پاسخگویی ۲۴ ساعته ۶۲۹۹۹۰۱۰- ۰۲۱

از بین بردن لکه میوه از روی فرش

همانطور که همگی می دانیم، فرش های ایرانی از دیرباز تاکنون نقش بزرگی در خانه های ایرانی داشتند و دارند.  به طوری که اکثر جهانیان خانه های ایرانیان را به فرش های دستباف زیبا و وجود همیشگی آنها در خانه ها می شناسند‌. تاریخچه بزرگ فرش در ایران باعث شده تا اکثر مردمان کشور ما از فرش های زیبا و با اصالت ایرانی در خانه های خود استفاده کنند. فرش های ایرانی علاوه بر جلوه باشکوهی که به دکوراسیون خانه می دهند، فضای گرم و صمیمی و لذت بخشی را در نمای داخلی خانه به عمل می آورند.

از بین بردن لکه میوه از روی فرش

وجود این فرش ها گرچه به خانه ها، زیبایی های چشمگیری می بخشد. اما حفاظت و نگهداری از آنها کمی سخت و مشکل بوده و به دغدغه ای نسبتا بزرگ برای تمامی ایرانیان نیز تبدیل شده است. این مشکلات شامل لکه های فرش، ریختن مایعات رنگی مثل قهوه، آب میوه، شربت های رنگ روی فرش، ریختن غذاها روی فرش، آسیب های فیزیکی، پوسیدگی های کوچک و بزرگ و لک های ایجاد شده توسط میوه هایی مثل انار، آلبالو و غیره می شوند. این موضوع همواره مشکلی بزرگ در خانه های ایرانی بوده و هست و احتمالا ادامه خواهد داشت. بنابراین پاک  کردن لکه ها برای ایرانیان بسیار حائز اهمیت خواهد بود. اگر شما دوستان هم درگیر مشکلات این چنینی هستید تا آخر این مقاله همراه ما باشید.

از بین بردن لکه میوه از روی فرش

پاک کردن بسیاری از لکه ها مثل لکه میوه یا آبمیوه که به صورت اتفاقی روی فرش می ریزد، شاید به نظر راحت بیاید، ولی اگر در وقت و موعد مناسب از بین نروند، اثر جبران‌ناپذیری از خود بر جای می گذارند و به احتمال زیاد ممکن است، این آثار برای همیشه بر روی فرش شما باقی بماند. پاک کردن لکه میوه و آب میوه از روی فرش، باید به دلیل رنگ و اسیدی که دارد، به سرعت انجام شود و همچنین برخی از آن‌ها بسیار شیرین است و ممکن است اثری همیشگی از خود بر جای بگذارند. اما نگران نباشید چرا که روش های متعددی برای پاک کردن این گونه لکه ها از روی فرش وجود دارد و می‌توانید به وسیله آن ها فرش دلخواه خود را به روز اول خود برگردانید.

از بین بردن لکه میوه از روی فرش

همانطور که گفته شد، پاک کردن لکه های میوه و آب میوه اگر به موقع انجام شود کاری راحت و سهل است ولی اگر مدت زیادی از زمان ایجاد آن بگذرد ممکن است شما را به زحمت های فراوان بیندازد. پس بعد از ریختن لکه های روی فرش ابتدا باید با سرعت لکه مورد نظر را تمیز کنید. برای این کار ابتدا یک حوله یا پارچه را خیس کنید، سپس آن را محکم بفشارید و آب جمع شده را کاملاً تخلیه کنید و خیلی آرام آن را روی لکه ایجاد شده بکشید، تا مقدار زیادی از لکه های قابل جذب به دستمال جذب شوند. برای این کار اما باید مراقب باشید که لکه مورد نظر را پخش نکنید یا آنقدر آن را فشار ندهید تا لکه ریخته شده به خورد فرش برود و بافت آن بچسبد. ما امروز روش هایی را برای نابود کردن لکه میوه به شما پیشنهاد می دهیم، تا دریابید که از بین بردن لکه میوه از روی فرش اصلاً سخت نیست و اگر به موقع انجام شود کار راحتی نیست هست.

۱- معجزه سرکه و نمک برای از بین بردن لکه میوه از روی فرش

اگر لکه ای که روی فرش شما ریخته تیره است و شما فرش های روشنی دارید، اصلا نگران نباشید. محلول سرکه و نمک اثر پاک کنندگی فوق العاده قوی دارد. به طوری که از آن به معجزه تعبیر می شود. اگر لکه روی فرش شما ایجاد شده تازه است و با روش گفته شده که استفاده از پارچه نمدار بود، پاک نشد می توانید از محلول  عالی سرکه و نمک استفاده کنید. برای استفاده از این محلول یک اسفنج نرم را خیس کنید. سپس یک فنجان آب سرد و یک پیمانه سرکه سفید را در هم به خوبی حل کرد و مقداری نمک روی آن بریزید. سپس اسفنج روی لکه بکشید. در این روش مراقب باشید که لکه را بیشتر پخش نکنید. برای جلوگیری از پخش شدن بیشتر لکه مورد نظرتان را از بیرون به سمت مرکز لکه ببرید و به هیچ عنوان آن را به صورت کشیدن به سمت چپ و راست پاک نکنید. بعد از اینکه لکه پاک شد، به سرعت قسمتی که سرکه و نمک روی آن کشیده شده را با آب فراوان آبکشی کنید. چرا که سرکه خاصیت اسیدی گونه دارد و ممکن است در صورت ماندگان ای فرش شما را تخریب کند و به بافت فرش صدمات جبران ناپذیری نیز وارد کند. این روش پیشنهادی ما به شما روشی موثر و عالی برای پاک کردن انواع لکه های بزرگ و کوچک، رنگی و غیر رنگی حتی میوه های خوش‌رنگ است.

 از بین بردن لکه میوه از روی فرش

۲- از بین بردن لکه میوه از روی فرش با مایع ظرفشویی

روش دیگر برای پاک کردن لکه میوه یا آبمیوه از روی فرش استفاده از مایع ظرفشویی است. مایع ظرفشویی مایعی است که خاصیت پاک کنندگی فوق العاده در انواع و اقسام وسایل خانه شما دارد. برای پاک کردن اثر میوه و آبمیوه از روی فرش، همانطور که در ابتدای مقاله گفته شد، با یک قاشق آب میوه ها را از به وسیله فشردن آن روی فرش از آن خارج کنید و حوله یا پارچه نم دار را روی فرش فشار دهید. تا آب و رنگ و شیرینی موجود در میوه ها از فرش خارج شود و به پارچه مورد نظر جذب شود. پس از تمامی این مراحل چند قطره مایع ظرفشویی را روی لکه که در اثر میوه ایجاد شده است، بریزید و با یک اسفنج نرم با قدرت جذب بالا روی آن به آرامی ضربه بزنید تا کمی کم رنگ تر شود. پس از آن فرش را با آب فراوان شستشو دهید و آبکشی نمایید.  با اینکه قدرت پاک کنندگی شامپو فرش از مایع ظرفشویی کمتر است، اما می‌توانید در صورت نبود مایع ظرفشویی از شامپو فرش هم استفاده کنید.

ساده ترین راه برای از بین بردن لکه میوه از روی فرش

 همانطور که گفته شد پاک کردن لکه میوه یا آبمیوه از روی فرش ساده است. به شرطی که بسیار سریع پاک شود و هیچ ردی از خود به جای نگذارد. در این صورت است که آثار به جا مانده در چند دقیقه نخست به سرعت نابود می‌شوند؛ اما یکی دیگر سریع ترین و راحت ترین روش ها برای از بین بردن لکه میوه یا آبمیوه از روی فرش استفاده از جوش شیرین یا ترکیباتی از آن است. برای درست کردن محلول مورد نظر ابتدا یک فنجان کوچک جوش شیرین را با حدود دو فنجان آب سرد به خوبی حل کنید. سپس آن را روی یک پارچه نرم بریزید و به آرامی روی فرش خود از قسمت خارجی لکه به سمت مرکز لکه بکشید. برای راحتی بیشتر می توانید این محلول را به فرش اسپری کنید و سپس سرکه را به سمت داخل مالش دهید. اگر لکه از بین نرفت، از نو شروع کنید حدود چهار تا پنج بار این کار را تکرار کنید و به یاد داشته باشید اگر پارچه کشیده شده رنگی شد آن را کاملا بشویید و دوباره به فرش بزنید‌. بعد از آن فرش خود را به خوبی بشویید و با حوله، رطوبت فرش را کامل بگیرید. اما اگر توانایی شستشوی فرش را با آب فراوان ندارید، یا در خشک شدن آن در روزهای ابری شک دارید می توانید از پاک کننده های ضعیف‌تری مثل شامپو فرش استفاده کنید.

ساده ترین راه برای از بین بردن لکه میوه از روی فرش

در تمامی این موارد برای اینکه مطمئن شوید که لکه میوه مورد نظر به خوبی پاک شده است یا خیر، نمی توانید به زمان اعتماد کنید و بگذارید تا لک موردنظر خشک شود. چرا که در این صورت زمان بسیار زیادی تلف خواهد شد و همان طور که گفته شد وقت و سرعت عمل در پاک کردن لکه ها حرف  اول را میزند.

 پیشنهاد ما به شما این است که بعد از انجام مراحل پاک کردن لکه، آن را با یک سشوار یا بخار شوی و یا حتی یک جارو برقی به صورت تقریبی و نیمه ملایم خشک کنید. تا از بود و نبود  لکه اطمینان پیدا کنید. اگر لکه هنوز خودنمایی می کرد دوباره شروع به پاک کردن آن کنید و مراحل گفته شده را برایش تکرار کنید.

تماس با ما