پاسخگویی ۲۴ ساعته ۶۲۹۹۹۰۱۰- ۰۲۱

نحوه انتخاب رنگ موکت برای اتاق

رنگ ها تاثیر بسیار زیادی از خود به جای می‌گذارند، در واقع همه ی اجسام و وسایلی که با آنها سرکار داریم، از اجسامی که ساخت بشر می باشند، تا اجسام طبیعی موجود در طبیعت، با وجود رنگ ها هستند که معنای واقعی پیدا می کنند و روح جان می‌گیرند، از این رو می‌توان به اهمیت بالای وجود رنگ ها و تاثیر آنها پی برد.
فرش ها و موکت ها به عنوان اصلی ترین جز دکوراسیون داخلی منازل به شمار می‌روند و وجود آنها در هر خانه ای امری ضروری به شمار می‌رود، آنها نقش کف پوش منزل را به همراه دارند و به طور معمول در بیشتر قسمت های کف منزل، قرار خواهند گرفت.
پس از فرش ها، موکت ها هستند که مورد استفاده برای قسمت های مختلف از کف خانه قرار می‌گیرند،

موکت ها از ویژگی های متعددی همچون:

۱- رنگ‌پذیری بالا در کارخانه

۲- تنوع رنگی بسیار گسترده و متنوع

۳- گرم کردن کف خانه نسبت به استفاده از روش های کف پوشی همچپن  پارکت

۴- برخوردار بودن از نقش ضربه‌گیری و محافظ برای کودکان و سالمندان

۵- ضربه‌ گیری برای شکستنی‌های با ارزش هستند.

نحوه انتخاب رنگ موکت برای اتاق

به طور معمول افراد حساسیت بسیار زیادی جهت انتخاب فرش و موکت منزل خود به خرج می‌دهند، تا بتوانند موفق به انتخاب و تهیه فرش و موکتی نمایند که با سایر اجسام منزل همخوانی داشته باشند تا یک‌ تناسب به وجود آوردند، و فضایی دنج و منظم به وجود آید. از این رو انتخاب رنگ موکت، یک فرایند بسیار مهم به شمار می‌رود، و در نتیجه نباید خیلی آسان از آن رد شد.
زمانی که قصد خرید موکت برای منزل خود را پیدا می‌کنید، حتما پیش از خرید فاکتور های خاصی را که در خصوص این زمینه وجود دارد در نظر بگیرید و با توجه به آن ها، اقدام برای خرید موکت نمایید‌، معیار های متعددی وجود دارد که، با در نظر گرفتن آن ها، می توان موکت ایده آل و مناسب برای اتاق خود را انتخاب نمایید. که چنانچه این معیار های موجود را در نظر نگیرید، پس از پهن کردن موکت متوجه خواهید شد که تا چه حد رنگ موکت در جلوه و نمای خانه تاثیر گذار است، و به عنوان رنگ زمینه فضای اتاق را بزرگتر، و یا کوچکتر، گاهی دنج تر، و گاهی شلوغ تر نشان خواهد داد.

معیار هایی که می بایست برای خرید موکت در نظر بگیریم شامل:

۱- توجه داشتن و در نظر گرفتن ابعاد و یا مساحت اتاقی می باشد که قصد داریم برای آن موکت انتخاب نماییم.
در اولین گام پیش از هر انتخابی می بایست به ابعاد اتاق توجه زیبایی نماییم، چرا که رنگ موکت می‌تواند فضای اتاق را کوچکتر از حد طبیعی و یا بزرگتر از حد طبیعی نشان دهد، از این رو توصیه می شود که چنانچه اتاق شما از ابعاد کوچکی برخوردار است، برای آن از موکت هایی استفاده نمایید که رنگ آنها روشن و یا خنثی می باشد، رنگ هایی چون فیلی، کرمی، صورتی روشن، خاکستری روشن، سبز روشن و سایر رنگ های روشن، در این صورت با وارد شدن به اتاق متوجه خواهید شد که فضای اتاق دلباز تر و بزرگتر نشان داده می‌شود.

 ۲- حالت دیگری که وجود دارد این است که اتاق شما از ابعاد بسیار بزرگی برخوار باشد، در این صورت می‌توانید از موکت هایی با رنگ تیره استفاده نمایید تا با این کار فضا یک حالت صمیمی تر پیدا خواهد کرد، از این رو می‌توانید با موکت هایی از رنگ های طوسی، آبی تیره، زرشکی، قهوه‌ای و سایر رنگ های گرمتر استفاده نمایید‌.

چگونگی انتخاب رنگ‌ موکت برای اتاق

در پیش تر به معرفی یکی از معیار های موجود جهت انتخاب رنگ موکت مورد نظر برای اتاق پرداختیم، حال می خواهیم معیار دیگری را در نظر بگیریم، آن هم توجه به تابیدن نور خورشید و عبور آن از پنجره های اتاق می باشد، گاهی ممکن است در یک اتاق پنجره های قدی وجود داشته باشد که نور را به خوبی از خود عبور می دهند، در نتیجه فضای اتاق بسیار روشن تر خواهد بود نسبت به اتاقی که در آن پنجره ای وجود ندارد، و در نتیجه اتاق نورگیر نمی باشد.
در اتاق هایی که عبور نور خورشید در آن صورت می‌گیرد، پیشنهاد می‌شود تا از موکت هایی با رنگ تیره استفاده نمایید، چرا که در این صورت فضای اتاق بی‌روح نخواهد شد و کمی رنگ و لعاب به خود خواهد گرفت، و برعکس ان، برای اتاق هایی که روشن نمی‌باشند، سراغ موکت های تیره نروید. 
از انتخاب موکت های شلوغ و موکت هایی که با سایر اجسام منزل همچون، مبلمان، پرده ها و… همخوانی ندارند صرف نظر کنید و سعی کنید رنگ‌ خنثی را انتخاب نمایید.

چگونگی انتخاب رنگ‌ موکت برای اتاق
که بتوانند مکمل سایر اجسام منزل باشند. در هنگام انتخاب رنگ موکت ها از در نظر داشتن و توجه به رنگ دیوار ها غافل نشوید، بسیاری از افراد دیوار های اتاق خواب خود و یا کودکان خود را رنگ می‌کنند، در این صورت نیست حتما می بایست به رنگ دیوار اتاق مورد نظر دقت نمایید و موکتی را انتخاب نمایید که رنگ آن با رنگ دیوار مکمل یکدیگر باشند‌.
در کنار همه معیار های ذکر شده، معیار های دیگری وجود دارند که مربوط به سبک زندگی افراد می باشد،  آن هم به این معناست که افرادی که دارای کودک می باشند و رفت و آمد تنها نسبتا زیاد است، باید موکت های تیره را برای خرید استفاده نمایند.

موکت را برای چه اتاقی در نظر دارید؟

هر منزلی از بخش های مختلفی همون، حال، پذیرایی، اتاق خواب، و… متشکل شده است، که اگر بخواهیم به طور جزئی تر به مسئله انتخاب رنگ موکت مورد نظر بپردازیم، می بایست گفت که توجه داشتن و در نظر گرفتن نوع فضا نیز خود یک عامل بسیار مهم به شمار می‌رود و نسبت به هم متفاوت خواهد بود، حال میخواهیم در ادامه به معرفی رنگ موکت مناسب برای قسمت های مختلف خانه بپردازیم.

۱- اگر قصد تعویض دکوراسیون داخلی منزل خود را دارید، بهترین راه حل این است که ابتدا اقدام به خرید مبلمان پذیرایی خود نمایید، سپس بعد از انجام فرایند خریداری مبلمان ، متناسب با رنگ مبل ، می ­توان رنگ مناسبی برای موکت ها را انتخاب کرد، امروزه رنگ های خاکستری ، بژ ، کرم و… طرفداران زیادی را به خود جلب نموده است کرد.

۲- حال نوبت به بررسی رنگ موکت اتاق خواب می رسد، به این مسئله اشاره کردیم که گاهی ممکن است دیوار های اتاق های خواب رنگی باشند، بعد از توجه به رنگ دیوار اتاق ها، اصلی ترین ملاک برای انتخاب رنگ موکت اتاق خواب، سرویس خواب موجود در آن اتاق می باشد.

موکت را برای چه اتاقی در نظر دارید؟امروزه می توان شاهد وجود رنگ­ های متنوعی برای سرویس اتاق بود، که حتما پیشنهاد می‌شود قبل از خرید موکت به انتخاب سرویس خواب مورد نظر بپزدازید.
البته ناگفته نماند که در اتاق خواب، تنها رنگ دیوار ها و سرویس خواب ملاک نمی باشند بلکه بعد از انتخاب و خرید سرویس خواب، باید تناسب رنگ میان موکت اتاق خواب را با روتختی و پرده اتاق نیز برقرار سازید. تا به این ترتیب بهترین روش موجود را در پیش بگیرید، با توجه به اینکه در بعضی از اتاق ها مضاف بر موکت فرش نیز وجود دارد، از توجه به این مسئله نیز نباید غافل شد‌.
از آنجایی که اتاق خواب محلی برای استراحت کردن کسب آرامش می باشد، پیشنهاد می‌شود رنگ ­هایی برای موکت، پرده و سرویس خواب مورد استفاده قرار گیرد که حس  آرامش را از خود منتشر نمایند.

۳- استفاده از موکت برای اتاق نشیمن منزل از قسمت هایی در منزل به شما می‌رود که محلی است برای گردهم جمع شدن و فضایی است برای در کنار هم بودن و سپری کردن لحظات جاری‌، برای اینکه فضای نشیمن را دنج تر نشان دهیم و یا به عبارتی دیگر صمیمیت را در آن به نمایش بگذاریم بهتر است از رنگ‌های گرم‌تر کمک بگیریم، استفاده از رنگ‌های گرم می‌توانند احساس صمیمیت و راحتی در این فضا را افزایش دهد.
رنگ‌های مثل نارنجی روشن، کرم، خردلی، شکلاتی، نسکافه‌ای برای این فضا گزینه ای معقول به شمار می‌روند‌.
در هر صورت زمانی که قصد برای خرید موکت برای قسمت های مختلف منزل خود داشتید، از معیار های موجود جهت انتخاب رنگ آن غافل نشوید، و با توجه به معیار های ذکر شده و البته سلیقه شخصی خود اقدام به انتخاب نمایید، چراکه سلیقه شخصی شما نیز خود یک مسئله بسیار مهم به شمار می‌رود.

تماس با ما