پاسخگویی ۲۴ ساعته ۶۲۹۹۹۰۱۰- ۰۲۱

از بین بردن جای وسایل از روی فرش

هنگامی که وسایل و ابزار به مدت طولانی بر روی فرش قرار می گیرد، جای آن ها بر روی فرش باقی می ماند و در این حالت نوعی آسیب فرش ایجاد می شود. که در اصطلاح به آن کوبیدگی فرش می گویند. هر وسیله ای ممکن است بر روی فرش جای باز کنند و شکل بگیرد که فرقی هم‌نمی کند. وسیله سنگین است یا سبک‌ اما اگر بخواهیم دقیق تر به این موضوع توجه کنیم، می فهمیم که هر وسیله ای که سنگین تر است، معمولا بیش تر جای خود را بر روی فرش می اندازد و یا همان فرش را دچار کوبیدگی می کند. این مورد بیش تر در خصوص پایه های مبل، میز و کمد صورت می گیرد. چرا که معمولا این لوازم هستند که در منازل نسبتا سنگین می باشند و بر روی فرش هم قرار می گیرند. بافت و تار و پود فرش زمانی که تحت فشار لوازم سنگین است، به حالت جمع شده ای در می آید، که ظاهر فرش را بسیار تحت تاثیر قرار می دهد. بیش ترین درصد اتفاق افتادن این مشکل بر روی فرش های حال و پذیرایی و فرش های اتاق ها هستند. در این مقاله قصد داریم در خصوص این مشکل و آسیب فرش صحبت کنیم و راه حل هایی را برای جلوگیری و سالم شدن فرش ارائه دهیم. که این روش ها کاملا آسان و خانگی هستند و به راحتی می توانید در هر زمان که احتیاج داشتید مورد استفاده قرار دهید.

از بین بردن جای وسایل از روی فرش

و اما برای برطرف کردن کوبیدگی فرش، راه حل های کاربردی و مختلفی وجود دارد، که می تواند بسیار ساده و آسان هم باشد و هم چنین این راهکارها بهتر است در بهترین زمان مناسبی انجام شود. به این منظور که کار از کار نگذشته است تا تاثیر مثبت خود را بگذارد و حتی برخی از این روش ها بهتر است از قبل انجام شود. به اصطلاح پیشگیری شود، تا از بروز این مشکل نیز به طور کامل جلوگیری شود. این راه حل های کاربردی شامل موارد زیر می باشد:

۱- زیر پایه مبل و میز

مورد اول می پردازیم به لوازم بسیار ساده که برای پیشگیری کوبیدگی و این معضل استفاده می شود. نوعی لوازم ساده و کوچک است که زیر پایه مبل، میز و کمد قرار می گیرد و فشار مبل ها بر روی ان ها می افتد و باعث می شود تار و پود فرش دچار آسیب نشود، در واقع این وسیله فشار بسیار زیادی را بر روی خود تحمل می کند و درصد کمی از فشار به فرش وارد می شود. که این درصد کم نمی تواند کوبیدگی فرش را ایجاد کند. از این وسیله ی کاربردی در خصوص تمام مبل ها و هر  لوازمی که  پایه دار است، به خصوص این که سنگین باشد، استفاده می شود اما دقت کنید که برای اجسام خیلی سنگین با پایه های بسیار بزرگ از سایز بزرگ تری از این لوازم باید استفاده شود و البته وسیله ای باشد که قدرت تحمل بالایی داشته باشد تا از ایجاد این آسیب توسط این لوازم بسیار سنگین هم جلوگیری کامل شود.

۲- اتو کردن

مورد دومی که می توان به آن پرداخت از جمله روش ساده و ابتدایی و کاملا در دسترس است. که استفاده از اتوی لباس می باشد، که این مورد بیش تر در زمانی مناسب است که بخارشوی ندارید و به حرارتی در این حد نیاز دارید. می توانید به راحتی از اتو استفاده کنید و اتو هم جز وسیله هایی است که در تمام منازل وجود دارد و نحوه ی استفاده از آن در خصوص رفع کوبیدگی فرش، تا حد زیادی مشابه بخارشور است. این گونه است که با ایجاد حرارت بر روی فرش می تواند، پرزهای فرش را به حالت اولیه اش بازگرداند. اما تفاوتی با بخار شوی دارد. که این تفاوت در خصوص میزان حرارت و درجه ی گرمای اتو می باشد که بسیار بیش تر از بخارشوی است.

اتو کردن

اما در رابطه با بخار ایجاد شده در بخار شوی بیش تر است. اما وجود گرما خود به تنهایی کافی می باشد اما با توجه به بالا بودن میزان حرارت اتو به همین دلیل از حوله ای استفاده می شود، که حوله را بر روی محل کوبیدگی قرار می دهیم و سپس اتو را بر روی آن قرار می دهید و چند ثانیه اجازه می دهید تا حرارت به فرش برسد که سعی کنید مدت زمان بیش تری این کار را انجام دهید، تا نتیجه ی کامل و دلخواه ایجاد شود و سپس محل را مشاهده می کنید. اگر لازم باشد تا چند مرتبه این کار را انجام می دهید، تا تماما این موضوع برطرف شود. این مورد اکثر مواقع پاسخگوی مثبتی می باشد و آسیب را به راحتی حل می کند و برای بهتر شدن حالت پرزهای فرش بهتر است از چنگال استفاده کنید، که بر روی نواحی که با این آسیب کوچک درگیر هستند، بکشید تا پرزهای فرش به صورت منظمی قرار بگیرند.

۳- استفاده از یخ

یخ باعث می شود پرزهای فرش حالت سفتی به خود بگیرند و در نهایت با کشیدن جارو بر روی آن می توانید حالت پرز فرش را تغییر داده تا حالا کوبیدگی فرش برطرف شود‌. در ادامه توضیح بیشتری در این خصوص داده می شود.

۴- استفاده از خدمات قالیشویی

و اما مورد اخر این است که اگر شما نتیجه ای از این روش های ساده ی خانگی نتیجه نگرفتید، بهتر است از خدمات قالیشویی های معتبر از جمله قالیشویی جنت آباد شمالی استفاده کنید. چرا که قالیشویی ها در قسمت تعمیرات خود ابزار و تجهیزاتی دارند، که بسیار کاربردی می باشد و البته این تجهیزات از روش های مدرن و امروزی پیروی می کند، که در کوتاه ترین زمان این مشکل برطرف می شود و هم چنین از همه مهم تر نیروی انسانی که مشغول به کار هستند، از تمام روش های امروزی و ابزار کار آشنایی کامل را دارند و در بالا ترین کیفیت به انجام کار می پردازند.

قرار دادن یخ بر روی آن ناحیه

برای حل این مشکل روش بسیار آسان دیگری وجود دارد، که می توانیم به استفاده از یخ اشاره کنیم. که این مورد بسیار جالب است که یخ به این سادگی بتواند این مشکل را حل کند و هم چنین نحوه ی عملکرد آن و همین طور انجام این کار  این گونه است که مقداری یخ را به هر میزان که لازم باشد، بر روی محل قرار می دهید که بهتر است از یخ هایی با قطعات کوچکی استفاده شود، تا با تکه تکه بودن تمام محیط را پر کند و هم چنین اجازه دهید تا یخ با دمای محیط کاملا آب شود و این کار اصلا آسیبی برای فرش ها به دنبال نخواهد داشت و نگران این موضوع نباشید و لازم است که این کار را دو الی سه بار انجام دهید.

استفاده از یخ

و پس از آب شدن کامل یخ از چنگال برای صاف کردن الیاف فرش استفاده کنید و یا از برس های مخصوصی هم می توانید به کار ببرید تا هر آن چه که به حالت له شده هستند، از آن حالت خارج شوند. اما در حین انجام این کار توجه داشته باشید که فرش در اثر استفاده از چنگال و یا برس دچار آسیب نشود. یخ می تواند فرش را به حالت اولیه بازگرداند و روشی بسیار آسان و قابل دسترس می باشد که در هر زمان که به این کار احتیاج داشتید، می توانید به راحتی به استفاده بپردازید و در کوتاه ترین زمان مشکل را حل کنید.

به کمک یک وسیله فرش را به حالت اول باز گردانید

و اما می پردازیم به استفاده از دستگاهی بسیار کاربردی و مطرح، که این دستگاه بخارشوی می باشد، که همان طور که مشخص است بخارشور برای تمیز کردن و ضد عفونی کردن لوازم خانه از جمله پرده، فرش، مبلمان و… به کار می رود. که برای شست و شو های سطحی می باشد، اما با این حال تا حد زیادی می تواند این لوازم نام برده شده را از انواع الودگی ها دور کند. که این موارد می تواند بسیار کارآمد و مفید باشد، چرا که به کمک مواد شوینده و هر محلول دست ساز دیگری که غالبا خانگی هستند و از همه مهم تر به کمک بخار به راحتی تمیز می شود.

به کمک یک وسیله فرش را به حالت اول باز گردانید

که به علت داشتن بخار می تواند به رفع کوبیدگی فرش کمک کند. در این مواقع به دلیل این که هدف تمیز شدن نیست، تنها از آب برای این کار استفاده می شود و لازم نیست که از موارد دیگری استفاده کنید و نحوه ی عملکرد این دستگاه این گونه است که با ریختن آب و بخار کردن آن به روی محلی که کوبیدگی فرش ایجاد شده قرار می دهید و به مدت چند ثانیه اجازه می دهید، تا بخار به داخل فرش تا کمی نفوذ کند و این بخار به دلیل این که درجه حرارت مناسبی دارد می تواند تاثیر بسیار خوبی را داشته باشد و سپس به برس مخصوص و یا دست پرز های فرش به جای اول خود قرار دهید و اجازه دهید با هوای اتاق آن قسمت خشک شود و در نهایت مشاهده می کنید که کوبیدگی فرش کاملا برطرف می شود.

تماس با ما