پاسخگویی ۲۴ ساعته ۶۲۹۹۹۰۱۰- ۰۲۱

پودر تمیز کننده ی فرش و موکت

هر ساله سنتی از قدیم تا به امروز به جا مانده است ،که نزدیک عید این سنت انجام می شود ،که تمیز کردن خانه است و یکی از مهم ترین وسایل در خانه که شسته می شوند فرش ها و موکت ها هستند چرا که به صورت گسترده پهن می باشند و رفت و آمد های مکرر بر روی آن ها در طول سال انجام می شود و همین موضوع باعث آلودگی فرش ها می شود.
آلودگی و کثیف بودن فرش هم چیزی است که به وضوح به چشم می خورد و حتی می تواند ظاهر کلی منزل را هم آلوده و ناخوشایند نشان دهد، به همین دلیل است که شست و شوی فرش ها هر ساله انجام می شود که در زمان قدیم و امروز تفاوت هایی در شست و شو وجود دارد .
این تفاوت در نحوه ی شست و شو است به گونه ای که در قدیم شست و شوی فرش ها در حیاط خانه و به کمک پودر های تمیز کننده ی فرش و موکت انجام می شد و روش دستی بود اما امروز با روی کار آمدن قالیشویی ها و دستگاه و تجهیزات مخصوصی که در این زمینه دارند و از همه مهم تر به علت، افزایش آپارتمان نشینی، شست و شو در قالیشویی ها انجام می شود .
اما در قدیم فرش ها در چند جنس معمول بودند و از حساسیت بالایی برخوردار نبودند، به همین دلیل با این پودرهای تمیز کننده به راحتی شسته و تمیز می شدند ،که البته مراحل و اصولی هم جهت شست و شو وجود داشت و بر طبق همان کار را به اتمام می رساندند .
اما با این حال تنها از یک پودر تمیز کننده استفاده می کردند، که یا این پودر هم برای فرش مورد استفاده قرارپودر تمیز کننده ی فرش و موکت می گرفت و هم برای موکت و یا به صورت جداگانه پودر مخصوص داشتند.
در این مقاله قصد داریم در خصوص پودر های مخصوص شست و شوی فرش ها و موکت ها صحبت کنیم ،که به عنوان پاک کننده مورد استفاده هستند.
این پودر ها امروزه در انواع مختلفی هستند و برای هر جنسی از فرش موجود می باشند تا میزان آسیب رسانی به فرش به حداقل برسد به خصوص این که فرش ها از جنس حساسی از جمله دستباف و ابریشمی باشند.

پودر تمیز کننده ی فرش 

فرش ها همیشه در معرض پاخوردگی هستند، که خود عامل ایجاد آلودگی است و هم چنین اگر در منزل حیوانات خانگی و آلرژی و حساسیت وجود داشته باشد هم نیاز به شست و شو دارند که یکی از این روش های شست و شو استفاده از پودر های تمیز کننده ی مخصوص فرش می باشد که می تواند در این خصوص بسیار کاربردی باشد.
این پودر از جمله وسایل ضروری است ،که لازمه ی وجود در هر منزل می باشد چرا که قدرت پاک کردن انواع چربی ها و روغن، آبمیوه ها و جوهر و …. را دارند. هر گاه لکه ای که بر روی فرش ایجاد می شود.
به روش خانگی نتوانستید از بین ببرید می توانید از این پودرهای تمیز کننده ی کاربردی استفاده کنید، که اگر بخواهید این پودر تمیز کننده را به یک لکه بر بسیار قوی تبدیل کنید، لازم است تنها با مقداری جوش شیرین تبدیل کنید که به راحتی برای انواع لکه ها مورد استفاده قرار می گیرد.
معمولا این روشی که گفته شد ،برای زمانی مناسب است استفاده کنید که لکه تازه نیست و مدتی از آن گذشته است و تا حدودی جز لکه های سرسخت قرار گرفته است که با قرار دادن این پودر بر محل مورد نظر و ریختن مقدار معینی آب، به کمک اسفنج بر روی آن کشیده تا لکه کامل از بین برود و یا می توانید محلولی کفی از این سه ماده تهیه کنید که شامل پودر تمیز کننده و آب و جوش شیرین است و بر روی فرش بکشید.پودر تمیز کننده ی فرش  استفاده از جوش شیرین کاملا اختیاری است، اما بهتر است تنها زمانی مورد استفاده قرار دهید که لکه بر روی فرشتان دارید چرا که پودر تمیز کننده خود به تنهایی می تواند تمام آلودگی ها را برطرف کند.
 در نهایت هم اگر از بوی پودرهای تمیز کننده رضایت کامل ندارید می توانید از اسطوخودوس در این زمینه استفاده کنید ،چرا که با استفاده از آن بویی خوشایند را به فرش خواهد داد و هم چنین اگر در پودر تمیز کننده جوش شیرین اضافه کرده اید، نیاز به ترکیبات خوشبو کننده نیست ،چرا که جوشی شیرین به تنهایی قابلیت از بین بردن بوی نامطبوع فرش را دارد.

پودر تمیز کننده ی موکت

یکی دیگر از کفپوش های پرطرفدار و پرکاربرد که در بین مردم بسیار محبوب است ،موکت ها هستند که امروزه در انواع طرح ها و رنگ های مختلف تهیه و تولید می شود و به دلیل این که موکت ها در جنس های مختلفی هستند جهت شست و شوی آن ها باید پودر های مخصوصی وجود داشته باشد تا موکت ها بدون ذره ای آسیب شسته شود.
موکت ها هم همانند فرش هستند و رفت و آمد بر روی آن ها زیاد است ،به همین دلیل نیاز به شست و شو دارند و هم چنین ممکن است لکه هایی هم از هر ماده و موادی بر روی آن ها ایجاد شود، که در این شرایط پودر های تمیز کننده ی مخصوص موکت بهترین گزینه می باشد،چرا که برخی از پودر های تمیز کننده اگر از برند های معتبر نباشند، ممکن است آسیب هایی از جمله اختلال رنگی را در موکت ها ایجاد کنند .
هم چنین این پودر ها باید به گونه ای باشند که از هر گونه وجود کپک و باکتری جلوگیری کند تا موکت عاری از هر گونه موجودات میکروسکوپی و آلرژی زا باشد.
نحوه ی استفاده از این پودر ها این گونه است که ابتدا باید با آب مخلوط شود که سعی کنید آب ولرم و یا گرم باشد تا آلودگی به راحتی پاک شود، چرا که ممکن است چربی ها و روغن هم بر روی موکت ریخته شده باشد که تنها با آب گرم از بین می روند به همین دلیل به درجه حرارت آب دقت کافی را داشته باشید.پودر تمیز کننده ی موکت
پس از تهیه ی محلول، کفی که حاصل می شود را به کمک اسفنج و یا برس مخصوص بر روی موکت بکشید تا کامل تمیز شود و هم چنین اگر موکت لکه ای داشت با کمک این پودر می توانید از بین ببرید و حتی می توانید همانند فرش که به کمک جوش شیرین لکه ها پاک می شد، لکه های موکت را هم از بین ببرید.
هم چنین از دیگر  محلولی که جهت پاک کردن لکه ها می توانید، استفاده کنید سرکه می باشد که با پودر تمیز کننده مخلوط کرده و بر روی لکه بریزید و سپس پاک کنید تا اثری از لکه باقی نماند.

نکات مهم هنگام استفاده از پودر تمیز کننده موکت و فرش

استفاده از این پودر های تمیز کننده که امروزه برای فرش ها و موکت ها به صورت جداگانه ای استفاده می شود بسیار پرکاربرد می باشند، چرا که در مواقع ضروری می توان به راحتی از این پودر ها استفاده کرد.
اما در خصوص نکات مهمی که در خصوص استفاده از این پودر ها وجود دارد، نحوه ی استفاده و همین طور برند آن ها می باشد .
هم چنین قبل از استفاده سعی کنید بر روی قسمتی از فرش و یا موکت که در دید نیست امتحان کنید و واکنش را مشاهده کنید و در صورت ایجاد واکنش منفی اصلا به کار نبرید و اما این را بدانید که معمولا این پودر ها مناسب هستند چرا که مطابق جنس های فرش ها و موکت ها تهیه و تولید می شوند ،به همین دلیل نمی توانند مشکلاتی را ایجاد کنند.نکات مهم هنگام استفاده از پودر تمیز کننده موکت و فرشدر خصوص نکاتی که در حین شست و شو باید رعایت شود بیش تر در خصوص درجه ی حرارت آب می باشد که ابتدا باید جنس فرش خود را در نظر بگیرید و سپس درجه ی آب را جهت شست و شو تنظیم کنید.
لازم به ذکر است که شست و شوی فرش ها و موکت ها به کمک پودر های تمیز کننده می تواند کار حساسی باشد و باید مراحل و اصولی که دارد به ترتیب رعایت شود که معمولا این دستور العمل بر روی جلد پودر ها نوشته شده است، که با خواندن و انجام آن فرش را بدون ذره ای آسیب تمیز کنید و در صورت عدم رعایت فرش شما دچار آسیب می شود که ممکن است غیر قابل جبران هم باشد.
پس در حین استفاده با رعایت نکات فرشتان را کامل تمیز کنید و در هر زمان که نیاز داشتید می توانید مورد استفاده قرار دهید.

تماس با ما