پاسخگویی ۲۴ ساعته ۶۲۹۹۹۰۱۰- ۰۲۱

قالیشویی در افسریه

قالیشویی افسریه قالیشویی با سابقه ای می باشد که در تمام سال های خدمت خود، تمامی خدمات خود را به طور حرفه ای انجام داده است.
خدماتی که قالیشویی افسریه برای مشتریان خود در نظر گرفته است شامل موارد زیر می باشد.

۱- ریشه زنی و ترمیم ریشه ها

یکی از خدماتی که قالیشویی انجام می دهد ریشه زنی فرش ها می باشد. برای ریشه زنی فرش ها از ریشه های طبیعی یا مصنوعی استفاده می شود. نوع ریشه ها نسبت به جنس و نوع فرش متفاوت است.
اگر فرش دستباف باشد برای ریشه زنی از ریشه های طبیعی استفاده می کنند تا زیبایی و کیفیت فرش بالا تر رود ولی فرش های ماشینی به دلیل این که تمامی تار و پود ها از الیاف شیمیایی ساخته شده است اگر از ریشه های طبیعی برای آن استفاده شود فرقی در کیفیت آن ایجاد نمی کند به همین دلیل از ریشه های مصنوعی استفاده می کنند.
همچنین گاهی اوقات ممکن است در حین جا به جایی یا شستشو فرش ها ریشه ی فرش دچار آسیب شود و از محل دوخت کنده شود و تنها روشی که می توانید ریشه ها را مانند روز اول کنید، ترمیم ریشه ها می باشد. در قالیشویی افسریه برای ترمیم ریشه ها از دستگاه های مخصوص و ابزار آلات پیشرفته استفاده می کنند و ترمیم ریشه توسط افراد ماهر و حرفه ای انجام می شود‌.

قالیشویی در افسریه

۲- سفید شویی

یکی از خدماتی که قالیشویی تهرانپارس و افسریه برای شستشو فرش ها بر عهده می گیرد، سفید شویی فرش ها می باشد. با سفید شویی تمامی لکه ها و آلودگی ها از سطح فرش از بین می روند و هیچ اثری از آن باقی نمی ماند. سفید شویی فرش با شوینده های مخصوصی انجام می شود و اگر کارکنان قالیشویی تخصص و اطلاعات کافی درباره مواد شوینده و الیاف فرش نداشته باشند فرش، در حین شستشو آسیب می بیند و سطح آن بیش از اندازه سفید می شود و نمای خود را از دست می دهد.

۳- رفع سوختگی فرش

گاهی اوقات با قرار دادن اجسام داغ مانند قابلمه و افتادن ذغال، اتو و… باعث سوخته شدن سطح فرش می شوید و محل سوختگی فرش ممکن است دچار تغییر رنگ شود. معمولا زمانی که سطح فرش دچار سوختگی می شود، محل سوختگی به زرد رنگ یا قهوه ای تبدیل می شود. از بین بردن زردی فرش پس از سوختگی در قالیشویی به صورت حرفه ای از بین برده می شود و هیچ اثری از سوختگی فرش باقی نمی ماند.
قالیشویی افسریه خدمات زیادی را برای راحتی مشتریان خود ارائه داده است و تمامی خدماتی را که بر عهده می گیرد به بهترین شکل ممکن به پایان می رسانند و تمامی کارکنان مجموعه وظیفه شناس هستند.

شستشوی فرش ماشینی

یکی از خدمات قالیشویی افسریه شستشوی فرش های ماشینی می باشد. فرش های ماشینی در انواع مختلفی وجود دارند و کیفیت این نوع فرش ها دسته بندی می شوند.
برخی از فرش های ماشینی تار و پود های بسیار با کیفیت و مقاومی دارند ولی برخی از آن ها کیفیت تار و پوشان در درجه سوم قرار دارند و اگر نکات شستشوی آن ها رعایت نشود فرش کیفیت و زیبایی خود را از دست می دهد. در قالیشویی برای شستشوی فرش ها نکات لازم رعایت می شود، از جمله:

۱- قبل از شستشو فرش های ماشینی فرش باید به طور کامل جارو شود تا تمامی گرد و خاک هایی که در عمق فرش قرار گرفته اند خارج شوند. در قالیشویی برای جارو زدن فرش از جارو برقی های مخصوصی استفاده می کنند که درجه ی آن نسبت به وضعیت فرش تعیین می شود.
جارو زدن فرش در قالیشویی به این صورت است که پشت و روی فرش را به کامل جارو می زنند و سپس فرش به محل شست و شد منتقل می شود.

۲- یکی از نکاتی برای شستشو فرش های ماشینی باید رعایت شود این است که فرش را باید با آب ولرم مورد شستشو قرار داد و از استفاده از آب گرم خودداری شود. در قالیشویی افسریه برای شستشو فرش ها از آب ولرم و نسبتا سرد استفاده می شود تا فرش در حین شستشو دچار تغییر رنگ نشود.

۳- یکی دیگر از نکاتی که برای شستن فرش های ماشینی رعایت می شود این است که قبل از شستشو گره های پشت فرش را به کامل بررسی می کنند تا اگر بافت و گره های فرش مقاومت خود را از دست داده اند و شل شده اند توسط افراد ماهر گره های آن دوباره ترمیم شود و به مقاومت خود بازگردند.

شستشوی فرش ماشینی

۴- برای شستشو فرش ها از شوینده هایی استفاده می کنند تا سطح فرش کاملا تمیز و تمامی لکه هایی که بر روی سطح آن وجود دارند از بین بروند. همچین برای شستشو ریشه های فرش از شوینده های سفید کننده استفاده می کنند تا ریشه های فرش پس از شستشو دچار تغییر رنگ نشود. تغییر رنگ ریشه ها یکی از مشکلاتی می باشد که برای اکثر فرش ها پس از شستشو رخ می دهد و تنها روشی که می توانید از تغییر رنگ ریشه ها جلوگیری کنید استفاده از شوینده ی مخصوص می باشد.

۵- برای خشک کردن فرش های ماشینی در قالیشویی زمانی که فرش را در دستگاه قرار می دهند درجه ها و… را تعیین می کنند تا فرش با دمای مناسب خشک شود‌. فرش های ماشینی را نمی توان با دمای بالایی خشک کردن به دلیل این که ممکن است در حین شستشو سطح فرش دچار سوختگی شود و نرمی و لطافت خود را از دست دهد.

شستشوی فرش دستباف در افسریه

فرش های دستبافت یکی از انواع فرش ها می باشد‌. فرش های دستبافت جزء فرش های گران قیمت می باشد و کسانی که در منزل خود از آن نگهداری می کنند، تلاش می کنند تا از فرش های خود حفاظت کنند تا فرش هایشان سال های طولانی عمر کند.
یکی از روش هایی که می توان برای نگهداری فرش های دستبافت به طور طولانی مدت انجام داد، شستشوی آن ها به صورت اصولی می باشد.
در قالیشویی افسریه شستشوی فرش های دستبافت کاملا اصولی و با توجه به تمام نکات انجام می شود. روش شستشو فرش دستباف در قالیشویی افسریه به صورت زیر می باشد

۱- قبل از شستشو فرش های دستبافت ابتدا از فرش تست رنگ گرفته می شود تا از رنگ پس دادن یا ندادن فرش اطلاع پیدا کنند. برخی از فرش های دستبافت پس از بافت تثبیت رنگ می شوند ولی برخی از آن ها تثبیت نمی شوند. فرش هایی که اقدام به تثبیت آن ها نشود در حین شستشو دچار رنگ دادگی می شود.

۲- پس از تست گیری فرش، اقدام به زدودن گرد و خاک های فرش می شود و فرش را با مکش مناسب، جارو می کنند تا فرش برای شستشو آماده شود.

۳- پس از جارو زدن فرش را بر روی یک سطح شیبدار قرار می دهند و فرش را با شوینده های ملایم و مناسبی مورد شستشو قرار می دهند. برای شستن سطح فرش از فرچه های نرم و ظریف استفاده می کنند تا آسیبی به سطح فرش وارد نشود. در قالیشویی برای شستشو فرش های دستبافت از استفاده از فرچه زبر خودداری می کنند و فرش را با فشار مناسب می شورند.

شستشوی فرش دستباف در افسریه

۴- برای آبگیری فرش از پارو زدن فرش خودداری می کنند به دلیل این که ممکن است باعث وارد شدن فشار بر تار و پود فرش شود و بر روی سطح فرش فرو رفتگی های ایجاد شود و از ارزش و زیبایی فرش کاسته شود.

۵- پس آبگیری فرش، از لول کردن فرش خودداری می کنند و فرش را بر روی یک جسم مناسبی قرار می دهند تا آب اضافی آن از فرش خارج شود و سپس آن را در دستگاه مخصوص برای خشک شدن قرار می دهند.

۶- شستشوی فرش های دستبافت باید با آب کاملا سرد انجام شود تا آسیبی به الیاف فرش وارد نشود. اگر فرش های دستبافت با آب گرم شسته شوند در حین شستشو فرش دچار رنگ دادگی می شود و طرح و نقش های آن با یک دیگر ترکیب می شوند. بنابراین در قالیشویی برای شستشو فرش های دستبافت از آب سرد استفاده می کنند تا از به وجود آمدن مشکلاتی برای فرش خودداری شود.
زیبایی و ارزش فرش های دستبافت با تمیزی، ظاهر، کیفیت و … مشخص می شود بنابراین برای شستشو فرش های دستبافت یک قالیشویی معتبری را انتخاب کنید که برای شستشو فرش هایتان از دستگاه های مخصوص، شوینده های مناسب، کارکنان کار بلد و با سابقه و‌… استفاده کنند.

تماس با ما