پاسخگویی ۲۴ ساعته ۶۲۹۹۹۰۱۰- ۰۲۱

قالی شویی از صفر تاصد

قالی شویی از صفر تاصد 

 در این مقاله ازبه بررسی قالیشویی از صفر تا صد و نکاتی که باید به آن توجه کنید می پردازیم. 
قالیشویی به فرایند غبار روبی ، لکه زدایی ،شستشوی فرش  با آب و مواد شوینده که به دو صورت ماشینی و دستی انجام می شود گفته می شود .
 این عمل در ایران به سال های خیلی دور  بازمی گردد .
در واقع قدمت دیرینه ای در کشور عزیزمان ایران دارد . شستشوی فرش بستگی به نوع وجنس تاروپود فرش دارد.
اصول قالیشویی در گذشت زمان پیشرفت چشمگیری داشته است.
مثلا شستن فرش در گذشته به صورت گروهی یا فردی انجام میشده است.
اگر درخاطر داشته باشید در گذشته در محله شما صداهایی همچون فرش میشوریم را زیاد شنیده اید،
ولی امروزه با دستگاه های پیشرفته نیازی به وقت صرف کردن در کوچه ها و با صدای بلند شستن فرش روبه رو نمی شوید و کارخانه ها جایشان را به راحت تر کردن کار شما داده اند.

قالیشویی در قدیم

قالی شویی امروزی

امروزه با پیشرفت تکنولوژی و دستگاه های جدید و مواد شوینده شستن قالی سریع و اسان تر شده است.
 شستشوی قالی به شکل امروزی بیشتر در کارخانه ها یا کارگاه هایی قالیشویی انجام می شود. و به راحتی فرش های شسته شده را برای خشک کردن به گرم خانه قالیشویی می برند.
مهم ترین ابزارآلات شستن قالی، دستگاه های شستشو با آب گرم است .که به دو نوع تقسیم می شوند؛یکی قابل حمل و دیگری بر روی کامیون سوار می شود.
قالیشویی فرش ها به دو دسته یعنی دستی و ماشینی تقسیم می شود.
که نوع شستن فرش و مواد شوینده بستگی به نوع و جنس تار و پود فرش دارد.
 قالیشویی در ایران به عنوان شغل ثبت شده که دارای اتحادیه وصنف می باشد. نخستین اتحادیه صنف قالیشویی درایران در تهران و در سال ۱۳۵۱ تاسیس گردیده است.
امروزه قالیشویی آنلاین راه خود را برای کسب درآمد و با قیمت های مناسب در اپلیکشین ها پیدا کرده است .
همچنین می توانید در سایت های معتبر به راحتی سفارش خود را ثبت کنید.و از خدمات بهره مند شوید.
از نرم افزارها هم میتوانید استفاده  کنید. به این صورت که نام کاربری و کلمه عبور صادر می شود که هر شخص سطح دسترسی های متفاوتی دارد.
یکی از کارخانه که توانسته با پشتکار و نوآوری تیم فنی، فروش دستگاه های اتوماتیک فرش و قالی رابه کشورهای فارس، استرالیا، هند……توسعه دهد ، که این دستگاه با سرعت  و کیفیت بالا می تواند در زمان حداقل ۱ دقیقه انواع فرش در عرض های متفاوت را شستشو وآبکشی نماید.

قالی شویی و کسب درامد

یک قالیشویی موفق در ماه های بهمن واسفند می تواند بهترین درآمد راداشته باشد. اما در ماه های فروردین و اردیبهشت تقریبا کسب و کار در حالت تعطیل است.

نحوه ثبت مجوز

نحوه گرفتن مجوز به این صورت است که باید از طریق وب سایت صنعت، معدن و تجارت هر استان نسبت به کامل نمودن فرم درخواست خود اقدام کنند.
در مرحله اول باید فرم مربوط به طرح توجیهی پرشود، سپس ۴ قطعه عکس ۳ در ۴، اصل و کپی شناسنامه و کارت ملی ، تصویر ثبت شرکت ، اساسنامه و آخرین مصوبه هیات مدیره که صاحبان امضا مجاز به شرکت معین شده باشند .
همچنین ارائه گواهینامه عدم سوء پیشینه وعدم اعتیاد ضروری است. مهم ترین مدارک جهت کارخانه قالیشویی از سازمان محیط زیست هر استان، بخشداری و فرمانداری….برای دریافت مجوز در هر استان است.
 

نرخ قالیشویی را چه کسی تعیین می کند؟

اتحادیه ی صنفی قالی شویی هر شش ماه قیمت معینی را اعلام می کند.امیدواریم مطالبی که گفته شد برای شما عزیزان مفید واقع شده باشد
هم چنین جهت ثبت سفارش شستشوی فرش میتوانید با ما در ارتباط باشید:
کارخانه مادر کارپت  |   تحویل فوری و سرویس به سراسر تهران بزرگ  ۰۲۱۸۸۸۸۸۹۸۸ – ۰۲۱۴۴۴۴۴۹۴۴ – ۰۲۱۲۲۱۷۵۰۹۷ – ۰۲۱۵۵۱۳۵۰۳۰ – ۰۲۱۶۶۴۷۹۷۲۰_‎۰۹۳۰ ۰۴۰ ۸۶۴۴
تماس با ما