پاسخگویی ۲۴ ساعته ۶۲۹۹۹۰۱۰- ۰۲۱

نحوه انداختن فرش در منزل

برای پهن کردن فرش در منزل بهتر است که ابتدا برخی نکات را بدانید و سپس فرش خود را در منزل پهن کنید‌ از جمله این نکات می توان به موارد زیر اشاره کرد:

۱- برای پهن کردن فرش در منزل ابتدا باید سطح زمین را به طور کامل تمیز کنید و اگر اثری از شوینده ها، نفت و… وجود دارد آن ها را به طور کامل پاک کنید به دلیل این که وجود مواد شوینده و مواد های دیگری مانند نفت سبب ساییدگی و پوسیدگی فرش می شود و در گذر زمان کیفیت فرش به طور کامل از بین می رود به همین دلیل قبل از انداختن فرش در منزل ابتدا سطح منزل را به طور کامل تمیز کنید و از نبودن هیچ گونه موادی بر روی زمین مطمئن شوید.

۲- برای پهن کردن فرش در منزل بهتر است که به جنس زمین منزل خود توجه کنید. اگر کف منزل شما گچی، آهکی، موزائیک و… می باشد بهتر است که برای پهن کردن فرش خود نسبت به متراژ فرش، موکت تهیه کنید تا زیر فرش خود پهن کنید به دلیل این که این گونه سطح ها سبب خوردگی و پوسیدگی فرش می شود و در گذر  زمان ضخامت فرش به طور کامل از بین می رود به همین دلیل نسبت به جنس کف منزل خود حساس باشید و اگر سبب ایجاد مشکلاتی برای فرش می شود بهترین راه حل را انتخاب کنید.

نحوه انداختن فرش در منزل

۳- اگر فرش خود را شسته و خشک کرده اید می خواهید پهن کنید ابتدا باید از خشک بودن تمامی نقاط فرش مطمئن شوید و تمامی سطح، زیر و روی فرش را به طور کامل چک کنید و اگر در هر نقطه ای از فرش احساس نم و رطوبت کردید بهتر است که فرش را در هوای آزاد در مقابل نور خورشید قرار دهید تا فرش به طور کامل خشک شود و سپس فرش را پهن کنید. پهن کردن فرش زمانی که خیس است سبب ایجاد کپک زدگی در سطح یا زیر فرش می شود و کپک زدگی منجر به نابودی فرش می شود به همین دلیل از پهن کردن فرش خیس خودداری کنید.

۴- زمانی که می خواهید فرشتان را پهن کنید بهتر است که سطح زمین عاری از هر گونه لوازم و‌‌… باید تا بتوانید فرش را به راحتی پهن کنید. میز، مبل، میز تلویزیون و… را از محلی که می خواهید فرش را پهن کنید فاصله دهید تا بتوانید فرش را به راحتی تنظیم کنید و پس از پهن شدن فرش کج و… نباشد.
پهن کردن فرش را بهتر است که به آرامی و بدون عجله انجام دهید به دلیل این که اگر عجله کنید ممکن است سبب شکستگی فرش خود شوید به همین دلیل برای جلوگیری از شکستگی فرش خود پهن کردن و جا به جایی آن را به آرامی و با دقت انجام دهید.

آموزش درست انداختن فرش در منزل

برای پهن کردن فرش به شیوه درست و مطمئن می توانید طبق روش زیر پیش بروید تا فرشتان را به بهترین شکل ممکن پهن کنید.

۱- ابتدا تمامی وسایل ها را کنار بگذارید تا هنگام پهن کردن فرش مشکلی را برای شما ایجاد نکند. سر راه بودن مبل، کمد و‌‌… سبب می شود نتوانید فرش را به خوبی پهن کنید و سبب کج پهن شدن فرش می شود.

۲- پس از این که لوازم و ابزار را کنار گذاشتید، کف منزل را به طور کامل تمیز کنید تا تمامی گرد و خاک ها و آلودگی ها از سطح زمین برداشته شوند. وجود آلودگی ها و گرد و خا‌ک ها سبب کثیف شدن فرش می شود و پشت فرش کاملا تیره می شود به همین دلیل برای تمیز کردن کف منزل خود می توانید از شوینده ها نیز استفاده کنید تا کف منزل کاملا تمیز شود تا بتوانید فرش را پهن کنید. پس از تمیز کردن سطح زمین بهتر است که زمین را خشک کنید و اگر زمین خیس است از پهن کردن فرش خوداری کنید.

۳- پس از این که سطح زمین را تمیز کردید فرش را به صورت لول شده در انتهای محیطی که می خواهید پهن کنید قرار دهید و به آرامی فرش را پهن کنید.

۴- برای پهن کردن فرش می توانید از یک نفر دیگر کمک بگیرید تا این مراحل را به تنهایی انجام ندهید همچنین پهن کردن فرش به صورت چند نفره از کج شدن فرش جلوگیری می کند و فرشتان پس از پهن شدن کاملا صاف می شود.

آموزش درست انداختن فرش در منزل

۵- در حین پهن کردن فرشتان از وارد کردن فشار زیاد بر روی فرش خودداری کنید تا فشار زیادی به فرشتان وارد نشود. وارد شدن فشار زیاد سبب ایجاد فرو رفتگی بر روی فرش می شود و پس از پهن شدن فرش، سطح فرش دارای فرورفتگی و برآمدگی می شود و وجود فرورفتگی و برآمدگی نمای فرش را از بین می برد به همین دلیل هیچ گونه فشاری به فرش خود وارد نکنید.

۶- برای پهن کردن فرش هیچ گونه عجله ای نداشته باشید و تمامی مراحل را به آرامی انجام دهید به دلیل این که ممکن است در حین کار سبب پارگی، نخ در رفتگی و… شود به همین دلیل هنگام پهن کردن فرش هیچ عجله ای نداشته باشید و تمامی مراحل را به آرامی و با دقت کافی انجام دهید.

بهترین دکوراسیون پهن کردن فرش در منزل

برای دکوراسیون منزل خود با فرش منزل خود رعایت کردن برخی قوانین به بهتر و شیک تر شدن منزلتان کمک بسیار زیادی می کند به همین دلیل می توانید برخی قوانین را به منظور شیک تر شدن محیط منزل انجام دهید.

۱- برای این کار دکوراسیون منزلتان با فرش های منزل به خوبی دیده شود بهتر است که فرش را از هر طرف یک متر با دیوار فاصله دهید و فرش را به دیوار نچسبانید به دلیل این که زمانی که فرش ها به دیوار چسبیده اند نمای خوبی را ایجاد نمی کند و فضای منزل را بسته نشان می دهد به همین دلیل برای این که دکوراسیون منزل خود را با فرش خود به بهترین شکل ممکن نشان دهید فرشتان را حدود یک متر از دیوار فاصله دهید.

۲- اگر در منزل خود از مبل استفاده می کنید هنگامی که فرش را پهن کردید پایه های جلویی مبل خود را بر روی فرش قرار دهید و از قرار دادن تمامی پایه ها بر روی مبل خودداری کنید به دلیل این که نمای جالبی ندارد و فضای منزل بسته تر دیده می شود به همین دلیل برای این که دکوراسیون منزل خود را با فرش خود به بهترین شکل ممکن نشان دهید بهتر است که از قرار دادن تمامی پایه ها بر روی فرش خودداری کنید. اگر مبل های منزلتان پایه بلند یا نیمه بلند باشد قرار گرفتن دو پایه جلویی بر روی فرش نمای بسیار زیبایی ایجاد می کند.

بهترین دکوراسیون پهن کردن فرش در منزل

۳- یکی از روش هایی که می توانید با فرش خود بهترین دکوراسیون را ایجاد کنید می توانید فرشتان را نسبت به متراژ و نقشه ی منزل خود کج یا صاف پهن کنید. پهن کردن فرش منزل خود را سعی کنید نسبت به متراژ و لوازم های منزل خود تصمیم بگیرید. پهن کردن فرش به صورت صاف بهترین گزینه می باشد به دلیل این که نمای فرش به خوبی دیده می شود و هیچ گونه سایه و تیرگی در حین نگاه کردن به فرش وجود ندارد.

۴- برای این که فرش به بهترین شکل ممکن دکوراسیون شود سعی کنید فرش خود را در جهت خواب فرش پهن کنید و خواب فرش را به صورتی قرار دهید که در تیر راس نگاه شما زمانی که بر روی مبل نشسته اید قرار بگیرد. نگاه کردن به فرش در جهت مخالف خواب فرش سبب می شود فرش به خوبی دیده شود و هیچ گونه سایه ای در طرح و نقش فرش مشکلی ایجاد نکند.‌ براقیت فرش ها زمانی دیده می شود که فرش در جهت خواب خود قرار گرفته باشد.

۵- فرش ها زمانی سبب شیک تر شدن فضای منزل می شود که تمامی محیط منزل را با فرش پر نکرده باشید به همین دلیل سعی نکنید تمامی فضا را با انواع فرش و… بپوشانید و مقداری فضای خالی را در منزل ایجاد کنید تا فضای منزل باز و دلباز دیده شود.

۶- یکی دیگر از راهکار هایی که می توانید فضای منزل خود را به بهترین شکل ممکن نشان دهید می توانید برای پوشش دادن زیر میز ناهار خوری از فرش استفاده کنید. برای این ناحیه باید از فرش های مناسب استفاده کنید تا نمای خوبی داشته باشد و سبب ایجاد نا هماهنگی فرش با بقیه محیط منزل نشود به همین دلیل در انتخاب فرش توجه و دقت بالایی داشته باشید تا فضای شیکی را ایجاد کنید.

تماس با ما