پاسخگویی ۲۴ ساعته ۶۲۹۹۹۰۱۰- ۰۲۱

نحوه استفاده از بخارشوی برای فرش

زمانی که شما برای مدت طولانی و به صورت پی در پی از یک فرش استفاده می کنید به فکر شست شوی آن هم هستید. در این زمان به طور حتم آلودگی‌های زیادی جذب فرش شما شده است. در حال حاضر دستگاه ها و تجهیزات مدرن پیشرفته ای برای شست شوی فرش ها در بازار وجود دارد و امروزه اکثر قالیشویی ها در کلیه مراحل کار شست شو از این دستگاه ها استفاده می کنند. که در نتیجه، موضوع شست شوی انواع فرش، با کیفیت بیشتر و در مدت زمان کمتری انجام خواهد شد.


امروزه
شست و شوی فرش  در قالیشویی با استفاده از دستگاه‌های بخار نیز رواج زیادی پیدا کرده است. با استفاده از این دستگاه ها و مواد شوینده، شست شوی فرش شما به بهترین نحو ممکن انجام خواهد شد. قبل از شست شو، ابتدا فرش و یا موکت با استفاده از دستگاه، گردگیری می شود تا کیفیت پاکیزگی افزایش پیدا کند. پس از آن با استفاده از دستگاه های بخارشوی سرتاسر فرش را شست و شو خواهند داد.


با استفاده از دستگاه بخار، شست شوی فرش شما بصورت رطوبتی انجام خواهد شد؛ زیرا در این میان از آب زیادی استفاده نمی شود.
مواد شوینده با قطرات آب داغ ترکیب شده و به لایه های عمیق تر از فرش و موکت نفوذ می کنند و شستشو به صورت کاملاً تخصصی و عمیق انجام خواهد شد. با استفاده از دستگاه های بخارشوی شما می توانید انواع لکه را از روی فرش از بین ببرید و به همین دلیل این روش شست شو کاربرد بیشتر و با کیفیت تری دارد.

ترفند های خشک شدن سریع فرش بعد از بخارشوی

پس از انجام فرآیند بخارشوی، مرحله دوم خشک کردن فرش ها می باشد.
اگرچه در این میان از آب کمی استفاده شده است اما فرش ها به طور کامل خشک نیستند. در چنین شرایطی قالیشویی ها فرش را به گرم خانه ها منتقل می‌کنند؛ در این گرم خانه ها، بخاری ها و سنسورهای حرارتی ویژه ای وجود دارد که گرمای ساطع شده از آن ها سبب خشک شدن فرش ها خواهند شد.
دمای این مکان کاملا به اندازه و استاندارد می باشد؛ به همین دلیل هیچ گونه آسیبی به ساختار فرش و موکت شما وارد نمی گردد. همچنین در هنگام قرارگیری فرش ها در این مکان نیروی انسانی به طور کامل فرایند خشک شویی را بررسی می کنند. اگر چه دما در چنین محل هایی زیاد نمی باشد؛ اما خشک شویی فرش در مدت زمان کوتاهی انجام خواهد شد.


برای خشک کردن سریع تر فرش از فن های حرارتی استفاده خواهند کرد.این فن ها در اندازه های بسیار بزرگ و با قابلیت‌های پیشرفته تری طراحی شده اند. زمانی که فرش ها در مقابل این فن ها قرار می گیرند با سرعت بیشتری خشک خواهند شد. امروزه در قالیشویی های پیشرفته و تمام اتوماتیک انواع مختلفی از فن های خشک کن وجود دارد.
اگر از دستگاه های بخار شویی در منزل و برای تمیز کردن فرش خود استفاده کرده اید، می توانید فرایند خشک شویی را با استفاده از سشوار انجام دهید. توجه داشته باشید که فاصله فرش تا سشوار را حفظ کنید.

مزایای استفاده از بخارشوی فرش

شما می توانید با استفاده از این دستگاه های بخار شوی، فرش خود را با مقدار کمتری شوینده شست شو دهید. در چنین شرایطی نیاز نیست از مواد شوینده بسیار قوی و یا زیاد استفاده کنید؛ زیرا بخار موجود در این دستگاه ها سبب تمیز شدن فرش شما به بهترین نحو ممکن خواهد شد. و فرش کمتر آسیب خواهد دید؛ همانطور که می‌دانید بخش زیادی از آسیب های ایجاد شده در فرش در هنگام شست و شو و در نتیجه استفاده نادرست از مواد شوینده ایجاد می‌شود. شما می توانید از این دستگاه های بخار شور برای شست شوی و نظافت انواع پرده و یا مبلمان استفاده کنید.  دستگاه های بخار شور کاربرد بسیار گسترده‌ای در منزل شما خواهند داشت.


امروزه در قالیشویی ها هم از انواع دستگاه های بخارشوی برای شست شوی مبلمان در انواع مختلف نیز استفاده می‌ گردد.
در هنگام تمیز کردن فرش با استفاده از دستگاه بخارشوی هیچ و گرد و غباری تولید نمی شود. بنابراین
افرادی که به گرد و غبار آلرژی دارند، می توانند با استفاده از این دستگاه گردگیری و پاکیزگی فرش و مبلمان منزل خود را بدون هیچ آسیبی انجام دهند.
همانطور که می دانید برای پاکیزگی فرش با استفاده از این دستگاه آب در دمای بالا مورد استفاده قرارمی‌گیرد.با توجه به این موضوع کلیه باکتری ها و میکروب ها تحت تاثیر این دما از بین خواهند رفت؛ به همین دلیل فرش شما به صورت کامل ضدعفونی می شود.


همچنین استفاده از دستگاه های بخارشوی ساده و خانگی بسیار راحت بوده و هر فردی می‌تواند از آن استفاده کند و نیاز به دانش و مهارت ویژه ای در این زمینه نخواهد بود.
در حال حاضر از انواع دستگاه بخارشوی برای پاک کردن سرامیک ها و کاشی ها در انواع هتل ها رستوران ها، شرکت‌ ها، موسسه‌ ها و … نیز استفاده می شود.
نکات استفاده از دستگاه بخارشوی برای تمیز کردن فرش

شما می توانید از دستگاه بخارشوی برای نظافت انواع فرش استفاده کنید. اما توجه داشته باشید که در هنگام استفاده از آن نکات ایمنی را در نظر بگیرید، برای مثال:

۱.اگر قصد شستشوی فرش دستباف با استفاده از دستگاه بخارشوی را دارید ابتدا باید فرش خود را نسبت به رنگ دهی چک کنید. زیرا ممکن است در هنگام کار کردن با این دستگاه فرش شما دچار ترکیب رنگ شود. برای این کار می توانید با استفاده از یک پارچه سفید رنگ و مرطوب فرش خود را از نظر رنگ دهی تست نمایید.

۲.بهتر است برای شستشوی فرش‌های عتیقه  که نیاز به رفو گری دارند و معایب فرش دستباف، از این دستگاه استفاده نکنید زیرا دمای بالای آن به احتمال زیاد منجر به افزایش آسیب ایجاد شده خواهد شد.

۳.اگر از دستگاه بخارشوی خانگی استفاده می کنید توجه داشته باشید که از این دستگاه برای ساعت های طولانی استفاده نکنید و در بازه های زمانی کوتاه به آن استراحت بدهید.

۴.تنها دستگاه‌های بخارشوی صنعتی قابلیت این را دارند که برای ساعت‌های متوالی فرایندی بخارشوی را انجام دهند.

۵.امروزه از انواع دستگاه‌های بخارشوی برای تمیز کردن دیوارها نیز استفاده می‌گردد.

۶.بهتر است از دستگاه های بخارشوی برای تمیز کردن پارچه ‎ها و یا لباس‌ها استفاده ننمایید .
زیرا در چنین شرایطی احتمال این که رنگ اصلی آن‌ها از بین برود وجود خواهد داشت.


اگر قصد خریداری دستگاه بخارشوی برای منزل خود را دارید،
در حال حاضر یکی از بهترین و پرکاربردترین انواع دستگاه های بخارشوی نمونه چند کاره آن است؛ که شما می توانید از آن برای تمیز کردن انواع سطوح فرش، مبلمان و … استفاده نمایید.

قیمت دستگاه‌های بخارشوی تقریباً زیاد است، اما شما می‌توانید با خریدن نمونه‌های داخلی این دستگاه هزینه‌های کمتری بپردازید. توجه داشته باشید که در هنگام خریداری دستگاه بخارشوی قطعات آن کاملاً ضد آب باشد تا هیچ نوع آسیبی در هنگام استفاده از آن برای شما و کالای شما ایجاد نگردد.

نحوه استفاده از بخارشوی برای فرش در منزل

امروزه استفاده از بخارشوی برای شستشوی مبل، فرش و پرده در منزل بسیار رواج دارد و این کار باعث آسان تر شدن فرایند شستشو در منزل می شود. دستگاه بخار شور با استفاده از ایجاد بخار آب داغ، موجب ضدعفونی کردن و همچنین تمیز شدن سطوح منزل، از جمله فرش می شود. برای استفاده از بخارشوی برای فرش در منزل، بهتر است که مراحل زیرطی شود، تا فرش کاملاً تمیز و پاکیزه و بدون هیچگونه آسیب باقی بماند. فرایند استفاده از بخارشوی بسیار ساده می باشد؛ بنابراین همه افراد می توانند در منزل از این روش برای شست و شو و پاکیزگی فرش خود استفاده کنند.

۱- ابتدا اقدام به گرد و غبار گیری از فرش، با استفاده از جارو برقی می کنیم. بدین ترتیب که کل سطح فرش را با استفاده از جارو برقی جارو کشیده، تا تمامی ذرات گرد و غبار و همچنین ذرات آشغال ریز و درشت که درون فرش و تار و پود آن وجود دارد، کاملا تمیز شود؛ زیرا اگر این ذرات، درون فرش باقی بماند، در هنگام فرآیند شستشو موجب شده که فرش کاملا تمیز نشود و کدر باقی بماند. بهتر است که هر چهار جهت فرش با جاروبرقی کاملا تمیز شود، تا خیالمان از پاکیزگی فرش راحت باشد.

۲- اگر لکه روی فرش وجود دارد، مانند لکه چای، قهوه، جوهر خودکار، چربی و… بهتر است که قبل از اقدام به شستشو با بخار شوی، این لکه ها را برطرف کنیم. به این ترتیب که با استفاده از محلول های مخصوص لکه بری، تمامی لکه های تازه و قدیمی روی فرش را پاک کنیم، تا در فرایند شستشوی اصولی به مشکل برخورد نکنیم. 

نحوه استفاده از بخارشوی برای فرش در منزل

۳- در این مرحله بهتر است که سطح فرش را با مواد شوینده مناسب مانند شامپو فرش و یا صابون های مخصوص شستشوی فرش، آغشته کنیم تا هنگام استفاده از بخارشوی روی فرش، تمامی آلودگی ها و کثیفی ها از روی فرش تمیز شود.

۴- مرحله آخر استفاده از بخارشوی برای فرش می باشد. در این مرحله مخزن بخارشوی را با استفاده از آب پر می کنیم. سپس با استفاده از سری های مخصوص فرش و یک پارچه تمیز، اقدام به کشیدن بخارشوی روی فرش می کنیم. دستگاه بخار شوی به دلیل استفاده از آب داغ و همچنین بخار آب داغ باعث می شود که فرش کامل ضدعفونی شده و دیگر هیچ گونه نگرانی برای پاکیزگی و تمیزی فرش باقی نماند. زیرا تمامی میکروب ها و ویروس ها به طور کامل از روی فرش برطرف می شود.

دستگاه بخار شوی مزایای زیادی برای شستشوی سطوح، به ویژه فرش دارا می باشد. اما باید دقت کنید که این بخار آب داغ موجب آسیب زدن به فرش، مبل و یا سطوح دیگر منزل شما نشود؛ بنابراین به نکات استفاده از بخارشوی که روی دستگاه و ذکر شده دقت کنید تا به نتیجه مطلوب پاکیزگی و ضدعفونی شدن فرش برسید.

شست و شوی فرش با بخار آب در قالیشویی های معتبر

 گاهی فرش های ما به دلیل آلودگی زیاد و همچنین وجود لکه های قدیمی روی فرش، تنها با استفاده از بخارشو در منزل و رعایت تمامی نکات بالا، تمیز نمی شوند؛ بنابراین در این مواقع، بهترین گزینه سپردن شستشوی فرش به خصوص فرش های نفیس و دستباف به قالیشویی های معتبر مانند قالیشویی دماوند می باشد. زیرا این مجموعه ها با استفاده از دستگاه های پیشرفته و همچنین به کارگیری تیم کارشناسان متخصص خود، این تضمین را می‌دهند که شستشوی فرش در سلامت کامل انجام شده و افراد فرش خود را علاوه بر اینکه کاملاً پاکیزه و تمیز تحویل می‌گیرند، هیچ آسیبی به فرش در فرآیند شستشو وارد نشده و سلامت و دوام و عمر فرش افزایش پیدا میکند.

شست و شوی فرش با بخار آب در قالیشویی های معتبر

این مجموعه ها با ارائه ضمانتنامه کتبی، خیال افراد را از بابت پاکیزگی و سلامت فرش راحت می‌کنند و این  دغدغه را برای مشتریان خود برطرف می کنند. بنابراین افراد می‌توانند با خیال کاملاً آسوده، فرش های خود را به این مجموعه‌ها بسپارند و دیگر درگیر شستشوی فرش در منزل، که کاری بسیار زمان بر می باشد، نباشد. زیرا شستشوی فرش در منزل، علاوه بر مشکلاتی که دارد، باعث می‌شود که در اثر عدم آگاهی و شناخت کامل از جنس و نوع فرش، موجب ایجاد صدمه و آسیب جبران ناپذیر در فرش گران بهای شما بشود. 

 

تماس با ما