پاسخگویی ۲۴ ساعته ۶۲۹۹۹۰۱۰- ۰۲۱

چگونه روغن ریخته شده روی موکت را پاک کنیم؟

گاهی اوقات ممکن است که روغن و چربی‌ های مواد غذایی بر روی موکت یا فرش ریخته شود و افراد به‌ دنبال پاک کردن لکه روغن از روی موکت باشند‌، پاک کردن لکه روغن از روی موکت ‌ها کار آسانی نیست و به وقت و انرژی و حوصله ی  زیادی نیاز است. برای پاک کردن لکه روغن از روی موکت، روش‌های زیادی وجود دارد. ولی قبل از هر چیزی باید به نوع و جنس و سطح آن توجه کنید، تا سطح موکت هنگام پاک کردن روغن دچار آسیب زیادی نشود. برای پاک کردن لکه روغن روش‌های زیادی را می‌توانید امتحان کنید، به‌ شرح زیر:

۱- شستشو کامل موکت

با شستشوی موکت ها علاوه بر این که لکه کاملا از بین می رود، سطح موکت، کاملا تمیز و براق می شود. شستشوی موکت‌ها را می‌توانید، به دو صورت انجام دهید. یکی از روش های شستشوی موکت ها، شستشوی ان ها در قالیشویی معتبر از جمله قالیشویی المپیک قم می‌باشد، که به بهترین روش و با بهترین مواد شوینده مورد شستشو قرار می‌گیرند و تمامی لکه ها از سطح فرش از بین می ‌روند. دومین نحوه شستشوی موکت‌ ها، شستشوی آن‌ها در منزل است. که افراد تصمیم می‌گیرند، موکت‌ ها را در منزل بشورند. شستشوی موکت‌ها با مواد شوینده‌ ی مناسب و با آگاهی کامل درباره ی نحوه ی شستشوی موکت باعث از بین رفتن لکه روغن شود.

چگونه روغن ریخته شده روی موکت را پاک کنیم؟

۲- استفاده از مواد شوینده ی تمیز کننده

یکی از روش ‌هایی که می‌ توانید لکه روغن را کاملاً از سطح موکت از بین ببرید، استفاده از مواد شوینده تمیز کننده و سفید کننده می‌باشد. این نوع از مواد شوینده با آنزیم‌ هایی که در فرمولاسیون آن ها به کار برده می شود، چربی زدا هستند و می توانند روغن را از بین الیاف و تار و پود موکت خارج کنند. برای استفاده از این نوع مواد شوینده باید توجه داشته باشید، که نمی توانید بیش‌ از حد از آن استفاده کنید. به دلیل این‌ که ممکن است به سطح موکت آسیب وارد کنید. موکت‌ها مانند فرش‌ها دارای ضخامت نیستند و ضخامت آن‌ها نازک تر از فرش ها می باشد و اگر به در مصرف آن زیاده روی کنید، باعث سوراخ شدن یا ساییدگی سطح موکت می شوید.

۳- استفاده از محلول های خانگی

برای پاک کردن لکه روغن، روش های خانگی زیادی وجود دارد و می توانید نسبت به نوع و جنس موکت خود، بهترین روش را برای از بین بردن لکه ها انتخاب کنید. برای استفاده از محلول های خانگی قبل از استفاده محلول را تست کنید و اگر آسیبی به سطح موکت وارد نمی کند، اقدام به از بین بردن لکه ها کنید.

نحوه پاک کردن روغن از روی موکت

برای پاک کردن لکه روغن از سطح موکت ابتدا باید نکاتی را رعایت کنید:

۱- ابتدا باید سطح موکت، مخصوصا اطراف روغن را به ‌خوبی جاروبرقی یا جارو دستی بکشید، تا تمامی گرد و خاک از روی موکت برداشته شوند. سپس با یک دستمال نم‌ دار، مقدار روغنی که بر روی فرش ریخته شده را کمتر کنید.

۲- برای پاک کردن لکه روغن از سطح موکت، از آب گرم استفاده کنید. زیرا روغن در برابر آب گرم ضعیف است و حالت چسبندگی خود را از دست می دهد و به ‌راحتی از سطح فرش بلند می شود.

نحوه پاک کردن روغن از روی موکت

یکی از روش‌های پاک کردن لکه روغن از روی موکت، استفاده از شامپو فرش می باشد. پس‌از این‌ که فرش را جارو کشیدید، مقداری از شامپو فرش را با آب گرم مخلوط کنید و بر روی فرش اسپری کنید و چند لحظه صبر کنید. پس‌از چند لحظه شروع به تمیز کردن فرش کنید. برای تمیز کردن فرش از یک دستمال نم‌ دار و تمیز استفاده کنید، اگر نیاز بود این مرحله را چند بار تکرار کنید. پس‌از این‌که لکه روغن را از روی موکت از بین بردید، حتما در زیر موکت یک وسیله‌ای قرار بدهید تا سطح موکت بالا بیاید و هوا در زیر موکت در جریان باشد. تا زیر موکت و سطح موکت کاملاً خشک شود، خیس ماندن موکت باعث ایجاد کپک، ایجاد بوی نا مطبوع و رشد حشراتی مانند مورچه و … می شود.

محلول های پاک کردن لکه روغن از روی فرش در بازار

انواع محلول‌ ها برای پاک کردن لکه روغن از روی فرش وجود دارد. محلول‌های چربی زدا یا لکه بر ها به راحتی انواع لکه ‌های روغن و مایعات، نوشیدنی‌ها، مواد غذایی و… را پاک می‌کند. برای استفاده از محلول‌ها سعی کنید که دقیقاً مطابق طریقه مصرفی که پشت جعبه آن نوشته‌ شده است عمل کنید. برای پاک کردن لکه روغن از روی فرش، می‌توانید از روش‌های خانگی نیز استفاده کنید.

 یکی از روش‌های خانگی برای از بین بردن لکه روغن از سطح فرش استفاده از محلول آب جوش و جوش‌شیرین و سرکه سفید می‌باشد. مقداری از جوش‌ شیرین را با آب جوش و سرکه سفید مخلوط کنید و دقیقا بر روی لکه ی روغن بریزید و با یک دستمال تمیز یا یک فرچه‌ ی نرم شروع به تمیز کردن فرش کنید. پس‌از این‌ که فرش را کاملاً تمیز کردید، حتما فرش را خشک کنید تا از آسیب های احتمالی فرش جلوگیری کنید.

پاک کردن لکه ی چربی از فرش آشپز خانه

فرش های آشپزخانه به دلیل محلی که در آن قرار دارند، احتمال به وجود آمدن لکه های مواد غذایی، مایعات، روغن و … بر روی آن ها بسیار زیاد است. ولی اگر با چنین چیزی رو به رو شدید، می توانید با استفاده از روش هایی لکه ی چربی را از فرش آشپزخانه پاک کنید. اگر بر روی فرش آشپزخانه شما روغن ریخته شد، سعی کنید در سریع‌ترین زمان اقدام به تمیز کردن یا شستشوی فرش خود کنید؛ زیرا اگر روغن بر روی فرش ماندگار شود، از بین بردن آن سخت ‌تر و زمان گیر تر می‌شود. پاک کردن لکه روغن روی فرش آشپزخانه به روش‌های مختلفی امکان‌پذیر است. به طور مثال:

پاک کردن لکه ی چربی از فرش آشپز خانه

۱- اگر برای از بین بردن چربی ها از سطح فرش تصمیم به شستشوی فرش گرفته اید، می توانید از الکل صنعتی برای از بین بردن کامل روغن استفاده کنید. مقداری از الکل را با آب مخلوط کنید و بر روی محل مورد نظر بریزید. پس از دو دقیقه فرش را کاملا آب کشی کنید. قرار دادن الکل به مدت طولانی باعث آسیب دیدن فرش و رنگ پریدگی فرش می شود.

۲- تحویل فرش به قالیشویی

متخصصین قالیشویی، فرش را با بهترین مواد شوینده و به روش های اصولی مورد شستشو قرار می دهند و فرش پس از شستشو عاری از هر گونه لکه می شود.

نکاتی قبل از پاک کردن لکه روغن از روی موکت 

برای پاک کردن لکه روغن از سطح فرش، ابتدا باید به نکاتی توجه کنید.

۱- نوع و جنس موکت خود را بشناسید

ابتدا سعی کنید نوع تار و پود و جنس موکت را شناسایی کنید، تا برای از بین بردن لکه های موکت بهترین روش را انتخاب کنید. به طور مثال برای پاک کردن لکه  روغن از روی موکت های تایل و کبریتی نمی توانید، آن ها را با هر شوینده ای مورد شستشو قرار داد.

۲- برای تمیز کردن لکه ها سعی کنید، موکت ها را در یک فضای باز مانند حیاط یا پشت بام قرار دهید، تا اگر موکت نیاز به شستشو پیدا کرد، بتوانید به راحتی موکت را بشورید.

نکاتی قبل از پاک کردن لکه روغن از روی موکت 

۳- اگر مقدار لکه بزرگ باشد و زمان زیادی از ریخته شدن روغن بر روی موکت گذشته است، بهترین روش برای از بین بردن لکه، شستشو آن می باشد.

۴- برای از بین بردن لکه ی روغن از روی موکت سعی کنید، از شوینده های قوی زیاد استفاده نکنید و با شوینده های ملایم و پودر صابون اقدام به از بین بردن لکه کنید. موکت ها ظریف تر هستند و با شستشو و آبکشی نادرست احتمال آسیب دیدن آن ها بیشتر می شود.

۵- اگر برای پاک کردن لکه روغن از محلول های خانگی استفاده می کنید، ابتدا گوشه ای از موکت را با محلول تست کنید و اگر موکت دچار رنگ پریدگی نشد، شروع به از بین بردن لکه روغن کنید‌.

۶- پس از این که لکه ی روغن را از بین ببرید، حتما موکت را خشک کنید. خیس باقی ماندن موکت، باعث بو گرفتن موکت می شود و موکت از خود بوی بدی ایجاد می کند.

۷- پس از این که لکه را از بین بردید، حتما موکت را جارو برقی بکشید. تا سطح موکت یکنواخت شود و به حالت اولیه خود برگردد.

۸- زمانی که لکه ی روغن بر روی موکت به وجود آمد، حتما در سریع ترین زمان اقدام به تمیز کردن موکت کنید.

تماس با ما