پاسخگویی ۲۴ ساعته ۶۲۹۹۹۰۱۰- ۰۲۱

چگونه لکه بتادین را از روی فرش پاک کنیم؟

یکی از لکه هایی که ممکن است به صورت ناگهانی بر روی سطح فرشتان ایجاد شود، لکه بتادین می باشد. لکه بتادین یکی از لکه های قوی می باشد که اثر خود را سریع بر روی فرش می گذارد. لکه بتادین جزو لکه هایی می باشد و باید در سریع ترین زمان اقدام به پاک کردن آن کنیم. برای از بین بردن لکه بتادین از فرش بهتر است که به برخی نکات توجه شود از جمله:

۱- قبل از پاک کردن لکه ها بهتر است ابتدا به جنس فرش خود توجه کنید. اگر جنس فرشتان دستبافت می باشد بهتر است که فرشتان را به مجموعه های قالیشویی تحویل دهید تا لکه را بتوان به صورت اصولی و حرفه ای از بین برد.

۲- سعی کنید روشی را انتخاب کنید که کمترین آسیب به فرشتان وارد شود. برخی از روش ها ممکن است سبب رنگ پریدگی یا رنگ دادگی فرشتان شود به همین دلیل روشی را انتخاب کنید که در هر شرایط کمترین آسیب و فشار به فرشتان وارد شود.

چگونه لکه بتادین را از روی فرش پاک کنیم؟

۳- یکی از روش هایی که می توانید لکه ی بتادین را به طور کامل از سطح فرشتان از بین ببرید‌ شستشو فرش می باشد. شستشوی فرش هایتان را می توانید در منزل انجام دهید همچنین می توانید فرشتان را به قالیشویی بسپارید تا فرش با استفاده از شوینده های مناسب به طور کامل تمیز و عاری از لکه شود. برای شستشوی فرش برای از بین بردن لکه بتادین در منزل سعی کنید از شوینده های سفید کننده یا لکه بر استفاده کنید تا لکه بتادین کاملا از بین برود.

۴- لکه بتادین جزو لکه های سخت می باشد و اگر برای از بین بردن آن عجله نکنید بتادین به عمق تار و پود فرش نفوذ پیدا می کند به همین دلیل سعی کنید زمانی که لکه بر روی فرش ایجاد شد اقدام به از بین بردن لکه کنید تا مشکل های بیشتری برای فرشتان رخ ندهد.

بتادین چیست؟

بتادین یکی از محلول های ضد عفونی کننده و پزشکی می باشد که در اکثر خانه ها برای روز های احتمالی از آن نگهداری می کنند. بتادین ها معمولا برای زخم هایی که شدت جراحت بسیار بالایی داشته باشند و توسط اجسام آلوده دچار بریدگی شده باشند استفاده می شود تا محل مورد نظر به طور کامل ضد عفونی شود. بتادین یکی از محلول هایی می باشد که میکروب ها و باکتری هایی که در محل زخم به وجود آمده است را از بین می برد در واقع بتادین محل زخم را استریل می کند تا زخم زود تر و بهتر خشک و خوب شود.
بتادین ها به رنگ قرمز هستند به دلیل این که در ساخت آن ها از مقدار زیادی ید استفاده می کنند به همین دلیل زمانی که بر روی فرش، موکت یا‌… ریخته شود لکه ی قرمز یا قهوه ای رنگی را ایجاد می کند به همین سبب باید برای پاک کردن آن هر چه سریع تر اقدام کنید. ریخته شدن بتادین بر روی سطح فرش ها به صورت ناگهانی رخ می دهد به عنوان مثال گاهی اوقات دست کودک، مادر، همسر و… ممکن است دچار آسیب دیدگی شده باشد و به ضد عفونی نیاز پیدا کند و برای ضد عفونی بر روی فرش نشسته باشید و به صورت ناگهانی چند قطره از بتادین بر روی فرش ریخته شود نمای فرشتان را از بین ببرد.

بتادین چیست؟
بتادین در صنعت پزشکی کارآیی و مزایای زیادی دارد به‌ عنوان‌ مثال یکی از کاربرد هایی که اکثر افراد با آن آشنایی دارند ضد عفونی محل جراحی می باشد که قبل از جراحی توسط پزشک انجام می شود یکی دیگر از کاربرد های بتادین از بین بردن باکتری هایی می باشد که پس از عمل بر محل جراحی شده ایجاد می شود. بتادین در صنعت های مختلفی مورد استفاده قرار می گیرد ولی بیشترین مصرفی که از بتادین می شود برای ضد عفونی و پاک سازی محیط خاص می باشد.
بتادین انواع مختلفی دارد به عنوان نمونه بتادین سبز، بتادین قهوه ای و… از دیگر انواع بتادین می باشد و هر کدام از آن ها مصارف خاص خود را دارد.

بهترین روش های پاک کردن لکه بتادین از روی فرش

ریخته شدن بتادین بر روی فرش نمای بدی به فرش می دهد و برای پاک کردن آن باید سعی کنیم بهترین روش را انتخاب کنیم تا هیچ آسیبی به رنگ و سطح فرش وارد نشود. بهترین روش های پاک کرده لکه بتادین شامل موارد زیر می باشد.

۱- یکی از روش هایی که می توان لکه بتادین را به راحتی و در سریع ترین زمان از بین برد استفاده از الکل می باشد. مقداری الکل را بر روی یک پارچه یا پنبه بریزید به صورتی که کاملا خیس شود و سپس آن را مستقیم بر روی لکه قرار دهید.
برای این که الکل زود نپرد کیسه فریزر را بر روی پنبه یا پارچه قرار دهید و دور تا دور کیسه را سعی کنید یک جسمی قرار دهید تا از ورود و خروج هوا جلوگیری کند. پس از نیم ساعت می توانید کیسه و پنبه را بردارید اگر لکه بتادین از بین رفته بود با یک اسفنج و مایع شوینده محل لکه را تمیز کنید در غیر این صورت این عمل را دوباره تکرار کنید تا لکه به طور کامل ار سطح فرش برداشته شود.

۲- شستن فرش یکی دیگر از روش های از بین بردن لکه بتادین می باشد. می توانید در منزل فقط محل لکه را مورد شستشو قرار دهید همچنین می توانید فرشتان را به طور کامل بشورید. شستشوی فرش ها در قالیشویی یکی دیگر از روش های شستشو فرش می باشد می توانید فرش هایتان را برای شستشو و از بین بردن لکه به قالیشویی های معتبر بسپارید تا فرشتان مانند روز اول شود.

بهترین روش های پاک کردن لکه بتادین از روی فرش

۳- اگر لکه بتادین تازه باشد و مدت زمان زیادی نگذشته باشد می توانید لکه ی بتادین را با شامپو فرش پاک کنید. یک تکه اسفنج یا اسکاج را خیس و نم دار کنید و مقداری شامپو فرش بر آن بریزید و به صورت دورانی لکه را پاک کنید. پس از این که لکه بتادین از بین رفت با یک دستمال خشک دیگر محل لکه را کاملا خشک کنید تا دچار ایجاد بوی بد و نم نشود.

۴- یکی دیگر از روش های از بین بردن لکه بتادین استفاده از بخار شوی می باشد. با بخارشوی می توانید به راحتی لکه ی بتادین را به طور کامل از بین می برد. اگر خودتان در منزل دستگاه بخارشوی را داشته باشید می توانید به راحتی اقدام به بخارشوی کردن فرش خود کنید در غیر این صورت می توانید با قالیشویی های حرفه ای و مکانیزه برای بخارشوی کردن فرش های خود تماس بگیرید.

محلول های برای از بین بردن لکه بتادین

محلول های متفاوتی برای از بین بردن لکه بتادین وجود دارد و می توانید نسبت به جنس و شرایط فرش خود از محلول ها استفاده کنید. محلول هایی که می توان برای از بین بردن لکه بتادین استفاده کرد شامل موارد زیر می باشد

۱- یکی از محلول هایی که برای از بین بردن لکه بتادین می توانید استفاده کنید ترکیب آب و تاید می باشد. مقداری تاید ماشینی را با آب سرد مخلوط کنید و سپس با استفاده از یک دستمال یا اسفنج لکه را پاک کنید. استفاده از تاید ماشینی به این دلیل توصیه می شود که تاید ماشینی دارای آنزیم های لکه بر و سفید کننده می باشد و به راحتی لکه بتادین را از بین می برد.

۲- یکی دیگر از ترکیب هایی که می توانید برای از بین بردن لکه بتادین استفاده کنید ترکیب جوش شیرین و آب می باشد. مقداری جوش شیرین و آب را ترکیب کنید و سپس لکه بتادین را از بین ببرید. پس از این که از بین رفت با استفاده از یک دستمال نم دار و تمیز برای تمیز کردن فرش استفاده کنید.

محلول های برای از بین بردن لکه بتادین

۳- محلول آب و سرکه سفید یکی دیگر از محلول هایی می باشد که می توانید لکه بتادین را سریع و بدون درد سر از بین ببرید. مقدار برابر آب و سرکه سفید را با یک دیگر مخلوط کنید و سپس محلول را بر روی لکه اسپری کنید و چند دقیقه صبر کنید تا محلول اثر خود را بگذارد. پس از چند دقیقه می توانید لکه را به راحتی از بین ببرید‌. پس از این که لکه از بین رفت با استفاده از یک دستمال خشک فرش را کاملا پاک کنید تا فرش تمیز شود.
از بین بردن لکه بتادین را می توان با استفاده از محلول های مختلفی انجام داد ولی بهتر است که همیشه روش های معتبر را انتخاب کنیم.

تماس با ما