پاسخگویی ۲۴ ساعته ۶۲۹۹۹۰۱۰- ۰۲۱

پاک کردن لکه انار از سطح فرش

حفظ ظاهر و نمای فرش مانند روز اول بسیار مهم است و افراد زمانی که اتفاقی برای فرش هایشان می افتد، در پی این هستند که مشکل را رفع کنند، تا ارزش فرش را حفظ کنند.
گاهی اوقات با ریخته شدن مایعات یا افتادن میوه ها بر روی فرش ایجاد لکه می شود، مانند ریخته شدن آب انار یا افتادن دانه های انار بر روی فرش.
برای پاک کردن لکه انار از سطح فرش برخی از نکات را باید رعایت کنید:
۱- زمانی که لکه ی انار بر روی سطح فرش به وجود آمد در سریع ترین زمان اقدام به از بین بردن آن کنید ،به دلیل این که اگر لکه ماندگار شود، از بین بردن آن سخت و وقت گیر می شود و دیگر نمی توانید به راحتی لکه ی انار را از بین ببرید.پاک کردن لکه انار از سطح فرش۲- برای از بین بردن لکه از بیرون لکه شروع به پاک کردن کنید.
اگر سطح رنگ فرش شما روشن باشد و از قسمت مرکز به بیرون فرش پاک کنید باعث بزرگ تر شدن لکه ی فرش می شوید.
۳- برای پاک کردن لکه ی انار از سطح فرش ،روش های مختلفی را می توانید امتحان کنید ولی سعی کنید، نسبت به شرایط و جنس و نوع فرش بهترین روش را برای از بین بردن لکه ی انار انتخاب کنید.

روش های مختلف پاک کردن لکه انار از سطح فرش

با روش های مختلفی می توانید لکه ی انار را از سطح فرش پاک کنید این روش ها شاند مراحل زیر است:
۱- استفاده از شامپو فرش 
شامپو فرش ها علاوه بر این که سفید کننده هستند، انواع لکه ها را کاملا از بین می برند.
شامپو فرش ها انواع مختلفی دارند و می توانید با توجه به نوع فرش شامپو فرش را تهیه کنید و لکه ی انار را از بین ببرید.
۲- استفاده از آب گرم و نمک 
مقداری نمک را در آب نسبتا گرم مخلوط کنید و با یک دستمال تمیز فرش را تمیز کنید.روش های مختلف پاک کردن لکه انار از سطح فرش۳- استفاده از تاید
مقداری تاید را در آب گرم مخلوط کنید و بر روی لکه ی انار اسپری کنید.
تاید به دلیل داشتن آنزیم ها به راحتی لکه را از بین می برد.
۴- استفاده از جوش شیرین
مقداری جوش شیرین را در آب سرد مخلوط کنید و با یک دستمال تمیز و سفید لکه را پاک کنید. پس از این که لکه ی انار را از بین بردید ،حتما باید یک دستمال تمیز و نم دار دیگری فرش را تمیز کنید، تا اثری از جوش شیرین بر روی فرش باقی نماند.

نحوه پاک کردن لکه انار از روی فرش

برای پاک کردن لکه ی انار از روی فرش اگر فرش شما دستبافت است، سعی کنید از یک متخصص کمک بگیرید، یا فرش را به قالیشویی بسپارید، به دلیل این که اگر بدون داشتن آگاهی و تخصصی اقدام به پاک کردن لکه کنید ممکن است به فرش خود آسیب وارد کنید و فرش زیبایی خود را از دست می دهد و رنگ و طرح فرش دچار تداخل می شود.
به همین دلیل پاک کردن لکه ی انار و لکه های دیگر از روی فرش های دستبافت توسط متخصصین قالیشویی بهترین روش می باشد.
اگر تخصص و آگاهی درباره ی نحوه ی پاک کردن لکه ها از فرش دستباف را دارید، می توانید این کار را در منزل انجام دهید.
نحوه ی پاک کردن لکه ی انار از روی فرش های ماشینی یا فرش های دستبافت به صورت زیر می باشد.نحوه پاک کردن لکه انار از روی فرش
۱-ابتدا فرش را کاملا تمیز کنید و سطح فرش را جارو برقی یا جارو دستی بکشید تا فرش کاملا تمیز شود.
۲- اگر می خواهید لکه ی انار را با شامپو فرش تمیز کنید، ابتدا مقداری شامپو فرش را با آب مخلوط کنید و بر روی لکه اسپری کنید و چند لحظه صبر کنید.
۳- پس از چند لحظه با یک دستمال تمیز فرش را کاملا تمیز کنید و تا حدی که رطوبت فرش از بین برود، سپس با یک دستمال تمیز و کاملا خشک فرش را دوباره دستمال بکشید.
۴- در آخرین مرحله فرش را دوباره جارو برقی بکشید ،تا حالت فرش دوباره به حالت اولیه خود برگردد.

مراحل تمیز کردن لکه انار از فرش 

پاک کردن لکه ی انار از فرش های دستبافت و ابریشمی، کنفی، ماشینی، چسبی و… با یک دیگر متفاوت است.
اگر فرش های شما ارزشمند و خاص است ،برای پاک کردن لکه ها حتما از یک متخصص و کار بلد کمک بگیرید تا از ارزش و زیبایی فرش شما کم نشود.
برای پاک کردن لکه ی انار از روی فرش می توانید روش زیر را امتحان کنید:
۱- فرش را به خوبی جارو برقی بکشید ،تا گرد و خاک و زباله های سطح فرش از بین برود ،سپس یک دستمال سفید را با آب سرد خیس کنید تا نم دار شود.
۲- دستمال نم دار را بر روی فرش قرار دهید و یک جسم سنگین‌ را روی پارچه قرار دهید، تا سطح فرش خیس شود و تا آب انار به پارچه منتقل شود.
۳- از تکان دادن پارچه خودداری کنید ،به دلیل این که اگر شروع به تمیز کردن فرش یا تکان دادن پارچه کنید باعث ترکیب رنگ ها می شوید.
۴- پس از این که رنگ آب انار به پارچه منتقل شد، می توانید فقط قسمت لکه را خیلی کوتاه و آرام دستمال بکشید، تا لکه کاملا از بین برود.مراحل تمیز کردن لکه انار از فرش برای از بین بردن لکه از روی فرش های ماشینی خیلی راحت می توانید با شامپو فرش، ترکیب تاید و اب، مخلوط جوش شیرین و آب و… لکه را از بین ببرید ولی توجه داشته باشید که، در مصرف آن ها زیاده روی نکنید.
به طور مثال اگر برای از بین بردن لکه از شامپو فرش استفاده می کنید، اگر بیش از حد از آن استفاده کنید فرش نیاز به شستشوی کلی دارد به همین دلیل مقدار مناسبی از  مواد را استفاده کنید.

نحوه پاک کردن لکه انار از روی پارچه مبل

برای پاک کردن لکه ی انار از روی پارچه ی مبل چند راهکار وجود دارد به طور مثال:
۱- اگر مبل شما نشیمن گاه و تکیه گاه آن جدا می شود و می توانید پارچه ی آن را جدا کنید، پارچه ی مبل را با لباس شویی با شوینده ی لکه بر بشورید تا لکه ها کاملا از  بین بروند.
۲- می توانید برای از بین بردن لکه ی انار و لکه های دیگر از خدمات قالیشویی استفاده کنید. قالیشویی ها، با دستگاه های مجهز و به روزی که دارند می توانند لکه ها را به خوبی از سطح مبل شما از بین ببرند.
۳- اگر دستگاه بخار ،دارید می توانید مبل را بخار شویی کنید.
بخار شویی مبل به روش درست و اصولی لکه ی انار را کاملا از بین می برد و هیچ اثری از آن را باقی نمی گذارد، همچنین یکی از خدماتی که قالیشویی به مشتریان خود ارائه می کند.
بخار شویی مبل، پرده، فرش و… می باشد. بخار شویی سرویس مبلمان توسط نیروی های قالیشویی به بهترین شکل ممکن انجام می شود و باعث براقیت پارچه ی مبل شما می شود.
۴- می توانید با استفاده از مایع ظرف شویی لکه ی انار را از بین ببرید.
مقداری مایع ظرف شویی را با آب مخلوط کنید و با یک اسفنج یا توری پارچه ی مبل را تمیز کنید. سعی کنید مبل را زیاد خیس نکنید گاهی اوقات خیس کردن زیاد پارچه ی مبل باعث ایجاد لکه های جدید می شود.نحوه پاک کردن لکه انار از روی پارچه مبل
۵- با هر روشی که لکه ی انار را از پارچه ی مبل از بین بردید، حتما اقدام به خشک پارچه کنید می توانید مبل را در برابر نور خورشید قرار دهید، یا با استفاده از  سشوار محل مورد نظر را کاملا خشک کنید.
۶- یکی از روش هایی، که می توانید لکه ی انار را از سطح پارچه ی مبل کاملا از بیت ببرید استفاده از مواد شوینده ی تمیز کننده و سفید کننده می باشد.
برای استفاده از این شوینده ها حتما از نوع و جنس پارچه ی مبل خود اطلاع داشته باشید و مطمئن شوید، که نوع شوینده با نوع پارچه ی مبل شما سازگار است در غیر این صورت پارچه مبل دچار پوسیدگی می شود و در اثر ضربه یا فشار ممکن است پاره شود.
برای از بین بردن لکه انار با مواد شوینده ابتدا لکه را خیس یا نم دار کنید، سپس چند قطره ار مواد شوینده را بر روی آن بریزید و با استفاده از فرچه یا اسفنج مواد شوینده را بر روی پارچه پخش کنید تا کف کند.
کف مواد شوینده را چند دقیقه نگه دارید سپس با استفاده از یک دستمال تمیز شروع به تمیز کردن پارچه کنید.

تماس با ما