پاسخگویی ۲۴ ساعته ۶۲۹۹۹۰۱۰- ۰۲۱

قالیشویی در کوهک

فرش ها به علت این که در طرح و نقش های متفاوتی هستند به عنوان وسیله ی زینتی در منازل به کار می روند و ترکیبشان در کنار سایر لوازم برای ایجاد محیطی خاص و مدرن می تواند بسیار شیک باشد اما این موارد تنها در صورتی است که تمام لوازم به خصوص فرش ها تمیز و مرتب و بدون آسیب باشند. و این مورد می تواند کمی غیر ممکن باشد چرا که تمام وسیله ها از جمله فرش ها دچار آلودگی و گرد و غبار می شوند و همیشه در حالت تمیز باقی نمی مانند.

قالیشویی در کوهک
اما به راحتی و با گردگیری روزانه می توان آن ها را همیشه تمیز سالم نگه داشت. اما اگر بخواهیم در خصوص فرش ها بگوییم، فرش ها به علت استفاده ی گسترده و رفت و آمدهای مکرر کثیف شدنشان بسیار طبیعی می باشد که حتی با دستمال کشی های ساده هم قابل جبران نیست به همین دلیل برای زیبا و شیک ماندن آن ها لازم است که در مواقع مناسبی شسته شوند که در این مسیر تنها قالیشویی های معتبر هستند که می توانند در کیفیتی بالا و کاملا تمیز به کمک دستگاه های مجهز فرش ها را شست و شو دهند که قالیشویی در کوهک از جمله همین قالیشویی ها است که به صورت کاملا اتوماتیک و مدرن فرش ها را در هر جنس و طرحی بدون ایجاد آسیب شسته و خشک شده تحویل مشتریان می دهند.
این قالیشویی با به کارگیری روش های مدرن و مواد شوینده های مخصوص کار شست و شوی فرش ها را در هر جنس و طرحی انجام می دهند که جنس های متنوع که گفته می شود در خصوص فرش های ماشینی، دستبافت، ابریشمی، گبه، گلیم می باشد که از همه مهم تر کادری متبحر در این زمینه ها فعالیت دارند که با نظارت کامل کارها را در کوتاه ترین زمان انجام داده و به مشتریان خود تحویل می دهند.
این قالیشوئی با خدماتی که ارائه می دهد توانسته مشتریان زیادی را با رضایت کاملشان به خود اختصاص دهد.

قالیشویی در کوهک با دستگاه مدرن و گرمخانه گازی جهت آپارتمان نشینان کوهک

آشنایی با عوامل آسیب رسان به قالی و فرش

فرش ها از آن جایی که به صورت گسترده پهن هستند و رفت و آمد بر روی آن ها انجام می شود عوامل مختلفی وجود دارد که به آن ها آسیب بزند به همین دلیل اگر بخواهید فرش شما همیشه سالم و در حد نو باشد لازم است که نکات مراقبتی را رعایت کنید.
آسیب های متعددی ممکن است به فرش ها وارد شود و چون فرش ها امروزه بافتی ظریف تر و حساس تر دارند این حساسیت می تواند بیش تر هم باشد.
یکی از آشکارترین آسیب ها، کثیف بودن فرش و وجود گرد و غبار بروی آن ها است که اگر بخواهیم عمیق تر به این مسئله نگاه کنیم اگر گرد و خاکی که به طور طبیعی در تمام منازل وجود دارد بر روی فرش ها بشیند و مدت ها باقی بماند این گرد و غبار به اصطلاح کهنه می شود و می تواند به عمق فرش نفوذ کند و به تار و پوده آن برسد که این مورد می تواند خطرناک باشد و آسیب ایجاد کند به خصوص این که فرش ها دستبافت و یا ابریشمی باشند و از همه مهم تر عتیقه ای و کهنه باشند چرا که این دسته از فرش ها نسبت به فرش های ماشینی بسیار حساس تر می باشند و زودتر دچار آسیب می شوند به همین دلیل برای جلوگیری از بروز این آسیب ساده بهتر است که روزانه به گردگیری و همین طور استفاده از جارو برقی برای جلوگیری از نفوذ گرد و غبار استفاده شود تا آسیبی در این خصوص به فرش ها وارد نشود. هم چنین آسیب های دیگری هم وجود دارد که می تواند در اثر سهل انگاری و کاملا اتفاقی پیش آید که شامل:

آشنایی با عوامل آسیب رسان به قالی و فرش

۱- سوختگی فرش ها به وسیله وسایلی که حرارتی هستند از جمله اتو، زغال، سیگار و …

۲- پارگی فرش ها که ممکن است در اثر استفاده از وسایل تیز و برنده باشد مانند چاقو، قیچی، کاتر و…

۳- عدم توجه به بید که می تواند به فرش ها نفوذ کرده و آن ها را دچار بیدزدگی کند و فرش را دچار آسیب و حتی از بین ببرد که البته بیدزدگی بیش تر در خصوص فرش های قدیمی و کهنه و عتیقه ای می باشد که راه حل این مشکل استفاده از پارچه های ضد بید و قرص های ضد بید است.
این موارد ذکر شده تعدادی از عوامل آسیب رسان به فرش ها است که اگر کمی دقت در این موضوع دخیل باشد می توان فرش ها را از هر کدام از این آسیب ها به دور کرد.

اشتباه رایج هنگام شستن فرش های دستبافت

فرش های دستبافت از سری فرش هایی هستند که بافتی بسیار حساس دارند چرا که هنر دست می باشند و از ظرافت خاصی برخوردارند به همین دلیل لازم است که در شست و شوی آن ها نکات اصولی رعایت شود تا در اثر آسیب ها و اشتباهات ساده فرش دچار آسیب نشود. یک سری اشتباهات ساده و رایجی وجود دارد که ممکن است حتی به آن توجهی هم نشود که البته این اشتباهات در خصوص شست و شو های خانگی بوده و در قالیشویی ها درصد این اشتباهات صفر می باشد.

  1. شستشو سریع و با کیفیت
  2. استفاده از برترین برند های شوینده
  3. استفاده از دستگاه های فوق پیشرفته و استاندارد قالیشویی
  4. استفاده از متدها و روش های خاص و آزمایش شده برای خدمات
  5. استفاده از افرادی متخصص برای بررسی قبل از انجام خدمات

از سری اشتباهات رایج می توان به موارد زیر اشاره کرد :

۱- استفاده ی بیش از حد از شامپو فرش

این مورد یکی از اشتباهات بسیار ساده است که ممکن است در هر زمان اتفاق بیفتد، استفاده بیش از اندازه از مواد شوینده است که در خصوص شست و شوی فرش ها اتفاق می افتد و دلیل آسیب این است که مواد شوینده ها شیمیایی هستند و همین شیمیایی بودن می تواند به تار و پود فرش ها آسیب برساند که در خصوص فرش های دستبافت هم این آسیب، بیش تر می باشد. پس در هنگام شست و شو این نکته را در نظر بگیرید تا بدون آسیب انجام شود.

۲- مالیدن لکه

روزانه ممکن است بر فرش ها لکه هایی ایجاد شود که این لکه ها باید به صورت اصولی پاک شود اما مواقعی پیش می آید که لکه ها باقی می مانند و به اصطلاح کهنه می شوند که در این صورت برای فرش های دستبافت ایجاد آسیب می کنند اما مواقع دیگری هم هست که لکه ها در همان لحظه به پاک شدنشان پرداخته می شود اما با روش های نادرست که فرد مجبور است که لکه ها را با شدت توسط دستمال مالش دهد که در آخر ممکن است پاک هم نشود و این موضوع باعث می شود تا محتویات لکه به عمق فرش نفوذ کند و تار و پود فرش های حساس دستبافت را نیز دچار آسیب کند. پس بهتر است بررسی هایی در زمینه ی لکه برداری انجام شود تا بهترین روش انتخاب شود و بدون آسیب رسانی لکه از فرش پاک شود.

اشتباه رایج هنگام شستن فرش های دستبافت

۳- نگه داری نامناسب

یکی از اشتباهات ساده و معمول نگه داری نامناسب است که در ارتباط با گرد و خاکی است که ممکن است بر روی فرش به مدت طولانی بنشیند به همین دلیل همیشه توصیه می شود که فرش ها روزانه توسط جارو برقی، جارو شوند تا هر گونه ذرات و گرد و غبار از روی فرش برداشته شود تا در اثر نفوذ آن ها به تار و پود مشکلی ایجاد نشود.

شست و شوی فرش ماشینی در قالیشویی کوهک

فرش های ماشینی از سری فرش هایی هستند که در اکثر منازل در طرح و رنگ های مختلف وجود دارد و جهت شست و شو به علت مشکلاتی که ذکر کردیم در قالیشویی ها شسته می شوند که قالیشویی کوهک با دارا بدون سابقه ی کاری چند ساله و داشتن کارنامه ی کاری درخشان فرش های ماشینی را به وسیله ی دستگاه های مجهز خود در بالا ترین کیفیت شسته و خشک می کند که این قالیشویی از مواد شوینده های مخصوص و لکه بر های قوی برخوردار است تا هر گونه لکه و الودگی سرسخت فرش های ماشینی را از بین ببرد.

شست و شوی فرش ماشینی در قالیشویی کوهک

جهت خشک کردن نیز، گرمخانه های مخصوصی دارند تا فرش ها کاملا خشک شوند و بدون شکستگی لول شده به مشتریان تحویل داده شوند.

معایب قالیشویی و شستشوی فرش به صورت سنتی

شستشو فرش ها هر چند وقت یک بار لازم است که برای فرش ها انجام شود تا فرش ها مانند روز اول تمیز و براق دیده شوند. فرش ها را می توان به دو صورت مورد شستشو قرار داد. شستشو فرش ها در قالیشویی و منزل از روش های شستشو فرش ها می باشد. شستشوی فرش ها در قالیشویی معایبی نیز دارد. که می توان به موارد زیر اشاره کرد:

۱- شستشوی فرش ها در قالیشویی در برخی ایام مانند عید نوروز که مجموعه بسیار شلوغ است و افراد زیادی برای شستشو فرش ها مراجعه می کنند ممکن است فرش ها دیر از تاریخ قرارداد به شما تحویل داده شود. به همین دلیل توصیه می شود اگر تصمیم با شستشوی فرش های خود گرفته اید ایامی مانند عید نوروز یا اوایل فصل تابستان را انتخاب نکنید.

۲- گاهی اوقات کارخانه برای شستشو فرش ها از دستگاه های خراب استفاده می کند و استفاده از دستگاه خراب برای شستشو فرش ها آسیبی بزرگی را به عمق فرش وارد می کند و فرش مقاومت و استحکام طبیعی خود را از دست می دهد و فرش شما کیفیت اولیه خود را ندارند. و جهت جلوگیری از این مورد باید از قالیشویی معتبر خدمات گرفت.

معایب قالیشویی و شستشوی فرش به صورت سنتی

برخی افراد تصمیم به شستشوی فرش ها خود به صورت سنتی می گیرد. شستشو فرش ها به روش سنتی یکی از روش های شستشو فرش مانند قدیم است.
برخی افراد تصور می کنند شستشو فرش ها به این روش سبب می شود فرش به طور کامل تمیز و براق شود ولی معایب این روش اطلاعی ندارد. به طور مثال معایب شستشو فرش ها به روش سنتی موارد زیر می باشد.

۱- یکی از معایب روش سنتی این است که سبب ساییده شدن سطح فرش می شود و فرش مانند روز اول نرم و لطیف باقی نمی ماند.

۲- یکی دیگر معایب این روش این است که ممکن است پس از آبگیری مواد شوینده به طور کامل از فرش خارج نشود و در عمق فرش قرار بگیرند. قرار گرفتن مواد شوینده سبب ایجاد بوی بد در فرش می شود و احساس نا خوشایندی را برای افراد منزل ایجاد می کند.

۲- یکی دیگر از معایب شستشو به روش سنتی این است که به صورت اصولی شسته نمی شود و ممکن است پس از شستشو دچار تغییر خواب شود. تغییر جهت خواب فرش از زیبایی اولیه فرش می کاهد و ارزش اولیه فرش از دست می رود.

بهترین قالیشویی در کوهک

یکی از روش های شستشو فرش ها مراجعه به قالیشویی می باشد، در این روش فرش ها به صورت اصولی و با استفاده از دستگاه های مخصوص شسته می شود و کیفیت و زیبایی اولیه خود را از دست نمی دهد.
در کوهک برای شستشو فرش ها از دستگاه های مخصوص و حرفه ای و شوینده های خاص استفاده می کنند.
در بهترین قالیشویی کوهک برای شستشو فرش ها از متخصصین کمک گرفته تا قبل از شستشو فرش، فرش بررسی و ارزیابی شود.
بررسی فرش سبب می شود قسمت های آسیب دیده فرش مشخص و اقدام به ترمیم و رفوی آن شود. ترمیم و رفوی فرش ها در قالیشویی توسط افراد ماهر انجام می شود و رفوی فرش ها به بهترین شیوه و پیشرفته ترین روش ها انجام می شود تا فرش پس از رفو به حالت اولیه خود باز گردد.

بهترین قالیشویی در کوهک
از بین بردن محل سوختگی فرش ها، کپک زدگی، پارگی و… فرش به صورت حرفه ای انجام می شود تا بر روی فرش پس از ترمیم و مرمت هیچ اثری از آسیب دیدگی باقی نماند.
شستشوی انواع فرش های عتیقه و ابریشمی در قالیشویی کوهک به بهترین روش انجام می شود.
شستشوی فرش های خاص و حساس در این قالیشویی به گونه ای انجام می شود که فرش پس از شستشو حالت طبیعی و ارزشمندی خود را حفظ کند. حفظ ارزش و کیفیت فرش های حساس بسیار مهم است و کارکنان قالیشویی برای حفظ کیفیت این گونه فرش ها تلاش زیادی می کنند. این قالیشویی هر چند وقت یک بار اقدام به بررسی و چکاب دستگاه های مجموعه ی خود می کند تا از کیفیت شستشوی فرش ها کم نشود. 
این قالیشویی به رضایت مشتریان خود اهمیت زیادی می دهد و همیشه تلاش می کند ابزار آلات کارخانه ی خود را ارتقا دهد و کارکنان مجموعه ی خود را به صورت اصولی آموزش دهد تا کیفیت مجموعه ی خود را بالا نگه دارد.

نظرات شما

۴.۴/۵
تماس با ما