پاسخگویی ۲۴ ساعته ۶۲۹۹۹۰۱۰- ۰۲۱

چگونه پشتی را با شامپو فرش بشوییم؟

یکی از روش های شستشو پشتی که راحت و بی درد سر انجام می شود، شستشو آن ها با شامپو فرش می باشد. برای شستشو پشتی ها می توانید، از هر نوع مواد شوینده ای استفاده کنید. ولی بهترین مواد شوینده برای تمیز کردن پشتی ها استفاده از شامپو فرش می باشد، برای شستشو پشتی با شامپو فرش می توانید دو روش را انجام دهید:

۱- فقط سطح پشتی را بشورید. مقداری شامپو را با آب سرد ترکیب کنید و با اسفنج یا یک دستمال تمیز سطح پشتی را تمیز کنید و پس از تمیز کردن با یک دستمال تمیز سطح پشتی را خشک کنید و آن را در فضای باز قرار دهید تا کاملا خشک شود.

چگونه پشتی را با شامپو فرش بشوییم؟

۲- دومین روش شستشو پشتی با شامپو فرش به این صورت است که پشتی را در فضای باز قرار دهید و پشتی را کاملا خیس کنید و مقداری شامپو فرش را با مخلوط کنید، تا رقیق شود، سپس محلول را بر روی پشتی بریزید و با فرچه شروع به شستن پشت و روی پشت کنید. پس از شستن پشتی را کاملا آبکشی کنید و از خارج شدن شامپو فرش از داخل و سطح پشتی مطمئن شوید و برای اطمینان می توانید پشتی را چند بار آبکشی کنید. پس از این که پشتی را آبگیری کردید اقدام به آبکشی و خشک کردن آن کنید. برای شستشو پشتی ها با شامپو فرش توجه کردن به برخی نکات توصیه می شود. مانند:

۱- لکه بری

حتما قبل از شستشو پشتی ها، با شامپو فرش، اگر بر روی سطح پشتی لکه هایی وجود دارد، اقدام به از بین بردن لکه ها کنید. می توانید برای از بین بردن لکه ها از مواد لکه بر استفاده کنید‌. از مواد لکه بر فقط برای لکه ها استفاده کنید و از شستن کل سطح پشتی با لکه بر خودداری کنید، ممکن است باعث ایجاد رنگ پریدگی طرح پشتی شوید. پس از این که لکه ها را از بین بردید، می توانید کل سطح پشتی را با شامپو فرش بشورید.

۲- ‌مواد شوینده مناسب

برای شستشو پشتی با شامپو فرش، حتما جنس و نوع پشتی خود را بررسی کنید و مطابق با جنس پشتی خود شامپو فرش را تهیه کنید. شستشو پشتی ها با شامپو فرش مناسب سبب می شود که پشتی کاملا تمیز، براق شود و استحکام و مقاومت خود را از دست ندهد. شستشوی پشتی با شامپو فرش های اشتباه نیز باعث از بین رفتن نرمی سطح پشتی و از بین رفتن استحکام پشتی می شود. به همین دلیل سعی کنید، شامپو فرش مناسب پشتی خود را تهیه کنید.

۳- تست رنگ

حتما قبل از شستشو پشتی با شامپو فرش در گوشه ای از پشتی تست رنگ بگیرید، تا از پس ندادن رنگ اطمینان کسب کنید.

۴- استفاده از فرچه نرم

برای شستن پشتی ها از فرچه های نرم یا از تور استفاده کنید، تا به سطح پشتی آسیبی وارد نشود. شستشوی پشتی ها با فرچه های نرم باعث می شود، که پشتی بهتر تمیز شود و آلودگی ها و گرد و غبار هایی که بر پشتی نفوذ کرده اند. به راحتی و در سریع ترین زمان خارج شود.

۵- نحوه مناسب شستشو

زمانی که می خواهید پشتی را بشورید حتما پشتی را بر روی یک سطح شیب دار قرار دهید، تا آب اضافی و کثیف به راحتی خارج شود. باقی ماندن آب آلوده در پشتی باعث می شود، که پشتی پس از خشک شدن از خود بوی بدی انتشار دهد.

۶- نحوه مناسب خشک کردن

 برای خشک کردن پشتی، پشتی را به صورت ایستاده و شیب دارد، قرار دهید و هر چند ساعت یک بار پشت و رو کنید و از قرار دادن اجسام بر روی پشتی خودداری کنید. می توانید پس از این که پشتی را با شامپو فرش شستشو دادید، سطح آن را با نرم کننده دوباره بشورید، تا نرم و لطیف شود و پس از شستشو، بوی خوبی دهد. نرم کننده هیچ آسیبی به پشتی وارد نمی کند و فقط باعث نرم شدن پشتی می شود.

روش شستن پشتی با شامپو فرش

شستشو پشتی ها به روش های مختلفی انجام می شود، روش های شستن پشتی شامل موارد زیر می شود:

۱- بخار شویی پشتی

یکی از روش های شستن پشتی ها، بخار شویی آن ها می باشد. اگر تصمیم به بخار شویی پشتی های خود گرفته اید، می توانید به مرکز های قالیشویی مانند قالی شویی پرند مراجعه کنید، تا در روز مشخصی به منزل شما برای بخار شویی پشتی هایتان مراجعه کنند و اگر خودتان دستگاه بخار شویی دارید، می توانید به راحتی پشتی هایتان را بخار شویی کنید‌.

برای بخارشویی کردن پشتی ها سعی کنید، دما را در حد استاندارد و از شوینده های ملایم استفاده کنید. هرگز پشتی را با دمای زیاد بخار شویی نکنید، به دلیل این که امکان آسیب دیدن و سوختگی پشتی را بالا می برید.

۲- شستشو پشتی ها در منزل

یکی از روش های شستن پشتی ها، شستشوی آن ها در منزل می باشد. برای شستن پشتی ها در منزل ابتدا باید آگاهی خود را بالا تر ببرید و به برخی نکات توجه و سپس اقدام به شستن آن ها کنید. نکاتی که برای شستشو پشتی ها در منزل توجه کنید شامل موارد زیر می باشد.

۱- ابتدا باید از مواد شوینده ای استفاده کنید، که به سطح پشتی آسیبی وارد نمی کند و باعث ایجاد ساییدگی در پشتی نشود.

۲- برای شستشو و آبگیری پشتی از آب گرم استفاده نکنید. شستشو پشتی ها را با آب سرد و ولرم انجام دهید تا پشتی دچار تغییر حالت نشود.

روش شستن پشتی با شامپو فرش

۳- برای شستن پشتی ها در منزل توجه کنید که فشار زیادی به پشتی وارد نکنید، به دلیل این که وارد کردن فشار زیاد باعث تغییر حالت پشتی می شود و ظاهر و نمای فرش دچار مشکل می شود.

۴- برای خشک کردن پشتی، پشتی را در مناطقی که نور خورشید مستقیم تابیده می شود، قرار ندهید، پشتی را در سایه قرار دهید، تا با جریان هوای گرم خشک شود. پشتی را هر چند ساعت یک بار جا به جا و پشت و رو کنید، تا تمام سطح پشتی به طور کامل خشک شود.

۵- شستن پشتی ها در قالیشویی

یکی از روش های شستن قالیشویی، شستشو آن ها در قالیشویی می باشد. در قالیشویی پشتی ها با دستگاه های مکانیزه شسته و آبکشی می شوند و با دستگاه خشک کن خشک می شوند.

۶- یکی از روش هایی که می توانید پشتی خود را تمیز کنید، این است که فقط سطح آن را بشورید. مقداری مواد شوینده و آب را با هم مخلوط کنید و با این یک دستمال تمیز و خشک را نم دار کنید و با دستمال شروع به تمیز کردن پشتی کنید و پس از این که پشتی را تمیز کردید، با یک دستمال خشک نم پشتی را بگیرید و آن را در فضای باز قرار دهید تا کاملا خشک شود.

تکنیک دیگری برای تمیز کردن پشتی وجود دارد؟

روش ها و تکنیک های مختلفی برای تمیز کردن پشتی وجود دارد. تمیز کردن پشتی ها هر چند وقت باعث تمیز تر شدن سطح پشتی می شود و از ایجاد بوی بد جلوگیری می کند. روش ها و تکنیک های تمیز کردن پشتی ها شامل موارد زیر می شود:

۱- استفاده از تاید دستی

یکی از روش هایی که می توانید برای تمیز کردن پشتی های خود امتحان کنید، استفاده از تاید دستی می باشد. مقداری تاید دستی را در آب مخلوط کنید و با استفاده از یک اسفنج سطح پشتی را تمیز کنید. پس از این که کاملا پشتی را تمیز کردید، با یک دستمال خشک سطح پشتی را خشک کنید و پشتی را در هوای آزاد قرار دهید تا خشک شود.

۲- استفاده از مواد تمیز کننده و لکه بر

یکی از روش های تمیز کردن پشتی ها استفاده از مواد شوینده، لکه بر و سفید کننده می باشد، که در مرکز های فروشگاهی در انواع و اقسام مدل های مختلف وجود دارد و می توانید تهیه کنید.

تکنیک دیگری برای تمیز کردن پشتی وجود دارد؟

۳- استفاده از مایع ظرفشویی و جوش شیرین

با استفاده از مایع ظرفشویی و جوش شیرین به راحتی می توانید لکه ها و آلودگی های پشتی خود را به طور کامل از بین ببرید. مقداری جوش شیرین و مایع ظرفشویی را با یک دیگر مخلوط کنید و بر روی آن آب گرم بریزید و آن را هم بزنید تا کف کند‌. سپس با استفاده از اسفنج یا اسکاچ سطح پشتی را کاملا بشورید و به خوبی آبکشی کنید. پشتی را به خوبی آبکشی تا تمام محلول از پشتی خارج شود و پشتی را به طور کامل خشک کنید.

۴- مراجعه به قالیشویی های معتبر

یکی از روش های شستشو پشتی ها و…. شستشوی آن ها در قالیشویی می باشد. در قالیشویی انواع مبل، پرده، پشتی، فرش و… با تکنیک های خاصی شسته می شوند. شستشوی پشتی در قالیشویی با مواد شوینده مخصوص شسته می شود و پشتی پس از شستشو کاملا تمیز و براق می شود.

تماس با ما