پاسخگویی ۲۴ ساعته ۶۲۹۹۹۰۱۰- ۰۲۱

قالیشویی در ظهیر آباد

اکثر افراد برای پوشش دادن کف منزل خود از فرش ها و موکت ها استفاده می کنند و علاقه ی بیشتری به آن نشان می دهند‌. فرش ها انواع مختلفی دارند و در طرح و رنگ های متفاوتی بافته می شود و افراد نسبت به سلیقه ی خود فرش مورد نظر را انتخاب می کنند.
حفظ تمیزی و کیفیت فرش ها بسیار اهمیت دارد و شستشوی فرش ها سبب می شود که فرش تمیز شود. یکی از روش های شستشو فرش ها، سپردن به قالیشویی می باشد.
در واقع بهترین روش برای شستشو فرش سپردن فرش ها به قالیشویی های معتبر می باشد به دلیل این که

۱- در قالیشویی ها افراد متخصصی مشغول به کار هستند که قبل از شستشو فرش ها اقدام به بررسی و ارزیابی فرش ها می کنند.
اگر فرش ها پس از ارزیابی آسیب هایی در سطح آن مشاهده شود فرش ابتدا رفو و مرمت می شود و سپس فرش شسته می شود.

۲- در قالیشویی از دستگاه های پیشرفته استفاده می کنند تا فرش ها در مدت زمان کمتر و بی نقص شسته شود. دستگاه فرش را با صورت عمقی مورد شستشو قرار می دهد و تمام سطح فرش با دستگاه شسته می شود.

۳- اگر در سطح فرش لکه هایی وجود داشته باشد، اقدام به لکه برداری فرش می شود. ابتدا لکه ها را از بین می برند به دلیل این که برخی از لکه ها قدیمی تر هستند و در حین شستشو به طور کامل از بین نمی روند به همین دلیل تمامی لکه ها با شوینده ی مخصوص لکه برداری می شوند و سپس فرش را به محل شست و شو منتقل می کنند.

قالیشویی در ظهیر آباد

۴- برای شستشو فرش ها از شوینده های مناسب فرش استفاده می‌ کنند. نوع مواد شوینده بسیار مهم است و اهمیت زیادی دارد. برخی از فرش ها ممکن است به مواد شوینده حساسیت نشان دهد و زیبایی فرش ها از بین برود‌. به همین دلیل نوع مواد شوینده توسط متخصصین مشخص و قبل از شستشو تست می شود.

۵- برای خشک کردن فرش ها از دستگاه های خشک کن استفاده می شود. دستگاه ها سبب می شوند که فرش، موکت و… به طور کلی خشک شود و هیچ اثری از نم و رطوبت در عمق آن باقی نمی ماند. خشک شدن کامل سبب می شود که از ایجاد کپک، بید، پوسیدگی و ساییدگی و پارگی فرش ها جلوگیری شود.

۶- در قالیشویی ها شستشوی ریشه های فرش را با شوینده های جداگانه ای انجام می دهند تا ریشه های فرش پس از شستشو کاملا تمیز، سفید و براق شود تا از زرد شدن و تغییر رنگ دادن ریشه ها جلوگیری شود‌. ریشه ها تاثیر زیادی بر زیبایی فرش ها می گذارد به همین دلیل در قالیشویی به شستشوی بدون نقص و ایراد آن ها توجه ی زیادی می شود.

قالیشویی ظهیر آباد خدمات متفاوتی را بر عهده می گیرد. به شرح زیر:

۱- شستشوی موکت ها و پرده های مجلسی

۲- بخارشویی

۳- رنگرزی

۴- چرم زنی و ریشه بافی

۵- رنگ برداری و از بین بردن تداخل رنگی

۶- شستشو تابلو فرش ها

شستشوی موکت

موکت شویی یکی از خدمات قالیشویی ظهیر آباد می باشد. در قالیشویی شستشوی انواع موکت ها بر عهده گرفته می شود. موکت های تایل، کبریتی، طرح برجسته، پشمی، چمن مصنوعی و… از انواع موکت ها می باشند.
شستشوی موکت ها با دو صورت شستشو در منزل و قالیشویی انجام می شود.
برای شستشوی موکت ها در منزل اگر تجربه و اطلاعات کافی دارید می توانید اقدام به شستشو کنید در غیر این صورت شستشوی موکت هایتان را به قالیشویی بسپارید.
در قالیشویی شستشوی موکت ها به بهترین شکل ممکن انجام می شود و پس از شستشو هیچ آسیبی برای موکت ایجاد نمی شود. در شستشوی موکت ها نکاتی رعایت می شود.

۱- قبل از انجام هر کاری ابتدا موکت باید با جارو برقی با مکش مناسب جارو برقی شود. پشت و روی موکت را به صورت کامل جارو بزنید تا گرد و خاک ها و زباله های ریز و درشتی که بر پشت و روی موکت قرار گرفته اند از بین روند. وجود زباله ها و گرد و خاک ها سبب می شود که شستشو به خوبی انجام نشود و پس از شستشو سطح موکت تیره دیده شود.

۲- برای شستشو موکت ها از دستگاه های مخصوص استفاده می کنند. موکت ها نسبت به فرش ها نازک تر هستند و اگر هنگام شستشو فشار زیادی بر آن ها وارد شود ضخامت طبیعی خود را از دست می دهد و در نتیجه کارآیی موکت از کار می افتد. برخی از موکت ها مانند موکت های طرح برجسته و موکت های پشمی باید به گونه شسته شوند که آسیبی به طرح و الیاف آن وارد نشود.

۳- همانطور که گفته شد موکت ها نسبت به فرش ها نازک تر هستند و زود تر خشک می شوند به همین دلیل باید مدت زمان کمتری در دستگاه های خشک کن قرار بگیرند. قرار گرفتن موکت ها در مدت زمان طولانی در دستگاه سبب زبر شدن سطح موکت می شود.

شستشوی موکت

۴- شستشو موکت ها با شوینده های ملایم و مخصوص انجام می شود تا پس از شستشو سطح موکت زبر نشود و بوی بدی از خود ایجاد نکند. معمولا در قالیشویی ها پس از شستشو موکت با شوینده، سپس با نرم کننده نیز مورد شستشو قرار می دهند تا پس از شستشو نرم و خوشبو باقی بماند.

۵- موکت هایی که مقاومت و جنس ضعیفی دارند باید به روش خاصی مورد شستشو قرار گرفته شوند تا در حین شستشو آسیبی نبیند.

۶- موکت ها در قالیشویی با دستگاه و با فشار مناسب شسته می شوند تا سطح موکت و گره های پشت موکت آسیبی نبینند و مقاومت خود را از دست ندهند.

برخی از موکت ها مانند موکت های چمن مصنوعی که در فضا های باز مانند بالکن، کافه و رستوران ها قرار گرفته می شوند برای شستشو به دستگاه های مخصوص احتیاج دارند و نمی توان به روش سنتی اقدام به شستشوی آن کرد.
به همین دلیل در قالیشویی ظهیر آباد برای شستشو انواع موکت ها از دستگاه های مخصوص و پیشرفته ای استفاده می کنند و شستشو انواع موکت ها را بر عهده می گیرند.

دوگره ریشه بافی در ظهیر آباد 

دوگره ریشه بافی فرش ها برای فرش هایی انجام می شود که عمر طولانی کرده اند و ریشه ها و گره های آن مقداری شل شده باشند.
در اصل دوگره بافی برای حفظ مقاومت و افزایش عمر طبیعی فرش انجام می شود.
دوگره بافی در قالیشویی ظهیر آباد توسط افرادی که در این زمینه تخصص لازم را دارند انجام می شود و از سپردن این کار به افراد تازه کار خودداری می شود. دوگره بافی در انتهای فرش و در قسمت ریشه های فرش انجام می شود و معمولا برای فرش های کهنه ای که پس از مدتی طولانی برای شستشو آورده می شود انجام می شود.
دوگره بافی فرش ها انواع مختلفی دارد. گره نخودی، پنجره ای، دو گره و … از انواع دوگره بافی فرش ها می باشد.
برای انجام دوگره بافی ریشه ها باید بلند یا به اندازه ای مناسب برای دوگره بافی باشند و اگر قد ریشه ها کوتاه باشد اقدام به افزایش قد ریشه ها می کنند.

دوگره ریشه بافی در ظهیر آباد 
دوگره بافی علاوه بر ایجاد مقاومت باعث افزایش زیبایی فرش نیز می شود.
انواع دوگره بافی پس از بافت نمای زیبایی دارد و زیبایی ریشه ها و فرش را دو چندان می کند. دو گره بافی برای انواع فرش های ماشینی و دستبافت انجام می شود ولی بیشتر اوقات برای فرش های دستبافت دوگره بافی انتخاب می شود.
فرش های دستبافت به دلیل زیبایی و ارزشی که دارند افراد تلاش می کنند ارزشمندی فرش خود را حفظ کنند به همین دلیل اقدام به دوگره بافی فرش های دستبافت می کنند.
دوگره بافی از باز شدن و شل شدن گره های ریشه و باز شدن تار و پود ها جلوگیری می کند به همین دلیل فرش عمر بیشتری نسبت به فرش های دیگر می کند. اگر می خواهید فرش های دستبافت و ماشینی خود را دوگره بافی کنید حتما از افراد ماهر و کار بلد کمک بگیرید و از سپردن این کار به افراد کم تجربه خودداری کنید به دلیل این که با انجام هر گونه خطایی آسیب بزرگی به زیبایی فرش وارد می شود و ارزشمندی فرش کاهش پیدا می کند‌.
دوگره بافی فرش ها با نخ های متفاوت و با رنگ های متفاوتی انجام می شود و برای انتخاب طرح و رنگ و نوع الیاف می توانید به صورت سلیقه انتخاب کنید.

تماس با ما