پاسخگویی ۲۴ ساعته ۶۲۹۹۹۰۱۰- ۰۲۱

قالیشویی در چیذر

قالیشویی چیذر، جزء قالیشویی های پیشرفته و به روزی می باشد، که با ارائه انواع خدمات به مشتریان خود فعالیت می کند‌. قالیشویی، خدمات مختلف و گوناگونی را برای رفاه حال زندگی افراد ارائه داده است:

۱- شستشوی انواع تابلو فرش های ماشینی و دستبافت

یکی از خدماتی که قالیشویی در چیذر به مشتریان خود ارائه داده است، شستشو انواع تابلو فرش ها می باشد. تابلو فرش ها انواع مختلفی دارند و هر کدام از آن ها باید به روش خاصی مورد شستشو قرار بگیرند، تا آسیبی نبینند. به طور مثال انواع تابلو فرش ها شامل تابلو فرش های ماشینی و دستبافت می شود، که تابلو فرش های دستبافت باید به صورت حرفه ای شسته شود، تا نمای تابلو پس از شستشو همچنان زیبا و چشم گیر باقی بماند.

۲- شستشو انواع فرش ها

قالیشویی در چیذر شستشو انواع فرش ها را به عهده می گیرد. فرش های ماشینی، ابریشمی، کنفی، قالیچه، فرش های کناره و… ‌‌ شستشوی تمامی فرش ها با شوینده های مخصوص انجام می شود و فرش پس از شستشو کاملا تمیز و براق می شود و تمامی لکه ها از بین می رود.

قالیشویی در چیذر

۳- سرویس حمل و نقل فرش ها

سرویس حمل و نقل فرش ها جزء خدماتی است که بیشتر برای راحتی مشتریان ارائه شده است، تا مشتری برای تحویل فرش زمان خود را هدر ندهد.

۴- شستشو انواع مبل ها و موکت ها

شستشو انواع مبل های سلطنتی، کلاسیک، راحتی، تخت خواب شو و..‌. و شستشو انواع موکت های کبریتی، تایل، چمنی و… با دستگاه های مخصوص انجام می شود. شستشوی مبل ها به روش های مکانیزه انجام می شود و مبل ها پس از شستشو دچار هیچ گونه آسیبی مانند رنگ پریدگی دسته ها، تغییر رنگ پارچه مبل، از بین رفتن پف فوم و‌…. نمی شود.

۵- استفاده از شوینده های مرغوب

برای شستن فرش ها، موکت ها، مبل ها، پرده ها و… به هیچ عنوان از شوینده های نا مرغوب و بی کیفیت استفاده نمی شود. تمامی مواد شوینده مورد استفاده کاملا با کیفیت است و نسبت به شرایط و جنس تغییر می کند.

۶- انجام خدمات رفو و ترمیم فرش ها

گاهی اوقات ممکن است اتفاق های ناگواری برای فرشتان رخ دهد و منجر به پارگی فرش شما شود. به طور مثال ممکن است فرش هنگام جا به جایی دچار پارگی شود، یا با افتادن اتو یا قرار دادن اجسام خیلی داغ باعث سوختگی سطح فرش شوید. برای رفع جای سوختگی، رفع پارگی فرش و… می توانید به قالیشویی های معتبر مانند قالیشویی در قیطریه و قالیشویی در چیذر مراجعه کنید. رفو و ترمیم فرش ها توسط متخصصین و زیر نظر آن ها انجام می شود و فرش شما پس از ترمیم، مانند روز اول خود می شود. معمولا برای انجام ترمیم و رفو سعی می کنند، از نخ هایی استفاده شود که کاملا مشابه رنگ فرش شما باشد و اگر مشابه نبود، رنگ نخ فرش را سفارش می دهند، تا طرح و نمای فرش پس از رفو آسیبی نبیند.

مواد شوینده قالیشویی چیذر

در قالیشویی در چیذر برای شستشو فرش ها، مبل ها، موکت ها و.‌.. از شوینده های مخصوص استفاده می کنند. شوینده هایی که در قالیشویی در چیذر مورد استفاده قرار می گیرد، ویژگی های خاصی دارد به طور مثال:

۱- در قالیشویی در چیذر از مواد شوینده ای استفاده می کنند، که فرش پس از شستشو کاملا تمیز و براق شود و هیچ آسیبی به سطح و نخ های فرش وارد نشود. آسیب دیدن فرش با مواد شوینده باعث می شود، که نمای فرش کدر و تیره شود و فرش، براقیت همیشگی خود را از دست دهد. یک شوینده خوب، براقیت فرش را از بین نمی برد، بلکه باعث افزایش براقیت فرش پس از شستشو می شود.

۲- در قالیشویی در چیذر برای هر فرش از شوینده مخصوص استفاده می شود. فرش های ماشینی به دلیل این که نخ های آن به طور شیمیایی رنگ رزی شده اند، امکان آسیب دیدن آن ها پایین است و به راحتی دچار تغییر رنگ و رنگ دادگی نمی شود، ولی فرش های دستبافت به دلیل طبیعی بودن رنگ ها و مراحل رنگرزی آن ها احتمال آسیب دیدن آن ها در حین شستشو بسیار بالا است. به همین دلیل برای شستن فرش های دستبافت از شوینده های مخصوص و ملایم استفاده می شود، تا فرش دچار رنگ دادگی یا تغییر فرش نشود.

مواد شوینده قالیشویی چیذر

۳- از شوینده های قوی و اسیدی برای شستشو استفاده نمی شود. شستن فرش ها با شوینده های شیمیایی باعث می شود، که فرش دچار ساییدگی شود و نخ های آن زبر شود و حالت ایستادگی خود را از دست دهند. از دست دادن حالت نخ ها باعث می شود که فرش به راحتی دچار تغییر خواب شود.

۴- از شوینده هایی استفاده می شود، که بتوان با یک یا دو بار آبگیری آن را از فرش خارج کرد. باقی ماندن مواد شوینده در فرش آسیب زیادی به سطح فرش می زند و احتمال ایجاد بوی بد از فرش پس از شستشو بسیار بالا می رود. به همین دلیل از شوینده هایی استفاده می شود، که با آب به راحتی حل شوند.

۵- شستن فرش ها با مواد شوینده ی صحیح باعث می شود، که فرش پس از شستشو کاملا تمیز و براق شود و مقاومت فرش حفظ شود. شستشو فرش با شوینده های با کیفیت باعث حفظ عمر طبیعی فرش می شود.

۶- مواد شوینده ای که در قالیشویی در چیذر استفاده می شود، باعث خوشبو شدن فرش می شود و فرش پس از شستشو از خود بوی بدی ایجاد نمی کند. همچنین گاهی اوقات از شوینده های نرم کننده برای نرم و لطیف تر سطح فرش نیز استفاده می شود.

مواد مناسب جهت شست و شوی ریشه های فرش

هنگام شستشو انواع فرش ها علاوه بر این که از بین بردن لکه ها بسیار مهم است، سفید و براق کردن ریشه ها نیز مهم است. ریشه ها و شیرازه های فرش ها اهمیت بسیار زیادی دارد و نمای فرش را کامل می کند. تیره و آلوده و کدر بودن ریشه ها باعث می شود، که ریشه فرش در گذر زمان دچار پوسیدگی شود و ریشه ها نیاز به ترمیم و رفو داشته باشند. برای شستشوی ریشه های فرش ها معمولا از شوینده های مختلفی استفاده می شود. برای انتخاب شوینده ها برای شستن ریشه ها قبل از هر چیزی به جنس و نوع فرش و شیرازه های آن توجه می شود. در کل دو نوع شیرازه و ریشه وجود دارد.

۱- شیرازه های طبیعی و ۲- شیرازه های مصنوعی.

۱- شیرازه ها و ریشه های طبیعی

شیرازه های طبیعی از نخ و الیاف های طبیعی ساخته شده و معمولا برای فرش های دستبافت مورد استفاده قرار می گیرد، تا کیفیت و ارزش فرش بالا تر رود. برای شستن ریشه های طبیعی نمی توان از شوینده های قوی و لکه بر استفاده کرد، به دلیل این که باعث تیره تر شدن ریشه ها می شود. بنابرین در قالیشویی ها برای شستن ریشه ها از شوینده های دست ساز و شوینده های مخصوص استفاده می شود.

۲- شیرازه ها و ریشه های مصنوعی

ریشه های مصنوعی که معمولا برای فرش های ماشینی و گاها برای فرش دستباف مورد استفاده می گیرد، برای شستن آن می توان از هر نوع شوینده ای استفاده کرد. معمولا برای شستن این نوع ریشه ها از شوینده های سفید کننده استفاده می شود، تا ریشه ها پس از شستشو کاملا تمیز و براق شوند.

مواد مناسب جهت شست و شوی ریشه های فرش

برای شستشو ریشه های فرش از مواد مناسب و شوینده های با کیفیتی استفاده می شود‌. ریشه ها حساس هستند و اگر به صورت اصولی مورد شستشو قرار نگیرند، احتمال باز شدن ریشه ها بالا می رود و به همین دلیل معمولا برای شستن آن ها از دستگاه ها استفاده می کنند‌. شستشو ریشه ها با دستگاه سبب می شود، که ریشه ها پس از شستشو کاملا تمیز شوند و اگر لکه هایی بر روی آن ها وجود داشته باشد کاملا از بین بروند.

اگر بر روی ریشه های فرش، لکه هایی وجود داشته باشد، ابتدا اقدام به از بین بردن لکه ها می کنند. برای از بین بردن لکه ها، از مواد سفید کننده و لکه بر استفاده می کنند، تا لکه به صورت کامل از بین برود و سپس شروع به شستشو کلی ریشه ها می کنند. ریشه ها به دلیل رنگی که دارند، زود به زود کثیف می شوند و کثیف شدن و تیره شدن رنگ آن ها به راحتی به چشم می خورد. همیشه سعی کنید از ریشه های فرش خود محافظت کنید و اگر کثیف شد، حتما برای شستشوی فرش و ریشه ها به قالیشویی های معتبر مراجعه کنید، تا فرشتان پس از شستشو کاملا تمیز و مانند روز اول براق شود‌.

تماس با ما