پاسخگویی ۲۴ ساعته ۶۲۹۹۹۰۱۰- ۰۲۱

چطور بوی نم فرش را از بین ببریم؟

بوی نم، بوی ناخوشایندی است که باعث آزار و اذیت اطرافیان و افراد منزل می شود و افراد به‌ دنبال از بین بردن بوی نم فرش ها هستند. از بین بردن بوی نم فرش ها به روش های مختلفی قابل انجام می باشد، که به برخی از این روش ها اشاره می کنیم:

۱- استفاده از شوینده های خوشبو کننده

هنگام شستشوی فرش ها می توانید از شوینده هایی استفاده کنید، که باعث خوشبو شدن تار و پود فرش می شود و از ایجاد بوی نم فرش جلوگیری می کنند. شوینده های خوشبو کننده در انواع و رایحه های متفاوتی هستند و می توانید طبق سلیقه ی خود آن ها را تهیه کنید و هنگام شستشوی فرش ها از آن استفاده کنید.

۲- پیدا کردن محل بوی نم فرش

اگر احساس می کنید که فقط گوشه ای از فرش دچار ایجاد بوی بد است، اگر شرایط آن را دارید می توانید فقط قسمت مورد نظر را دوباره بشورید و به روش درست و اصولی خشک کنید، تا پس از خشک شدن فرش دچار بوی بد نشود.

چطور بوی نم فرش را از بین ببریم؟

۳- قرار ندادن فرش در فضا های باز

اگر فرش خود را در فضا های باز مانند حیاط یا بالکن پهن می کنید، امکان ایجاد بوی نم فرش ها طبیعی است، به دلیل این که اگر باران ببارد یا اگر فضای مورد نظر خود را بشورید، ممکن است فرش ها خیس شوند و به صورت نادرستی خشک شود و پخش بوی نم فرش زیاد می شود. اگر فرش خود را در فضاهای باز قرار می دهید و بوی نم گرفته اند ابتدا فرش را در مقابل نور خورشید قرار دهید، یا اقدام به شستشوی فرش کنید و فرش را به طور کامل خشک کنید و سپس در فضا های بسته ای مانند اتاق و منزل از آن ها نگهداری کنید.

از بین بردن بوی نم فرش

از بین بردن بوی نم فرش به روش های مطمئن و متفاوتی انجام می شود. برای از بین بردن بوی نم فرش می توانید، برخی از روش های زیر را امتحان کنید.

۱- قرار دادن فرش در برابر نور خورشید

اگر فرش خود را به تازگی شسته اید و دچار بوی نم شده است، می توانید فرش را در برابر نور خورشید قرار دهید. تا فرش هوا بخورد، تا الیاف آن کاملا خشک شود‌. آفتاب خوردن سطح فرش باعث از بین بردن بوی نم می شود. البته بهتر از در مقابل تابش مستقیم نور خورشید نباشد و یا بهتر است در ساعات پیک گرما نباشد.

۲- اگر فرش شما به طور ناگهانی دچار بوی نم فرش شده است، حتما محلی که فرش را پهن کرده اید را چک کنید. ممکن است سطح زمین دچار نم و رطوبت شده باشد و نم به فرش منتقل شده باشد. نم دار شدن زیر فرش باعث ایجاد بوی نم فرش می شود.

از بین بردن بوی نم فرش

۳- یکی از روش هایی که می توانید بوی نم فرش را از بین ببرید، استفاده از شامپو های نرم کننده می باشد. مقداری از شامپو نرم کننده را با آب مخلوط کنید و بر سطح فرش اسپری کنید. برای اسپری کردن این محلول زیاده روی نکنید. زیاد اسپری کردن باعث خیس شدن فرش می شود و بوی نم تشدید می شود.

۴- اگر فرش خود را شسته اید، از خشک کردن فرش ها به صورت قدیم خودداری کنید. به دلیل این که سطح فرش به طور کامل خشک نمی شود و امکان شکستگی، به وجود آمدن کیسی و ایجاد بوی نم فرش زیاد می شود. سعی کنید فرش ها را به صورت اصولی خشک کنید و از خشک شدن کامل فرش مطمئن شوید.

علت بوی نامطبوع فرش چیست؟

فرش ها به دلایل مختلفی ممکن است دچار ایجاد بوی نامطبوع شوند. معمولا رعایت نکردن اصول شستشو، ابکشی، آبگیری و خشک کردن فرش ها باعث ایجاد بوی نا مطبوع در فرش می شود. به طور مثال

۱- استفاده از شوینده های نا مناسب و آبگیری نا درست

برای شستشوی فرش ها باید از شوینده های مناسب و ملایمی استفاده کرد. استفاده از شوینده های قوی باعث ایجاد پوسیدگی و پوک شدن تار و پود فرش می شود و فرش کیفیت اولیه خود را از دست می دهد. اگر برای شستشو فرش ها از شوینده های نامناسب استفاده کنید و فرش را به خوبی آبگیری نکنید، فرش پس از شستشو دچار ایجاد بوی نا مطبوع می شود.

علت بوی نامطبوع فرش چیست؟

۲- آبگیری و آبکشی نادرست فرش

پس از شستشوی فرش، آبگیری و آبکشی فرش بسیار مهم است. اگر فرش به صورت اصولی آبگیری نشود، مواد شوینده در بین تار و پود فرش باقی می ماند و فرش پس از خشک شدن، بوی بدی از خود ایجاد می کند. همچنین آبکشی فرش ها پس از آبگیری بسیار مهم است. آبکشی فرش ها قبل از خشک کردن فرش ها انجام می شود، اگر آبکشی فرش را به صورت نا درست انجام دهید، آب های اضافی در بین تار و پود فرش باقی می ماند و باعث بوی نامطبوع می شود.

۳- خشک نشدن کامل فرش

فرش ها پس از شستشو باید به صورت کامل خشک شوند‌.خشک نشدن فرش ها به طور کامل باعث بوی نم فرش می شود، همچنین ممکن است فرش دچار کپک زدگی و پوسیدگی نیز شود.

۴- شستشوی فرش ها در محیط های آلوده

شستشوی فرش ها در محیط های آلوده باعث می شود، که فرش پس از شستشو دچار ایجاد بوی بد شود. به همین دلیل اگر تصمیم به شستن فرش ها گرفته اید، قبل از شستشو مکان مورد نظر را به خوبی بشورید و برای شستشو فرش ها حتما از سطح های شیب دار استفاده کنید، تا آب به راحتی در جریان قرار بگیرد.

علت بوی نامطبوع فرش چیست؟

۵- زیر فرش نیز مانند سطح فرش به هوا نیاز دارد و لازم است که هر چند وقت زیر فرش در معرض مستقیم جریان هوا قرار بگیرد و قرار داشتن طولانی مدت فرش به طور ثابت در یک محیط  ممکن است، باعث به وجود آمدن بوی نم فرش شود. برای هوا خوردن زیر فرش می توان اجسام بزرگ را در نقاط مختلف زیر فرش فرش دهید یا اگر شرایط مناسبی برای قرار دادن فرش در هوای باز را دارید، فرش در را بیرون از خانه قرار دهید.

برای مقابله با بوی نم فرش چه کنیم؟

برای مقابله با بوی نم فرش می توانید اقداماتی را انجام دهید. به طور مثال:

۱- از پهن کردن رو فرشی بر روی فرش ها خودداری کنید. به دلیل این که اگر جنس و نوع رو فرشی پلاستیکی و بی کیفیت باعث جلوی گردش هوا را می گیرد و سطح فرش در معرض هوا قرار نمی گیرد، به همین دلیل فرش داغ می شود و از خود بوی بدی ایجاد می کند. اگر می خواهید بر روی فرش های رو فرشی پهن کنید، حتما از رو فرشی های نخ پنبه ای و ابریشمی استفاده کنید.

۲- یکی از روش هایی که می توانید از ایجاد بوی بد فرش جلوگیری کنید، شستشوی هر چند وقت یک بار فرش ها می باشد. امکان ریخته شدن مایعات، مواد غذایی و… بر روی فرش ها زیاد است و گاهی ممکن است مایعات بر روی فرش شما ریخته شود، ولی شما متوجه این موضوع نشوید. به همین دلیل امکان بو گرفتن فرش زیاد است و شستشو هر چند وقت یک بار فرش ها از ایجاد بوی نم فرش ها جلوگیری می کند.

برای مقابله با بوی نم فرش چه کنیم؟

۳- یکی از روش هایی که می توانید از ایجاد بوی نم فرش جلوگیری کنید، جا به جا کردن فرش می باشد. سعی کنید فرش هایتان را هر چند وقت یک بار جا به جا کنید تا از به وجود آمدن بوی نم جلوگیری شود.

۴- برای مقابله از ایجاد بوی  نم فرش و بد سعی کنید، از فرش هایتان به صورت درست و اصولی نگهداری کنید.‌ نگهداری فرش ها به صورت اصولی از ایجاد بوی نم فرش جلوگیری می کند. اگر به صورت نادرست از فرش های خود نگهداری می کنید فرش هایتان بیشتر دچار بوی نم و ایجاد بوی نا مطبوع می شود و اگر شما فرش هایتان را دوباره بشورید و باز هم به صورت نادرست از فرش خود نگهداری کنید، فرش دوباره دچار بوی نم می شود. پس قبل از هر چیزی همه ی موارد را چک کنید.

برای مقابله با بوی نم فرش سعی کنید، همیشه بهترین روش را انتخاب کنید و از هر روشی برای از بین بردن و مقابله با بوی نم فرش استفاده نکنید. تار و پود فرش ها حساس هستند و با هر چیزی ممکن است دچار آسیب و ضربه ای بشوند. ایجاد بوی نم و نا مطبوع از سطح فرش باعث آزردگی افراد است و از بین بردن بوی نم فرش به بهترین روش به حفظ بافت و زیبایی فرش شما کمک بسیار زیادی می کند.

تماس با ما