پاسخگویی ۲۴ ساعته ۶۲۹۹۹۰۱۰- ۰۲۱

پاک کردن لکه ادرار از سطح فرش

یکی از مشکلاتی که برخی از خانواده ها با آن درگیر هستند پاک کردن لکه ادرار می باشد. پاک کردن لکه ادرار یکی از کار های سخت و زمان گیر است و برای پاک کردن آن باید از روش های خاصی استفاده کنیم تا بتوانیم لکه را به طور کامل از سطح فرش از بین ببریم‌. برای پاک کردن لکه ادرار بهتر است که سریع اقدام کنیم تا لکه به عمق فرش نفوذ پیدا نکند.
لکه ادرار جزء لکه هایی می باشد که اگر در زمان مناسب اقدام به پاک کردن آن نکنیم از بین بردن آن سخت تر و زمان گیر تر می شود. روش های مختلفی برای پاک کردن لکه ادرار وجود دارد. از انواع این روش ها می توان موارد زیر را نام برد:

۱- شستشو فرش

یکی از روش هایی که می توان لکه ی فرش را به طور کامل تمیز کرد شستشو فرش می باشد. برای شستشو فرش به منظور پاک کردن لکه ادرار بهتر است که فرش ها را به صورت اصولی مورد شستشو قرار دهیم. در این روش می توانیم فرش ها را در منزل مورد شستشو دهیم یا به قالیشویی های معتبر و مجاز تحویل دهیم تا فرش کاملا تمیز شود.

۲- خشکشویی فرش

یکی از روش های دیگری که می توان لکه ادرار را از روش فرش به طور کامل از بین ببریم خشکشویی فرش می باشد. خشکشویی فرش یک کار حرفه ای و اصولی می باشد و اگر تصمیم به خشکشویی فرش خود گرفته باشید باید با قالیشویی ها هماهنگ کنید تا فرشتان را به صورت اصولی خشکشویی کنند تا پس از پایان مراحل کار لکه ادرار به صورت کامل از سطح فرش از بین برده شده باشد.

پاک کردن لکه ادرار از سطح فرش

۳- شامپو فرش

یکی از روش هایی که می توان لکه ادرار را از بین ببریم استفاده از شامپو فرش می باشد. با استفاده از شامپو فرش های لکه بر و سفید کننده می توانیم لکه ادرار را به صورت کامل از فرش برداریم تا فرش کاملا تمیز و سفید شود و هیچ اثری از لکه باقی نماند‌. برای شامپو فرش کشیدن فرش بهتر است که ابتدا جداگانه محل لکه را تمیز کنیم و سپس نقاط دیگر فرش را تمیز کنیم‌.

محلول های مناسب برای پاک کردن لکه ادرار

برای پاک کردن لکه ادرار می توانیم از محلول هایی که مناسب هستند استفاده کنیم تا لکه را به طور کامل از سطح فرش پاک کنیم. لکه هایی که برای پاک کردن لکه ادرار مناسب هستند شامل موارد زیر می باشند.

۱- آب و وایتکس

یکی از روش هایی که می توانیم به راحتی لکه ادرار را از بین ببریم استفاده از وایتکس می باشد. چند قطره وایتکس را با آب سرد مخلوط کنید و سپس محل را به طور دورانی پاک کنید تا لکه ی ادرار کم کم از بین برود.

۲- مایع ظرفشویی

با استفاده از مایع ظرفشویی می توانیم لکه ادرار را به طور کامل از ببریم. مقداری مایع ظرفشویی را با آب مخلوط کنید و سپس با استفاده از یک اسفنج یا تور محل لکه را با محلول پاک کنید تا لکه ی ادرار به طور کامل از سطح فرش برداشته شود. برای این روش می توانید از مایع ظرفشویی های لکه بر و براق کننده استفاده کنید تا فرش زود تر و راحت تر تمیز شود.

۳- جوش شیرین

یکی از محلول هایی که می توانیم برای از بین بردن لکه ادرار استفاده کنیم محلول جوش شیرین، آب و مایع ظرفشویی می باشد. دو لیوان آب را با یک قاشق غذاخوری جوش شیرین و دو قاشق غذاخوری مایع ظرفشویی مخلوط کنید و با هم ترکیب کنید و منتظر بمانید جوش شیرین واکنش خود را نشان دهد. سپس با استفاده از محلول محل لکه را به طور کامل تمیز کنید تا لکه کاملا از بین برده شود. این روش را می توانید تا جایی که لکه ادرار به طور کامل از بین برود ادامه دهید تا فرش کاملا تمیز شود.

محلول های مناسب برای پاک کردن لکه ادرار

۴- سرکه

سرکه یکی دیگر موادی است که می تواند لکه ادرار را از سطح فرش پاک کند. دو الی سه قاشق غذاخوری سرکه سفید را با یک لیوان آب سرد مخلوط کنید و سپس محل لکه را با این محلول تمیز کنید تا لکه به طور کامل پاک شود. در این روش می توانید از انواع سرکه ها استفاده کنید ولی سرکه سفید زود تر عمل می کند و زمان بیشتری از وقت شما را نمی گیرد.

نحوه تمیز کردن لکه ادرار

برای تمیز کردن لکه ادرار بهتر است که به صورت اصولی و حرفه ای عمل کنیم تا فرش پس از پایان کار آسیبی نبیند و علاوه بر این که لکه به طور کامل از بین رفته آسیبی به الیاف و سطح فرش وارد نشده باشد. نحوه تمیز کردن لکه ادرار به صورت زیر می باشد و با رعایت کردن برخی نکات به حفظ کیفیت فرش خود کمک بسیار زیادی می کنید.

۱- برای تمیز کردن لکه ادرار بهتر است که فرش خود را به فضای باز منتقل کنید تا راحت تر و سریع تر بتوانید لکه را از سطح فرش پاک کنید. در فضای باز هوا آزاد است و اگر از محلول های خاصی استفاده کنید دچار تنگی نفس نمی شوید همچین در فضای باز نور کافی وجود دارد و اگر لکه ای باقی مانده باشد می توان لکه را از بین برد.

۲- اگر لکه ادرار قدیمی می باشد بهترین روشی که می توانید آن را از سطح فرش پاک کنید سپردن فرش به قالیشویی ها می باشد به دلیل این که از بین بردن آن سخت و زمان گیر است و نمی توانید با استفاده از محلول های لکه بر آن را از بین ببرید.

۳- سعی کنید برای پاک کردن لکه ادرار از اسفنج های نرم و تمیز استفاده کنید تا لکه بدون آسیب دیدن سطح فرش پاک شود و سطح فرشتان هیچ آسیبی نبیند.

نحوه تمیز کردن لکه ادرار

۴- برای پاک کردن لکه ادرار با استفاده از محلول های خانگی بهتر است که روشی را انتخاب کنید که کمترین آسیب را به فرش شما وارد می کند و از روشی برای پاک کردن لکه ادرار استفاده نکنید به دلیل این که ممکن است فرشتان نسبت به مواد حساس باشد و واکنش نشان دهد به همین دلیل روش مناسبی را انتخاب کنید.

۵- مراحل از بین بردن لکه ادرار را با حوصله و با دقت کافی انجام دهید تا لکه را بدون دردسر و مشکلی از سطح فرشتان از بین ببرید.

رفع بوی بد ادرار از فرش

گاهی اوقات پس از پاک کردن لکه ادرار فرش بوی بدی از خود ایجاد می کند و افراد تصمیم می گیرند که اقدام به از بین بردن بوی بد و نامطبوع کنند‌ روش های مختلفی برای از بین بردن بوی بد ادرار از فرش وجود دارد و می توان بوی بد را از سطح فرش از بین برد‌. به عنوان نمونه

۱- یکی از روش های از بین بردن بوی بد ادرار استفاده از نرم کننده می باشد. مقداری از نرم کننده لباس را با آب سرد مخلوط کنید و سپس با استفاده از تور، دستمال یا اسفنج سطح فرش را با آن تمیز کنید. پس از خشک شدن فرش بوی بد و نا مطبوع فرش از بین می رود و فرش از خود بوی خوبی را ایجاد می کند‌. نرم کننده های لباس انواع مختلفی دارند و در رایحه های متفاوتی در بازار وجود دارد و می توانید نسبت به سلیقه و مزاج کنید نوع شوینده و عطر آن را انتخاب کنید.

۲- یکی از روش هایی که از قدیم تا به امروز برای از بین بردن بوی بد و نا مطبوع فرش ها وجود دارد استفاده از گیاه اسطوخودوس می باشد. گیاه اسطوخودوس را می توان از عطاری ها تهیه کرد و برای از بین بردن بوی نامطبوع فرش استفاده کرد. مقداری از گیاه اسطوخودوس را در هاونگ یا ابزار های دیگر پودر یا له می کنیم و سپس مقداری جوش شیرین را به آن اضافه می کنیم و سپس پودر به دست آمده را در سطح فرش می ریزیم و چند ساعت صبر می کنیم. برای اثر گذاری بهتر می توانیم این پودر را از شب تا صبح بر روی فرش قرار بدهیم و سپس با استفاده از جارو برقی فرش را کاملا تمیز کنیم تا هیچ اثری از گیاه و جوش شیرین بر روی فرش باقی نماند.

رفع بوی بد ادرار از فرش

۳- جوش شیرین نیز به تنهایی می تواند بوی بد فرش را از بین ببرد. جوش شیرین تازه را بر روی فرش خود بریزید و سپس چند ساعت بعد فرشتان را با فشار مناسب جارو برقی بکشید و از برداشته شدن جوش شیرین از سطح فرشتان به طور کامل مطمئن شوید‌.

تماس با ما