پاسخگویی ۲۴ ساعته ۶۲۹۹۹۰۱۰- ۰۲۱

قبل از شستشوی مبل چه نکاتی باید رعایت شود

نکات قابل توجه قبل از شستشوی مبل

قبل از شستشوی مبل باید بدانیم که پایه‌ های چوبی آن نباید در مقابل آب زیاد قرار بگیرند.آب با نفوذ به بافت چوب باعث فاصله افتادن بین لایه های آن می‌شود و به‌ اصطلاح عامیانه مردم چوب باد می‌کند و مرور زمان باعث پوسیده شدن چوب و تخریب کامل چوب‌ های مبلمان می شود. باید بدانیم با توجه به تجمل‌ گرایی جوامع امروزی و قیمت گران ست های مبلمان نگهداری صحیح از این وسیله در اولویت خانواده‌ های متوسط و ضعیف جامعه قرار دارد.
البته شستشوی مبل به این معنی نیست که ما مبل را زیر فشار آب با کف زیاد بشوریم یا بعد از شستشو آن را آب بکشیم.بلکه بسته به نوع پارچه و نوع لکی که روی مبلمان است اقدام به تمیز کردن آن می کنیم. ابتدا باید مبلمان را با جارو برقی (اگر جنس مبلمان ابریشمی باشد باید جاروبرقی بدون برس استفاده شود) با برس تمیز کنیم .برس معمولاً برای تمیز کردن شیار های داخلی مبل مناسب است و برای اکثر پارچه های مبلی ضرری ندارد.
شستشوی مبل
شستشوی مبل

شستشوی مبل با شامپو فرش های صنعتی

شستشوی مبل در خانه‌ها معمولاً با شامپو فرش های صنعتی انجام می‌شود.شامپو فرش های صنعتی طوری طراحی شده‌ اند که با بافت انواع پارچه‌ های مبلی سازگاری دارند و باعث تخریب آن‌ ها نمی‌شوند. یکی از مضرات شامپو فرش این است که بعد از شستشو نمی‌ توان محل شستشو را آب کشید و محل را تمیز کرد و به هر میزان هم شامپو فرش‌ ها در جذب کثیفی موفق باشند باز با باقی ماندن مقداری از شامپو فرش در محل می‌تواند منبع آلودگی های بعدی برای مبل باشند.
نکته اساسی که قبل از شستشوی مبل اهمیت به سزایی دارد این است که در شست‌ و شوی مبل‌ هایی که چوب بر روی کار دارند و بخشی از نمای بیرونی آن‌ ها چوب است به‌ هیچ‌ وجه نباید از آب و مایعات شستشو در هنگام تمیز کردن بهره برد.زیرا در فاصله زمانی کوتاه می‌توانند ظاهری ناپسند و زشت به مبلمان بدهند و آن‌ ها را بلا استفاده کنند.در این نوع مبلمان‌ ها معمولا استفاده از پارافین برای حفظ استحکام و زیبایی چوب توصیه می‌ شود.
تماس با ما