پاسخگویی ۲۴ ساعته ۶۲۹۹۹۰۱۰- ۰۲۱

بهترین رنگ فرش چیست؟

برای طراحی و رنگ آمیزی طرح اولیه فرش ها از رنگ های مختلفی استفاده می شود و هر کدام از رنگ ها نمای خاص تری را برای فرش ایجاد می کند ولی وجود برخی از رنگ ها احساس رضایت بیشتری را برای مشتری ایجاد می کند.
رنگ هایی که برای فرش ها استفاده می شود به دو دسته رنگ های گرم و رنگ های سرد تقسیم می شوند‌ رنگ هایی که جزء بهترین رنگ های فرش قرار گرفته اند موارد زیر می باشد.

۱- رنگ سرمه ای

یکی از رنگ هایی که برای رنگ آمیزی طرح اولیه فرش ها انتحاب می شود رنگ سرمه ای می باشد به دلیل این که این رنگ نمای خاصی را ایجاد می کند و به فرش روح می دهد. این رنگ جزء رنگ های جان دار ولی آرامش بخش می باشد‌‌‌ و رنگ سرمه ای جزء رنگ های سرد می باشد و به افراد منزل احساس آرامش می دهد.

۲- رنگ آبی

یکی از رنگ هایی که جزء بهترین رنگ های فرش قرار گرفته است رنگ آبی می باشد‌. رنگ آبی شامل رنگ های آرامش بخش و معنوی می باشد‌‌. رنگ آبی نیز شامل رنگ های سرد می باشد و برای افراد منزل احساس آرامش و راحتی را ایجاد می کند‌

۳- رنگ قرمز و زرشکی

رنگ قرمز و زرشکی یکی از بهترین رنگ ها برای فرش می باشد به دلیل این که اگر از این رنگ ها حتی به مقدار کم استفاده شود نمای فرش را به طور کامل تغییر می دهد و نمای خاصی را برای فرش ایجاد می کند. رنگ های قرمز و زرشکی رنگ هایی می باشد که احساس شور و نشاط می دهد و جزء رنگ های گرم می باشد‌.

بهترین رنگ فرش

۴- رنگ کرم یا نخودی

برخی از منزل ها به دلیل برخی شرایط نور بسیار کمی وارد منزل می شود به همین دلیل سراغ رنگ های کرم یا روشن می آیند و معتقد هستند که بهترین رنگی که می توان برای فرش انتخاب کرد رنگ کرم می باشد به دلیل این که فضای منزل را دلباز و روشن نشان می دهد و اگر نور کافی به داخل تابیده نشود مشکلی را ایجاد نمی کند.

مهم‌ ترین گزینه‌ های انتخاب بهترین رنگ فرش ماشینی

فرش های ماشینی را می توان با رنگ های مختلفی سفارش داد و در بازار های خرید و فروش با رنگ های مختلفی خرید و فروش می شوند ولی مهم ترین و بیشترین گزینه هایی که برای فرش های ماشینی انتخاب می شود شامل رنگ های زیر می باشد.

۱- رنگ فیلی یا طوسی

رنگ فیلی یا طوسی یکی از رنگ هایی می باشد که برای فرش های ماشینی انتخاب می شود‌. رنگ فیلی یا طوسی یکی از بهترین گزینه هایی می باشد که برای فرش های ماشینی انتخاب می شود به دلیل این که رنگ بسیار زیبا و خاصی دارد و نمای آن بسیار زیبا است.

۲- رنگ گردویی

یکی از رنگ هایی که برای فرش های ماشینی انتخاب می شود رنگ گردویی می باشد‌‌ رنگ گردویی یکی از رنگ های گرم و پرطرفداری می باشد که برای فرش های ماشینی انتخاب می شود به دلیل این که رنگ گردویی با اکثر رنگ ها تناسب دارد و افرادی که تصمیم به خریداری فرش های ماشینی دارد این رنگ را انتخاب می کنند.

۳- رنگ گلبهی

رنگ گلبهی یا صورتی کم رنگ نیز یکی از رنگ های خاص و زیبایی است که برای فرش های ماشینی انتخاب می شود و معمولا این رنگ برای طرح گل و گلدان انتخاب می شود.

مهم‌ ترین گزینه‌ های انتخاب بهترین رنگ فرش ماشینی

۴- رنگ قهوه ای

رنگ قهوه ای یکی از رنگ های پرطرفداری می باشد که برای فرش های ماشینی انتخاب می شود به دلیل این که به راحتی با انواع رنگ ها تناسب دارد و فضای منزل را یک دست و یکنواخت نشان می دهد. طیف های مختلفی از رنگ قهوه ای وجود دارد و افراد می توانند نسبت به سلیقه خود رنگ اصلی فرش ماشینی را انتخاب کنند.

۵- رنگ آبی

رنگ آبی در انواع طیف رنگی وجود دارد و برای بافت فرش های ماشینی از انواع مختف رنگ آبی استفاده می کنند‌ رنگ آبی یک رنگ آرامش بخش می باشد و برخی افراد معتقد هستند که رنگ ها تاثیر بسیار زیادی بر روی اعصاب و روان می گذارد به همین دلیل برای انتخاب رنگ ها حساسیت زیادی نشان می دهند و رنگ آبی را برای احساس ارامششان انتخاب می کنند‌.

بهترین رنگ فرش ماشینی طبق نحوه چیدمان

برای خریداری فرش های ماشینی بهتر است که انتخاب رنگ را با توجه به برخی موارد انجام دهید تا زمانی که فرشتان را پهن می کنید احساس بدی را برای شما ایجاد نکند.

۱- یکی از مواردی که برای انتخاب رنگ فرش ماشینی خود باید توجه کنید این است که ابتدا به رنگ دکوراسیون و چیدمان منزل خود توجه کنید. به دلیل این که تناسب داشتن رنگ فرش با بقیه اجزای منزل بسیار مهم است تا دکوراسیون منزلتان شیک دیده شود.

۲- برای انتخاب رنگ فرش ماشینی می توانید به رنگ مبل، تابلو ها، سرامیک و‌.‌‌.. توجه کنید و سعی کنید رنگی را انتخاب کنید که با تمامی موارد هماهنگی داشته باشد‌‌. تناسب داشتن رنگ فرش با رنگ مبل بسیار مهم است و اگر با یک دیگر هماهنگی نداشته باشد نمای خوبی را ایجاد نمی کند.

بهترین رنگ فرش ماشینی طبق نحوه چیدمان

۳- برای انتخاب بهترین رنگ فرش ماشینی با توجه به چیدمان منزل خود می توانید به جزئیات منزل خود توجه بسیاری داشته باشید تا بهترین انتخاب را داشته باشید‌‌‌. به طور مثال به پایه های مبل، چهار چوب تابلو ها، لوستر، میز تلویزیون و‌‌‌‌‌‌‌… تو کنند. این روش را می توانید یک تا دو بار تکرار کنید تا سایه های فرش کم کم از بین بروند.

خصوصیات انواع رنگ فرش ماشینی

فرش های ماشینی با انواع رنگ ها بافته می شوند و هر کدام از رنگ ها خصوصیات خاصی دارند‌ همانطور که می دانید رنگ های فرش ها به دو دسته رنگ های گرم و سرد تقسیم بندی می شوند و هر کدام از آن ها خصوصیات مخصوص به خود را دارند. به عنوان مثال

۱- یکی از رنگ هایی که برای فرش های ماشینی انتخاب می شود رنگ زرد می باشد و برخی از روان شناسان و متخصصین معتقد هستند که رنگ زرد به معنی روشنی و نور می باشد و سبب افزایش دانایی نیز می شود.

۲- رنگ سبز نیز یکی از رنگ های پرطرفدار و زیبایی می باشد که اکثر اوقات برای فرش های ماشینی انتخاب می شود. رنگ سبز طبق گفته های روانشناس مظهر آرامش و امید واری می باشد و برخی از پزشکان معتقد هستند که حتی نگاه کردن به رنگ سبز سبب کاهش فشار خون و فشار عصبی می باشد.

۳- رنگ نارنجی یکی از رنگ های جیغ و پر رنگی می باشد که افراد زیادی به آن علاقه دارند. برخی از افراد معتقد هستند که نگاه کردن به رنگ نارنجی سبب کاهش خستگی و افزایش انرژی می شود به همین دلیل سعی می کنند از رنگ نارنجی بیشتر از رنگ های دیگر استفاده کنند.

خصوصیات انواع رنگ فرش ماشینی

۴- یکی از رنگ هایی که نه گرم می باشد نه سرد، رنگ بنفش می باشد. رنگ بنفش یکی از رنگ های زیبا و آرامش بخشی می باشد که به گفته برخی علما نگاه کردن به آن سبب کاهش احساس ترس و ما امیدی می شود و برخی از پزشکان نظرشان این است که رنگ بنفش برای کسانی که دچار غلظت خون هستند مناسب است به دلیل این که نگاه کردن به رنگ بنفش سبب تصفیه خون می شو‌د.

۵- رنگ کرم یکی از رنگ های ملایمی می باشد که بیشتر افراد برای فرش های ماشینی خود انتخاب می کنند به دلیل این که معتقد هستند که خاصیت رنگ کرم این است که احساس آرامش و پاکی را برای فرش ایجاد می کند و استرس را کاهش می دهد به همین دلیل از انتخاب این رنگ اجتناب نمی کنند.

۶- یکی از رنگ هایی که جزء رنگ های گرم و پر طرفدار می باشد و افراد برای فرش های ماشینی یا فرش های دستبافت انتخاب می کنند رنگ قرمز می باشد به دلیل این که رنگ قرمز احساس خستگی را از بین می برد و احساس شور و نشاط را برای افراد ایجاد می کند‌

تقریبا تمامی رنگ ها طبق نظر علما، متخصصین و… دارای خاصیت های گوناگونی هستند و افراد با کمی مطالعه اطلاعات بیشتری را به دست می آورند.

تماس با ما