پاسخگویی ۲۴ ساعته ۶۲۹۹۹۰۱۰- ۰۲۱

قالیشویی در اصفهانک

یکی از موارد بسیار مهم در زندگی های امروزی شستشوی فرش در قالیشویی مادر می باشد، زیرا بیشتر خانه ها به صورت آپارتمانی بوده و امکان شستشوی فرش در منزل میسر نمی باشد یا اینکه به دلیل مشغله کاری، افراد زمان لازم برای شستشوی فرش را ندارند، به همین دلیل برای شستشوی فرش آن را به قالیشویی های معتبر می سپارند. چنانچه ساکن اصفهانک هستید، قالیشویی هایی زیادی در اصفهانک واقع می باشد که اکثر این قالیشویی ها، دارای مجوز بوده و شست شوی فرش را به بهترین نحو ممکن انجام می دهند. اکثر این قالیشویی ها، برای شستشوی فرش از دستگاه های مدرن و به روز استفاده می‌کنند و استفاده از این دستگاه ها باعث می شود، فشار کمتری به الیاف فرش وارد شده و هیچ گونه آسیبی به آن وارد نشود. همچنین مواد شوینده ای که برای شستشوی فرش ها استفاده می شود، از کیفیت بالایی برخوردار می باشد زیرا نوع مواد شوینده به کار رفته برای شستشوی فرش دارای اهمیت زیادی می باشد و در صورتی که مواد شوینده از کیفیت پایینی برخوردار باشد، باعث آسیب به الیاف فرش و همچنین تغییر در رنگ فرش می شود.

قالیشویی در اصفهانک پس اگر حتی مکان مناسب و یا زمان کافی برای شستشوی فرش دارید، بهتر است شستشوی فرش ها را در منزل انجام ندهید، زیرا نوع مواد شوینده ای که در منزل به کار برده می شود، با مواد شوینده ای که در قالیشویی ها استفاده می شود، متفاوت بوده و ممکن است باعث تغییر رنگ در فرش شود، همچنین زمانی که فرش خیس می شود وزن آن تا چند برابر افزایش پیدا می‌کند و فشار زیادی به ستون فقرات وارد می کند و سلامت افراد را به خطر می‌اندازد، اما تمامی مراحل شستشوی فرش در قالیشویی به صورت اتوماتیک بوده و تنها افرادی مسئول اند که نحوه شستشوی فرش را بررسی کرده و چنانچه فرش نیاز به شستشو های بیشتری دارد، آن را تکرار می کنند. قالیشویی های مجاز در اصفهانک، برای وقت مشتریان اهمیت زیادی قائل بوده و تمام تلاش آنها بر این است که فرش ها در موعد مقرر تحویل گرفته شود و به موقع تحویل داده شود و این موضوع باعث می‌شود که برنامه‌ریزی افراد دچار مشکل نشود.

پرزگیری فرش ماشینی

فرش های ماشینی به دلایل مختلف دچار پرزدهی می شود و ایجاد این پرز ها ممکن است باعث حساسیت در افراد شود، همچنین ظاهر ناپسندی بر روی فرش ایجاد می‌کند. بنابراین افراد به دنبال راهکارهایی برای پرز گیری فرش می باشند از دلایل ایجاد پرز بر روی فرش می توان به موارد زیر اشاره کرد.

۱- نوع الیاف به کار برده در فرش

یکی از موارد بسیار مهم در پرزدهی فرش ها الیاف بکار برده در فرش می باشد، به عنوان مثال فرش های اکریلیک با اینکه دارای کیفیت بالایی هستند اما ممکن است میزان پرزدهی آن بالا باشد.

۲- پا خوری زیاد فرش

فرش هایی که زیاد در معرض رفت و آمد می باشند، این عامل باعث فشار زیاد به الیاف فرش شده و منجر به پرزدهی فرش می شود.

۳- تراکم فرش

هرچه میزان تراکم فرش کمتر باشد، امکان پرزدهی آن بالاتر می باشد، به همین دلیل فرش هایی که شانه آن کم باشد پرزدهی آن زیاد تر است.

۴- مواد شوینده به کار برده برای شستشوی فرش

مواد شوینده ای که برای شستشوی فرش استفاده می شود، باید دارای کیفیت بالایی باشد در غیر این صورت باعث ایجاد آسیب به الیاف فرش و همچنین  پرزدهی می شود.

پرزگیری فرش ماشینی

راه های مختلفی برای پرزگیری فرش های ماشینی وجود دارد که از این راهکارها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

۱- جارو کشیدن فرش

یکی از راه های اساسی برای رفع پرزهای فرش استفاده از جاروبرقی با درجه بالا می باشد در صورتی که این کار چند بار تکرار شود، تمامی پرز های فرش به مرور زمان از بین می رود.

۲- استفاده از برس پرزگیر

برس های پرزگیر وجود دارد که کشیدن آن بر سطح فرش باعث جمع آوری پرز ها و رفع پرز ها می شود.

۳- استفاده از دستمال مرطوب

برای رفع پرزهای فرش می توانید از دستمال مرطوب استفاده کنید، به این صورت که یک حوله یا دستمال تمیز نرم را مرطوب کرده و به آرامی و سطح فرش بکشید تا تمامی پرزها جذب دستمال شود.

۴- استفاده از شامپو فرش

استفاده از شامپو فرش نیز تاثیر بسزایی در پرزگیری فرش دارد، برای استفاده از شامپو فرش کافیست مقداری از آن را بر روی دستمال تمیزی بریزید و به آرامی بر روی فرش بکشید، تا پرزها جذب دستمال شود. در صورتی که با انجام این مراحل فرش شما باز هم پرزدهی داشت، می توانید آن را به قالیشویی بسپارید، زیرا در قالیشویی ها از دستگاه‌های پرزگیر مخصوص استفاده می‌کنند که این دستگاه ها به گونه ای طراحی شده اند که تمامی پرزهای فرش در مخزن جمع آوری شده و هیچ گونه پرزی بر روی فرش باقی نمی ماند.

نحوه شستشوی فرش ها در قالیشویی اصفهانک

شستشوی فرش دارای مراحل مختلف می باشد که مراحل آن به شرح زیر است:

۱- جمع آوری و تحویل فرش

به منظور جلوگیری از آسیب به الیاف فرش، فرش ها به صورت لول از مشتریان تحویل گرفته شده و به قالیشویی انتقال داده می شود، چنانچه فرش ها خیس باشد بلافاصله باید شستشوی آن انجام گیرد  زیرا وجود رطوبت در فرش باعث آسیب به الیاف آن می شود.

۲- غبارگیری فرش

به منظور شستشوی سریعتر فرش و کاهش مصرف آب ابتدا هر گونه گرد و غبار از سطح فرش تکانده می‌شود، که غبارگیری فرش توسط دستگاه های مخصوص انجام می گیرد بدون اینکه فشار زیادی به آن وارد شود.

۳- شستشوی فرش

برای شستشوی فرش، فرش های دستباف و فرش های ماشینی از یکدیگر جدا سازی شده، زیرا نحوه شستشوی فرش های دستباف با فرش های ماشینی متفاوت می باشد و فرش های دستباف از حساسیت بالاتری برخوردار می باشد و ممکن است در زمان شستشو، فرش رنگ پس دهد، مواد شوینده ای که برای شستشوی فرش های دستباف استفاده می شود، دارای ترکیبات ملایم می باشد تا باعث تغییر رنگ در فرش نشود. شستشوی فرش ها با استفاده از دستگاه های مکانیزه که دارای برس های نرم می باشد، انجام می گیرد و هرگونه آلودگی از سطح فرش پاکسازی می شود.

نحوه شستشوی فرش ها در قالیشویی اصفهانک

۴- خشک کردن فرش

خشک کردن فرش نیز با استفاده از گرمخانه انجام می‌شود به گونه‌ای که درجه حرارت گرمخانه باعث آسیب به الیاف فرش نشود و هیچگونه رطوبتی در فرش باقی نماند، که باعث پوسیدگی و بوی نامطبوع در فرش شود.

۵- لکه زدایی فرش

گاهی بعد از شستشوی فرش لکه های برسطح فرش باقی می ماند که با استفاده از مواد شوینده این لکه ها پاک نمی شود و برای پاک کردن آن باید از مواد لکه بر متناسب با آن استفاده شود. در قالیشویی از لکه بر های مخصوص برای پاک کردن انواع لکه از فرش استفاده می شود.

۶- رفو کردن فرش

در صورتی که فرش دچار پوسیدگی شده باشد یا اینکه از قبل پوسیدگی هایی در فرش وجود داشته، بعضی از قالیشویی ها رفوی فرش را نیز انجام می دهند، که این کار باید توسط افراد حرفه ای صورت بگیرد، تا باعث آسیب بیشتر به فرش نشود، هم چنین تغییری در ظاهر فرش ایجاد نشود.

۷- قراردادن فرش در کاور مخصوص

بعد از اتمام تمامی مراحل شستشوی فرش، فرش ها را لول کرده و در کاور های مخصوص قرار می دهند تا در زمان حمل و نقل هیچگونه آلوده‌ای جذب فرش نشود. یکی از موارد با اهمیت برای شستشوی فرش در قالیشویی، هزینه دریافتی آن می باشد که این هزینه با توجه به متراژ فرش و همچنین مواد شوینده ای که برای شستشوی فرش استفاده می شود، متفاوت می باشد و هزینه ای که در قالیشویی اصفهانک دریافت می شود، طبق نرخ اتحادیه می باشد گاهی بعضی از قالیشویی ها برای جذب مشتریان بیشتر هزینه پایین تری برای شستشو دریافت می‌کنند، که بعضی از این قالیشویی ها از مواد شوینده بی کیفیت برای شستشوی فرش استفاده می کنند، استفاده از این مواد باعث آسیب به الیاف فرش شده، همچنین ممکن است فرش به طور کامل تمیز نشود. بنابراین قبل از اینکه هزینه شستشوی فرش را پرداخت کنید ابتدا فرش را به طور کامل بررسی نمایید و در صورتیکه از شستشوی آن رضایت دارید، هزینه آن را پرداخت کنید و اگر از شستشوی فرش ناراضی هستید، قالیشویی مجدداً فرش را شستشو خواهد داد. به همین دلیل تاکید بر این است که برای شستشوی فرش، آن را به قالیشویی هایی بسپارید که دارای مجوز می باشند و در صورتی که از نحوه خدمات آن راضی نباشید، مرجعی برای رسیدگی باشد و بتوانید با خیال راحت فرش خود را به این قالیشویی ها بسپارید، بدون اینکه نگران ایجاد آسیب بر روی فرش باشید.

تماس با ما