پاسخگویی ۲۴ ساعته ۶۲۹۹۹۰۱۰- ۰۲۱

خدمات رفوی فرش چه مدت طول می کشد؟

گاهی اوقات یا در هر لحظه ممکن است فرش های هنگام جا به جایی، جارو کشیدن، شستشو، سوختن و… سطح آن ها آسیب ببیند و نمای زیبای خود را از دست بدهند. و یا اینکه مدت زیادی از استفاده از فرش گذشته باشد و تارو پود آن بر اثر عوامل مختلف دچار آسیب شده باشد.
که در این صورت نیاز به رفو پیدا می کند. مدت زمان رفوگری فرش ها به عوامل مختلفی بستگی دارد به شرح زیر:

۱- اگر سطح فرش شما با وسایل داغ مانند اتو، ذغال و… دچار سوختگی شود رفوی آن باید با صبر و حوصله انجام شود‌ به دلیل این که، برای رفوی آن ابتدا باید نقاط سوخته ی فرش را ترمیم کنند و اگر نیاز به بافت دوباره نقاط باشد به زمان بیشتری نیاز است.
بافت فرش ها توسط بافندگان ماهر و خبره انجام می شود و پس از بافت طرح و نقشه فرش مانند روز اول است و هیچ تغییری نکرده است.

۲- همچنین گاهی اوقات ممکن است در حین جا به جایی فرش شما دچار پارگی شود. پارگی فرش ها معمولا در هر نقطه ای از فرش ممکن است ایجاد شود. مدت زمان رفوی پارگی فرش ها به اندازه پارگی فرش ها متفاوت است. اگر پارگی فرش کم باشد در کمترین زمان فرش رفو می شود ولی اگر پارگی فرش ها زیاد و بزرگ باشد رفوی فرش در مدت زمان طولانی تری انجام می شود.

خدمات رفوی فرش چه مدت طول می کشد؟

۳- گاهی اوقات افراد تصمیم می گیرند فرش های خودشان را در منزل بشورند، در صورتی که هیچ اطلاعی درباره نحوه شستشو فرش های خود ندارند و فرش هایشان را به صورت نادرست مورد شستشو قرار می دهند و از شوینده های قوی و اسیدی استفاده می کنند. استفاده از شوینده های قوی برای شستشوی فرش ها سبب می شود رنگ فرش کاهش پیدا کند و مانند روز اول براق و پر رنگ دیده نشود.
اگر رنگ فرش کم رنگ شود، فرش به رفو و مرمت نیاز دارد. رفوی فرش هایی که این گونه آسیب دیده اند نسبت به متراژ و جنس تار و پود فرش ها متفاوت است. اگر متراژ فرش بزرگ باشد رفوی آن حداقل چند روز طول می کشد همچنین جنس و نوع فرش اگر خاص باشد برای رفوی آن باید صبر و حوصله ی بیشتری قرار داد.

انواع خدمات رفوی فرش

خدمات رفوی فرش ها به دو صورت انجام می شود.

۱- قالیشویی

خدمات رفوی فرش ها در قالیشویی ها توسط افراد ماهر و کار بلد انجام می شود و اگر فرش شما به رفو نیاز داشت می توانید به قالیشویی های معتبر مراجعه کنید تا رفوی فرش شما را به بهترین نحوه ممکن انجام دهند.

۲- همچنین برخی افراد در زمینه رفوی فرش ها تخصص دارند و در منزل خود یا کارگاه اقدام به رفوی فرش هایتان می کنند. این افراد در زمینه رفوی فرش ها ماهر هستند و تجربه ی بسیار بالایی دارند.

خدمات رفوی ها شامل موارد زیر می شود.

۱- ترمیم ریشه ها

گاهی اوقات ممکن است ریشه های فرش ها در اثر راه رفتن، شستشو، جا به جایی و… آسیب ببیند و محل دوخت و نصب آن ها مانند روز اول محکم نباشد. به همین دلیل می توانید اقدام به رفوی ریشه های فرش خود کنید.
رفوی ریشه ها با دستگاه ها یا با دست انجام می شود و اگر از دستگاه برای رفوی آن ها استفاده شود از دستگاه های به روز و پیشرفته ای استفاده می کنند تا ریشه ها هیچ گونه آسیبی نبینند.

انواع خدمات رفوی فرش

۲- چرم زنی

یکی از خدمات رفوی فرش ها ترمیم چرم ها یا انجام چرم زنی برای فرش می باشد.
چرم زنی اکثر اوقات برای فرش های دستبافت زده می شود تا کیفیت و مقاومت فرش بالا تر رود. ولی برخی از فرش ها که از قدیم عمل چرم زنی بر روی آن ها اعمال شده است، ممکن است در اثر گذشت زمان چرم ها دچار فرسایش شوند و مانند روز اول کارآیی نداشته باشند به همین دلیل اقدام به رفوی آن می کنند.
رفوی چرم ها توسط افراد ماهر و به روش های مختلفی انجام می شود. اگر چرم ها بیش از حد آسیب دیده باشند اقدام به برداشتن چرم ها می کنند و دوباره چرم زنی می کنند.
برای چرم زنی از چرم های مختلفی استفاده می کنند. به طور مثال ۱- چرم های طبیعی و ۲- چرم های مصنوعی. نوع چرم ها نسبت به جنس فرش ها متفاوت است.

خدمات رفوی فرش در قالیشویی

قالیشویی ها برای رفوی فرش ها خدمات متفاوتی را ارائه می دهند به شرح زیر:

۱- از بین بردن لکه ها و رنگ ها

یکی از خدماتی که قالیشویی برای رفوی فرش ها ارائه داده است، از بین بردن لکه ها و رنگ ها می باشد. لکه های مختلفی ناشی از ریخته شدن ابمیوه، چای، خورشت، قهوه، شیر و نوشیدنی های دیگر و… بر روی سطح فرش ایجاد می شود. اگر برای از بین بردن لکه ها عجله نکنید باعث نفوذ پیدا کردن لکه به عمق فرش می شوید و دیگر نمی توانید لکه ها به راحتی پاک کنید.
قالیشویی برای از بین بردن لکه ها از شوینده های مخصوصی استفاده می کنند تا تمامی لکه ها را به طور کامل از سطح فرش از بین ببرند.

۲- از بین بردن تداخل رنگی

برخی افراد به فرش های دستبافت علاقه ی زیادی دارند و در منزل خود از فرش های دستبافت استفاده می کنند ولی گاهی اوقات فرد تصمیم می گیرد فرش دستباف خود را در منزل خود بشورد.
شستشوی فرش های دستبافت یک کار تخصصی است و نمی توان شستشو آن را به هر روشی انجام داد به دلیل این که فرش های دستبافت اگر رنگ هایشان تثبیت نشده باشند هنگام شستشو به راحتی رنگ می دهند و باعث ایجاد تداخل رنگی می شود. اگر فرش دستباف دچار تداخل رنگی شود، طرح و نقشه آن درهم می شود و زیبایی خود را از دست می دهد.
به همین منظور یکی از خدماتی که قالیشویی به مشتریان خود ارائه داده است، از بین بردن تداخل رنگی می باشد. از بین بردن تداخل رنگی توسط افراد ماهر و حرفه ای انجام می شود و پس از اتمام کار طرح و نقشه فرش مانند روز اول می شود و هیچ تغییر نمی کند.

خدمات رفوی فرش در قالیشویی

۳- از بین بردن کیسی و شکستگی فرش ها

اگر فرش ها را به صورت نادرست مورد شستشو قرار دهید فرش پس از شستشو دچار کیسی می شود و وجود کیسی ها سبب می شود که ظاهر و نمای فرش مانند روز اول زیبا و چشم نواز نباشد به همین دلیل کارکنان قالیشویی اقدام به رفع کیسی های فرش های شما می کنند. همچنین هنگام جا به جایی یا لول کردن فرش ها اگر به صورت اصولی انجام ندهید باعث شکستگی فرش می شوید. شکستگی فرش باعث می شود که فرش مقاومت و استحکام خود را از دست دهد و رفع شکستگی آن شامل خدمات رفوی قالیشویی می باشد.

هزینه رفوی فرش

هزینه رفوی فرش ها به عوامل مختلفی بستگی دارد. عوامل آن شامل موارد زیر می شود.

۱- جنس و نوع فرش

اگر جنس و نوع فرش دستباف و ابریشمی باشد، هزینه رفوی آن نسبت به فرش های دیگر بالا تر و گران تر می شود به دلیل این که رفوی این گونه فرش ها به صورت اصولی و ویژه ای انجام می شود تا از ارزش فرش شما کاسته نشود.

۲- مقدار آسیب دیدگی

یکی از عواملی که بر هزینه رفوی فرش موثر است، مقدار آسیب دیدگی فرش می باشد. به طور مثال اگر پارگی فرش شما زیاد باشد هزینه ی بیشتری برای رفوی آن باید پرداخت کنید ولی اگر مقدار پارگی آن کم و جزئی باشد حق الزحمه کمتری پرداخت می کنید.

۳- محل رفوی فرش

برای رفو فرش ها می توانید با متخصص این کار صحبت کنید که رفوی فرش را در محل مورد نظر شما انجام دهد. رفوی فرش به این صورت مقداری گران تر از رفوی فرش در کارگاه می باشد و محل رفوی فرش را خودتان می توانید تعیین کنید.

هزینه رفوی فرش

۴- برای رفوی فرش ها از مواد مختلفی استفاده می شود. به طور  مثال برای از بین بردن تداخل رنگی فرش ها، از شوینده های مخصوصی استفاده می کنند تا فرش به حالت اولیه خود بازگردد‌. این نوع شوینده ها نسبت به شوینده های دیگر گران تر است و پس از پایان کار ملزم هستید که هزینه بیشتری را پرداخت کنید.

۵- رفوی فرش ها به صورت حرفه ای و توسط افراد ماهر و کار بلد و زیر نظر متخصصین انجام می شود و فرش شما پس از رفو کاملا سالم و مانند روز اول خود باز می گردد و اگر فرشتان نیاز به شستشو داشته باشد با هماهنگی شما، اقدام به شستشو آن می کند تا فرشتان کاملا تمیز و براق به شما تحویل داده شود.

تماس با ما