پاسخگویی ۲۴ ساعته ۶۲۹۹۹۰۱۰- ۰۲۱

انواع فرش های ماشینی

انواع فرش های ماشینی

ابتدا باید بدانیم در فرش های ماشینی هر چقدر تعداد شانه بالا تر باشد تراکم آن بالاتر است، زیبایی بیشتری دارد و قیمت آن هم بیشتر خواهد بود.
شانه و تراکم در فرش‌های ماشینی
فرش های ماشینی
فرش های ماشینی
نخ‌ های تار به‌ صورت عمودی و پود به‌ صورت افقی در هم تنیده می شوند و پایه و قالب یک فرش را بوجود می‌آورند.نخ‌ های پرز و گره‌ ها روی آن‌ها سوار می شوند.منظور از شانه تعداد گره‌ های زده شده در یک متر عرض فرش می باشد و منظور از تراکم تعداد گره‌ های زده‌ شده در یک متر طول فرش می باشد. در واقع شما با دانستن همین مطلب و مطالعه تعداد شانه فرش در برگه پشت فرش و شمارش تعداد گره‌ های فرش می‌توانید صحت اطلاعات پشت صفحه فرش را بررسی کنید. در ضمن برای اینکار لازم نیست تعداد گره‌ ها در یک متر را در نظر بگیرید.
کافی است تعداد گره‌ ها در ده سانتی‌ متر را با دقت بشمارید و در عدد ده ضرب کنید.در مورد شمارش تراکم در فرش های ماشینی باید به این نکته دقت کنیم که در فرش‌ های کمتر از سه هزار شانه تراکم همان عددی است که در برگه پشت فرش نوشته شده‌ است.ولی در فرش‌ های بالای سه هزار شانه مثل ۳۶۰۰ شانه تراکم نصف مقداری است که در برگه پشت نوشته شده یعنی در فرش های ۳۶۰۰ شانه، تراکم در واقع ۱۸۰۰ می باشد.
فرش‌ های ماشینی ۷۰۰ شانه
فرش های ماشینی
فرش های ماشینی
فرش‌ های ماشینی ۷۰۰ شانه سه نوع مختلف دارند که به فرش ۷۰۰ شانه واقعی، تبدیلی و طرحی تقسیم می‌شوند.
  1. فرش ۷۰۰ شانه واقعی فرشی است که ۷۰۰ گره دارد و تراکم آن بین دو ۲۱۰۰ تا ۳۰۰۰ گره می باشد.در واقع با ۷۰۰ گره در طول بافته می شود. این دسته پر فروش‌ ترین دسته فرش ۷۰۰ شانه می‌ باشد و جنس الیاف آن نیز اکرولیک می باشد.
  2. فرش ۷۰۰ شانه تبدیلی ۷۰۰ گره دارد و تراکم آن ۱۵۰۰ گره می باشد.
  3. فرش ۷۰۰ شانه طرحی یا فرش طرح ۷۰۰ شانه در واقع اصلاً ۷۰۰ شانه نیست! این فرش ۵۰۰ شانه است و دارای تراکم هزار گره ای می باشد.
    در مجموع خرید فرش‌ های ماشینی ۷۰۰ شانه را به شما توصیه می‌کنیم. چرا که این نوع فرش ضخامت بیشتری نسبت به سایر فرش‌ های ماشینی دارد. فرش‌های ۷۰۰ شانه واقعی ضخامت بالایی دارند و نرم هم هستند ولی به دلیل تراکم بالا به نسبت سایر فرش‌ ها قیمت بیشتری نیز خواهند داشت.
تماس با ما