پاسخگویی ۲۴ ساعته ۶۲۹۹۹۰۱۰- ۰۲۱

قالیشوئی مادر –حفظ و نگهداری فرش

قالیشوئی مادر –حفظ و نگهداری فرش

همانطور که می دانید فرش دستبافت نباید در معرض مستقیم آفتاب انداخته شود زیرا بر اثر گذشت زمان افتاب باعث می شود رنگ پریده شود و از زیبایی فرش کاسته شود البته لازم به یاد آوری است .
رنگ های تند که در بعضی از شهر های ایران و عشایر دربافت قالی و قالیچه استفاده می شود جهت صادات مناسب نیست و معمولا” مدت زیادی آنها را در معرض مستقیم آفتاب نور قرار داده تا کهنه شود.
ورنگ طبیعی شده و صادر شود معمولا” تجار و صادرکنندگان فرش این عمل را در فصل تابستان انجام داد .
و حتی بعضی ها فرش ها را به مناطق گرم و آفتابی مانند مانند یزد و بندر عباس برده وزیر نور خورشید قرارداده ورنگ دلخواه خود را تامین می کنند .
ولی برای فرش های خانگی اشتباه است و فرش جلوه خود را از دست میدهد و در ایران نمی پسندند.
بر روی نخ و پشم فرش تاثیر زیادی دارد و عمر فرش را کوتاه و معیوب می سازد.

نکات اساسی در نگهداری از فرش

  • همیشه سایز فرش خود را طوری انتخاب کنید که کامل کف اتاق و یا خانه را نپوشاند چون اگر پوشانده شده باشد رطوبت و نم کف اتاق در زمستان را به فرش منتقل می کند.
    که اصلا به صلاح نیست و از طرفی دیگر باید همیشه فرش طوری انتخاب بشود که از اطراف به زیر فرش هوا برود و جریان هوا باشد درست است که ما فکر میکنیم به زیر فرش هوا نمیرود ولی اصلا این گونه نیست.
  • نباید فرش را در قسمتی قرار دهیم که تک طرف رفت و امد بالا باشد و یک طرف پایین این باعث خرابی فرش می شود لطفا فرش را جا به جا کنید تا شرایط بهتری داشته باشد و خوردگی در تمام جهات باشد و یا خورده یا پاخور نشود.
  • لطفا روی فرش اب نریزید و زیر یخچال قرار ندهید همیشه فرش های کنار سینک اصولا چون زیاد اب می خورند به زیادی پوسیده می شوند.
  • دقت کنید که چای و نوشابه روی فرش نریزد چون در هر صورت باعث پوسیدگی فرش خواهد شد.
  • اگر امکان دارد به زیر فرش نفتالین بریزید این امر از بید و حشرات موزی جلوگیری میکند.
نگهداری از فرش
نگهداری از فرش

قالیشویی مادر – قالیشویی اعلاء- و قالیشوئی سالار

قالیشویی ارزان و مناسب هستند که با کار بسیار عالی با قیمت مناسب ارائه خدمات می کنند .
شما اگر ساکن منطقه میدان امام حسین یا آیت الله مدنی و میدان نامجو یا خیابان ترکمنستان – خیابان دردشت و خیبان مداین یا فلکه اول یا فلکه دوم و فلکه سوم تا مهران پارس یا اتوبان باقری و خیابان آیت هستید.
از این شرکت ها بهره مند شوید و شماره ۱۱۸ می توانید دریافت کنید .
خواندن مطالب زیر می تواند برای شما مفید واقع شود.
Carpet cleaning
Washing the sofa
تماس با ما