پاسخگویی ۲۴ ساعته ۶۲۹۹۹۰۱۰- ۰۲۱

راهکارهایی برای افزایش طول عمر مبل

مبل ها همانند فرش ها جز لوازمی هستند، که در تمام منازل وجود داشته و بسیار پر کاربرد می باشند و هم چنین مبل ها به دلیل این که امروزه در سبک های مختلفی در بازار وجود دارند، مطابق هر سلیقه ای نیز خریداری می شود.
انواع مختلفی از جنس، طرح و رنگ از مبل ها وجود دارد و شما هر متراژ منزلی که داشته باشید چه کوچک و چه بزرگ می توانید مبل تهیه کنید، چرا که ابعاد مختلفی از مبل ها هم وجود دارد و برای تمام منازل با هر متراژی مناسب هستند.
مبل ها ارزش مالی بالایی دارند و به دلیل این که در ضمن خرید و تعویض هزینه زیادی باید پرداخت شود به همین دلیل لازم است که در نگه داری و مراقبت از آن ها کوشا باشیم.
هم چنین امروزه در اکثر دیزاین ها و دکوراسیون ها از سبک های مختلف مبل استفاده می شود و به همین دلیل سالم و تمیز بودنشان هم از اهمیت ویژه ای برخوردار است و دلیل این موضوع این است که جز لوازم زینتی محسوب می شوند و نمای منزل را چند برابر می کنند و حتی هنگام ورود به خانه اولین چیزی که نظر ها را جلب می کند مبلمان خانه است،به همین دلیل با وجود این موارد لازم است که از عواملی که باعث فرسودگی و الوده کردن مبل ها می شود کاسته و از روش هایی که می تواند به طول عمر مبل بیفزاید استفاده کنید تا همیشه نما و جلوه ی زیبای خود را حفظ کند و دیر تر مجبور به تعویض آن شوید.
هم چنین نکات و مراقبتی و اصولی بسیار ساده ای برای مبل ها وجود دارد که به راحتی قابل اجرا هستند فقط نیاز به کمی صبر و حوصله دارد.
مبل ها همانند فرش ها هستند به صورت گسترده از آن ها استفاده می شود و حتی الودگی و کثیفی که به خود می گیرند و یا لکه هایی که ممکن است بر روی آن ها بیفتد هم مانند فرش ها است.
در سبکی از مبل نکات مراقبتی مخصوص به خود را دارد ،اما در این مقاله قصد داریم به نکاتی اشاره کنیم که در خصوص تمام مبل ها قابل اجرا است و شما بدون پرداخت هزینه ای می توانید تمام این راهکارها را به کار بگیرید. 
هر چقدر که مبل کیفیت بسیار بالا و خوبی داشته باشد باز هم نیاز به مراقبت دارد تا به سرعت دچار آسیب نشود.
نکته ای که بسیار حائز اهمیت است ،نوع استفاده و نوع برخورد با مبل ها می باشد که نحوه ی نشست و برخاست می تواند بسیار مهم باشد.
اما نکات دیگری هم هست که می تواند پر اهمیت باشد، که این نکات شامل موارد زیر می باشد:

۱- تمیز کردن و تمیز نگه داشتن مبل ها
به طور طبیعی گرد و خاک و آلودگی به هر دلیل وارد منزل می شود و بر روی مبل ها می نشیند ،که می تواند از هوای بیرون به داخل آمده باشد و یا در صورت نشستن افراد بر روی مبل ها باشد و یا سایر دلایل دیگر که اگر این الودگی ها قدیمی و کهنه شوند.راهکارهایی برای افزایش طول عمر مبلبرای مبل و پارچه ی مبل ها آسیب رسان هستند که به مرور زمان دچار کهنگی می شوند که برای این کار لازم است روزانه گردگیری و یا استفاده از جارو جهت کشیدن بر روی مبل ها به منظور رفع کامل گرد و خاک بسیار مهم می باشد و لازم است انجام شود تا مبل در اثر این موضوع کهنه نشود و این کار بسیار ساده و عامیانه است و هنگامی که فرش ها را جارو می زنید به مبل ها هم توجهی داشته باشید، تا مبلتان با گرد و خاک دچار آسیب نشود، و هم نمای زیبای خود را از دست ندهد ،چرا که مبل ها جز لوازم زینتی در منازل هستند و تمیز بودنشان بسیار مهم است.

۲- لکه برداری از مبل ها
ممکن است به هر دلیلی مبل ها دچار لکه شود ،که در این خصوص باید به سرعت به لکه گیری پرداخته شود چرا که لکه ها اگر بمانند هم سرسخت می شوند و پاک نمی شوند و هم به عمق پارچه ی مبل نفوذ می کنند و پارچه را در طول زمان دچار کهنگی می کند. هم چنین برای از بین بردن لکه ها هم باید دقت کافی داشته باشید ،که محلول خانگی و دست ساز واکنش منفی بر روی پارچه ی مبل نداشته باشد، که قبل از استفاده لازم است در  خصوص این مورد اطمینان کامل حاصل کنید.

۳- جا به جایی مبل ها
مورد سوم در خصوص یک جانشینی است ،که برخی افراد این عادت را دارند که تنها بر روی یک مبل می نشینند و جای خود را تغییر نمی دهند، که در این صورت یک مبل تنها زیر فشار می رود که این کار باعث می شود.
یک مبل نسبت به سایر مبل ها دچار آسیب شود و یک ناهماهنگی بین مبل ها ایجاد می شود که می تواند خوشایند نباشد ،به همین دلیل بهتر است محل نشستن خود را تغییر دهید و یا اگر تشک مبل قابل جا به جا شدن است ،هرزگاهی به عوض کردن آن ها با یکدیگر بپردازید تا مبل ها یکسان تحت فشار باشند.

۴- استفاده از کاور مبل
و در آخر هم می پردازیم، به استفاده از کاور های مخصوص مبل که امروزه این کاور ها در انواع طرح ها و رنگ ها هستند که می توانیم با توجه به سلیقه ی شخصی آن را تهیه کنیم.
کاور های مبل می تواند محافظی در برابر گرد و خاک و آلودگی و از همه مهم تر لکه ها باشند و به طور کلی می توانند ،مبل را از عوامل آسیب رسان به دور کنند و همین مورد باعث می شود ،مبل طول عمر خوبی داشته باشد.

از خدمات مبل شویی استفاده کنید

هر زمان که مبل نیاز به شست و شو دارد توصیه می شود از خدمات مبل شویی استفاده شود ،چرا که در صورت استفاده از روش های خانگی ممکن است، با بروز برخی اشتباهات و خطاها مبل دچار آسیب شود .از خدمات مبل شویی استفاده کنیدهم چنین خدماتی که مبل شویی ها ارائه می دهند ،زیر نظر کادری متخصص و حرفه ای است، که با تمام دستگاه های مخصوص شست و شو و مواد شوینده های مصرفی و هم چنین جنس های مبلمان آشنایی کامل را دارند و مبل را بدون ذره ای آسیب شسته و از همه مهم تر خشک می کنند.
اگر مبل لکه هایی از ماده و مواد مختلفی داشت، در مبل شویی ها از لکه بر های مخصوص و قوی استفاده می کنند و تمام لکه به آسانی برطرف خواهد شد.

شستشو مبلمان به روش صحیح

مبل ها هم به روش خانگی شسته می شوند و هم در مبل شویی های معتبر که هر کدام لازم است ،به روش صحیح و اصولی انجام شود که در مبل شویی ها کاملا اصولی انجام می شود ،اما در منازل به دلیل نبود امکانات کافی ممکن است شست و شو به بهترین شیوه صورت نگیرد.
 اما برخی دستگاه های مجهز وجود دارد که دستگاه بخارشوی است به راحتی می توانید در منزل به روش صحیح مبل را شست و شو دهید که این دستگاه به کمک بخار مبل ها را کامل تمیز و ضد عفونی می کند.هم چنین برخی شوینده های معتبر مخصوص در این زمینه هم وجود دارد، که دستور العمل آن ها بر روی جلدشان نوشته شده است که می توانید با مشاهده بر طبق دستور اصولی به شستن مبل ها بپردازید اما بهتر است از مبل شویی های معتبر در این زمینه استفاده کنید.

جلوگیری از تابش نور در مبلمان

نور خوشید به طور کلی دارای اشعه ای است که برای فرش ها و مبلمان مناسب نمی باشد و حتی این نور برای انواع پارچه ها مناسب نیست به همین دلیل بهتر است مبل ها به طور مستقیم مقابل نور خورشید قرار نگیرند که برای این کار می تواند از روش هایی استفاده کنید که شامل موارد زیر می باشد:

۱- قرار دادن مبل ها و چیدمان آن ها به گونه ای که از پنجره ها دور باشد تا نور مستقیم خورشید به آن ها نتابد.

۲- استفاده از پرده های ضخیم تا از ورود نور به خانه جلوگیری شود که هم مبل ها در امان باشند و هم فرش ها.

۳- استفاده از کاور های مخصوص مبل که می تواند از نفوذ نور به مبل ها جلوگیری کنید.جلوگیری از تابش نور در مبلماناین روش های ساده و کاربردی هستند تا مبل ها در معرض مستقیم قرار نگیرند، چرا که نور خورشید می تواند باعث فرسودگی پارچه ی مبل ها شود و استهکاک آن را نیز بیش تر کند.
سعی کنید در صورت نورگیر بودن منزلتان حتما از این روش ها استفاده کنید تا مبلتان از این مورد دچار آسیب جدی نشود.

دقت در جا به جایی

یکی دیگر از اشتباهاتی که می تواند برای مبل ها آسیب هایی را ایجاد کند، دقت نداشتن در جا به جایی است که این مورد بیش تر در اسباب کشی ها اتفاق می افتد .
از آن جایی که اکثر مبل ها چوب دارند و بیش تر ظاهر آن ها را چوب گرفته است ممکن است در اثر ضرباتی که وارد می شود و یا به دیوار و … می خورند خط هایی و یا حتی شکستگی هایی ایجاد شود و ظاهر زیبای مبل به طور کلی از بین برود، به همین دلیل لازم است دقت کافی و صبر و حوصله در خصوص جا به جایی آن ها داشته باشید .دقت در جا به جاییحتی می توانید  از کاور های از جنس نایلون استفاره کنید ،که به عنوان ضربه گیر استفاده می شود، و تا حد بسیار زیادی از ایجاد خط و ضربه به مبل ها، جلوگیری می کند.

تماس با ما