پاسخگویی ۲۴ ساعته ۶۲۹۹۹۰۱۰- ۰۲۱

از بین بردن لکه شراب روی فرش

همه ما ناظر بر اهمیت بسیار زیاد فرش ها در دکوراسیون داخلی منازل می باشیم، و از این موضوع مطلع می‌باشیم که آنها تاثیر بسیار شایانی از خود به جای خواهند گذاشت. بنابراین حتی جزئی ترین موارد فرش ها قابل رویت خواهد بود و به چشم خواهد آمد، از این افراد سعی به عمل می آورند تا با رعایت دستور العمل های موجود از فرش های خود در برابر انواع آسیب دیدگی ها و آلوده شدن محافظت نمایند، چرا که به طور معمول هر یک از ما ساعاتی را که در منزل می‌گذرانیم معمولاً فعالیت های خود را در حالی انجام می‌دهیم که بر روی فرش ها قرار گرفته ایم، از این رو احتمال ریختن هرگونه مواد غذایی و یا نوشیدنی های مختلف بر روی فرش ها وجود خواهد داشت. که در صورت ریختن مایعات بر روی فرش ها آنها خیلی زود به عمق تاروپود فرش ها نفوذ پیدا خواهند کرد و باعث پدید آمدن لکه بر روی سطح فرش خواهند شد، که طبیعتاً در این صورت جلوه و نمای اصلی فرش تحت تأثیر لکه ایجاد شده به زیر سوال کشیده خواهد شد. حال چنانچه نوشیدنی ریخته شده بر روی فرش، شراب و یا آب میوه هایی نظیر انار، شاه توت ویا انگور باشد در این صورت لکه قرمز به وجود آمده قطعا خیلی واضح نمایان خواهد شد، خصوصاً زمانی که رنگ فرش شما روشن باشد.

از بین بردن لکه شراب روی فرش در این صورت حتما اتفاق رخ داده برای شما ناگوار خواهد بود و مشغول به جست و جو خواهید شد تا راه حل موجود برای از بین بردن آن را بیابید. در این صورت شاید با خودتان تصور کنید که در این شرایط هیچ راه حل دیگری جز شستشو‌ی فرش های خود ندارید، و حتما در این صورت به فکر پیدا کردن یک مجموعه قالیشویی خواهید بود که به این صورت لکه ایجاد شده را از بین ببرید. اما در این مقاله قصد داریم تا به معرفی راه حل هایی بپردازیم، که با به کارگیری آنها بتوانید خودتان و به صورت خانگی لکه ایجاد شده در اثر ریخته شدن لکه شراب ایجاد شده بر روی سطح فرش را از بین ببرید، اگر بخواهیم مزیت های از بین بردن لکه فرش ایجاد شده بر روی فرش در خانه را مورد بررسی قرار دهیم، میتوان گفت که

۱- نیازی بر جابه جایی فرش وجود ندارد.

۲- با استفاده از موادی ساده و خود به راحتی می توانید از شر لکه ایجاد شده خلاص شوید.

۳- با کمترین میزان آسیب دیدگی فرش می توانید این کار را انجام دهید.

در این خصوص بهتر است ابتدا با خصوصیات نوشیدنی شراب بیشتر آشنا شویم تا بدان ترتیب متوجه شویم که کدام گزینه برای از بین بردن آن مناسب تر می باشد، نوشیدنی شراب حاصل تخمیر میوه‌ها می‌باشد، و از آنجایی که در آن میزان زیادی از رنگ‌دانه‌ها وجود دارد، طبیعتا رنگ بسیار پررنگی دارد و پس از ریخته شدن، از خود اثر قابل توجهی برجای خواهند گذاشت.

چگونه لکه شراب را از روی فرش پاک کنیم؟

برای اینکه بدانید چگونه لکه شراب را از روی فرش پاک کنید، باید نکات مهمی را در نظر داشته باشید، نکاتی همچون:

۱- مدت زمانی که نوشیدنی شراب ریخته شده بر روی فرش را به همان حال رها کنید، باید توجه داشته باشید که اجازه ندهید زمان زیادی پس از ریخته شدن شراب از روی فرش بگذرد، بلکه سریعا در اولین فرصت اقدام به پاک کردن آن نمایید و آن را به زمان دیگری موکول نکنید چرا که به هر میزان که از زمان ریخته شدن شراب روی فرش بگذرد، لکه قدیمی‌تر شده و در نتیجه پاک کردن آن سخت تر خواهد شد‌.

۲- به منظور جلوگیری از هرگونه آسیب دیدگی فرش ها، حتما پیش از شروع و انجام هرکاری، شناخت کافی نسبت به نوع فرش خود و نوع الیاف به کار برده در آن پیدا کنید، که در این صورت اقداماتی که انجام خواهید داد منجر به آسیب دیدگی فرش نخواهند شد. و همچنین این موضوع را در نظر داشته باشید که پاک کردن لکه شراب ریخته شده بر روی فرش های دستبافت به مراتب نسبت به فرش های ماشینی سخت تر خواهد بود چراکه الیاف به کار برده شده در این این دسته از فرش‌ها توانایی خیلی زیادی در جذب رنگ ها به خود دارند‌، از این روپاک کردن لکه ایجاد شده روی آنها مشکل خواهد بود‌.

۳- در نظر داشتن اینکه لکه ایجاد شده قدیمی است و یا جدید است، چراکه برای هر یک روش جداگانه ای وجود دارد، چنانچه لکه ایجاد شده تازه باشد و فورا اقدام به پاک کردن آن کرده باشید، باید به این ترتیب عمل کنید که، مرحله اول، در ابتدا می بایست همه مایع ریخته شده بر روی فرش را از آن خارج نمایید، برای انجام این کار می‌توانید از یک قاشق کمک بگیرید، که توجه داشته باشید در حین انجام این کار لکه را به سمت قسمت های دیگر فرش پخش نکنید و باعث گسترش یافتن آن نشوید. مرحله دوم، سپس در مرحله بعدی به کمک یک پارچه تمیز و سفید، مایع موجود در میان الیاف فرش را از آن خارج نمایید، برای بهتر انجام شدن این فرایند پیشنهاد میشود که از یک پارچه که جذب بهتری انجام می دهد کمک بگیرید.

چگونه لکه شراب را از روی فرش پاک کنیم؟ مرحله سوم، سپس در گام سوم به کمک یک اسپری مقداری آب سرد بر روی لکه اسپری نمایید و مجددا اقدام به تمیز کردن لکه به کمک یک پارچه نمایید، چنانچه بلافاصله پس از ریخته شدن شراب روی فرش اقدام نمایید، و چندین بار این  کار را انجام دهید، موفق خواهید شد که به راحتی لکه ایجاد شده را از بین ببرید. اما چنانچه لکه ایجاد شده بر روی فرش براثر ریخته شدن شراب کهنه و یا قدیمی باشد، روش هایی که در بالا بیان کردیم، کار آمد نخواهد بود، و در این صورت باید به این ترتیب عمل کنید که، برای انجام این فرایند شما حتما نیاز به یک شوینده خواهید داشت، که بهترین گزینه برای آن شامپو فرش خواهد بود.

مرحله اول، محلولی از آب سرد و شامپو فرش تهیه نمایید، سپس آن را بر روی لکه ایجاد شده اسپری نمایید. مرحله دوم، پس از آن به کمک یک دستمال تمیز بر روی فرش بکشید تا جایی که لکه جذب پارچه شود. سپس اقدام به تعویض پارچه خود نمایید. مرحله سوم، در مرحله بعدی چنانچه هنوز لکه به طور کامل از بین نرفته بود، مقداری نمک بر روی لکه بریزید، بعد گذر دو الی سه ساعت نمک هارا جارو برقی بکشید.

بهترین روش پاک کردن لکه شراب از روی فرش

در پیش تر به معرفی یکی از روش های موجود برای پاک کردن لکه شراب از روی فرش پرداختیم، آن هم به کار گیری شامپو فرش بود، ولی امکان دارد که در بعضی از مواقع این روش نتیجه مطلوبی به عمل نیاورد و لکه همچنان پا بر جا بماند، و یا اثر آن به طور کامل نهان نشود، در این صورت می‌توانید روش های دیگری همچون،

۱- استفاده از محلول نوشابه، یکی از بهترین روش ها برای پاک کردن لکه شراب از روی فرش به کارگیری نوشابه می باشد، در این خصوص می بایست، یک قاشق غذاخوری نوشابه را روی یک اسفنج بریزید، و سپس آن را بر روی لکه بکشید، تا شراب جذب اسفنج شود و از میان فرش خارج شود، این کار را چندین مرتبه تکرار نمایید.

۲- استفاده از سرکه و آمونیاک، ابتدا مقداری آب گرم را با یک قاشق غذاخوری آمونیاک مخلوط نمایید، و آن را به خوبی هم بزنید، سپس از یک پارچه سفید کمک بگیرید و آن را به محلول به دست آمده آغشته کنید، سپس به کمک آن لکه را پاک نمایید.

۳- استفاده از جوش شیرین، مقداری آب گرم و خوش شیرین را با یکدیگر مخلوط نمایید، سپس آن را به کمک یک برس بروی لکه بکشید‌ پس از آنکه خشک شد آن را از روی فرش خارج کرده و به کمک یک دستمال مرطوب و تمیز آن قسمت را تمیز و سپس خشک نمایید.

بهترین روش پاک کردن لکه شراب از روی فرش

۴- استفاده از شراب سفید، به کار گیری شراب سفید می‌تواند روش موثری باشد برای از بین بردن رنگ قرمز حاصل از ریخته شدن شراب قرمز بر روی فرش ها.

۵- استفاده و به کارگیری محلول آب کربناته نیز یک روش کارآمد و موثر به شمار خواد رفت.

۶- علاوه برا آنها می توانید از انواع مایع های مختلفی که جهت پاک کردن لکه های ایجاد شده بر روی فرش ها تولید شده اند کمک بگیرید. و البته توجه داشته باشید که چنانچه هر یک از روش ها را به کار گرفتید، پس از اتمام کار اقدام به خشک کردن کامل فرش نمایید، که می توانید از اتو لباس کمک بگیرید، و ناگفته نماند که در این صورت باید دقت و توجه زیادی نمایید تا فرش شما دچار سوختگی نشود.

تماس با ما