پاسخگویی ۲۴ ساعته ۶۲۹۹۹۰۱۰- ۰۲۱

پاک کردن قهوه از روی فرش

ریخته شدن قهوه بر روی فرش اتفاقی است ،که گاهی اوقات ممکن است رخ دهد و افراد در پی این هستند که آثار قهوه را از سطح فرش خود پاک کنند.
پاک کردن لکه قهوه از سطح فرش با روش های مختلفی قابل انجام است:
۱- استفاده از ماست
یکی از روش هایی که می توانید لکه ی قهوه را به طور کامل از سطح فرش پاک کنید استفاده از ماست می باشد.
مقداری ماست را بر روی لکه ی قهوه بریزید و چند دقیقه صبر کنید تا رنگ قهوه به ماست انتقال پیدا کند. سپس با استفاده از قاشق ماست را از سطح فرش بردارید و با یک دستمال تمیز شروع به تمیز کردن فرش کنید.
۲- استفاده از مایع ظرف شویی
مایع ظرفشویی یک ماده ی شوینده ی قوی و چربی زدایی است که می تواند لکه ی قهوه را نیز به راحتی پاک کند.
مقداری از مایع ظرفشویی را بر روی اسفنج یا پارچه بریزید و لکه ی قهوه را با آن کاملا تمیز کنید، پس از تمیز کردن فرش، حتما اقدام به خشک کردن فرش کنید.پاک کردن قهوه از روی فرشخیس نگه داشتن فرش سبب می شود که لکه ی جدیدی ایجاد شود.
۳- استفاده از شامپو فرش
یکی از روش هایی که می توانید لکه ی قهوه را از سطح فرش پاک کنید ،استفاده از شامپو فرش می باشد. مقداری از شامپو فرش را با اب حل کرده سپس کف حاصل را بر روی لکه قهوه بریزید و با اسفنج یا فرچه شروع به پاک کردن لکه فرش کنید.
برای  تمیز کردن فرش سعی کنید از فرچه های نرم و خوش دست استفاده کنید، تا هنگام استفاده ی آن ها مجبور نباشید، به دست خود فشار زیادی وارد کنید. از وارد کردن زیاد فشار دست بر فرچه خودداری کنید ،زیرا ممکن است باعث آسیب دیدن تار و پود فرش شوید.

نحوه پاک کردن لکه قهوه از سطح فرش

برای پاک کردن لکه ی قهوه از سطح فرش بهتر است نکاتی را رعایت کنید، تا بتوانید لکه را به راحتی و در سریع ترین زمات از سطح فرش از بین ببرید.
۱- اگر قهوه بر روی فرش شما ریخته شد، در سریع ترین زمان اقدام به از بین بردن لکه ی قهوه کنید.
موکول کردن، پاک کردن لکه قهوه به زمان دیگر سبب می شود که لکه ماندگار شود و به عمق تار و پود فرش نفوذ کند.
اگر لکه ی قهوه بر روی فرش ماندگار شود پاک کردن آن به سختی انجام می شود و نمی توانید به راحتی لکه را از بین ببرید.
۲- برای پاک کردن لکه ی قهوه قبل از هر چیزی فرش را جارو برقی یا جارو دستی بکشید ،تا سطح فرش هموار و گرد و خاک آن از سطح فرش برداشته شود.نحوه پاک کردن لکه قهوه از سطح فرشسپس با روشی که برای پاک کردن لکه قهوه مد نظر دارید شروع به از بین بردن لکه کنید.
۳- برای پاک کردن لکه ی قهوه سعی کنید نسبت به نوع و جنس فرش خود بهترین روش را انتخاب کنید.
اگر فرش های شما دستبافت است ،برای از بین بردن لکه به متخصص این کار مراجعه کنید به دلیل این که فرش های دستبافت تار و پود بسیار حساسی دارند و با هر گونه خطایی آسیبی ماندگار به فرش وارد می شود.
۴- برای پاک کردن لکه ی قهوه از فرش های ماشینی، سعی کنید از قسمت بیرون لکه به مرکز لکه شروع به پاک کردن کنید.
از پخش کردن لکه بر روی فرش بپرهیزید. پخش کردن لکه باعث می شود که لکه بزرگ تر شود و از بین بردن آن سخت تر و وقت گیر تر شود.
۵- پس از این که لکه را سطح فرش پاک کردید، حتما اقدام به خشک کردن فرش کنید و فرش را به حال خود رها نکنید‌ ،خیس باقی ماندن فرش باعث آسیب دیدن فرش و به وجود آمدن فرو رفتگی و بر آمدگی در سطح فرش می شود.

محلول های مورد نیاز برای پاک کردن لکه قهوه

برای پاک کردن لکه ی قهوه از محلول های مختلفی می توان استفاده کرد، ولی بیشترین محلول هایی که اثر گذاری بسیار زیادی دارند شامل موارد زیر می شود.

۱- الکل های صنعتی
یکی از محلول هایی که لکه ی قهوه را می تواند به راحتی پاک کند، الکل های صنعتی می باشد.
استفاده از الکل های صنعتی به صورت است ،که نصف پیمانه الکل و یک پیمانه کامل آب را با یک دیگر مخلوط می کنید و بر روی لکه ی قهوه اسپری می کنید‌.
پس از چند لحظه با استفاده از مایع ظرف شویی فرش را تمیز کنید.
۲- مواد شوینده 
انواع مواد شوینده ی تمیز کننده و سفید کننده می توانند لکه ی قهوه را کم رنگ تر کنند و چند بار استفاده از آن می توانید لکه را کاملا از بین ببرید.
برای استفاده از مواد شوینده برای از بین بردن لکه ها باید به اندازه مناسب استفاده کنید و در مصرف آن زیاده روی نکنید.محلول های مورد نیاز برای پاک کردن لکه قهوه۳- وایتکس
یکی از روش هایی که می توانید لکه ی قهوه را از سطح فرش کاملا پاک کنید استفاده از وایتکس می باشد. برای استفاده از وایتکس باید توجه داشته باشید که مقدار خیلی کمی از آن را استفاده کنید و اگر در مصرف آن زیاده روی کنید رنگ فرش را کاملا از بین می برید.
استفاده از وایتکس برای از بین بردن لکه ی قهوه به این صورت است، که یک تا دو قاشق وایتکس را در یک لیوان آب مخلوط کنید و سپس محلول را بر روی یک دستمال خشک و تمیز اسپری کنید و با دستمال شروع به تمیز کردن فرش کنید.
از اسپری کردن این محلول به صورت مستقیم بر روی سطح فرش خودداری کنید.
وایتکس یک شوینده ی سفید کننده و لکه بر است و اگر به صورت مستقیم بر روی فرش اسپری شود، به راحتی می تواند باعث رنگ پریدگی رنگ فرش شود و فرش زیبایی و نمای خود را از دست می دهد.

پاک کردن لکه قهوه کم رنگ

برای پاک کردن لکه های کم رنگ قهوه از روی فرش می توانید ترفند های مختلفی را امتحان کنید به طور مثال

۱- استفاده از آب گرم
با استفاده از آب گرم می توانید انواع لکه های چربی و نوشیدنی هایی مانند قهوه، نسکافه و چای و… را از بین ببرید.
مقداری آب نسبتا گرم را بر روی محل لکه اسپری کنید و با یک دستمال تمیز و خشک شروع به پاک کردن لکه ها کنید و به قدری این کار را ادامه دهید تا لکه ی قهوه کاملا از سطح فرش پاک شود.
۲- شستشوی فرش
یکی از روش هایی که می توانید لکه ی فرش را به طور کامل از سطح فرش پاک کنید شستشوی آن ها در قالیشویی می باشد.
شستشوی فرش ها در  قالیشویی با دستگاه های مخصوص و با شوینده های با کیفیت و لکه بری انجام می شود و تمامی لکه ها، پس از شستشو از سطح فرش پاک می شود.
شستشوی فرش ها در قالیشویی به روش اصولی و صحیح انجام می شود و هیچ آسیبی به رنگ و تار و پود فرش حین از بین بردن لکه ها وارد نمی شود.
فرش ها انواع مختلفی دارند و هر چقدر فرش تار و پود حساس تری داشته باشد از بین بردن لکه ها باید به روش خاص تری انجام شود.پاک کردن لکه قهوه کم رنگ۳- استفاده از مواد شوینده ی لکه بر
با استفاده از مواد شوینده ی لکه بر می توانید لکه های کم رنگ و پر رنگ قهوه را کاملا از سطح فرش پاک کنید. مواد شوینده ی لکه بر را دقیقا بر روی لکه ها بریزید و چند دقیقه صبر کنید سپس با یک دستمال نم دار سطح فرش را کامل تمیز کنید. سعی کنید با مواد شوینده ی لکه بر همه نقاط فرش را مورد شستشو قرار دهید.
برای پاک کردن لکه ی قهوه از سطح فرش ها اگر از مواد شوینده استفاده می کنید فرش را در فضای باز قرار دهید، زیرا ممکن است با ایجاد بو از مواد شوینده باعث تنگی نفس شود و در صورت نیاز فرش را آبکشی کنید. بهترین روش برای از بین بردن لکه ی قهوه شستشوی اصولی و به موقع فرش می باشد.
شستشوی به موقع فرش ها از ماندگار شدن و سخت شدن لکه جلوگیری می شود و پس از شستشو اثری از لکه ی قهوه بر روی فرش باقی نمی ماند.
ماندگار شدن لکه ی قهوه باعث می شود که رنگ قهوه به عمق تار و پود نفوذ کند و از بین بردن آن به سختی انجام شود.
لکه ی قهوه جزء لک های سخت می باشد، به همین دلیل سعی کنید به موقع اقدام به تمیز کردن فرش کنید.

 

تماس با ما