پاسخگویی ۲۴ ساعته ۶۲۹۹۹۰۱۰- ۰۲۱

چگونه فرش های پرز بلند را بشوییم

نظافت و پاکیزگی مسئله ای بسیاری مهم و امری خطیر برای هر یک از ما به شمار می‌رود، هر یک از ما در زندگی روزمره خود سعی به عمل می آوردیم تا بتوانیم نظافت شخصی خود، نظافت محل زندگی و محل کارمان را حفظ نماییم، در نتیجه با حفظ نظافت و تمیزی میتوانیم در محیطی سالم و سلامت زندگی کنیم و از وقوع بسیاری از بیماری ها و مریضی ها در برابر خود و خانواده خود، پیشگیری نماییم.
چراکه این امر بدیهی است ما به طور معمول  ساعات بسیار زیادی در طول شبانه روز را در منزل خود ویا محل کار خود می‌گذرانیم، حال تصور کنید که این فضا ها کثیف و پر از آلودگی باشند، در این صورت آلودگی های موجود در این فضا ها قطعا به طور مستقیم ویا غیر مستقیم بر سلامتی ما تاثیر گذار خواهند بود.
یکی از معروف ترین اجسام مهم منازل،‌ که بدون رد خور در هر خانه ای وجود آن الزامی است، فرش ها و موکت ها می باشند، شما قطعا زمانی که وارد هر خانه ای می شوید از اولین اجسامی که نظر شما را به خود جلب خواهد کرد، فرش ها می باشند، زیرا آنها به طور معمول بیشتر فضای داخلی منزل و یا به اصطلاحی دیگر قسمت بسیار زیادی از کف منزل را در برگرفته اند، پس در نتیجه قابل توجه قرار خواهند گرفت.چگونه فرش های پرز بلند را بشوییم
انتخاب افراد در خصوص فرش ها، نسبت به یکدیگر دارای تفاوت های بسیاری است، چراکه امروزه فرش های گوناگونی در جنس، طرح و نقش های متعددی تولید و روانه بازار برای فروش می شوند.
حال با توجه به اهمیت تمیزی و پاکیزگی فرش ها، در این مقاله سعی داریم تا به نکاتی در خصوص تمیزی و شستشوی فرش های پرز بلند بپردازیم.
فرش های پرز بلند، که به آنها فرش های شگی نیز گفته می شود، این فرش ها از ساختاری متفاوت نسبت به سایر فرش ها برخودار هستند، این دسته از فرش ها بسیار خاص هستند و جلوه و نمای زیبایی به دکور منزل شما خواهند بخشید، انتخاب فرش های پرز بلند معمولا توسط افرادی صورت می‌گیرد که، طرفدار چیدمانی به سبک فانتزی برای منزل خود می باشند، چرا که فرش های پرز بلند جزئی از خانواده فرش های فانتزی به شمار می روند.
همان طور که از نامشان پیداست، آنها دارای پرز و الیاف بسیار بلندی هستند، که می‌توانند از خود نمایی بسیار چشمگیر به نمایش بگذارند، اما ناگفته نماند که آنها قادر به جذب بیشتر آلودگی ها و گرد وغبار به خود نسبت به سایر فرش ها هستند، پس در نتیجه نگهداری و شستشو‌ی آنها به مراتب سخت‌تر خواهد بود.

روش شستن فرش های پرز بلند

شستشوی فرش های پرز بلند سخت و دشوار نیست، بلکه هر یک از افراد با رعایت کردن مواردی، و همچنین در نظر گرفتن مراحل موجود برای شستشوی فرش های پرز بلند می‌توانند به خوبی شستشو‌ی این دسته از فرش ها را انجام دهند. البته روش دیگری نیز برای انجام شستشوی فرش های پرز بلند وجود دارد، و آن هم این است که شستشوی آنها را به یک مجموعه قالیشویی معتبر در محدوده محل زندگی خود بسپارید.
اگر میخواهید شستشوی فرش های پرز بلند در منزل و توسط خود انجام دهید، بهتر است با ما همراه باشید، تا در ادامه به معرفی مراحل شستشوی فرش های پرز بلند بپردازیم.
۱- تکان دادن فرش ها
همانطور که در پیش تر به آن پرداختیم، فرش های پرز بلند قادر به جذب مقدار زیادی از گرد و غبار و پرز به خود می باشند، به همین منظور بهتر است تا آنها را به صورت مرتب، در فضای بیرونی تکان دهید، تا گرد و غبار و پرز های موجود درون الیاف این فرش ها از آنها خارج شود.
سپس پس از اینکه آنها را خوب تکان دادید، بهتر است فرش ها بر روی یک طناب قرار دهید، به صورتی که قسمتی که دارای پرز است داخل و طرف دیگر در بیرون قرار بگیرد یعنی به سمت پشت فرش، سپس با استفاده از یک میله به فرش ضربه هایی وارد نمایید، انجام این کار به این جهت توصیه می‌شود که، سایر اشغال ها و گرد و خاک موجود درون فرش به این ترتیب با ضربه ای که به آن وارد می شود بیرون خواهند ریخت.
۲- جارو کشیدن فرش های پرز بلند
در مرحله بعدی باید گرد و غبار موجود درون فرش های پرز بلند را توسط جارو از آنها خارج نمایید، برای جلوگیری از آسیب رسیدن به بافت فرش، آن را به سمت پشت روی زمین قرار دهید، سپس پشت فرش ها را به خوبی جارو برقی بکشید، با انجام این عملکرد تا حد زیادی گرد و غبار موجود درون فرش را بیرون کشیده اید، سپس فرش را بر گردانید و به کمک برس های مخصوص پرز گیری درون الیاف فرش را برس بکشید، انجام مراحل مربوط به گرد و خاک گیری فرش های پرز بلند، بسیار مهم و حائز اهمیت می باشد چرا که در جلوگیری از پوسیدگی و کهنه شدن فرش ها نقش بسزایی به همراه خواهد داشت.روش شستن فرش های پرز بلند
۳- لکه زدایی
در مرحله بعدی چنانچه، فرش دارای لکه بود،لکه های آن را باید از بین ببرید، که در ادامه به معرفی روش هایی جهت لکه گیری فرش های پرز بلند خواهیم پرداخت.
۴- شستشو
پس از اینکه لکه های موجود بر روی فرش را از بین بردید، باید مرحله شستشوی آنها را انجام دهید، از آنجایی که الیاف فرش های پرز بلند بسیار حساس هستند، باید توجه فرمایید که باعث آسیب رساندن به آنها نشوید، برای شروع شستشو‌ی آنها، از آب ملایم استفاده نمایید، همچنین از شوینده های مرغوب و برس را در جهت خواب پرزها بکشید.

تمیز کردن لکه روی فرش پرز بلند

لکه ها می توانند به دلایل مختلفی بر روی فرش ها ایجاد شوند، که در این صورت نمای اصلی فرش را به زیر سوال خواهند برد، البته در خصوص فرش هایی با رنگ روشن این مسئله خیلی بیشتر صدق می کند، فرش های پرز بلند از ویژگی های متعددی برخودار هستند، که باعث شده است تا افراد زیادی آنها را مورد انتخاب قرار دهند، اما آنها زود دچار لکه خواهند شد، در ادامه می خواهیم به معرفی چندین راهکار برای از بین بردن لکه های موجود بر روی فرش های پرز بلند بپردازیم.

۱- در گام نخست شما باید بدانید که از بین بردن لکه های تازه خیلی راحت تر است، نسبت به از بین بردن لکه های قدیمی، پس توصیه می‌شود، چنانچه بر اثر موارد مختلفی لکه هایی بر روی فرش های پرز بلند ایجاد شد، سریعا اقدام به پاک کردن آنها نمایید.

۲- برای از بین لکه ایجاد شده بر روی فرش پرز بلند، از پارچه ای سفید مرطوب جهت تغییر رنگ فرش کمک بگیرید، و حتما دقت کنید که پارچه را به صورت ضربه ای به لکه بزنید، با این کار از پخش شدن لکه بر روی سایر قسمت های فرش جلوگیری نموده اید، سعی کنید تا به طور کامل مواد ریخته شده بر روی فرش را از آن خارج نمایید.تمیز کردن لکه روی فرش پرز بلند۳- سپس می‌توانند مخلوط آب ولرم و مایع ظرفشویی را تهیه نمونده، و به کمک یک برس بر روی لکه ایجاد شده بکشید، سپس باید کف موجود درون فرش را از آن خارج نمایید، می توانید از یک ظرف آب و یک حوله برای این کار استفاده نمایید، توجه شود که در پایان کار باید حتما آن قسمت از فرش را که لکه گیری کردید را خشک نمایید، آن را در فضای باز قرار دهید.

۴- چنانچه لکه ایجاد شده به کمک روش های بیان شده از بین نرفت، می توانید از محلول سرکه و آب، استفاده نمایید.

نکته مهم در خصوص فرش های پرز بلند استفاده کم از مواد شوینده است زیرا به دلیل نرم بودن این فرش ان ها به سرعت کف می کنند و اگر مواد شوینده زیاد استفاده کنید خارج کردن مواد شوینده از تار و پود ان سخت است.

تماس با ما