پاسخگویی ۲۴ ساعته ۶۲۹۹۹۰۱۰- ۰۲۱

قالیشویی در هفت حوض

قطعا هر یک از افراد اهمیت ویژه ای برای پاکیزگی و نظافت همه اجسامی و وسایلی که در زندگی روزمره خود با آنها سروکار زیادی دارند، قائل می‌شوند و همواره به دنبال راه و روش های متعددی هستند که بتوانند با به کارگیری آنها سطح نظافت و پاکیزگی را افزایش دهند، ازگونه اجسامی که در همه منازل اهمیت تمیزی و شستشو‌ی آنها مطرح خواهد بود، فرش ها می باشند، فرش ها که به عنوان اصلی ترین کالا در هر خانه ای به شمار می رود، و وجود آنها در هر خانه ای ضروری می باشد، این کالا که نقش و اثر بسیار پررنگی از خود در فضای داخلی منزل به عمل می آورد، از چندین بعد و لحاظ، حائز اهمیت می باشد، زمانی که وارد خانه ای می شویم، قطعا از اولین اجسامی که توجه ما را خواسته و یا ناخواسته به خود جلب خواهد کرد، فرش ها می باشد.
از آنجایی که فرش ها نقش کف پوشی خانه را از خود به عمل می آورند، در همه قسمت های کف منزل وجود دارند، پس در نگاه اول نگاه و توجه مارا به خود اختصاص خواهد داد، به همین سبب است که معمولا افراد برای انتخاب فرش منزل خود سلیقه و زمان زیادی را صرف می‌نمایند تا موفق به انتخاب و خرید فرشی شوند که متناسب با سایر اجسام دیگر منزل باشد، و تناسب بین آنها حفظ شود.
همچنین سایز، ابعاد، رنگ، طرح و نقش فرش ها می توانند در بزرگ تر و یا کوچکتر نشان دادن فضای داخلی خانه بسیار موثر باشد.
تمیزی و پاکیزگی فرش ها عاملی موثر در بهتر نشان دادن جلوه فرش ها می باشد: این امر طبیعی است که، زمانیکه فرش مورد نظر و متناسب برای منزل خود را انتخاب و تهیه می نمایید، فرش از نما و جلوه منحصر به فردی برخوردار است، اما با گذشت زمان و ایجاد کثیفی های متعدد بر روی آن ممکن است نما و جلوه اصلی فرش از بین برود، این امر نشان می دهد که تمیزی فرش ها امری بسیار مهم و تاثیر گذار به شمار می‌رود، نه تنها در نشان دادن جلوه و نمای اصلی فرش ها، بلکه در جلوگیری از آسیب رسیدن به بافت فرش نیز امری موثر و تاثیر گذار به شمار می رود.

قالیشویی در هفت حوض
کثیف شدن فرش ها پس از گذر مدت زمانی بر اثر عوامل مختلفی هستند که  در کثیف شدن فرش ها نقش خواهد داشت، مانند ایجاد لکه های مختلف بر اثر ریختن انواع نوشیدنی ها، مواد خوراکی و…، میزان انجام فعالیت هایی که اعضای خانواده بر روی فرش ها انجام می‌دهند، گردوخاک موجود در هوا و کثیفی ها و میکروب هایی که با خود از بیرون به داخل خانه می‌آوریم، همگی می‌توانند از عواملی باشند که سبب کثیف شدن فرش ها می‌شوند، که باعث می‌شوند تا به طور معمول فرش ها پس از گذر یک بازه زمانی، نیاز به شستشو را پیدا کنند.
روش های موجود برای شستن فرش ها پس از اینکه آنها نیاز به شستشو را پیدا کردند.
پس از اینکه فرش ها به مرحله ای رسیدند که نیاز به شستشو پیدا کردند، افراد قطعا به دنبال روش های موجود خواهند گشت، که در گذشته روش موجود برای شستشوی فرش ها به این صورت بود که، افراد خود در حیاط و یا پارکینگ خانه، اقدام به شستشوی فرش ها می کردند، که امروزه به علت غیر اصولی بودن این روش، شستشوی فرش ها به صورت اصولی و در مجموعه های کارخانه قالیشویی معتبر انجام می‌شود.

شستن فرش دستباف

محله هفت حوض در منطقه هشت شهرداری تهران واقع شده است و میدان هفت حوض نماد اصلی و معروف این محله می باشد، هفت حوض محله ای معروف در شرق شهر تهران به شمار می‌روند که این محله در نزدیکی نارمک می باشد. در محله هفت حوض می توانیم شاهد وجود مجموعه های قالیشویی متعددی باشیم که، در حال انجام فعالیت و خدمات رسانی با ساکنین در حال سکونت در این محله می باشند.
شستشوی فرش ها در کارخانه های قالیشویی معتبر، جدید ترین و بهترین روش موجود برای شستشوی فرش ها است و میدانیم که بهترین روش موجود برای شستشوی فرش ها سپردن آنها به یک مجموعه قالیشویی معتبر می باشد، چرا که در این صورت فرایند شستشوی فرش ها به بهترین نحو ممکن صورت می گیرد، و دیگر خبری از مشکلاتی که در روش شستشوی فرش ها به روش غیر اصولی پیش می آید، نخواهد بود.

شستن فرش دستباف قالیشویی در هفت حوض
مشکلات و صدمات احتمالی که ممکن است در صورت شستشوی غیر اصولی فرش ها (توسط خود افراد) به وجود بیاید:

۱- از آنجایی که در این صورت افراد هیچ اطلاعات و آگاهی در خصوص جنس فرش ها، دستورالعمل های موجود جهت شستشو، و… ندارند ممکن است دست به اقداماتی بزنند که موجود آسیب دیدگی فرش، همچون پارگی قسمت های دچار آسیب دیده شوند.

۲- زرد شدن فرش ها پس از اتمام شستشو شایع ترین پیامدی است که در صورت شستشو‌ی فرش ها به روش سنتی و غیر اصولی، با آن مواجه خواهیم شد، که علت آن این است که افراد دارای آگاهی کافی در خصوص شستشوی فرش ها نبوده اند، چراکه در مجموعه های قالیشویی معتبر پیش از انجام هرکاری در مرحله اول، گردوغبارگیری فرش ها صورت می‌گیرد، چنانچه این مرحله به خوبی انجام نشود، در پایان با زرد شدن برخی از قسمت های فرش مواجه خواهیم شد.

۳- پوسیدگی الیاف فرش ها در اثر باقی ماندن مواد شوینده در عمق الیاف فرش، چنانچه مواد شوینده به طور کامل از فرش خارج نشود، پوسیدگی الیاف فرش اتفاق خواهد افتاد.

۴- تغییر رنگ فرش، در رفتگی ریشه ها، جداشدن چرم دوزی پشت فرش، جداشدن شیرازه فرش همگی از صدماتی به شمار می روند که در صورت شستشوی فرش ها به روش غیر اصولی با آنها مواجه خواهیم شد.

در خصوص فرش های دستباف که میزان حساسیت آنها نسبت به سایر فرش های ماشینی بیشتر خواهد بود، باید حتما به این نکته توجه کرد که شستشوی آنها طوری صورت بگیرد که هیچ گونه آسیبی به فرش ها وارد نشود، مجموعه قالیشویی معتبر هفت حوض شستشوی انواع فرش های ماشینی و دستباف را به صورت مجزا انجام می‌دهند.
البته ناگفته نماند که فعالیت این مجموعه در خصوص فرش های دستباف تنها به شستشوی آنها منتهی نمیشود، بلکه ترمیم، رفوگری و بازسازی فرش های دستباف نیز توسط تیم متخصص و ماهر این مجموعه در صورت نیاز، انجام خواهد شد.

ارزانترین قالیشویی

معمولا یکی از دغدغه های مهم افراد برای سپردن فرش های خود به مجموعه های قالیشویی در خصوص قیمت، و یا تعرفه هایی است که مجموعه های قالیشویی از مشتریان خود دریافت می‌نمایند، در این خصوص باید گفت که در درجه اول پیش از اینکه فرش های خود را به یک مجموعه قالیشویی جهت شستشو بسپارید، حتما این نکته مهم را در نظر داشته باشید که آن مجموعه معتبر باشد، یا به عبارتی دیگر دارای مجوز رسمی از اتحادیه قالیشوییان باشد، در این صورت هم خیالتان راحت و آسوده خواهد بود، چراکه مجموعه های قالیشویی معتبر از قاعده هایی همچون هزینه های از پیش تعیین شده برای شستشوی فرش ها پیروی می کنند، هزینه هایی که باید به آنها جهت شستشوی فرش های خود بپردازید، طبق مصوبات اتحادیه قالیشوییان هر ساله از پیش تعیین خواهد شد، به این صورت که هر ساله اتحادیه قالیشوییان برای شستشوی هر فرش، یک مبلغ معین به صورت متری تعیین می کند و مجموعه های قالیشویی معتبر موظف هستند تا طبق همان مبالغ از پیش تعیین شده، هزینه هایی در رابطه با شستشو‌ی فرش ها را از مشتریان خود دریافت نمایند.

ارزانترین قالیشویی
البته ناگفته نماند که این هزینه ها با توجه به نوع جنس فرش، ابعاد فرش، متغیر می باشد‌. و گاهی هم نیز ممکن است فرش ها علاوه بر شستشو نیاز به انجام خدمات دیگری همچون ترمیم و یا رفوگری داشته  باشند که در این صورت، هزینه آن به صورت جداگانه محاسبه می شود. پس سعی کنید تا گول تبلیغات در جهت ارزان بودن قیمت خدمات مجموعه های نامعتبر را نخورید.

شستشو قالی

در مجموعه قالیشویی معتبر هفت حوض همانند قالیشویی در پرند شستشوی انواع فرش ها، قالیچه ها، موکت ها انجام می‌شود، و شستشوی هر فرش با توجه به جنس آن نسبت به سایر فرش ها متفاوت خواهد بود، یا به عبارتی دیگر با توجه به جنس فرش، دستور العمل های موجود متناسب با جنس همان فرش برای شستشوی آن به کار گرفته می‌شود مثلا فرش های نفیس دستباف که قدیمی تر و بافت انها حساس تر می باشد، گاهی به صورت دستی انجام می شود.

شستشو قالی
با توجه به اینکه این مجموعه مجهز به دستگاه های مکانیزه و پیشرفته می باشد، شستشوی انواع فرش ها را به بهترین نحو ممکن توسط کادری مجرب، آموزش دیده و با مهارت انجام می شود.

تماس با ما