پاسخگویی ۲۴ ساعته ۶۲۹۹۹۰۱۰- ۰۲۱

نحوه ی استفاده از شامپو فرش

یکی دیگر از روش ها، جهت تمیز کردن فرش ها استفاده از شامپو فرش می باشد، که اغلب در خانه توسط خانم های خانه دار مورد استفاده قرار می گیرد. شامپو فرش یک ترکیب شوینده مایع با فرمول خاص است که برای تمیز کردن فرش و موکت استفاده می شود. که نحوه ی استفاده از آن بسیار ساده است و بر طبق موارد زیر می توانید عمل کنید:

۱- ابتدا مقدار معینی از شامپو فرش و آب را باید مخلوط کنید، که این مقدار در حدود یک لیتر آب و دو فنجان از شامپو فرش است و باید کاملا مخلوط شود، تا کف به اندازه ی مناسب حاصل شود. و این مورد را باید با دقت کامل انجام دهید، چرا که اگر به اندازه ی کافی مخلوط نشود و شما بر روی فرش بریزید تا عمق فرش می تواند نفوذ کند و اگر این موضوع اتفاق بیفتد، فرش حالت چسبندگی می گیرد و دیرتر هم تمیز می شود و از همه مهم تر این که تار و پود فرش را با آسیب رو به رو خواهد کرد.

۲- در مرحله ی بعدی کف حاصله را بر روی فرش قرار دهید تا کمی خیس بخورد و پس از گذشت مدت زمان معین، باید محل را تمیز کنید. به کمک اسفنج و یا برس های مخصوص فرش می توانید بر روی فرش بکشید تا کاملا تمیز شود.

نحوه ی استفاده از شامپو فرش

۳- مرحله ی سوم تمیز کردن که با دستمال خشک و تمیز به پاک کردن کف ها باید بپردازید. که این کار را هم می توانید با دستمال نمدار و خشک انجام دهید و هم می توانید تنها از دستمال خشک استفاده کنید، تفاوتی ندارد اما بهتر است که هم دستمال نمدار باشد و هم خشک که آثاری از کف در داخل فرش باقی نماند.

۴- در این مرحله فرش باید خشک شود، که اصلا نباید در این زمان بر روی فرش راه بروید، تا کاملا خشک شود. چرا که در حالت نمدار بودن فرش ممکن است در اثر راه رفتن دوباره آلودگی به خود بگیرد و کثیف شود به همین دلیل این نکته را حتما رعایت کنید.

و در اخر هم پس از خشک شدن می توانید از فرش استفاده کنید. این کار هم داخل منزل قابل اجرا است و هم در قالیشویی ها ی معتبری مانند قالیشویی در تجریش. اما نوع شامپو فرش که در هر کدام استفاده می شود، با هم متفاوت است و به تبع در قالیشویی این کار بهتر و با کیفیت تر انجام خواهد شد.

انواع شامپو فرش

شامپو فرش ها انواع مختلفی دارند، که هر کدام ویژگی های مخصوص به خود را دارند و فرش ها نیز با داشتن جنس های مختلف از جمله ماشینی، دستبافت، ابریشمی و… برای تمیز شدن نیاز به مواد شوینده و شامپو فرش های مناسب و مخصوص به خود را دارند. به همین دلیل است که شامپو فرش های مخصوص با رایحه های متنوع امروزه در بازار عرضه می شود. برای این که شست و شوی فرش خوبی را تجربه کنید، لازم است که از شامپو فرش مناسب و مطرحی استفاده کنید تا در این بین فرشتان دچار آسیب نشود.

انواع شامپو فرش

برند های مختلفی امروزه در بازار به فروش می رسند، اما توجه به محصول و نوع آن پر اهمیت است و این که در خصوص چه فرش استفاده می شود، هم مهم است. چرا که در صورت بروز خطا، فرش می تواند با آسیبی جدی رو به رو شود. پس این مورد را در حین خرید و استفاده در نظر بگیرید. برای درک بهتر برای فرش هایی که رنگ روشنی دارند، بهتر است از شامپو فرش تگزافون استفاده شود. چرا که هم باعث شفافیت کامل فرش می شود و هم تداخل رنگی در فرش ایجاد نمی شود. پس برای انتخاب مناسب در ابتدا الیاف فرش و جنس فرش خود را در نظر بگیرید و در صورت منع نبودن استفاده از شامپو فرش به خریداری این محصول بپردازید. چرا که برخی فرش ها هستند که در برابر استفاده از شامپو فرش واکنش نشان می دهند، که شست و شوی این فرش ها حتما باید در قالیشویی ها انجام شود.

ویژگی های شامپو فرش

یک شامپو فرش خوب، باید تمام ویژگی های مطلوب را داشته باشد. که این ویژگی ها بیش تر در خصوص قدرت پاک کنندگی و مواد شیمیایی است، که داخل آن به کار رفته است. از جمله ویژگی هایی که می توان در این خصوص اشاره کرد شامل موارد زیر می باشد:

۱- قدرت پاکنندگی بالا

۲- داشتن رایحه ای خوب

۳- داشتن خاصیت قلیایی که این مورد از اهمیت ویژه ای برخوردار است تا فرش دچار آسیب غیر قابل جبران نشود.

۴- کم بودن مواد شیمیایی به کار رفته در تولید شامپو فرش

۵- داشتن قدرت پاک کنندگی خوب در برابر لکه هایی که ممکن است بر روی فرش وجود داشته باشد.

ویژگی های شامپو فرش

این موارد از جمله ویژگی های معمول است که هر شامپو فرش باید در خود داشته باشد، تا فرش را بتواند تمیز و مرتب کند و هم چنین ویژگی های دیگر بر روی خود شامپو فرش درج می شود، که شما با خواندن آن می توانید بهترین انتخاب را در این خصوص داشته باشید، تا فرشتان بدون آسیب تمیز شود. هم چنین این که شامپو فرش خطری برای سلامتی نداشته باشد، هم مهم است چرا که برخی از آن ها می توانند باعث ایجاد آلرژی در افراد شوند و چون پس از استفاده از شامپو فرش، شست و شویی صورت نمی گیرد، بهتر است به این ویژگی هم توجه شود.

کاربردهای شامپو فرش

شامپو فرش با توجه به نامشان، شست و شوی شامپویی هستند که در برخی مواقع ضروری استفاده می شوند. چرا که پس از استفاده از آن ها دیگر نیاز به شست و شو نخواهد بود. در برخی مواقع ضروری که ذکر کردیم مواقعی است که لکه هایی بر روی فرش ایجاد می شود و شما برای پاک کردن سریع می توانید از شامپو فرش استفاده کنید. چرا که این لکه و کثیف شدن که در اثر دلایل مختلف ایجاد می شود، تنها قسمتی از فرش را در بر می گیرد. به همین دلیل شستن کامل فرش راه منطقی نخواهد بود و بهترین گزینه تنها استفاده از شامپو فرش می باشد. و هم چنین کاربرد دیگر این است که با پرداخت هزینه ی کم می توانید فرشتان را تمیز کنید و در هر زمان که بخواهید قادر به انجام آن هستید. اگر بر طبق اصول گفته شده و مراحل پیش بروید، می توانید تجربه ی خوبی را در این خصوص داشته باشید و بدون آسیب رساندن به فرش، آن را کامل تمیز کنید.

مزایا و معایب استفاده از شامپو فرش

شامپو فرش ها دارای مزایا و معایبی هستند که در این قسمت به آن ها می پردازیم، که در ابتدا در خصوص مزایا می گوییم که شامل:

۱- اولین مزیت استفاده از شامپو فرش، وجود سرعت در انجام این کار است، که اگر شما حدود چند ساعت وقت بگذارید، کل فرش را می توانید توسط شامپو فرش تمیز کنید.

۲- مورد بعدی این که این کار اصلا نیازی به تجربه و تخصص ندارد و تنها با رعایت نکات می توانید به راحتی انجام دهید.

مزایا و معایب استفاده از شامپو فرش

۳- علاوه بر صرفه جویی در وقت و زمان، در هزینه ها هم صرفه جویی می شود؛ چرا که با پرداخت هزینه ی کمی می توانید فرش را کامل تمیز کنید.

و اما در خصوص معایب شامپو فرش:

۱- مورد اول این که این کار انرژی زیادی صرف می شود و باید تمام توان خود را در این کار صرف کنید.

۲- تمیز شدن فرش ها سطحی است و تا چند ماه دوام دارد و باید حتما شست و شوی کامل را فرش داشته باشد.

۳- استفاده ی بیش از اندازه می تواند به فرش آسیب برساند، چرا که ممکن است شامپو فرش به طور کامل از فرش خارج نشود و مدت ها بدون نشان ظاهری در فرش باقی بماند.

با توجه به این موارد ذکر شده می توانید با تصمیم گیری درست از شامپو فرش استفاده کنید.

چگونه شامپو فرش بکشیم؟

برای کشیدن شامپو فرش بر روی فرش ها، ابتدا که حالت کفی داشتن آن بسیار مهم است و هم چنین لازم است برای کشیدن از وسیله های نرم استفاده شود، که از جمله ی آن می توان به برس های مخصوص و اسفنج اشاره کرد، تا به ارامی بر روی فرش کشیده شود و فرش دچار آسیب نشود. برای کشیدن تنها با بالا و پایین کردن وسیله ی مصرفی در این خصوص می توانید، فرشتان را در مدت زمان بسیار کوتاه تمیز کنید. اما در این خصوص نکته ای وجود دارد این است که برای فرش هایی که در منزل کودک زندگی می کند، بهتر است از شامپو فرش استفاده نشود و این مورد بر می گردد به موضوع شست و شو و آبگیری نشدن فرش پس از استفاده از شامپو فرش، چرا که ممکن است به کودکان به هر طریقی آسیب بزند و تهدیدی برای سلامت او باشد.

تماس با ما