پاسخگویی ۲۴ ساعته ۶۲۹۹۹۰۱۰- ۰۲۱

پاک کردن لکه شکلات از سطح فرش

از گذشته تاکنون فرش ها به عنوان یک قلم از کالای اساسی هر خانه ای به شمار می‌روند، و بدون استثناء می توان شاهد حضور آن ها درون هر خانه بود، در واقع اگر بخواهیم ارکان اصلی اجسام منزل را نام ببریم، باید گفت که فرش ها به عنوان رکن اصلی اجسام اساسی منزل محسوب می‌شوند، که هر یک از ما حین انجام دادن کارها و فعالیت های گوناگون با آنها در حال برقراری تعامل می باشیم، به همین سبب فرش ها می‌توانند بر اثر قرار گرفتن در برابر عوامل مختلفی همچون آلودگی ها، کثیف و یا آغشته به لکه های گوناگون شوند، قطعا بروز کثیفی و یا لکه بر روی سطح فرش دلیلی می‌تواند باشد تا، جلوه و نمای اصلی فرش زیر سوال کشیده شود، و از آنجایی که فرش ها بیشترین توجه را به خود اختصاص می‌دهند، بیننده به محض دیدن فرش متوجه کثیفی ایجاد شده و یا لکه موجود بر روی فرش خواهد شد، به همین دلیل است که افراد همواره سعی می نمایند تا با با مراقبت هایی باعث جلوگیری از ایجاد لکه های مختلف از روی فرش ها شوند.
چرا که در اکثر اوقات لکه های ایجاد شده بر روی فرش ها به راحتی از روی فرش پاک نمی‌شوند و افراد موفق به از بین بردن آن ها نمی‌شوند.

پاک کردن لکه شکلات از سطح فرش
به طور کلی لکه های ایجاد شده بر روی فرش ها را می توان به دو دسته تقسیم کرد، دسته اول لکه هایی هستند که افراد می‌توانند به راحتی آن ها را از روی سطح فرش پاک نمایند تا اثری از آن ها روی فرش باقی نماند، اما دسته ی دوم لکه های سخت می باشند، که به راحتی از روی فرش پاک نمی‌شوند و حتما از خود اثری به جای خواهند گذاشت، که برای پاک کردن آنها حتما ضرروی است که به صورت اصولی و با توجه به دستور العمل های موجود برای پاک کردن همان لکه دست به کار شوید و اقداماتی انجام دهید. معمولا اکثر لکه هایی که بر روی فرش ها ایجاد می‌شوند ناشی از ریختن انواع خوراکی ها و یا نوشیدنی ها هستند، چراکه به طور معمول هر یک از ما با قرار گرفتن بر روی فرش ها مشغول به انجام هر یک از فعالیت های خود می شویم‌. که در این مقاله قصد داریم به بررسی چگونگی پاک کردن لکه شکلات از سطح فرش ها بپردازیم.
انواع مختلفی از شکلات ها هستند که مورد استقبال بسیاری از افراد در هر رده سنی قرار می گیرند و همواره در خصوص این موضوع هیچ محدودیت سنی را نمی‌توان در نظر گرفت، به همین سبب این خوراکی محبوب طرفدارن زیادی را به خود جلب می نمایند، شکلات ها به شکل های مختلفی همچون جامد و مایع تولید و به بازار عرضه می‌شوند، از این رو احتمال ایجاد لکه بر اثر ریختن شکلات بر روی فرش ها وجود دارد.
شاید هر یک از افراد تاکنون با این مسئله مواجه شده باشند و راه حلی برای رفع این موضوع پیدا نکرده باشند. در این خصوص می توان گفت که پاک کردن لکه شکلات از سطح فرش اصلا کار سخت و پیچیده ای نیست، هرچند که پاک کردن لکه شکلات از بسیاری از لکه های دیگر آسان تر نیز می‌تواند باشد فقط کافیست با صبر، دقت و حوصله فراوان این فرایند را انجام دهید تا بتوانید به راحتی لکه ایجاد شده را از بین ببرید.

روش های آسان برای پاک کردن لکه شکلات

راه حل های آسان و گوناگونی‌ برای پاک کردن لکه شکلات از روی فرش ها وجود دارد، که با کمک و به کارگیری این روش ها می توانید به راحتی لکه حاصل از ریخته شدن شکلات را به طور کامل از بین ببرید.

۱- پاک کردن سریع لکه

پیش از انجام هر کاری حتما در نظر داشته باشید که زمانی که فرش شما آغشته به شکلات شد، هرچه سریع تر و در همان لحظه اقدام به پاک کردن و از بین بردن آن لکه نمایید، چرا که در صورتی که این کار را به زمان دیگری موکول کنید، لکه ایجاد شده تبدیل به یک لکه قدیمی خواهد شد و پاک کردن آن بسیار سخت و دشوار می‌شود و حتی ممکن است که دیگر اصلا نتوانید موفق به پاک کردن آن شوید، پس فراموش نکنید که در قدم اول باید حتما سریعا دست به کار شوید.

۲- برداشتن شکلات از روی فرش

سپس باید شکلات موجود بر روی سطح فرش را به طور کامل از روی فرش پاک کنید، برای پاک کردن شکلات مایع از سطح فرش می توانید از کارد استفاده نمایید و برای جدا کردن شکلات جامد که بر روی سطح فرش چسبیده است می توانید از تکه ای یخ جهت جدا کردن آن استفاده نمایید.

۳- بررسی نوع فرش و نواد شوینده مناسب ان

 سپس در گام بعدی باید نوع فرش خود را در نظر بگیرید، چراکه تکنیک های مختلفی برای از بین لکه ها از روی هر فرش با توجه به جنسی که دارد و نوع الیافی که در بافت آن به کار برده شده است وجود دارد، و پیش از اینکه هریک از دستورالعمل ها را به کار بگیرید، حتماً محلول مورد نظر که قصد دارید از آن برای پاک کردن لکه از روی فرش کمک بگیرید را بر روی یک قسمت از فرش که در معرض دید نمی‌باشد امتحان کنید، چنانچه مشکلی پیش بیاید آن روش را به کار گیرید.

روش های آسان برای پاک کردن لکه شکلات

۱- یکی از روش های کارآمد جهت از بین بردن لکه شکلات از روی فرش، استفاده از شامپو فرش می باشد، شما میتوانید با توجه به جنس فرش خود، شامپو فرش متناسب با جنس فرش خود را تهیه نمایید و سپس محلولی از شامپو فرش و آب را تهیه نمایید، سپس با استفاده از این روش لکه ایجاد شده را از بین ببرید.

۲- استفاده از مایع ظرفشویی نیز روش موثر دیگری در پاک کردن لکه شکلات از روی فرش به شمار می رود، در این روش نیز پس از پاک کردن شکلات اضافه از روی فرش با استفاده از یک پارچه آغشته به مایع ظرفشویی بر روی لکه ایجاد شده بکشید، سپس پارچه را بر روی لکه قرار داده و به آن فشار وارد نمایید، این فرایند را چندین مرتبه انجام دهید، سپس در پایان کار قسمت مورد نظر را با پارچه خیس تمیز، دیگری پاک نمایید تا به هیچ میزان از ماده ظرفشویی درون الیاف فرش باقی نماند.

۳- حتما این موضوع که محلول سرکه و آب جهت پاک کردن انواع مختلفی از لکه ها موثر می‌باشد، به گوشتان خورده باشد، محلول سرکه و آب می‌تواند در پاک کردن انواع مختلفی از لکه ها کارآمد باشد، که در این زمینه هم به همین صورت می باشد، مانند همه روش های دیگر پس از پاک کردن کامل شکلات از روی فرش، پارچه ای را آغشته به محلول سرکه سفید و آب نمایید و بر روی سطح لکه ایجاد شده بکشید، و این کار را چندین مرتبه انجام دهید تا لکه به خوبی از بین برود، در پایان کار نیز زمانی که موفق به پاک کردن کامل لکه شکلات از روی فرش شدید، فرش را به خوبی با دستمال مرطوب پاک کنید و اجازه ندهید که محلول سرکه و آب در میان الیاف فرش باقی بماند، چراکه می‌تواند سبب پوسیدگی الیاف فرش شود.

۴- اما چنانچه روش های پیشنهاد شده لکه ایجاد شده را نتوانستند از بین ببرند می توانید از محلول قوی هیدروژن پراکسید استفاده نمایید، مقداری از این محلول را بر روی لکه شکلات اسپری نمایید، سپس اجازه دهید تا چند دقیقه بر روی لکه باقی بماند و لکه را درون خود حل نماید، سپس به کمک یک دستمال آغشته به آب سرد آن قسمت را به خوبی پاک نمایید.

پاک کردن لکه شکلات از فرش و مبل با چند ترفند

به همان میزان که احتمال به وجود آمدن لکه بر اثر ریختن شکلات روی فرش ها وجود دارد، احتمال وقوع این اتفاق در خصوص مبلمان نیز وجود دارد، مخصوصاً در خصوص کسانی که در منزل خود دارای کودک می باشند، در ادامه میخواهیم به معرفی چندین ترفند برای از بین بردن لکه شکلات از روی مبلمان بپردازیم.
برای پاک کردن لکه شکلات از روی مبلمان نیز باید در ابتدا پس از ریختن شکلات، شکلات های ریخته شده از روی سطح مبل را پاک نمایید، و حتما دقت فرمایید که باعث پخش شدن و گسترش بیشتر شکلات روی پارچه مبل نشوید، برای انجام این کار از یک کارد که تیز و برنده نباشد و باعث آسیب رساندن به پارچه مبل نشود استفاده نمایید.

پاک کردن لکه شکلات از فرش و مبل با چند ترفند

۱- یک پارچه تمیز را به آب گرم آغشته نمایید و سپس آن را بر روی لکه ایجاد شده بکشید، این کار را تا جایی ادامه دهید که لکه کم کم کمرنگ شود.

۲- سپس مقداری صابون را با آب حل نمایید و بر روی لکه ایجاد شده به کمک یک پارچه تمیز بکشید.

۳- در مرحله بعدی چنانچه هنوز آثاری از باقی ماندن لکه شکلات بر روی مبلمان مشاهده کردید، از مقداری آرد ذرت و یا کنجاله‌ ذرت جهت از بین بردن لکه استفاده نمایید. به این صورت که مقداری آرد ذرت را بر روی لکه ریخته و به مدت نیم ساعت اجازه دهید که بر روی لکه باقی بماند، سپس به کمک جاروبرقی آن را از روی سطح مبل پاک نمایید.

تماس با ما