پاسخگویی ۲۴ ساعته ۶۲۹۹۹۰۱۰- ۰۲۱

پاک کردن چسب ۱۲۳ از روی فرش

فرش ها جز لوازم مهم و کاربردی در تمام منازل هستند، که ممکن است در اثر یک سری اتفاقات با آسیب و مشکل رو به رو شوند.
فرش ها به دلیل این که به صورت گسترده در منازل پهن هستند به آسانی بر روی آن ها اتفاقاتی ایجاد می شود و لکه ها و الودگی هایی در خصوص هر نوع ماده ای بر روی آن ها ایجاد می شود که اگر بخواهیم هر سری با افتادن لکه بر روی فرش، به سرعت به شست و شوی کامل آن بپردازیم با آسیب جدی تری رو به رو می شویم به همین دلیل باید در این مواقع از برخی راهکار های مفید استفاده کنیم، تا فرش هم در همان لحظه ی افتادن لکه تمیز شود و هم آسیبی به آن وارد نشود. در این مقاله قصد داریم در رابطه با لکه ی چسب بر روی فرش صحبت کنیم و البته راه حل هایی هم برای برطرف کردن آن ارائه دهیم تا در صورت بروز این مشکل نگرانی در این خصوص برایتان ایجاد نشود و به سرعت بتوانید از روی فرش برطرف کنید.پاک کردن چسب ۱۲۳ از روی فرشکفپوش ها امروزه از مهم ترین ها هستند و با توجه به هزینه های بالایی که در خصوص تعویض و خریداری دارند باید یکسری نکات مهم و مراقبتی در خصوص آن ها رعایت شود.
ریختن چسب یکی از این عوامل آسیب رسان است که در لحظه ای که ریخته می شود سریعا باید به برطرف کردن آن بپردازید چرا که در صورت کهنه شدن و خشک شدن کامل دیگر فایده ای نخواهد داشت و لکه ی چسب باقی خواهد ماند و به طور کلی نه تنها چسب بلکه هر لکه ای که بر روی فرش انداخته می شود باید به سرعت پاک شود، که این پاک شدن های سریع بیش تر به کمک روش های خانگی انجام می شود و اکثر روش های خانگی هم پاسخگوی مثبتی در این زمینه می باشند.
لکه چسب ممکن است در هر زمان به صورت ناخواسته اتفاق بیفتد که روش هایی آسان برای برطرف شدن لحظه ای این نوع لکه وجود دارد که  شامل:
۱- استفاده از یخ
۲- اتو
۳- استون
۴- سرکه سفید
می باشد، که در ادامه ی مقاله توضیحاتی را در خصوص هر کدام ارائه می دهیم و می گوییم که در مواجه شدن با این مشکل کدام راه حل را به چه روشی باید انجام دهیم.

روش ها و مراحل پاک کردن لکه چسب از روی فرش

یکی از تجربه های تلخی که ممکن است برخی افراد داشته باشند ریختن چسب بر روی فرش است که به هر دلیلی ممکن است این مشکل اتفاق بیفتد.
چسب به دلیل خاصیت چسبندگی بالا اگر بر روی فرش ریخته شود و به پاک شدن آن اعتنایی نشود، ممکن است ،الیاف فرش و رنگ آن را از بین ببرد، به همین دلیل در این قسمت راهکارهایی را به شما ارائه می دهیم تا با کمک این راهکار بتوانید به تمیز کردن سریع این لکه بپردازید.
۱- روش اولی که جز ساده ترین و ابتدایی ترین روش ها است استفاده از یخ می باشد که همیشه و در همه حال در دسترس بوده و هیچ هزینه ای هم در خصوص آن پرداخت نمی شود و این گونه عمل می شود که چند تکه از یخ را داخل کیسه ای بگذارید و سپس بر روی لکه ی چسب قرار دهید و اجازه دهید مدت زمانی این کیسه بر روی لکه بماند تا چسب خودش را گرفته و به اصطلاح فریز شود و پس از آن کیسه را برداشته و لکه چسب را به آسانی جدا کنید.روش ها و مراحل پاک کردن لکه چسب از روی فرشهنگامی که چسب به وسیله ی یخ فریز می شود و خود را می گیرد، قدرت چسبندگی دیگر نخواهد داشت به همین دلیل به آسانی هم کنده خواهد شد.
۲- روش بسیار آسان بعدی که همانند یخ همیشه در دسترس است استفاده از اتو می باشد، که ابتدا باید پارچه ای نخی تهیه کنید و حتما دقت داشته باشید که پارچه باید نخی باشد، چرا که از هر جنس دیگری از جمله پلاستیک استفاده شود ،چسب قدرت چسبندگی اش بیش تر شده و مقاوم تر می شود.
پس از تهیه ی پارچه ی نخی آن را بر روی لکه ی چسب قرار داده و به وسیله ی اتو بر روی آن چند بار بکشید تا لکه ی چسب از حالت جامد به حالت مایع تبدیل شود و به پارچه ی نخی بچسبد و از فرش کنده شود.
این کار را باید تا چند بار انجام دهید تا چسب کاملا حرارت ببیند چرا که ممکن است کمی طول بکشد تا چسب حرارت کامل را به خود بگیرد.
۳- مورد بعدی استفاده از سرکه سفید می باشد، که می تواند لکه ی چسب را از روی فرش تمیز کند.
این مورد برای زمانی است که با کمک روش های آسان و ابتدایی که ذکر کردیم ،نتیجه ی مطلوب حاصل نشده است ،که پارچه ای را آغشته به سرکه سفید کنید و بر روی لکه بکشید و از این مورد که لکه کاملا سرکه ای شده است مطمئن شوید.
این کار را باید به مدت ۱۵ دقیقه انجام دهید و اجازه دهید تا به این مدت سرکه بر روی لکه بماند و سپس لکه به آسانی کنده می شود.
این نکته را در نظر بگیرید، که سرکه را بر روی لکه نریزید چرا ممکن است مشکل و آسیب های دیگر ایجاد شود و تنها پارچه ای که آغشته به سرکه است می تواند کافی باشد.
۴- و در آخر هم می پردازیم به استفاده از استون که وقتی تمام این روش هایی که ذکر کردیم نتیجه ای حاصل نکرد به این معنی است ،که چسب از قدرت چسبندگی بسیار بالایی برخوردار است ،که در این شرایط استفاده از استون می تواند مفید باشد، اما نکته ای در این قسمت وجود دارد ،که این است هنگام استفاده از این محلول های شیمیایی ابتدا بر روی قسمتی از فرش که در معرض دید نیست بریزید تا از این که به فرش آسیبی وارد نمی کند اطمینان کامل حاصل کنید چرا که برخی از این محلول ها می تواند آسیب رسان برای فرش باشد.
استون را تا چند قطره بر روی لکه بریزید و اجازه دهید تا لکه شل شود و سپس بکنید.
این موارد را به آسانی می توانید به کار ببرید تا چسب به راحتی از فرشتان کنده شود و آسیبی هم در این خصوص ایجاد نشود.

مهم ترین نکات در پاک کردن لکه های چسب از روی فرش

استفاده از روش ها برای پاک کردن لکه ی چسب از روی فرش باید بر طبق اصولی انجام شود تا تار و پود فرش را درگیر نکند و فرش دچار آسیب نشود.
این روش ها که گفته شد باید دقیق انجام شود چرا که برخی از این روش ها به روش های شیمیایی هستند و همان طور که می دانیم ،روش های شیمیایی می تواند برای فرش آسیب رسان باشد، به خصوص این که فرش از جنس حساسی از جمله دستباف و ابریشمی باشد که این فرش ها ممکن است در اثر همین محلول های شیمیایی سریعا از بین بروند.
هم چنین نکته ی دیگر این که اصلا از ابزار تیز و برنده برای برداشتن لکه ی چسب از روی فرش استفاده نکنید چرا که ممکن است قسمتی از فرش بریده شود و دیگر در این صورت تنها راه حل تعویض فرش می شود ،چرا که با بریده شدن فرش فرش نمای زیبای خود را به کل از دست می دهد، به همین دلیل از تیغ، چاقو، قیچی، کاتر تحت هیچ شرایطی استفاده نکنید.مهم ترین نکات در پاک کردن لکه های چسب از روی فرشنکته ی بعدی از کشیدن فرچه بر روی فرش جهت از بین بردن لکه خودداری کنید، چرا که لکه پاک نمی شود و علاوه بر آن فرش با آسیب هم رو به رو می شود.
این موارد از جمله نکات کلیدی و مهم است که حتما باید بدانید و در مواجه شدن با این مشکل دقت کنید که به کار نبرید.

پاک کردن لکه چسب مایع و قطره ای

برای پاک کردن لکه های چسب مایع و قطره ای نیز روش هایی وجود دارد که شامل موارد زیر می باشد:
۱- استفاده از آب و نمک
مقداری نمک را بر روی چسب بریزید و سپس قطره ای از آب به آن وارد کنید تا آب و نمک به حالت خمیر در آید و زمانی را اجازه دهید تا بر روی لکه ی چسب باقی بماند و سپس پاک کنید و می بینید که لکه چسب قطره ای پاک می شود.
۲- استفاده از وازلین
مقداری از وازلین را بر روی لکه ی چسب بمالید، تا زمانی که لکه چرب و نرم شود و وقتی نرم شدن چسب را حس کردید می توانید آن را بکنید.پاک کردن لکه چسب مایع و قطره ای۳- استفاده از مایع ظرفشویی
این نوع مایع می تواند تاثیر مثبتی بر روی چسب قطره ای داشته باشد که دستمالی آغشته به مایع و کف کنید و روی لکه بگذارید و روی آن سلفون بکشید.
پس از گذر مدت زمانی آن را بردارید و مشاهده می کنید که لکه چسب قطره ای نرم شده و به آسانی کنده می شود.
این موارد روش های ساده و خانگی هستند که در هر زمان قابل استفاده می باشند‌.

تماس با ما