پاسخگویی ۲۴ ساعته ۶۲۹۹۹۰۱۰- ۰۲۱

مزایای فرش در خانه

فرش یکی از اجزای مهم در دکوراسیون خانه به حساب می آید.
فرش ها توانایی این را دارند که جلوه ای چشمگیر به خانه بیاورند و دکوراسیون یک خانه را به زیباترین حالت آن تغییر دهند.
فرش ها می‌توانند به دکوراسیون یک خانه نشاط و شادابی ببخشند و به راحتی حال و هوای و انرژی آن را تغییر دهند.
به همین دلیل است که بسیاری از مردم جهان برای زیباسازی دکوراسیون خانه های خود از فرش استفاده می کنند.
جالب است بدانید کشور ما ایران، سابقه درخشانی در این زمینه از خود برجای گذاشته است، هنرمندان بافنده ایرانی از گذشته های دور تاکنون فرش هایی با طرح ها و نقش های زیبا و همینطور تاریخی به مردم جهان ارائه داده اند.
قدمت بالای فرش بافی و درآمد عالی این کار در ایران سبب شده تا هنرمندان بافنده بسیار مستعدی از جای جای نقاط ایران تراوش کنند و توانایی های خود را در این زمینه به کار بگیرند.
این طرح ها و نقش های ایجاد شده در فرش های ایرانی اما سبب شده تا ایران در زمینه فرش بافی به یک برند جهانی بافت فرش تبدیل شود و سالانه بسیاری از مردم جهان را مجاب به خرید فرش از ایران کند.
این صادرات و مبادلات فرش و همچنین تقاضای بالای فرش در کشور ایران باعث شده تا بسیاری از افراد از آن به عنوان فرصتی برای ایجاد یک بیزنس استفاده کنند و علاوه بر درآمدزایی بالا، افراد زیادی را مشغول به کار کنند که این موضوع برای اقتصاد یک کشور بسیار حائز اهمیت است.
جالب است بدانید تاکنون بیش از ۲۰۰۰ مجموعه بزرگ فروشگاهی و چندین کارخانه بزرگ و هزاران کارگاه گوناگون برای فروش فرش های ماشینی و فرش های دستباف در ایران ساخته شده است و  این مراکز نیز تلاش گسترده ای جهت ارائه خدمات با کیفیت نشان داده اند.
تولیدات بالای فرش های زیبا و خاص ایرانی، وجود طرح ها و نقش های اصیل روی این فرش ها و همچنین سوابق عالی و ارائه خدمات شگرف شهر های ایران همچون مشهد، کاشان و غیره سبب شده تا مردم ایران همواره متقاضی این گونه فرش های باشند.
فرش های ایرانی به دو صورت فرش های ماشینی و فرش های دستباف تولید و عرضه می‌گردند.
مشخص است که فرش های ماشینی در کارخانه های بزرگ با ابزار و تجهیزات پیشرفته و فرش های دستباف به صورت دستی و توسط بافندگان عزیز کشور تولید می‌شوند. این فرش ها همینطور در ابعاد و شانه ها یا رج های متفاوتی بافته می‌شوند و طی سالهای اخیر عموم مردم توانایی خرید آن را داشته اند.
تقریبا تمامی مردم ایران همواره معتقد هستند که فرش روح دکور خانه است و به واسطه آن است که خانه معنای واقعی خود را پیدا می‌کند، ایرانیان همچنین خانه را به واسطه فرش هایش گرم و صمیمی می‌دانند و به طرح و نقش های روی فرش اهمیت می دهند. این طرح ها و نقش ها هر یک معنای خاص خود را دارند و هر کدام زیبایی خاصی به خانه ها می دهند.
اما با تمامی این موضوعات نوع فرش، رنگ فرش، طرح ها و نقش های فرش و ابعاد فرش به مورد مهمی همچون دکوراسیون خانه مرتبط است، اگر فرش با تمام زیبایی اش در دکوراسیونی نامناسب قرار بگیرد، جلوه زیبای خود را از دست می‌دهد.
پس هنگام انتخاب فرش حتما باید به دکوراسیون خانه خود توجه کافی را داشته باشید یا قبل از خرید دکوراسیون حتما فرش را تهیه کنید.مزایای فرش در خانه ۱- اگر خانه بزرگی دارید، پیشنهاد می کنیم از فرش هایی با ابعاد کوچک در جای جای استفاده کنید.

۲- اگر خانه یا اتاقی کوچک دارید پیشنهاد می‌کنیم از فرش هایی با رنگ روشن استفاده کنید تا خانه را بزرگ و دلباز جلوه دهد.

۳- اگر دکوراسیونی کلاسیک در خانه دارید توصیه می‌کنیم ،از فرش هایی با رنگ های شاد و شلوغ در آن استفاده کنید همچنین به یاد داشته باشید که فرش نقش مکمل سایر اجزای دکوراسیون را ایفا می‌کند و نباید کاملا مشابه آن ها باشد.

۴- در آشپز خانه و اتاق های خواب باید از فرش های شاداب و آرامش بخش استفاده کرد، تا جلوه ای زیبا در آن ها به وجود بیاید.
یکی دیگر از مهمترین ویژگی های فرش آن است که تنوع بالا و زیبایی اثر گذاری دارد و این زیبایی و تنوع را در صورت همخوانی با دکوراسیون، می تواند به خانه منتقل می‌کند.

مهمترین دلایل داشتن فرش

با اینکه امروزه کفپوش های متنوعی همچون سنگ، سرامیک، پارکت هنگام ساخت خانه ها مورد استفاده قرار می گیرد، بسیاری از مردم برای پوشاندن آن ها از فرش استفاده می کنند.
فرش به عنوان کفپوشی بسیار فوق العاده در خانه ها به کار می رود.
مزایای عالی که فرش دارد، بسیاری از افراد را مجاب کرده تا از آن به عنوان کفپوش بسیار مناسبی در خانه های خود استفاده کنند.
مهمترین دلایلی که افراد به واسطه آن از فرش به عنوان کفپوش در خانه های خود استفاده می کنند، شامل موارد زیر میباشد.

۱- فرش، جلوه ای زیبا در خانه

استفاده از فرش هایی با جلوه های خاص، رنگ های بی نظیر و طرح و نقش های زیبا باعث شده تا بسیاری از افراد آنها را تهیه کرده و به عنوان کفپوشی بسیار عالی در خانه استفاده کنند.
استفاده از فرش‌ هایی این چنین زیبا، دکوراسیون خانه را باشکوه تر و دلپذیرتر می‌کند و به نوبه خود به خانه روح می‌بخشند.

۲- تجربه عالی آسایش و راحتی با حضور فرش در خانه

کفپوش هایی همچون سنگ، سرامیک، کاشی، پارکت، همگی معایبی همچون سخت بودن، سفت بودن و عدم احساس راحتی دارند.
حضور فرش روی آن ها علاوه بر دادن جلوه زیبا، خانه را گرم تر و آسایش و راحتی را برای افراد افزایش داده است.
کفپوش هایی از جمله پارکت و سنگ و سرامیک به تنهایی، گرد و غبار زیادی را به خود جذب کرده و باعث ایجاد آلودگی های درخانه در بازه های زمانی کوتاه شده است.مهمترین دلایل داشتن فرشوجود فرش روی این کفپوش ها از گسترش این آلودگی ها تا میزان زیادی جلوگیری کرده است.

۳- فرش، نوعی عایق حرارتی و عایق صدا

همانطور که می دانید در فصول سرد مثل پاییز و زمستان کفپوش های خانه سرد می‌شوند و این سرما را به خانه منتقل می‌کنند، وجود فرش روی این کفپوش ها باعث می‌شود تا میزان زیادی از این سرما توسط فرش گرفته شود و سطح فرش همچنان گرم بماند. وجود فرش در راهرو ها و پله های یک خانه از ایجاد صدا جلوگیری کرده و به عنوان نوعی عایق صدا عمل می‌کند.

۴- امنیت بالا با استفاده از کفپوشی به نام فرش

فرش ها علاوه بر تمامی مواردی که گفته شد، نوعی امنیت را در خانه فراهم می‌کنند.
اگر شما هم در خانه خود کودک یا فرد سالمندی دارید با استفاده از فرش از آن ها مراقبت به عمل آورید.
فرش ها با ایجاد اصطکاک روی کفپوشی های لیزی مثل سرامیک و سنگ، امکان لیز خوردن و زمین خوردن در خانه را به حداقل می‌رسانند.
فرش ها همچنین علاوه بر کاربرد های ذکر شده، کاربرد های دیگری نیز دارند. این کاربرد ها می توانند کمک کننده افراد و همینطور دلیلی برای تهیه فرش برای بسیاری از افراد باشند.

تاثیر فرش در دکوراسیون داخلی

همانطور که گفته شد، فرش ها از اجزای اصلی‌ در دکوراسیون داخلی محسوب می‌شوند.
فرش ها سبکی خاص به خانه هدیه می دهند که زیبایی آن را چندین برابر افزایش می‌دهند.
حضور فرش هایی با رنگ های زیبا و طرح های خاص، در یک دکوراسیون کلاسیک می‌تواند بسیار تاثیر گذار باشد و به آن نشاط ببخشد.
حضور فرش های ماشینی ۵۰۰ شانه در ابعاد بزرگ‌ در مکان‌ های مهمی مثل هتل ها، راهرو ها، مراکز علمی، فرش های قرمز در افتتاحیه ها و غیره، می‌تواند جلوه ای خاص به این مکان ها دهد.
حضور فرش هایی با رنگ های روشن در یک خانه که نورگیری کم دارد، می تواند فضای خانه را روشن سازد و زیبایی بسیاری در آن به وجود آورد.تاثیر فرش در دکوراسیون داخلیفرش ها همچنین با رنگ های خاص خود می‌توانند جلوه ای زیبا در خانه به وجود بیاورند، شما عزیزان می‌توانید با استفاده از فرش ها تم رنگ مورد علاقه خود را ایجاد کنید و از آن لذت ببرید.
همچنین، اگر کفپوش شما آسیب دیده و یا قسمتی از آن شکسته است، می‌توانید به وسیله فرش آن را بپوشانید و از دیده شدن این نقص در خانه خود جلوگیری کنید.
فرش ها با زیبایی و رنگ های دلپذیر خود، می‌توانند فضای اصلی یک مکان یا یک خانه را به کلی تغییر دهند و آن را به زیبا ترین حالت خود برگردانند.
حضور تابلو های فرش در دکوراسیون خانه، میتواند زیبایی اصیل و فوق العاده ای در دیوار های آن ایجاد کند.
به یاد داشته باشید که با فرش می‌توانید جلوه های زیبایی طبق سلیقه خودتان ایجاد کنید.

تماس با ما