جلوگیری شود.

تماس با ما