پاسخگویی ۲۴ ساعته ۶۲۹۹۹۰۱۰- ۰۲۱

شست و شوی مبل پارچه ساتن

مبل ها همانند فرش ها در منزل نما و جلوه ی بسیار زیبایی را ایجاد می کنند و همان طور که می دانیم مبل های متنوعی در انواع سبک ها و جنس های پارچه و طرح ها وجود دارد به طوری که با هر سلیقه ای هماهنگی دارد.
پارچه های مبل جز اجزای اصلی مبل ها هستند که در انواع طرح ها و جنس ها می باشند. در این مقاله قصد داریم در خصوص مبل هایی با پارچه ساتن صحبت کنیم که این پارچه ها جز شیک ترین ها و مدرن ترین ها محسوب می شوند و نمای بسیار زیبایی هم ایجاد می کنند و جدا از این موارد باعث افزایش طول عمر مبل هم می شوند اما این را بدانید که شست و شوی این جنس از پارچه ی مبل نیازمند دقت و حوصله است چرا که از ظرافت خاصی برخوردار است.

شست و شوی مبل پارچه ساتن
پارچه ی ساتن از براقیت خاصی برخوردار است که همین براقیت باعث ایجاد نمای خاص در منزل می شود. شست و شوی پارچه ی ساتن در مبل ها بهتر است توسط افراد متخصص شسته شود تا آسیبی به آن ها وارد نشود اما با رعایت برخی نکات ساده به راحتی می توان درمنازل و به روش های خانگی شست و شو داد. با توجه به موارد زیر می توانید از زود آلوده شدن مبل ها جلوگیری کرد که شامل :

۱- اولین مورد را می توان به جارو کشیدن روزانه ی مبل ها اشاره کرد که با جارو برقی به راحتی می توان این کار را انجام داد و هر آن چه که زباله و خورده ریز و حتی گرد و خاک باشد را به راحتی جمع و پاک می کند.

۲- گردگیری روزانه مبل ها هم در تمیز و سالم ماندن پارچه ی ساتن مبل ها بسیار موثر است چرا که نفوذ گرد و خاک می تواند پارچه ی مبل را دچار پوسیدگی و فرسودگی کند که این موضوع طول عمر مبل را هم افزایش می دهد.

۳- استفاده از شوینده های مخصوص که متناسب با جنس پارچه ی مبل باشد که در این مقاله پارچه ی ساتن مد نظر است و در ادامه در خصوص این مورد توضیحات بیش تری ارائه خواهیم داد.

شست و شوی پارچه های ساتن در مبل ها با روش های خاص و مواد شوینده های مخصوص انجام می شود که البته بر روی مبل ها مواد شوینده های مناسب پارچه را نوشته که به راحتی از این روش هم می توانید استفاده کنید.
نکته ای که در خصوص این جنس از پارچه وجود دارد این است که بهتر است در مقابل نور خورشید نباشند چه به طور تصادفی و چه برای خشک کردن چرا که به مرور باعث پوسیدگی پارچه ساتن و تغیر رنگ در آن می شود که این تغییر رنگ بیش تر در کدر کردن پارچه می باشد. به طور کلی پارچه ی ساتن جز پارچه هایی محسوب می شود که نیازمند مراقبت است و لازم است نکات مراقبتی در خصوص آن ها رعایت شود تا این پارچه تا سال ها مورد استفاده باشند و دیرتر پوسیده و فرسوده شوند.

برای شست و شوی مبل پارچه ساتن از شامپو فرش استفاده کنیم؟

یکی از مناسب ترین مواد شوینده ها برای پارچه ی ساتن مبل ها، شامپو فرش ها هستند به خصوص پارچه ی مبلی که سفید رنگ است.
رنگ سفید نوعی آرامش و زیبایی را در منزل ایجاد می کند و افراد با سلیقه از این ست زیبا استفاده می کنند و به طور کلی شادابی را در منزل حاکم می کند اما هر چیزی که زیبا است لازم است مورد مراقبت و نگهداری قرار بگیرد به خصوص پارچه ی لوازمی که نقش مهم و کاربردی در منزل ایجاد می کند.
رنگ سفید اگر روزانه تمیز و گردگیری نشوند به سرعت آلودگی را به خود جذب می کند که در برخی شرایط این آلودگی جذب شده به حالت چرک مرده در خواهد آمد و حتی ممکن است به طور کامل تمیز هم نشود به هر حال برای این که مبل ها همیشه تمیز و سالم باشند لازم است به شست و شوی آن ها توجه شود به خصوص اگر پارچه ی مبل ساتن باشد و رنگ روشنی هم داشته باشد. برای تمیز کردن این جنس از پارچه ی مبل توسط مواد شوینده که عموما شامپو فرش است می توان بر طبق موارد زیر عمل کرد:

۱- در وهله ی اول جارو کردن و جمع آوری ذرات کوچک و بزرگ و گرد و خاک است تا اختلالی در تمیز کردن مبل ایجاد نشود. هم چنین گرد گیری روزانه ی مبل ها که این کار هم تاثیر بسیار زیادی در سالم و تمیز ماندن مبل ها دارد می تواند با دستمال های مخصوص که معمولا نرم هستند استفاده می شود که می تواند هم دستمال نمدار باشد و هم خشک در هر صورت می تواند تاثیر مثبتی داشته باشد.

۲- تهیه ی محلول کفی از مواد شوینده و آب که مقداری مواد شوینده را در حجم معینی از آب به طور کامل مخلوط کرده تا به حالت کف در آید و سپس کف حاصل را بر روی پارچه ی مبل قرار داده و توسط دستمالی بسیار نرم و یا دست بکشید و توجه داشته باشید که اصلا نباید از اجسامی زبر برای تمیز کردن مبل ها استفاده شود چرا که پارچه ی ساتن جنسی حساس دارد و توسط اجسام زبر به راحتی دچار آسیب و مشکل می شود.

برای شست و شوی مبل پارچه ساتن از شامپو فرش استفاده کنیم؟

۳- پس از تمیز کردن مبل ساتن به وسیله ی شامپو فرش نوبت به خشک کردن می رسد که بسیار پر اهمیت است و این مورد در تضمین کیفیت و آسیب نرسیدن به مبل است و لازم است افرادی که مهارت کافی در این زمینه دارند به انجامش بپردازند چرا که خیلی خشک شدن مبل ها و کم خشک شدن مبل ها می تواند ایجاد آسیب کند به خصوص اگر در منزل توسط دستگاه های مخصوص خشک کردن استفاده می شود.
توجه کنید که مبل نه خیلی خشک شود و نه خیلی مرطوب باشد چرا که هر کدام از این دو مورد آسیبی جدی به مبل وارد می کنند به همین دلیل اگر قصد به انجام این کار توسط دستگاه های مخصوص است لازم است درجه بندی به اندازه ی کافی باشد تا در نهایت مبل ها بدون آسیب خشک شوند و در نهایت لازم به ذکر است که اگر شست و شو توسط مراکز مخصوص مبلشویی انجام شود هم خیلی با کیفیت تر است و هم بدون آسیب کار شست و شو به اتمام می رسد. در صورت نیاز به شست و شوی مبل به خصوص رنگ روشن و پارچه ی ساتن با تماس به مراکز مخصوص و معتبر از خدمات با کیفیتشان در این خصوص بهره مند شوید.

نحوه لکه بری از پارچه های ساتن مبلمان

برای لکه بری از پارچه های ساتن راه های ساده و خانگی وجود دارد که به راحتی در هر زمان می توانید مورد استفاده قرار دهید. در وهله ی اول سعی کنید که از افتادن لکه بر روی این جنس از فرش جلوگیری کنید اما اگر در اثر سهل انگاری این اتفاق رخ داد بر طبق روش های زیر عمل کنید اما هر لکه به روش مخصوص به خود قابل پاک شدن است که به تعدادی از آن می پردازیم:

۱- اولین مورد لکه های چربی است که این لکه ها جز معمول ترین ها محسوب می شوند و ممکن است در هر زمان بر روی مبل بریزند در این شرایط بهتر است هر چه سریع تر به پاک کردن لکه پرداخته شود و ابتدا لازم است دستمالی را برداشته و بر روی لکه قرار دهید تا چربی اضافی از پارچه ی مبل گرفته و سپس به تمیز کردن می پردازیم. مقداری ارد را بر روی لکه بریزید و به مدت یک ساعت اجازه دهید بماند. سپس ارد اضافی را برداشته و توسط مواد پاک کننده ی مخصوص شسته و مهلت دهید تا خشک شود. با این روش به راحتی لکه ی چربی پاک خواهد شد.

۲- اگر لکه ی قرمزی از جمله خون و جوهر بر روی پارچه ی ساتن ریخته شود بهتر است توسط آب سرد خیس داده شود توجه داشته باشید که آب سرد در از بین بردن این نوع از لکه ها کاملا موثر است. پس از این که به طور کامل خیس داده شد توسط مواد شوینده های مخصوص به طور کامل شسته و مهلت دهید تا خشک شود.

نحوه لکه بری از پارچه های ساتن مبلمان

۳- در اخر هم اکثر لکه های روی ساتن توسط صابون های مخصوص پارچه به راحتی قابل تمیز شدن هستند و می توانید به راحتی به پاک کردن لکه بپردازید.

توجه داشته باشید که لکه را به سرعت تمیز و پاک کنید تا جز لکه های سرسخت قرار نگیرد چرا که لکه ی سرسخت همان طور که از اسمش مشخص است سخت تر و دیرتر پاک خواهد شد اما در این شرایط اصلا نگران نباشد چرا که می توانید از خدمات قالیشویی های معتبر در این شرایط استفاده کنید.

تماس با ما