پاسخگویی ۲۴ ساعته ۶۲۹۹۹۰۱۰- ۰۲۱

چگونه رو تختی را در خانه بشوریم؟

شستشوی رو تختی در منزل به راحتی انجام می شود و دانستن نکاتی به شستشوی آسان آن کمک بسیار زیادی می کند. نحوه شستشوی روتختی در منزل به صورت زیر می باشد.

۱- برچسب چسبیده در زیر رو تختی را بخوانید. برای شستشو رو تختی ابتدا برچسبی که بر روی آن قرار دارد را مطالعه کنید. برچسب نحوه شستشو، نوع مواد شوینده، درجه ی آب و نحوه خشک کردن رو تختی بر روی آن نوشته شده است و شما می توانید با خواندن آن نوع روش شستشو رو تختی خود را متوجه شوید‌. اگر بر روی برچسب توصیه شده که رو تختی را با روش های خاصی مورد شستشو قرار دهید، حتما به خشکشویی مراجعه کنید، تا روتختی شما دچار مشکلاتی نشود.

۲- پس از این که نحوه شستشو رو تختی خود را متوجه شدید، اقدام به از بین بردن لکه ها کنید. از بین بردن لکه ها قبل از شستشو کامل روتختی، به تمیز و براق تر شدن روتختی کمک بسیار زیادی می کند. برای پاک کردن لکه ها از مواد شوینده شیمیایی استفاده نکنید.

چگونه رو تختی را در خانه بشوریم؟

۳- برای شستشو رو تختی در لباس شویی، به تنظیمات آن توجه کنید و درجه ی آب، مقدار زمان شستشو، فشار آب و… را با توجه به بر چسب تنظیم کنید و از شوینده های ملایم و مخصوص جنس و نوع رو تختی خود استفاده کنید.

۴- برای خشک کردن رو تختی با لباسشویی درجه خشک کن را در پایین ترین درجه قرار دهید، تا از آسیب دیدن روتختی و لباس شویی جلوگیری کنید.

آیا بهتر است پتو را به خشکشویی بدهیم؟

پتو ها نسبت به رو تختی دارای وزن سنگین‌ تری هستند و شستشوی آن سخت تر است و نمی توانید به تنهایی انجام دهید. شستشوی پتو را می توانید به دو روش انجام دهید

۱- شستن پتو در منزل

۲- شستن پتو در خشکشویی

اگر آگاهی و توانایی شستشو پتو را در منزل دارید، می توانید خودتان اقدام به شستن پتو کنید. شستن پتو در منزل به میزان وزن آن و یه نفره یا دونفره بودن پتو بستگی دارد. و اینکه اگر تصمیم به شستشوی پتو در منزل از طریق ماشین لباسشویی دارید، باید لباسشویی ۹-۱۰ کیلویی باشد ولی شستشو پتو در خشکشویی بهتر است به دلیل این که

۱- در خشکشویی، پتو با دستگاه‌ و با شوینده های مخصوص شسته می شود و از آسیب دیدن نخ های آن جلوگیری می شود.

۲- شستشو پتو در خشکشویی در سریع ترین زمان انجام می شود و زمان خشک شدن پتو در خشکشویی کوتاه می باشد؛ به دلیل این که برای خشک کردن پتو از دستگاه های بخار یا خشک کن استفاده می کنند و پتو پس از خشک شدن دچار بوی نم و بوی بد نمی شود.

آیا بهتر است پتو را به خشکشویی بدهیم؟

۳- شستشو پتو در خشکشویی به صورت تخصصی انجام می شود و از به وجود آمدن هر گونه آسیب، نخ کش، ساییدگی و… بر روی سطح پتو جلوگیری می شود.

۴- اگر در سطح پتو لکه هایی وجود داشته باشد، مانند لکه جوهر خودکار، لکه چای، قهوه و …، ابتدا لکه ها به صورت کاملا تخصصی از بین می روند و سپس اقدام به شستشوی پتو می کنند.

۵- آبکشی پتو در خشکشویی با دستگاه انجام می شود و تمامی مواد شوینده از پتو خارج می شوند. باقی ماندن مواد شوینده در پتو باعث آسیب دیدن پتو می شود.

آیا می شود رو تختی را در خانه شست؟

رو تختی ها انواع مختلفی دارند و برای شستشو روتختی  باید به نکات خاصی توجه و برخی از قوانین را رعایت کنید به طور مثال:

۱- شستشوی روتختی های ابریشمی در منزل

روتختی های ابریشمی جزء رو تختی هایی هستند، که مقاومت و استحکام بالایی دارند. ولی الیاف آن ها نسبتاً حساس و ظریف هستند و اگر هنگام شستشو به برخی نکات توجه نشود، ممکن است آسیب ببیند. برای شستن روتختی های ابریشمی در منزل از آب سرد و مواد شوینده ملایم استفاده کنید و از شستن آن با پارچه های دیگر خودداری کنید. به دلیل این که باعث ایجاد ساییدگی می شود‌. استفاده از شوینده های ملایم برای شستشو روتختی های ابریشمی باعث حفظ نرمی و لطافت روتختی می شود و باعث کاهش براقیت آن نمی شود.

۲- شستشوی رو تختی های کتان در منزل

برای شستشو روتختی های کتان در منزل هرگز از آب گرم و شوینده های انزیم دار استفاده نکنید، به دلیل این که باعث چروک شدن سطح رو تختی می شوید و روتختی زیبایی خود را از دست می دهد‌. اگر تصمیم به شستن رو تختی های کتان خود گرفته باید سعی کنید، شستن آن را به خشکشویی بسپارید. شستشوی روتختی های کتان مقداری سخت تر می باشد.

آیا می شود رو تختی را در خانه شست؟

۳- شستن روتختی های ساتن در منزل

برای شستشو رو تختی های ساتن در منزل ابتدا باید لیبل مخصوص را مطالعه کنید. رو تختی های ساتن انواع مختلفی دارند، برخی از آن ها از جنس پلی استر می باشد و شستشوی این نوع راحت و بدون دردسر انجام می شود، ولی اگر جنس روتختی ساتن شما از نوع ابریشم باشد، بهتر است روتختی را به خشکشویی بسپارید. به دلیل این که جنس این نوع پارچه خاص تر است و اگر آسیب ببیند باعث کاهش کیفیت آن می شود.

۴- شستن رو تختی های تور و دانتل

روتختی های تور و دانتل حساس تر و ظریف هستند و بهتر است هر چند وقت یک بار اقدام به شستن آن ها کنید. برای شستن این نوع روتختی، درجه لباسشویی را به صورت ملایم قرار دهید و با آب سرد و مواد شوینده ملایم روتختی را بشورید.

۵- شستن رو تختی های نخ پنبه ای

اگر روتختی های نخ پنبه ای به صورت اشتباه مورد شستشو قرار بگیرند، به راحتی دچار تغییر حالت و آب رفتن می شوند. به همین دلیل سعی کنید روتختی های نخ پنبه ای را بیشتر با دست و با آب ولرم بشورید و از شوینده های قوی و آنزیم دار استفاده نکنید. رو تختی های نخ پنبه را زیاد نشورید، به دلیل این که با شستن زیاد رنگ آن کم رنگ تر می شود و کهنه تر دیده می شود. برای شستن روتختی های نخ پنبه ای می توانید از شوینده های نرم کننده استفاده کنید.

شوینده های نرم کننده را می توانید تقریبا برای همه نوع روتختی ها استفاده کنید. استفاده از نرم کننده ها از چروک شدن روتختی جلوگیری می کند و باعث نرم و لطیف تر شدن سطح روتختی می شود همچنین از ایجاد بوی بد جلوگیری می کند و روتختی پس از شستشو بوی بسیار خوبی می دهد. برای استفاده از شوینده های نرم کننده سعی کنید که بیش از حد استفاده نکنید و نسبت به اندازه روتختی و جنس و نوع آن مقدار آن را تعیین کنید.

نحوه شستشو رو تختی در خانه بدون لباسشویی

نحوه شستشو رو تختی ها در منزل بدون لباسشویی به این صورت است، که ابتدا باید برچسب روتختی خود را به خوبی مطالعه کنید و اگر روتختی شما باید به صورت خاصی شسته شود، حتما به خشکشویی ها مراجعه کنید. تا روتختی شما دچار آسیب نشود. روتختی ها حساس هستند و نوع شوینده ای که آن ها را می شورید بسیار مهم است. روتختی ها با بدن انسان در تماس است و اگر پوست شما به مواد شوینده حساس هستند، از مواد شوینده مخصوص برای شستن آن ها استفاده کنید. برای شستن روتختی در منزل نکات زیر رعایت کنید.

۱- حتما برای شستن روتختی ها در منزل از آب سرد استفاده کنید و از شستن روتختی با آب گرم خودداری کنید، به دلیل این که آب گرم باعث ایجاد چروک و آب رفتگی و تغییر حالت پشم شیشه های روتختی می شود.

۲- از شوینده های ملایم استفاده کنید. یکی از شوینده هایی که می توانید برای شستن روتختی های خود استفاده کنید، پودر صابون می باشد. پودر صابون جزء شوینده های ملایم می باشد و شستن روتختی با آن از ایجاد هر نوع آسیب و حساسیتی جلوگیری می کند.

نحوه شستشو رو تختی در خانه بدون لباسشویی

۳- برای خشک کردن روتختی ها سعی کنید، پس از شستشو رو تختی، آن را بر روی یک جسم بلند قرار دهید، تا  آب اضافی آن خارج شود و سپس آن را بر روی نرده پهن کنید و پس از چند ساعت روتختی را پشت و رو کنید، تا دو طرف آن به خوبی خشک شود.

۴- پس از خشک شدن رو تختی، اگر سطح آن چروکیده بود می توانید آن را اتو کنید. برای اتو کردن روتختی، دمای اتو را نسبت به جنس روتختی خود تنظیم کنید و به آرامی سطح آن را اتو کنید تا چروکیدگی ها رفع شوند.

۵- می توانید برای خوشبو تر شدن رو تختی از شوینده های نرم کننده استفاده کنید.

۶- برای شستشو رو تختی ها سعی کنید، رو تختی را بدون فشار و با فشار مناسب بشورید و از فشار وارد کردن زیاد به روتختی خودداری کنید. به دلیل این که فشار زیاد ممکن است باعث جمع شدن روتختی شود و بر ظاهر و نمای روتختی تاثیر بگذارد.

تماس با ما