پاسخگویی ۲۴ ساعته ۶۲۹۹۹۰۱۰- ۰۲۱

پاک کردن لکه مایع سفید کننده از فرش

یکی از پر کاربرد ترین وسایل منزل فرش می باشد، که نسبت به سایر وسایل بیشتر در معرض رفت آمد می باشد، بنابراین سریعتر دچار انواع آلودگی ها می شود.
گاهی افراد از سفید کننده برای پاک کردن انواع لکه های فرش های روشن استفاده می کند و مایع سفید کننده را با استفاده از آب رقیق کرده و مورد استفاده قرار می دهند، اما استفاده از مایع سفید کننده برای فرش آسیب هایی به آن وارد می‌کند که ممکن است این آسیب ها قابل جبران نباشد.
با اینکه اکثر افراد از مایع سفید کننده برای پاک کردن انواع لکه ها استفاده می کنند، اما گاهی استفاده از مایع سفید کننده باعث به وجود آمدن لکه بر روی فرش می شود، که این لکه ها باعث ایجاد ظاهر نا زیبا بر روی فرش می شود و ممکن است این لکه ها به صورت نقطه های سفید رنگی بر روی فرش ایجاد شود.
اگر چنین مشکلی برای فرش شما به وجود آمده است، می توانید با استفاده از راهکارهای مختلف آثار لکه سفید کننده از روی فرش را کمتر کنید.

پاک کردن لکه مایع سفید کننده از فرش
پاک کردن لکه سفید کننده از روی فرش به صورت کامل امکان پذیر نمی باشد، اما می‌توان با استفاده از راهکارهایی تا حدودی اثر این لکه را محو کرد.
اگر در این زمینه هیچ گونه آگاهی ندارید بهتر است این کار را به افراد حرفه‌ای بسپارید تا با تجربه‌ای که در این زمینه دارند، به گونه ای این کار را انجام دهند، که آسیبی به فرش شما وارد نشود و از نظر ظاهری مشکلی پیدا نکند.
چنانچه قصد دارید از مایع سفید کننده برای پاک کردن لکه ها استفاده کنید، بعد از رقیق کردن این محلول، ابتدا آن را در قسمتی از فرش که زیاد در دید نمی باشد، اسپری کنید و در صورتی که باعث ایجاد تغییر رنگ در فرش نشود، می توانید در سایر قسمت های فرش از این محلول استفاده کنید، اما در کل استفاده از مایع سفید کننده برای فرش هایی با ترکیب های رنگی متنوع مناسب نمی باشد و باعث ایجاد رنگ پریدگی و لکه های سفید بر روی فرش می شود.

استفاده از مایع سفید کننده چه آسیب هایی به فرش می رساند؟

چنانچه مایع سفید کننده که برای فرش استفاده می شود، دارای غلظت پایینی باشد، آسیب زیادی به فرش نمی رساند و تنها باعث تمیز شدن لکه های مختلف از روی فرش هایی با رنگ روشن می شود، اما چنانچه غلظت مایع سفید کننده زیاد باشد، ممکن است باعث آسیب های زیر بر روی فرش شود:

۱- استفاده از مایع سفید کننده برای پاک کردن لکه های فرش ممکن است باعث ایجاد لکه های سفید رنگ بر روی فرش شود، که پاک کردن اثر این لکه ها کار دشواری می باشد.

۲- مایع سفید کننده دارای ترکیبات مختلفی می باشد، که استفاده از این محلول ممکن است باعث آسیب به الیاف فرش شود و عمر فرش را کاهش دهد.

استفاده از مایع سفید کننده چه آسیب هایی به فرش می رساند؟

۳- در صورتی که فرش پر نقش و نگار باشد و از رنگ‌های متنوعی برای آن استفاده شده باشد، استفاده از مایع سفید کننده برای پاک کردن لکه ها اصلا توصیه نمی شود، زیرا استفاده از مایع سفید کننده، باعث ایجاد لکه هایی به صورت نقطه های سفید بر روی فرش شده و این لکه ها به وضوح بر روی فرش مشخص می باشد و یا حتی موجب ترکیب شدن رنگ ها می شود.

پاک کردن لکه مایع سفیدکننده از فرش با روش خانگی

چنانچه مایع سفید کننده بر روی فرش شما به صورت اتفاقی ریخته شده است، می توانید با استفاده از راهکار های زیر از اثر مایع سفید کننده کم کرده و به گونه‌ای آن را از دید پنهان کنید.

۱- استفاده از آب سرد

بلافاصله بعد از اینکه مایع سفید کننده بر روی فرش ریخته شد، باید مایع سفید کننده از روی فرش کاملا پاک شود، که برای این کار می توانید به صورت مستقیم آب را بر روی محل مایع سفید کننده بریزید.
آب باید به گونه ای بر روی فرش ریخته شود، که باعث نفوذ بیشتر سفید کننده به سایر قسمت های فرش نشود. استفاده از آب باعث می‌شود مایع سفید کننده به درون الیاف فرش نفوذ نکند و باعث کاهش استحکام آن نشود.

۲- استفاده از جوش شیرین

یکی از مواردی که باعث کاهش اثر مایع سفید کننده بر روی فرش می شود، جوش شیرین می باشد که این ماده باعث کمرنگ شدن اثر لکه شده و باعث می شود لکه ها کمتر بر روی فرش مشخص باشد.
برای این کار مقداری جوش شیرین را با آب ترکیب کرده تا ماده حاصل به صورت خمیری شکل دراید، سپس آن را به مدت ۵ دقیقه بر روی محل مورد نظر می کشیم، تا باعث کاهش اثر لکه شود. بعد از ۵ دقیقه خمیر را با قاشق از سطح فرش جمع کرده و سپس با دستمال مرطوب ناحیه مورد نظر را تمیز می کنیم، که هیچ اثری از جوش شیرین بر روی فرش باقی نماند.

۳- استفاده از الکل

یکی دیگر از مواردی که باعث پاک کردن لکه سفید کننده از فرش می شود، الکل ایزوپروپیل می باشد. استفاده از الکل باعث کمرنگ کردن لکه سفید کننده می شود و برای این کار ابتدا مقداری الکل بر روی پنبه ریخته و سپس از اطراف لکه شروع به پاک کردن سفید کننده می کنیم، زیرا در صورتی که از مرکز به سمت بیرون، از الکل استفاده شود ممکن است این کار باعث نشت مایع سفید کننده به سایر قسمت های فرش شود، اما در صورتی که از سمت خارج به سمت مرکز لکه از الکل استفاده شود، این کار باعث می شود رنگ از سایر قسمت های فرش به جای لکه کشیده شود و باعث می‌شود لکه زیاد بر روی فرش مشخص نباشد.

پاک کردن لکه مایع سفیدکننده از فرش با روش خانگی

۴- استفاده از سرکه سفید

یکی از موادی که تاثیر بسزایی در پاک کردن انواع لکه ها دارد، هم چنین باعث ضدعفونی شدن فرش می شود، سرکه می باشد.
برای استفاده از سرکه بهتر است، مقداری از آن را با آب ترکیب کرده تا از غلظت سرکه کاسته شود و باعث آسیب به بافت فرش نشود و سرکه را بر روی دستمال تمیز می ریزیم و بر روی ناحیه مورد نظر به صورت ضربه ای می کشیم. باید دقت کنید که حتما تمیز کردن ناحیه مورد نظر باید بصورت ضربه‌ای باشد و از کشیدن دستمال بر روی آن خودداری کنید.
بهتر است دستمال آغشته به سرکه به مدت ۵ دقیقه بر روی ناحیه مورد نظر باقی بماند، سپس برای جلوگیری از ایجاد بوی نامطبوع ناحیه مورد نظر را آبکشی کنید تا اثری از سرکه بر روی آن باقی نماند.

۵- استفاده از دستمال مرطوب

یکی از ساده ترین روش ها برای پاک کردن لکه مایع سفید کننده، استفاده از دستمال مرطوب می باشد که این دستمال  باید تمیز باشد که باعث کثیف تر شدن فرش نشود و دستمال را به صورت ضربه ای بر روی ناحیه مورد نظر بزنید، تا باعث پاک شدن لکه سفید کننده از روی فرش شود. در صورتی که لکه ایجاد شده بر روی فرش های پر نقش و نگار باشد، باید با استفاده از مداد رنگی که همرنگ با سایر رنگ های فرش باشد، ناحیه مورد نظر را رنگ کنید تا باعث شود لکه به وضوح بر روی فرش مشخص نباشد، سپس از یک دستمال مرطوب استفاده کنید و بر روی آن ناحیه بکشید تا باعث شود، مداد رنگی با سایر قسمت ها تناسب بیشتری پیدا کند.

پاک کردن مایع سفید کننده از فرش به روش قالیشویی

چنانچه با استفاده از راهکارهای بیان شده باز هم لکه مایع سفید کننده بر روی فرش به وضوح مشخص بود، می توانید برای از بین بردن اثر لکه فرش خود را به قالیشویی بسپارید.
زیرا قالیشویی با بکارگیری افراد حرفه ای و تجربه کافی در این زمینه باعث می‌شود انواع لکه ها از فرش شما به گونه ای پاک شود که هیچ گونه اثری از آن بر روی فرش باقی نماند.
در صورتیکه  با استفاده از انواع ترکیبات پاک کننده باز هم اثر این مایع سفید کننده بر روی فرش باقی مانده باشد، با استفاده از رنگرزی، لکه ها را رنگ می کنند تا با سایر قسمت های فرش متناسب شود و اثری از لکه بر روی فرش باقی نماند.

پاک کردن مایع سفید کننده از فرش به روش قالیشویی
همانگونه که میدانید رنگرزی فرش نیاز به مهارت بالایی دارد و باید توسط افراد متخصص انجام گیرد، بنابراین باید فرش خود را به قالیشویی معتبر بسپارید، تا این کار را به خوبی انجام دهد و در صورتی که از تجربه کافی در این زمینه برخوردار نباشد، ممکن است باعث ایجاد آسیب بیشتر بر روی فرش شود و از عمر فرش کاسته شود. با توجه به قیمت امروزی وسایل منزل بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند در صورت ایجاد آسیب به فرش، به ترمیم آن بپردازند که انجام ترمیم آن نیاز به هزینه کمتری دارد و به صرفه تر می باشد، قالیشویی های زیادی وجود دارد که در این زمینه به مشتریان ضمانت می دهند، که هیچ گونه آسیبی به فرش وارد نشود.

تماس با ما