پاسخگویی ۲۴ ساعته ۶۲۹۹۹۰۱۰- ۰۲۱

مکانیزه شدن قالیشویی ها

در گذشته ها و سال های قدیم، اغلب مردم تصمیم می گرفتند فرش هایشان را در حیاط یا پشت بام شستشو دهند. در صورتی که هیچ اطلاعی درباره ی فرش و نحوه ی شستشوی آن نداشتند و با شستشوی نادرست، آسیب های زیادی به فرش وارد می کردند و فرش را بر روی نرده ها، جلوی نور مستقیم خورشید خشک می کردند. اما امروزه با مکانیزه شدن قالیشویی ها و پیشرفته شدن آنها، بهترین مکان برای شسته شدن فرش ها، قالیشویی ها می باشند. زیرا قالیشویی ها با مکانیزه بودن دستگاه ها و وجود بهترین نیروی کار و با تجربه و حضور متخصصین مجرب، فرش ها به بهترین نحو ممکن شسته و هیچ آسیبی به فرش وارد نمی کنند. همچنین فرش ها پس از شستشو در دستگاه بخار یا خشک کن قرار می گیرند و به صورت صحیح و با دمای کاملا مناسب خشک می شوند. شسته شدن اصولی و صحیح فرش ها به طول عمر فرش و دوام فرش می افزاید و کیفیت آن را بیشتر می کند.

مکانیزه شدن قالیشویی ها

در گذشته فرش ها به صورت سنتی با آب و تاید و پارو در منزل شسته می شدند و در مقابل نور آفتاب خشک می شدند. اما امروز با مکانیزه شدن قالیشویی ها، انواع شستشو ها با دستگاه ها انجام می شود، که در این روش، شستشو به صورت تمام اتوماتیک و شستشو به صورت نیمه اتوماتیک انجام می شود. شستشو به صورت نیمه اتوماتیک یعنی برای شستشوی فرش ها از نیروی انسانی نیز کمک می گیرند.

علت مکانیزه شدن قالیشویی ها

با گذشت زمان، هنر پیشرفت زیادی کرده و افراد زیادی هنر خود را در فرش بافی تقویت کرده اند و انواع مختلفی از فرش ها را بافته اند. همچنین با پیشرفته شدن علم، دستگاه های زیادی برای بافتن فرش های ماشینی به وجود آمده است که هر کدام از فرش هایی که بافته می شوند، با الیاف مختلفی بافته می شوند و هر کدام از الیاف ها، جنس و نوع آن ها با یک دیگر متفاوت است و برای شستشو لازم است که نکات مخصوص آن را رعایت کنیم، تا آسیبی به فرش وارد نشود. اگر بدون هیچ اطلاعی اقدام به شستشوی فرش ها کنیم، فرش آسیب زیادی می بیند. مثلا اگر بدون اطلاع از نوع و جنس فرش دستبافت، شروع به شستن آن کنیم، ممکن است که رنگ های فرش با یک دیگر ترکیب شده و دیگر راهی برای درست شدن فرش نباشد.

علت مکانیزه شدن قالیشویی ها

با مکانیزه شدن قالیشویی ها، انواع فرش های دستبافت، ماشینی و ابریشمی در قالیشویی با توجه به نوع، جنس و… شسته می شود؛ تا هیچ آسیبی به آن وارد نشود. فرش های ماشینی هم به دلیل مصنوعی بودن الیاف و نخ پنبه ها حساس هستند و برای شستشو باید اطلاعات پشت فرش خوانده شود و با دمای مخصوصی که گفته شده شسته شود. در قالیشویی های مکانیزه، با تنظیم درجه آب و انتخاب مواد شوینده، فرش های ماشینی بدون هیچ گونه آسیبی شسته می شوند. اگر فرش های ماشینی بدون توجه به دستور العمل ها شسته شود، باعث جمع شدن الیاف یا شکسته شدن الیاف فرش می شود و در نهایت فرش کیفیت اولیه خود را از دست می دهد. شستشوی فرش های دستبافت نیز با اصول خاصی انجام می شود. به طور مثال قبل از شستشو از فرش تست رنگ می گیرند. تا از رنگ پس ندادن فرش اطمینان پیدا کنند. اگر قبل از شستشو از فرش تست گرفته نشود، ممکن است فرش رنگ پس دهد و طرح و نقش های فرش با هم ترکیب شوند. اگر فرش رنگ دهند، ابتدا اقدام به تثبیت رنگ فرش می کنند. سپس شروع به شستن فرش ها زیر نظر متخصصین می کنند. با شسته شدن فرش ها در قالیشویی های مکانیزه، کمک زیادی به صرفه جویی آب و برق می شود و عملیات شستشو کاملا سریع انجام می شود و در دستگاه های مکانیزه به سرعت خشک می شوند و سپس فرش ها را لول و بسته می کنند و آماده تحویل به مشتری هستند.

در قالیشویی، دو نوع فرش ماشینی و دستبافت شسته می شود. که هر کدام از آن ها با دستگاه مخصوص و شوینده های مخصوصی شسته می شود؛ تا آسیبی به آن وارد نشود. شسته شدن فرش ها در منزل، روش درستی نیست و باعث کیسی فرش یا شکستگی فرش می شوند و بهترین روش برای شستن فرش، شسته شدن ان ها در قالیشویی های مکانیزه و معتبر است، تا فرش ها زیر نظر متخصصین و با بررسی های اولیه اقدام به شستشوی آن ها شوند.

آیا مکانیزه شدن قالیشویی ها فقط مربوط به فرایند شستشو است؟

با مکانیزه شدن قالیشویی ها، تمامی مراحل شستشوی فرش ها کاملا مکانیزه و اتومات انجام می شود و احتیاجی به دخالت دست نیست. ولی لازم است که افراد نحوه کار با دستگاه ها را یاد بگیرند؛ تا آسیبی به فرش و دستگاه وارد نشود. با مکانیزه شدن شستشوی فرش ها، مراحل خشک شدن فرش ها نیز مکانیزه می شوند. فرش ها پس از شستشو در دستگاه های مکانیزه قرار می گیرند تا کاملا اصولی و در دمای مخصوص خشک شود، تا آسیبی به الیاف و بافت فرش وارد نشود. اگر دمای دستگاه برای خشک شدن فرش ها زیاد باشد، سطح فرش ها زبر می شود و نرمی خود را از دست می دهند. با خشک شدن فرش ها در دستگاه های مکانیزه، فرش ها پس از خشک شدن بوی نم و رطوبت نمی دهند و همچنین ریشه های فرش به زردی نمی زند. دستگاه های حمل و نقل فرش ها نیز کاملا مکانیزه هستند و نیازی به دخالت دست ندارند. فرش ها پس از شستشو کاملا اتومات لول می شوند و با دستگاه مخصوصی در دستگاه خشک کن پهن می شود تا خشک شود.

آیا مکانیزه شدن قالیشویی ها فقط مربوط به فرایند شستشو است؟

کارخانه های قالیشویی از جمله قالیشویی منطقه ۱۰، تمامی خدماتی که به مشتریان خود ارائه می دهند، کاملا مکانیزه می باشد. مثلا انجام ریشه زنی برای فرش ها با دستگاه های مخصوصی انجام می شود، تا ریشه زنی فرش کاملا تمیز و صاف انجام شود. همچنین انجام چرم دوزی برای فرش های دستبافت با دستگاه مکانیزه انجام می شود. تا آسیبی به فرش دستبافت وارد نشود و فرش دچار پارگی، فرو رفتگی، ساییدگی و… نشود. مکانیزه بودن دستگاه های قالیشویی، فواید بسیار زیادی دارد؛ زیرا تمامی خدمات کاملا دقیق و استاندارد انجام می شود و هیچ خطایی در انجام آن ها وجود ندارد. به طور مثال شیرازه زنی فرش ها، به صورت دستی نیز قابل انجام می باشد. ولی امکان خطا نیز در آن وجود دارد. ممکن است کج شود یا در یک خط صاف نباشد. ولی اگر با دستگاه انجام شود، کاملا صاف و در خط ممتد و منظم انجام می شود. همچنین پرداخت کاری فرش های دستبافت نیز با دستگاه های کاملا مکانیزه در قالیشویی ها نیز انجام می شود. پرداخت کاری فرش های دستبافت پس از اتمام عملیات بافت فرش انجام می شود و پرز های روی فرش با دستگاه مخصوصی زیر نظر متخصصین از روی فرش برداشته می شود، تا طرح و نمای کلی فرش به صورت کامل نشان داده شود.

سیستم حمل و نقل

قالیشویی های معتبر، خدمات مختلفی را به مشتریان خود ارائه می دهند. خدماتی مانند شستشوی انواع فرش های ماشینی و دستبافت و ابریشمی، شستشوی انواع تابلو فرش های ماشینی و دستبافت، شستشوی انواع تشک های خوشخواب، سرویس مبلمان و از همه مهم تر سرویس حمل و نقل فرش ها و… .

سیستم حمل و نقل

قالیشویی برای راحتی مشتریان، سیستم حمل و نقل را به مشتریان خود ارائه داده است. حمل فرش ها از درب منزل شما تا کارخانه و حمل فرش ها از قالیشویی تا منزل شما برای تحویل. البته این سرویس معایب و فوایدی دارد. فواید آن صرفه جویی در وقت و انرژی شماست. معایب آن شامل ساییدگی و شکستگی فرش می باشد؛ زیرا فرش ها در ماشین روی هم قرار می گیرند و فشار زیادی به هم وارد می کنند و ممکن است فرش بشکند، البته یک قالیشویی معتبر و با کیفیت، تمامی موارد را زیر نظر دارد و تمام سعی خود را می کند تا تمامی خدمات به بهترین نحو ممکن انجام شود. در صورت شکسته شدن، فرش به رفو نیاز پیدا می کند. رفوی فرش زیر نظر متخصصین قالیشویی انجام می شود؛ تا فرش به حالت اولیه خود برگردد. اگر تصمیم به شستشوی فرش های خود گرفته اید، تمامی آیتم های قالیشویی را مورد بررسی قرار دهید و فرش را به یک قالیشویی معتبر تحویل دهید، تا فرش چه در زمان شستشو و چه در زمان حمل و نقل هیچ آسیبی نبید و حتما به شما ضمانت نامه تحویل دهند. ارائه ضمانت نامه به مشتری باعث اعتماد مشتری می شود و با خیال آسوده می توانید فرش هایتان را تحویل قالیشویی دهید.

تماس با ما