پاسخگویی ۲۴ ساعته ۶۲۹۹۹۰۱۰- ۰۲۱

انتخاب کفپوش اتاق کودک

یکی از انتخاب های مهم برای اتاق کودک فرش ها و کفپوش ها هستند، که یکی از چالش های مهم برای والدین است. که باید اصولی در این خصوص رعایت شود، چرا که کودکان بیش تر وقت خود را داخل اتاقشان و بر روی کفپوش اتاق می گذرانند و در آن جا بازی می کنند، غذا می خورند، می خوابند و…. به همین دلیل از نظر جنس و کیفیت باید از بهترین باشد. 
دوام فرش هم جز موارد مهمی است، چرا که تمام مواردی که ذکر کردیم بر روی فرش انجام می شود، که ممکن است در این بین آسیب هایی هم ایجاد شود که معمول ترین آسیب در این خصوص ایجاد
لکه جوهر خودکار است. که می تواند از هر مواد غذایی و حتی از لوازم بازی کودک باشد. به همین دلیل بهتر است فرش مقاومت و دوام خوبی داشته باشد تا در طول سال دچار آسیب جدی نشود.

انتخاب کفپوش اتاق کودک

هم چنین وقتی صحبت از دوام بالا می کنیم ممکن است در ذهن فرش های ضخیم و کدر ایجاد شود اما باید گفت فرشی که باید برای اتاق کودک در نظر گرفته شود علاوه بر دوام بالا، باید از ظرافت و لطافت بالایی هم برخوردار باشد تا کودکی که بر روی آن وقت خود را می گذارند به پوست لطیفش آسیبی نرسد. امروزه هم با وجود جنس های مختلف از کفپوش مناسب اتاق کودک، که  در طرح ها و رنگ های مختلفی تولید می شوند و با هر سبکی از اتاق کودک قابل ست کردن هستند و در این موارد انتخاب کاملا آسان است و شما می توانید بهترین گزینه را خریداری کنید.
البته امروزه در مراکز مخصوص در خرید فرش کارشناسان حضور دارند که تمام ویژگی ها و راهنمایی های لازم از فرش را به مراجعه کنندگان ارائه می دهند که در صورت نیاز می توانید از این راهنمایی های کاربردی در حین خرید به کار ببرید. هم چنین علاوه بر جنس و دوام فرش باید به رنگ و طرحی که انتخاب می کنید دقت کافی را داشته باشید و از رنگ هایی استفاده کنید که باعث آرامش کودک شود به گونه ای که نه خیلی روشن باشد که الودگی و لکه ها را کاملا نمایان کند و نه خیلی تیره باشد که فضا را برای کودک دلگیر کند.
اما اگر بخواهیم به طور کلی بگوییم فرش اتاق کودک باید تمام فاکتور های لازم که مناسب کودک است را داشته باشد که این فاکتور ها لازم است که در حین خرید مورد توجه باشد که بر اساس آن انتخاب و خریداری شود که در قسمت بعدی در رابطه با فاکتور های مهم انتخاب فرش کودک صحبت خواهیم کرد.

فاکتور های انتخاب کفپوش اتاق کودک

کفپوش اتاق کودک همان طور که گفته شد دارای فاکتور های مهم است چرا که کودک قرار است شب و روز خود را در اتاقش و بر روی کفپوش بگذراند و این کفپوش باید کاملا مناسب باشد و هم چنین از نظر روانشناسی هم می توانند در ایجاد آرامش برای کودک تاثیر گذار باشند. از جمله فاکتور های مهمی که می توان به آن اشاره کرد شامل موارد زیر می باشد:
۱- در ابتدا مهم ترین چیز جنس فرش است که از چه الیاف و نخی در تهیه اش به کار رفته است چرا که در فاکتور های بعدی می تواند تاثیرگذار باشد.
۲- مورد بعدی دوام و استحکام خوب فرش است ،چرا که ممکن است نسبت به فرش های دیگر بیش تر در معرض عوامل آسیب رسان باشد و یا حتی بیش تر در معرض الودگی باشد که باید نسبت به فرش های دیگر بیش تر مورد شست و شو قرار بگیرد به همین دلیل لازم است دوام بالایی داشته باشد تا در برابر این عوامل که ذکر کردیم دچار آسیب نشود.
۳- لطیف بودن فرش نیز بسیار مهم است و باید فرش اتاق کودک از لطافت کافی و نرمی برخوردار باشد تا هنگامی که کودک بر روی آن می نشیند، بازی می کند و حتی می خوابد پوست حساسش دچار آسیب نشود و حساسیتی برای پوستش ایجاد نکند.

فاکتور های انتخاب کفپوش اتاق کودک

۴- نوع بافت فرش هم جز فاکتور های مهم است، چرا که از نوع بافت است که می توان ظرافت و نرمی فرش را تشخیص داد.
۵- و در اخر هم تنوع و زیبایی فرش است که بهتر است از رنگ های متنوع و شاد برای کفپوش اتاق کودک استفاده شود تا هنگامی که کودک داخل اتاق است احساس خوبی به او دست دهد. به طور کلی کفپوش اتاق کودک جدا از مواردی که گفتیم بسیار مهم و حیاتی است، چرا که از اتفاق افتادن مشکلاتی می تواند جلوگیری کند، که از مهم ترین مسائل کاهش افتادن کودک است، چرا که اگر اتاق از کفپوش سرامیک و یا پارکت باشد امکان سر خوردن کودک بسیار زیاد است که هم می تواند بسیار خطرناک باشد و دردناک به همین دلیل وجود این کفپوش ها می تواند ضروری باشد و حتی کودک هم بیفتد تا حتی کفپوش می تواند از ایجاد آسیب به کودک و اتفاقات بدتر جلوگیری کند و مانع از ایجاد اتفاقات ناگوار تر می شود. پس بهتر است با رعایت نکات ذکر شده در حین خرید کفپوشی را برگزینید که هم باعث زیبایی اتاق شود و هم مناسب اتاق کودک از نظر مسائل ایمنی و مراقبتی باشد.

جنس کفپوش

جنس کفپوش اتاق کودک همان طور که ذکر کردیم بسیار پر اهمیت می باشند، که این مورد بیش تر به دلیل نازک و حساس بودن پوست کودک است، به همین دلیل از جنس های مخصوص و نخ های مناسبی باید در تولید فرش کودک استفاده شود. الیاف مناسبی در این زمینه مورد استفاده قرار می گیرد دو دسته هستند که شامل موارد زیر می باشد:
۱- دسته ی اول الیاف طبیعی می باشند که به طور طبیعی از پشم و کتان می باشند.
۲- دسته ی دوم الیاف مصنوعی هستند که شامل نخ های پلی استر و پلی پروپیلن هستند.
اگر بخواهیم در خصوص بهتر بودن هر کدام بگوییم به طور طبیعی دسته ی اول که الیاف طبیعی است بسیار بهتر و مناسب تر می باشد، چرا که هر چیزی که طبیعی باشد از نظر جنسی بسیار مرغوب است، اما این مسئله ای که در این بین وجود دارد هزینه ها است که فرش هایی با الیاف طبیعی به تبع گران تر از سایر فرش ها هستند و باید هزینه ی زیادی هم پرداخته شود.

جنس کفپوش

اما این را در نظر بگیرید که با پرداخت هزینه ی زیاد از مناسب بودن و باکیفیت بودن فرش اطمینان کامل را خواهید داشت و فرش از همه لحاظ از جمله دوام بالا نیز برخوردار می باشد و اما در خصوص دسته ی دوم که از نظر قیمتی مناسب تر هستند و همان طور که از اسمشان مشخص است مصنوعی هستند، اما دوام و استحکام خوبی خواهند داشت و البته جنس پلی پروپیلن نیز مناسب تر و بهتر از پلی استر خواهد بود، به همین دلیل با توجه به بودجه ای در این خصوص دارید از بین هر کدام از این فرش ها به راحتی می توانید انتخاب مناسبی داشته باشید.
امروزه جنس الیاف مصنوعی، به علت به صرفه بودن و اقتصادی بودن بیش تر هم مورد استفاده است و این فرش ها نیز از نظر تنوع رنگی و طرحی بسیار بهتر از الیاف طبیعی می باشند. این مواردی که ذکر کردیم کاملا سلیقه ای می باشد و می توانید بسته به نظر و موردی که در ذهنتان است فرش را خریداری کنید.

بهترین کفپوش برای اتاق خواب کودک چیست؟

۱- بهترین کفپوش برای اتاق کودک ،در وهله ی اول جنس آن است که در این خصوص صحبت کردیم.
۲- مورد بعدی طرح و رنگ فرش اسو که کودک اگر در اتاق خود احساس ارامش و خوبی داشته باشد، شبانه روز خود را در آن جا می گذراند که دیوار ها و فرش از مهم ترین معیار در ایجاد این حس خوب هستند به همین دلیل در انتخاب طرح و رنگ آن ها باید دقت کافی صورت بگیرد.
۳- هم چنین کفپوش ها، از اهمیت ویژه تری برخوردار هستند و جنس آن ها باید به گونه ای باشد که تا حدودی از سر و صدایی که ایجاد می شود کاسته شود و به طبقات پایین تر منتقل نشود.

بهترین کفپوش برای اتاق خواب کودک چیست؟

۴- این کفپوش ها باید به نوعی باشند، در حین رفت و آمد والدین صدایی ایجاد نشود تا کودکی که خواب است بیدار شود.
۵- و در آخر کفپوش مناسب باید به گونه ای باشد، که محیطی گرم و نرم را برای کودک ایجاد کند تا کودک احساس امنیت را در اتاقش داشته باشد و حتی اگر به خواب برود فرش از لطافت کافی برخوردار باشد تا کودک خواب خوبی را بر روی آن داشته باشد. این موارد همگی در ایجاد کفپوش مناسب دخیل هستند و لازم است رعایت شود.

تماس با ما