پاسخگویی ۲۴ ساعته ۶۲۹۹۹۰۱۰- ۰۲۱

فواید فرش دستباف برای سلامتی بدن

فرش های دستبافت علاوه بر زیبایی و نمایی که دارند فواید بسیار زیادی برای بدن انسان دارند و برخی اوقات افراد به دلیل فوایدی که فرش های دستبافت برای بدن دارد آن را خریداری می کنند.
فواید فرش دستباف شامل موارد زیر می شود:

۱- حمایت از محصولات داخلی
فرش های دستبافت جزء کالا های ایرانی هستند و خریداری و استفاده از کالای ایرانی باعث می شود که هنر ایرانی حفظ شود و ارزش آن بالا تر رود.
فرش های دستبافت شامل فرش هایی است، که ارزشمند و در کل جهان مشهور هستند.
فرش های دستبافت انواع مختلفی دارند و کیفیت آن ها تقسیم بندی می شود:
۱- فرش های دستبافت درجه یک
۲- فرش های دستبافت درجه دو
۳- فرش های دستبافت درجه سوم
فرش های درجه یک کیفیت بسیار بالایی دارد و نسبت به درجه های دیگر مقداری گران تر است، همچنین فرش های درجه یک طرح و نقش آن ها نسبت به درجه های دیگر خاص تر و برای بافت آن از الیاف و تار و پود های خاص تری استفاده می کنند.
فرش های درجه دوم از لحاظ کیفیت دو نوع هستند:
۱- کیفیت بالا
۲- کیفیت معمولی
فرش های درجه دو که کیفیت آن ها بالا تر می باشد شبیه فرش های درجه یک می باشد و نسبت به کیفیت معمولی گران تر است، زبه دلیل این که کیفیت نخ های آن بالا تر می باشد.
فرش های دستبافت که کیفیت آن ها معمولی می باشد، شبیه فرش های درجه سه هستند ولی کارآیی آن با کیفیت بالا تفاوتی ندارد.
فرش های درجه سوم، کیفیت آن ها کمتر و از نخ ها و پشم های معمولی برای بافت آن ها استفاده شده است.

۲- استفاده از پشم و نخ های طبیعی 
فرش های دستبافت برعکس فرش های ماشینی با پشم و الیاف طبیعی بافته می شود. استفاده از پشم و نخ های طبیعی باعث می شود که کلیسیم در بدن انسان به راحتی جذب بدن انسان شود و از پوکی استخوان و درد استخوان جلوگیری شود. همچنین استفاده از این نوع الیاف از ایجاد حساسیت های پوستی مانند اگزما و قارچ های پوستی جلوگیری می کند.فواید فرش دستباف برای سلامتی بدن۳- جلوگیری از تولید الکتریسیته
فرش
های دستبافت برعکس فرش های ماشینی از خود الکتریسته تولید نمی کنند‌. تولید الکتریسیته باعث می شود که فرش گرد و خاک بیشتری از خود تولید کند و ایجاد حساسیت برای افراد شود.

۴- نبود پرز های خطرناک
فرش های دستبافت به دلیل این که از پشم های طبیعی ساخته شده پرز های آن نیز برای انسان هیچ خطری ندارد.
پرز های فرش های ماشینی به دلیل این که مصنوعی هستند و به طور شیمیایی ساخته شده اند، اگر از طریق تنفس یا دهان به داخل بدن انسان راه پیدا کند مشکل آفرین می شود ولی اگر پرز های فرش دستباف به داخل بدن انسان راه پیدا کند هیچ مشکلی را ایجاد نمی کند و در داخل بدن جذب می شوند.

۵- عدم ایجاد مشکلات تنفسی

فرش های دستبافت از ایجاد هر گونه مشکلات تنفسی مانند آسم و تنگی نفس و‌‌‌‌.‌‌.. جلوگیری می کند و اگر افرادی دچار چنین بیماری هایی باشند به درمان بیماری کمک بسیار زیادی می کند‌. اگر دچار مشکلات تنفسی هستند استفاده از فرش های دستبافت بیشتر توصیه می شود. فرش های ماشینی زمانی که نو هستند از خود پرز هایی ایجاد می کنند که باعث تنگی می شوند.

قالیچه ها و فرش های دستبافت چه فوایدی  برای سلامتی بدن دارند؟

فرش ها و قالیچه های دستبافت فواید زیادی برای سلامتی بدن انسان دارد و به همین دلیل فرش های دستبافت طرفداران زیادی دارد. فواید فرش دستباف شامل موارد زیر می شود

۱- ایجاد آرامش روانی

یکی از فواید فرش دستباف ایجاد آرامش روانی در افراد می باشد.
با انتخاب طرحی که نسبت به آن احساس آرامش بیشتری دارید می توانید با هر بار نگاه کردن به آن احساس خوبی را در ذهن خود ایجاد کنید.

۲- کاهش کمر درد و زانو درد

برخی افراد معتقد هستند که فرش های دستبافت برای کاهش کمر درد و زانو درد مفید هستند و به همین دلیل از این نوع فرش استفاده بیشتری می کنند. نشستن و خوابیدن بر روی فرش های دستبافت از تشدید شدن درد های کمر و زانو و از فرسایش آن ها جلوگیری می کند.

۳- کمک به جریان خون

فرش های دست به دلیل این که از الیاف طبیعی ساخته شده اند دارای طبع گرمی هستند و به حفظ دما نیز کمک می کنند به همین زمانی که افراد بر روی فرش های دستبافت می نشینند یا دراز می کشند باعث می شود که جریان خون بهتر و راحت تر انجام شود و از ایجاد سکته قلبی و مغزی جلوگیری شود.قالیچه ها و فرش های دستبافت چه فوایدی  برای سلامتی بدن دارند؟۴- تنظیم دما

فرش های دستبافت در فصل سرما از سرد شدن هوای منزل جلوگیری می کند و هوای منزل را گرم نگه می دارد و به همین دلیل از سرما خوردن افراد جلوگیری می شود‌ همچنین فرش های دستبافت در فصل گرما به خنک شدن هوای منزل کمک بسیار زیادی می کند.

فواید فرش های دستبافت برای سلامتی روح

فرش های دستبافت جزء فرش های لوکس و ارزشمندی هستند و افراد زیادی طرفداران این نوع فرش ها هستند.
فرش های دستبافت در انواع طرح و نقش ها و متراژ های مختلفی وجود دارند.
برای این که فرش های دست زیبایی و فواید خود را از دست ندهد نحوه نگهداریشان بسیار مهم است. به طور مثال:

۱- اگر می خواهید از فرش های دستبافت خود به صورت حرفه ای نگهداری کنید، سعی کنید آن ها را در مقابل نور خورشید قرار ندهید، به دلیل این که در گذر زمان فرش دچار ساییدگی می شود و ساییده شدن فرش باعث می شود که نمای خود را از دست دهد و دیگر با نگاه کردن به آن برای شما لذتی ندارد.

۲- سعی کنید همیشه هر چند وقت یک بار اقدام به شستشو فرش های دستباف خود کنید.
فرش های دستبافت به دلیل این که از الیاف و پشم های طبیعی ساخته شده اگر در طولانی مدت مورد شستشو قرار نگیرد، دچار ایجاد بوی بد و نا مطبوع می شود و  بر روی سلامت روحی افراد تاثیر می گذارد.

۳- اگر فرش شما دچار سوختگی، رنگ پریدگی، پارگی و.‌‌.. شد حتما اقدام به رفو و ترمیم آن کنید.
ترمیم و رفوی فرش های دستبافت توسط افراد متخصص در مراکز معتبری که در ترمیم فرش های دستبافت تخصص دارند انجام می شود.
پارگی و سوختگی فرش های دستبافت نمای خوبی ندارد و باعث آزردگی افراد می شود.
فرش های دستبافت بر روی روان و ارامش فکری افراد تاثیر گذارد هستند.

۱- برخی افراد به حیواناتی مانند پرنده ها علاقه بسیار زیادی دارند و به آن ها توجه خاصی نشان می دهند و با نگاه کردن به آن ها آرامش خاصی می گیرند.
این افراد می توانند فرشی را انتخاب کنند که طرح و نقش اصلی آن پرنده ها باشد و با نگاه کردن به آن ها لذت ببرند.
این کار باعث افزایش سلامت روحی افراد نیز می شود و برخی از روانشناسان توصیه می کنند که همیشه چیز هایی که به شما احساس آرامش می دهد را نگاه کنید تا آرام شوید‌‌.

۲- فرش های دستبافت به دلیل این که از خود الکتریسته تولید نمی کند گرد و خاک و زباله های ریز را به خود را جذب نمی کند و افرادی که نسبت به تمیزی وسواس دارند می توانند از این نوع فرش ها استفاده کنند تا باعث افزایش سلامت فکری و روحی خود شوند
یکی از بهترین ویژگی های فرش های دستبافت عدم تولید الکتریسیته می باشد و به همین دلیل افراد طرفدار فرش های دستبافت هستند.فواید فرش های دستبافت برای سلامتی روح۳- فرش های دستبافت در طرح و نقش های مختلفی تولید و بافته می شوند و برای رنگ آمیزی الیاف فرش های دستبافت از رنگ های شاد و زنده استفاده می کنند تا پس از بافته شدن فرش، فرش نمای شاد و زیبایی داشته باشد.
برای بافت فرش های دستبافت از رنگ های تیره و کدر استفاده نمی کنند به همین دلیل استفاده از این نوع فرش ها فضای منزل را گرم و زیبا می کند و از ایجاد افسردگی و انرژی منفی جلوگیری می کند.

۴- یکی از ویژگی های فرش دستباف این است که اگر دچار لکه هایی شد می توان به راحتی آن ها را پاک کرد و افراد برای از بین بردن آن ها نیازی به زمان گذاری زیادی نیستند و می توانند با استفاده از روش های مطمئن اقدام به از بین بردن آن ها کنند و برای از بین بردن لکه ها دغدغه نداشته باشند.

تماس با ما