پاسخگویی ۲۴ ساعته ۶۲۹۹۹۰۱۰- ۰۲۱

بهترین کاور مبل و انواع آن

مبل ها از جمله لوازمی کاربردی و زینتی در منازل هستند که در انواع مختلفی از طرح و رنگ و سبک می باشند و لازم است در خصوص آن ها به منظور افزایش طول عمرشان و دیرتر آسیب دیدنشان نکات مراقبتی اجرا شود. نکات مراقبتی برای مبل ها متفاوت است که می تواند به موارد زیر اشاره کرد:

۱- گردگیری روزانه ی مبل ها که به طور طبیعی گرد و خاک در هوا و محیط موجود است و به راحتی بر روی مبل ها می نشیند که در این شرایط با گردگیری می توان از تجمع بیش از حد گرد و خاک جلوگیری کرد چرا که این مورد به خودیه خود می تواند جز عوامل آسیب رسان برای مبل ها باشد و در صورت تجمع و نفوذ به پارچه ی مبل، آن را با پوسیدگی و فرسودگی همراه سازد پس با گردگیری روزانه به آسانی می تواند از روند پوسیدگی مبل ها و پارچه ی آن تا حد زیادی جلوگیری و کاهش داد.

۲- استفاده از دستمال های گردگیری مرطوب در مواقعی که میزان گرد و غبار بیش از حد معمول است و مبل در نزدیکی پنجره یا مبل قرار گرفته است چرا که میزان گرد و خاک ورودی از در و پنجره بیش تر می باشد.

۳- استفاده از دستگاه بخار شور مورد بعدی است که استفاده از این دستگاه می تواند بسیار کاربردی در زمینه ی رفع آلودگی و سالم ماندن مبل ها باشد و توسط بخار هر گونه الودگی را می تواند از بین ببرد و هم چنین داخل این دستگاه می توان از مواد شوینده های برند استفاده کرد تا بدون آسیب مبل ها را تمیز کند. تمیز بودن مبل ها راهی است که می تواند همیشه به سالم ماندنش نیز کمک کند پس استفاده از این دستگاه می تواند گزینه ی مناسبی باشد.

بهترین کاور مبل و انواع آن

۴- و اما راه حل بعدی استفاده از کاور های مبل است که به طور معمول به لباس مبل هم معروف است که این کاور ها دارای مزایای بسیار زیادی هستند و با توجه به طرح و رنگی که امروزه دارند و در انواع مختلفی هم تولید می شوند بسیار مورد توجه قرار گرفته اند و طرفداران زیادی هم دارند.

در این مقاله قصد داریم در خصوص کاور های مبل صحبت کنیم و انواع آن را ذکر کنیم. با توجه به این که مبل ها در انواع طرح و رنگ و سبک قرار دارند و هر سبکی در ابعاد و اندازه های متفاوت است برای هر ابعاد کاور موجود است و حتی به راحتی می توانید برای مبل خود کاور دوخته و مورد استفاده قرار دهید.
کاورها را هم می توان به صورت آماده خریداری کرد و هم به صورت دوخت تهیه کرد در هر صورت نوع عملکرد یکسان و دقیقا مطابق با سلیقه ی شخص و اندازه ی مبل ها خواهد بود. در ادامه در خصوص کاور ها به یکسری توضیحات اشاره خواهیم کرد تا آشنایی بیش تری داشته باشید.

کاور مبل چیست؟

در ابتدا می پردازیم به این موضوع که به طور کلی کاور مبل چیست که در واقع کاور مبل یکی از پوشش های بسیار کاربردی برای مبل ها محسوب می شود و از رسیدن آلودگی و آسیب به آن ها جلوگیری می کند.
مبل ها با توجه به این که روزانه استفاده های زیادی از آن ها می شود و نشست و برخاست بر روی آن زیاد است بهتر است به منظور حفظ طول عمر بیش تر مبل از کاور و پوشش استفاده شود. تمیز و مرتب بودن مبل ها بسیار مهم است چرا که همانند فرش ها جلوه ی خاصی را در منزل ایجاد می کنند و به محض ورود به منزل همیشه اولین لوازمی که به چشم میخورد فرش ها و مبل ها هستند پس لازم است همیشه سالم باشند که استفاده از کاور های مخصوص یکی از راهکارهای تضمینی جهت سالم ماندن مبل ها است که این کاورها در انواع متنوعی هستند که مطابق هر سلیقه ای هم موجود می باشند و اصلا جلوه ی مبل ها  را نخواهند گرفت.

کاور مبل چیست؟
سبک های مختلفی از مبل ها در منازل استفاده می شود و بر طبق دیزاین و دکوراسیون منازل رنگ و سبک مبل ها انتخاب و برگزیده می شود که در این بین کاورها هم به این صورت انتخاب می شود و کاملا هماهنگی را در منازل ایجاد می کنند. کاور می تواند مبل ها را از اکثر عوامل آسیب رسان حفظ کند.
استفاده از پارچه های ساده و ناخوشایند بر روی مبل ها می تواند حالت کسل کنندگی را در منازل ایجاد کند و اصلا هم جلوه ی خوبی ندارند به همین دلیل این کاورها جایگزین بسیار مناسبی هستند تا ظاهر زیبای منزل و مبل ها حفظ شود.
مبل ها به طول کلی ۲ الی ۳ سال که از خریدشان می گذرد در اثر تجمع آلودگی دچار چرک مردگی می شوند و هم چنین این مورد هم در ظاهر مبل تاثیر گذار و هم در باطن که مبل ها با پوسیدگی مواجه می کند به همین دلیل توصیه بر این است که از این کاور های مخصوص و زیبا و البته متنوع استفاده شود تا مبل با این مواردی که ذکر کردیم رو به رو نشود و تا سال ها به حالت تمیز و سالم باقی بماند.

مزایای استفاده از روکش مبلمان چیست؟

همان طور که گفته شد کاورهای مبل ها دارای مزایای کاربردی و مهمی هستند که در این قسمت به تعدادی از آن اشاره می کنیم و شامل موارد زیر می باشد:

۱- این کاور ها باعث می شود مبل ها طول عمر بیش تری داشته باشند و با توجه به این که امروزه هزینه ی خرید و تعویض مبل ها بسیار بالاست لازم است.

از این کاورها استفاده شود به خصوص در منازلی که کودک خردسال است و ممکن است با انجام کارهای روزمره خود برخی آسیب هایی به مبل ها وارد می کنند اما با وجود این کاور ها از ایجاد آسیب به هر دلیلی تا حد زیادی کاسته می شود.

۲- از ایجاد آلودگی و گرد و غبار و از همه مهم تر لکه بر روی مبل ها جلوگیری می شود و همان طور که می دانید یکی از عمده ترین دلایل در آسیب رسیدن به مبل و پارچه ی آن، گرد و خاک است که به طور طبیعی در محیط موجود است و وقتی بر روی مبل ها تجمع می یابد پس از مدتی پارچه ی مبل به حالت چرک مرده در می آید که این چرک مردگی هم ممکن است به راحتی تمیز نشود و هم باعث آسیب از نوع پوسیدگی در پارچه ی مبل ایجاد شود به همین دلیل با استفاده از این کاورها به راحتی می توان از ایجاد و تجمع گرد و خاک بر روی مبل ها جلوگیری کرد تا دیرتر احتیاج به شست و شو داشته باشند و هم چنین دیرتر هم دچار پوسیدگی و فرسودگی شوند.

مزایای استفاده از روکش مبلمان چیست؟

۳- دوده ی حاصل از حرارت بخاری و شومینه و شوفاژ می تواند حالتی تیره و سیاه رنگ را در مبل ها ایجاد کند به خصوص مبل هایی که سفید رنگ هستند که به صورت آشکار این دوده مشخص است که به منظور جلوگیری از ایجاد این آلودگی از کاور استفاده می شود و دوده هیچ راهی جهت ورود به مبل نخواهد داشت.

استفاده از این کاورها بسیار کاربردی است و حتی برای این که مبل ها دیرتر احتیاج به شست و شو داشته باشند می توان به کار برد چرا که شست و شوی مبل بیش از حد می تواند آن ها را دچار آسیب کند و به طور کلی شست و شوی مبل ها هم کمی دشوار و نکات و اصولی دارد تا دچار آسیب نشود پس برای این که مبل منزلتان همیشه در حالت سالم و تمیز باشد و تا سال ها به این صورت باقی بماند، استفاده از کاور می تواند بهترین گزینه ی ممکن باشد.

انواع کاور مبل چیست؟

کاورهای مبل انواع متنوعی دارند که شامل موارد زیر می باشد:

۱- مورد اول پارچه ای است که این مدل دارای تنوع بسیار زیاد در طرح و رنگ می باشد و کاملا مطابق اندازه و ابعاد مبل دوخته می شود و هم چنین در پارچه های مختلفی از آن ها نیز استفاده می شود.

۲- مورد دوم ژله ای است که این کاورها دارای طول عمر خوبی هستند و به راحتی می توان از مبل جدا کرد و دوباره قرار داد و هم چنین قابل شست و شو می باشند و مبل به طور کامل نمایان است چرا که این کاور ها بدون رنگ می باشند.

انواع کاور مبل چیست؟

۳- کاور کامل مبل نوع دیگر است که این کاور ها به مبل دوخته می شود و یا به صورت کشی به مبل متصل می شود و این کاور ها هم از جنس پارچه ای می باشند و به صورت تقریبی مطابق کاور پارچه ای می باشد.

۴- کاور مبل دکوراتیو که جز کاور های مدرن محسوب می شود و در طرح ها و رنگ ها مختلفی است.

این موارد تعدادی از انواع کاورها هستند که می توانید بر طبق سلیقه ی شخصی خود برای مبلتان تهیه کنید.

تماس با ما