پاسخگویی ۲۴ ساعته ۶۲۹۹۹۰۱۰- ۰۲۱

قالیشویی در قائم مقام

اکثر خانواده های ایرانی برای پوشش کف منزل خود از قالی ها و انواع فرش ها استفاده می کنند. فرش ها انواع مختلفی دارند به طور مثال از فرش های متری یا قالیچه های کوچک برای پوشاندن راهرو ها یا فضا های کوچک استفاده می کنند.
یا در اتاق های کودک از فرش هایی با زمینه شاد استفاده می شود.
همچنین در بخش های دیگر مانند آشپزخانه و پذیرایی از فرش هایی متناسب با موقعیت و متراژ در نظر گرفته می شود.
فرش هایی که در راهرو ها یا پله ها قرار می گیرند زود تر آلوده می شوند و سطح آن ها تیره تر و کدر تر می شوند. یکی از خدمات قالیشویی شستشو فرش های راهرو ها و پله ها می باشد.
شستشو فرش های راهرو ها یا پله ها در منزل انجام می شود.

این نوع شستشو ویژگی های مختلفی دارد.

۱- نیازی به جا به جایی فرش ها به کارخانه نمی باشد و در وقت و زمان شما صرفه جویی می شود. برای شستشوی فرش های راهرو و پله ها با هماهنگی قبلی با مجموعه در یک روز مشخص به منزل شما برای شستشو مراجعه می کنند.

۲- برای شستشو از دستگاه های مخصوص و شوینده های خاصی استفاده می کنند تا فرش براقیت و زیبایی خود را حفظ کند.

قالیشویی در قائم مقام

قالیشویی قائم مقام همانند قالیشویی در پرند برای شستشو فرش ها از دستگاه های مخصوص و شوینده هایی که با فرمولاسیون خاصی تولید شده اند استفاده می کنند.
نوع دستگاه بر نحوه شستشو تاثیر گذار می باشد به دلیل این که اگر برای شستشو فرش ها از دستگاه های قدیمی استفاده شود، روند شستشو فرش ها طولانی می شود و سبب می شود که فرش دیر تر به مشتری تحویل داده شود. و دستگاه های قدیمی، امکان آسیب دیدن فرش را بالا می برد بنابراین قالیشویی ها سعی می کنند هر چند سال یک بار دستگاه های کارخانه را عوض کنند و برای شسشتو از دستگاه های جدیدی استفاده کنند.
علاوه بر دستگاه که بر نحوه شستشو و باقی ماندن کیفیت اولیه فرش تاثیر گذار است، نوع مواد شوینده ای که برای شستن فرش استفاده می شود نیز مهم است که برخی دلایل به شرح زیر می باشد‌:

۱- هر چقدر مواد شوینده با نوع تار و پود فرش سازگار تر باشد سبب می شود که فرش براقیت خود را حفظ کند و در مدت زمان طولانی تری براق بماند.

۲- مواد شوینده اگر با فرش سازگار باشد، باعث نرم و لطیف شدن سطح فرش می شود و پس از شستشو سطح فرش دچار زبری نمی شود. بنابراین اگر تصمیم به شستشو فرش های خود گرفته اید قالیشویی ای را انتخاب کنید که برای شستشو فرش ها از شوینده هایی استفاده کنند که باعث آسیب دیدن سطح فرش نمی شود.

۳- اگر فرش با شوینده مناسب با تار و پود خود شسته شود تمامی لکه هایی که در طی زمان بر سطح فرش به وجود آمده اند از سطح فرش برداشته می شوند و فرش مانند روز اول سفید و براق می شود.
قالیشویی قبل‌ از شستشو فرش هایتان، ابتدا فرش را ارزیابی و بررسی می کنند. برای ارزیابی فرش ها از افراد متخصص استفاده می کنند تا زیر و روی فرش را به طور کامل بررسی کنند و اگر با مشکلی مواجه شوند اقدام به ترمیم و رفوی فرش شما می کنند.

قالیشویی در محدوده قائم مقام

قالیشویی در محدوده قائم مقام برای مشتریان خود خدمات گوناگونی را ارائه داده اند به طور مثال:

۱- شستشو انواع پرده ها

همانطور که می دانید پرده ها انواع مختلفی دارند به طور مثال پرده های زبرا، پلیسه ای، کرکره ای، پانچ و… انواع پرده ها می باشند. برخی از پرده ها باید به روش های خاصی شسته شوند تا هنگام شستشو دچار آسیب های نشوند. به طور مثال پرده های زبرا یا کرکره ای به دلیل مدل و طرحی که دارند نمی توانند آن ها را به هر روشی شست به‌ دلیل‌ این که به راحتی دچار آسیب می شوند و حالت خود را از دست می دهند.

۲- شستشوی تابلو فرش های دستبافت

تابلو فرش های دستبافت شامل تابلو فرش های خاص و ارزشمند هستند و حفظ و نگهداری آن ها مانند روز اول بسیار مهم است به دلیل این که هر چقدر برای نگهداری تابلو فرش های دستبافت تلاش کنید سبب می شود که تابلو فرش نفیس تر باقی بماند.
یکی از روش هایی که می توانید از تیره و کدر شدن تابلو فرش خود جلوگیری کنید، این است که هر چند وقت یک بار اقدام به شستشو تابلوی خود بگیرید.
تابلو فرش های دستبافت در قالیشویی به بهترین روش مورد شستشو قرار می گیرند و پس از شستشو دچار تداخل رنگی یا رنگ پریدگی نمی شوند و مانند روز اول طرح و نقش آن براق و پر رنگ دیده می شوند. همچنین برای شستشو تابلو فرش ها از شوینده های خاصی استفاده می کنند که از زیبایی تابلو نمی کاهد.

۳- شستشو فرش های دستبافت

نحوه شستن فرش های دستبافت نسبت به دیگر فرش ها متفاوت است و برای شسشتو آن باید نکات خاصی رعایت شود.

قالیشویی در محدوده قائم مقام

از جمله این نکات می توان به موارد زیر اشاره کرد:

۱- برای شستشو فرش دستباف حتما باید از آب سرد استفاده شود.

۲- فرش باید بر روی یک سطح شیبدار قرار بگیرد و سپس مورد شستشو قرار بگیرد.

۳- فرش دستباف برای خشک شدن باید در هوای آزاد یا با دستگاه ها خشک شود. برای خشک کردن فرش دستباف با دستگاه باید فرش را با دمای مناسبی خشک کرد تا از سوخته شدن ان جلوگیری شود.

۴- قبل از شستشو از فرش تست رنگ گرفته شود.

۵- فرش باید توسط افراد حرفه ای مورد شستشو قرار بگیرد تا هیچ آسیبی نبیند.

تمامی نکاتی که ذکر شد در قالیشویی برای شستشو فرش های دستبافت رعایت می شود تا از ارزش فرش دستباف شما کاسته نشود.

اعلاشویی فرش های قدیمی و عتیقه

شستشوی فرش های عتیقه و قدیمی را قالیشویی به عهده می گیرد به دلیل این که برای شستشو هر گونه فرشی، اطلاعات و تخصص های لازم را دارند و در کار خود خبره هستند.

فرش های قدیمی و عتیقه در قالیشویی به روش های مختلفی شسته می شوند به طور مثال:

۱- شستشوی فرش های عتیقه و قدیمی به صورت معمولی

۲- شستشوی فرش های عتیقه به صورت سفید شویی

۳- شستشوی فرش های عتیقه و قدیمی به صورت اعلا شویی

بهترین روش شستشوی فرش های عتیقه این است که آن ها را به صورت اعلا شویی مورد شستشو قرار دهید.
اعلا شویی نوعی شستشو فرش است که به صورت حرفه ای انجام می شود و از دستگاه های خاصی برای شستشو فرش استفاده می کنند.

اعلاشویی فرش های قدیمی و عتیقه
برای اعلا شویی از مواد شوینده مخصوصی استفاده می کنند تا سطح فرش به طور کامل براق و تمیز شوند و گرد و خاک هایی که در عمق فرش نفوذ کرده اند به طور کامل از عمق فرش خارج شوند.
گرد و خاک هایی که باعث تیره و کدر تر شدن فرش می شوند گرد و خاک هایی می باشد که در عمق فرش نفوذ می کنند و تنها روشی که می توان گرد و خاک ها را از فرش خارج کرد، شستشوی فرش به صورت اعلا شویی می باشد.
قالیشویی برای شستشو فرش ها به صورت اعلا شویی از شوینده های مخصوصی استفاده می کند که علاوه بر سفید کردن سطح فرش، لکه های فرش را نیز از بین ببرد.
همچنین برخی از قالیشویی ها از شوینده های دست سازی که با فرمولاسیون های خاصی تولید شده اند استفاده می کنند. نوع مواد شوینده در اعلا شویی فرش ها بسیار مهم است و نمی توان از شوینده ای برای اعلاشویی فرش استفاده کرد.
در اعلاشویی نسبت به جنس و کیفیت فرش، فرش را یک یا دو بار مورد شستشو قرار می گیرد. اگر فرش بیش از اندازه آلوده و لک دار باشد معمولا فرش را دو بار مورد شستشو قرار می دهند تا سطح آن کاملا تمیز شود.
اعلاشویی هیچ آسیبی به فرش وارد نمی کند و باعث تمیز و براق تر شدن سطح فرش می شود‌. در اعلاشویی اگر فرش به صورت اصولی و با رعایت نکات شسته شود باعث می شود که کناره ها، ریشه های و… فرش پس از شستشو به طور کامل سفید شوند و دچار تغییر رنگ نشوند.

تماس با ما