پاسخگویی ۲۴ ساعته ۶۲۹۹۹۰۱۰- ۰۲۱

نقش فرش در فنگ شویی

کلمه فنگ شویی کلمه ای است که اکثر اوقات در مکان های مختلف به گوش ما خورده است. اصالت این کلمه به چین بر می‌ گردد و برای چیدمان لوازم منزل به طوری که بهتر و بیشتر انرژی مثبت را جذب کند استفاده می شود.

هر چیزی در فنگ شویی نماد و خاصیت خاصی دارد. فرش در فنگ شویی نماد ثروت و شکوه می باشد و افرادی که در این زمینه تخصص دارند توصیه می کنند که از فرش برای جذب انرژی بیشتر از آن استفاده کنید. اگر می خواهید طبق نکته های اصول فنگ شویی از فرش استفاده کنید نباید تمام منزل خود را با فرش ها بپوشانید به دلیل این که باعث جمع شدن انرژی منفی می شود و اثرات منفی می گذارد.

برای انتخاب فرش با توجه اصول فنگ شویی با توجه به سبک منزل نکاتی گفته می شود.

۱- انتخاب فرش برای سبک مدرن با توجه به فنگ شویی

برای انتخاب فرش برای سبک مدرن با توجه به فنگ شویی بهتر است فرشی را انتخاب کنید که طرح و نقشه های آن بسیار خلوت و با رنگ بسیار ملایم باشد تا با بقیه اجزا منزل متناسب باشد همچنین ابعاد ان نباید به قدری بزرگ باشد که سطح منزل را به طور کامل بپوشاند باید به اندازه ای باشد که حاشیه های فرش دقیقا زیر پایه های مبل قرار بگیرند.
بنابراین اگر فنگ شویی برایتان بسیار مهم است به این نکات برای فرش های سبک مدرن توجه کنید.

نقش فرش در فنگ شویی

۲- انتخاب فرش برای سبک سنتی با توجه به فنگ شویی

یکی از سبک هایی که مورد پسند اکثر افراد می باشد، سبک سنتی می باشد. از سبک سنتی برای چیدمان رستوران ها و منازل استفاده می شود به دلیل این که حتی با نگاه کردن به آن افراد انرژی مثبت دریافت می کنند.
برای استفاده از فرش های سنتی با توجه به فنگ شویی بهتر است که تمام سطح زمین با فرش ها پوشیده شود و از پشتی ها استفاده شود. در این سبک توصیه شده است که ابعاد فرش بزرگ تر باشد که باعث جذب انرژی مثبت می شود بنابرین ابعاد فرش را به گونه ای انتخاب کنید تا تمام سطح مورد نظر شما با فرش پوشیده شود.

۳- انتخاب فرش برای سبک های کلاسیک با توجه به فنگ شویی

برای انتخاب فرش ها برای سبک کلاسیک با توجه به فنگ شویی بهتر است که از فرش های خیلی بزرگ استفاده نکنید و رنگ های خنثی را برای رعایت اصول فنگ شویی انتخاب کنید. همچنین در این سبک می توانید از گلدان های گل های طبیعی استفاده کنید و تاثیر مثبت آن را در زندگی خود مشاهده کنید.

انتخاب صحیح رنگ فرش در فنگ شویی

در اصل فنگ شویی پنج عنصر است  که از طبیعت الهام گرفته شده است که رنگ فرش ها با توجه به این عنصر ها انتخاب می شود. عنصر ها شامل موارد زیر می باشد.

۱- آتش

۲- آب

۳- خاک

۴- فلز

۵- چوب

تمامی عنصر ها اصول خاص خود را دارند و رعایت کردن آن ها باعث حفظ انرژی و جذب انرژی می شود.

انتخاب صحیح رنگ فرش در فنگ شویی

۱- عنصر آتش

در اصول فنگ شویی منطقه جنوبی منزل با عنصر آتش در ارتباط است و متخصصان این حرفه قسمت جنوبی منزل را منطقه شهرت یا اعتبار نام گذاری کرده اند.
عنصر آتش هیجان، انرژی و شور را در افراد منزل افزایش می دهد. اگر اتاق خواب ها و قسمت پذیرایی جزء قسمت جنوبی منزل شما می شود از رنگ های گرم و تند مانند قرمز، نارنجی، زرد استفاده کنید. اگر آشپز خانه و سرویس بهداشتی و حمام در قسمت جنوبی منزل شما قرار دارد از این رنگ ها استفاده نکنید به دلیل این که باعث جذب انرژی منفی می شوید.
در استفاده از رنگ های گرم مانند قرمز و نارنجی و… زیاده روی نکنید به دلیل این که طبق گفته های متخصصین این حرفه، باعث ایجاد درگیری و بحث و بروز خشم و عصبانیت می شود.

۲- عنصر آب

قسمت شمالی منزل با عنصر آب ارتباط مستقیمی دارد. عنصر آب بر روی مسائل مادی اثرات زیادی دارد و برای جذب این عنصر توصیه شده است که از رنگ های آبی و سیاه در قسمت شمالی منزل استفاده شود همچنین گفته شده است که می توانید از فرش هایی که طرح آن ها آب و موج ها می باشد نیز استفاده کنید.
برای حفظ عنصر آب و افزایش اثرات آن سعی کنید که از قسمت شمالی منزل را از عنصر چوبی دور نگه دارید.

۳- عنصر خاک

عنصر خاک در قسمت های شمال شرقی و جنوب غربی منزل حاکم است و عنصر خاکی ‌که در قسمت شمالی شرقی منزل حاکم است باعث تقویت عملکرد ذهن می شود و عنصر خاکی که در قسمت جنوبی منزل حاکم است باعث حفظ و تقویت روابط عاطفی خود با دیگران می شود.
رنگ هایی که برای تقویت عنصر خاک در منزل توصیه شده است که استفاده شود رنگ های قهوه ای کم رنگ، کرم، خاکی، زرد کم رنگ یا لیمویی می باشد.

۴- عنصر چوب

عنصر چوب در قسمت های شرقی و جنوب شرقی خانه قرار دارد و اگر از رنگ مناسب عنصر چوب برای قسمت های شرقی و جنوب شرقی استفاده شود باعث تقویت سلامت ذهن و جسم افراد می شود. برخی از متخصصین این حرفه گفته اند که یکی دیگر از اثرات استفاده از رنگ درست برای این عنصر باعث افزایش ثروت افراد منزل نیز می شود.
رنگی که برای عنصر چوب مشخص شده است رنگ سبز می باشد. استفاده از همه طیف های رنگ سبز مجاز می باشد ولی هر چقدر رنگ آن روشن تر باشد بر روی اثرات آن تاثیرات بیشتری دارد.

۵- عنصر فلز

در اصول فنگ شویی عنصر فلز در قسمت های غرب و شمال غربی منزل قرار دارد و این عنصر بر روی خلاقیت افراد منزل و کودکان تاثیر زیادی دارد. همچنین گفته شده است که یکی دیگر اثرات این عنصر بر روی باروری می باشد. این عنصر بر روی تحرک و تمرکز ذهنی افراد تاثیر گذار است.
رنگ هایی که برای عنصر فلز تعیین شده است رنگ های طوسی، خاکستری، نقره ای و سفید می باشد. بنابراین برای انتخاب صحیح رنگ فرش بر اساس اصولی فنگ شویی و عنصر فلز می توانید این رنگ ها را انتخاب کنید.

فرم و شکل فرش و تاثیر آن

برخی افراد معتقد هستند که فرم و شکل فرش بر روی خوشبختی، خوشحالی و ثروت افراد با توجه به اصول فنگ شویی تاثیرات زیادی دارد. فرش ها در شکل و فرم های مختلفی تولید می شوند و اگر شما نسبت به رعایت قوانین فنگ شویی حساس هستید می توانید قبل از خرید فرش مطالعات زیادی انجام دهید تا دقیقا مطابق اصول فنگ شویی فرش خود را خریداری کنید.

فرم و شکل فرش ها با توجه به عنصر ها متفاوت است.

۱- فرش های گرد و دایره ای با عنصر فلز ارتباط مستقیمی دارد و انتخاب فرش های گرد برای عنصر فلز نماد صلح و هماهنگی می باشد و بر روی تعادل و تمرکز افراد تاثیر مستقیمی دارد. اگر از فرش های گرد برای محیط هایی که کار های گروهی انجام می شود و جزء عنصر فلز باشد انتخاب شود باعث افزایش هماهنگی می شود.

۲- استفاده از فرش های مستطیل و بیضی با عنصر چوب ارتباط مستقیمی دارد و نماد آن رشد و خلاقیت است‌. متخصصین این حرفه توصیه کرده اند که برای مکان های آموزشی از این گونه فرش ها استفاده شود تا تاثیرات مثبت آن را در کوتاه ترین زمان مشاهده کنید.

فرم و شکل فرش و تاثیر آن

۳- یکی دیگر از فرم های فرش ها، مربع می باشد. فرش های مربع طول و عرض های یکسانی دارند و با عنصر خاک ارتباط مستقیمی دارند. این گونه فرش ها باعث افزایش نظم و اعتماد و تعادل می شود و اگر از فرش های مربع در مکان عنصر خاک استفاده شود باعث افزایش اطمینان و قانون مندی در افراد می شود.
از این گونه فرش ها در محیط هایی که مربوط به عدالت است استفاده ی بیشتری می شود تا قانون مندی را در افراد افزایش دهد.
رعایت اصول و قوانین فنگ شویی در انتخاب رنگ و فرم فرش ها سبب افزایش آرامش و انرژی مثبت در افراد منزل می شود و اگر نسبت به این گونه مسائل اهمیت خاصی می دهید می توانید درباره اصول فنگ شویی مطالعات بیشتری انجام دهید تا اثرات آن را در زندگی خود به طور مستقیم مشاهده کنید. برخی از افراد به اصول فنگ شویی علاقه‌ ی خاصی دارند و نسبت به رعایت اصول آن حساس هستند و تلاش می کنند که با عنصر ها ارتباط مستقیمی داشته باشند.

تماس با ما