پاسخگویی ۲۴ ساعته ۶۲۹۹۹۰۱۰- ۰۲۱

پاک کردن لکه‌ لوازم آرایش از روی فرش

نوعی از لکه ها که باعث کثیف شدن فرش می شود، لکه های ناشی از لوازم آرایش هستند.
امروزه در هر خانه ای می توان شاهد حداقل دو قلم از این لوازم بود که برخورد آن ها با قالی باعث می شود ما به دنبال راهکاری برای پاک کردن لکه لوازم آرایش از روی فرش باشیم.
چرب بودن تمامی محصولات ارایشی، کار پاک کردن آن از روی فرش را با مشکل روبرو می کند، زمانی که یک چیز چرب به یک سطح و یا پرزهای قالی بچسبد، جدا کردن آن و از بین بردن کامل اثر آن در خانه تا حدودی غیر  ممکن است.تمیز کردن لکه های لوازم آرایش از روی فرش هالکه های ایجاد شده توسط لوازم آرایشی بر روی فرش جز لکه های بسیار سخت است، که برای از بین بردن آن باید از روش های خاص و از مراکز معتبر قالی شویی کمک گرفت.
البته می توان از روش های خانگی برای تمیز کردن و برداشتن لکه ها استفاده کرد، اما باید خاطرنشان شود که تمامی روش های خانگی موجود فقط قادر به کمرنگ کردن لکه هستند و این قدرت را ندارند که لکه را به صورت کامل برطرف نمایند، زیرا ترکیبات موجود به کار رفته در جریان تولید این محصولات فوق العاده قوی بوده که به راحتی از روی فرش پاک نمی شوند‌.

تمیز کردن لکه های لوازم آرایش از روی فرش ها

وقتی با یک لکه بر روی فرش روبرو می شویم که آن هم از اثر برخورد لوازم آرایشی می باشد ،ممکن است با دستپاچگی بیشتر سایت های اینترنتی را جست جو کنیم و به دنبال راه حلی برای تمیز کردن لکه های لوازم ارایش از روی فرش های خود باشیم.
در این قسمت باید این مباحث را یادآوری کنیم، که تمام روش های خانگی ممکن است برای از بین بردن لکه قادر به حذف صد درصدی آن نباشند اما با استفاده از صابون های موجود می توان نود و نه درصد این لکه ها را از روی فرش محو کرد.
صابون ها به نسبت دیگر مواد شوینده قدرت بالایی در تمیز کردن لکه های لوازم آرایش از روی فرش ها دارند و می توانند به صورت نسبی مشکل را برای شما حل نمایند. تمیز کردن لکه های لوازم آرایش از روی فرش هاقالیشویی ها بر اساس وظایف خود و دوره هایی که گذرانده و تخصص هایی که چه بر اثر تجربه و یا آموزش به آن رسیده اند، می توانند در یک زمان‌کم‌ و با استفاده از وسایل و امکانات لازم‌ در جهت حذف صد درصدی لکه بکوشند.
بنابراین بهترین روش برای حذف لکه های لوازم آرایش از روی فرش کمک گرفتن از قالی شویی های معتبر فعال در این زمینه است.

پاک کردن لکه رژلب یا ماتیک

رژ لب و یا ماتیک به خودی خود نمی تواند باعث ایجاد لکه بر روی فرش شود اما ممکن است فرزند شما رژ لب و یا ماتیک را از روی میز آرایش بردارد و با استفاده از آن بر روی فرش نقاشی کند.
در این شرایط کار برای پاک کردن لکه رژلب و یا ماتیک بر روی فرش بسیار سخت و تا حدی غیر ممکن خواهد شد ،زیرا با یک فضا و حجم زیادی از لکه روبرو می شویم که حذف آن با استفاده از مواد شوینده و ترکیبات خانگی تا حدودی مشکل و زمان بر خواهد بود.در برخی مواقع لکه ایجاد شده بسیار کوچک و در حد یک نقطه است به این شکل که ممکن است ناگهان رژ لب باز از دست شما بیافتد و یک اثر کوچک از آن بر روی فرش به جا می ماند در این شرایط کافی است که آب را با مقدار پودر و شامپو فرش ترکیب کنید، که البته یک ترکیب بسیار رقیق باشد سپس با استفاده از برس بر روی لکه بکشید، طی حرکت های رفت و برگشتی برس حاوی مواد، لکه ناشی از رژ لب و یا ماتیک محو خواهد شد.

پاک کردن لکه ریمل و مژه ابرو

لکه های ناشی از ریمل و مژه ابرو عموما سیاه رنگ هستند زمانی که این لکه های سیاه رنگ در مرکز فرش و یا بهتر آن است ،گفته شود گل قالی ایجاد می گردند ظاهر زیبای فرش را خدشه دار کرده و به نوعی باعث از بین بردن براقیت آن می شوند ،در این لحظه باید به فکر پاک کردن لکه ریمیل و مژه ابرو از روی فرش بود.
با توجه به این که لکه ریمل و مژه و ابرو جز لکه های چرب به حساب می آیند، باید از محلولی برای از بین بردن آن استفاده کرد که بتواند به راحتی با چربی ها مبارزه کرده و آن ها را حذف کنند.پاک کردن لکه ریمل و مژه ابرودر بین مواد شوینده شیمیایی می توان به قدرت بالای پودر صابون ها در جهت پاک کردن لکه ریمل و مژه ابرو اشاره کرد.
حتی می توان یک قالب صابون را برداشته و به حالت رفت و برگشتی بر روی لکه ها بکشید ،در این روش نیاز به استفاده از برس نیست البته می توان برای تکمیل کردن فرآیند برس را به کار برد، به این شکل که بعد از حرکت های رفت و بگشتی متوالی صابون بر روی فرش برس نیز کشیده شود در این شرایط ذرات صابون با کمک برس به تار و پود های فرش رسیده و باعث بیشتر تمیز شدن آن می شود‌.
لکه های سیاه ناشی از ریمیل را می توان با استفاده از پودر آب و جوش شیرین نیز کمرنگ کرد، اما برای آن که کار لکه ها تمام شود و فرش براقیت قبل را به خود بگیرد.
بهتر آن است که از خدمات ارائه شده توسط قالی شویی های مطرح استفاده گردد.

پاک‌ کردن لکه کرم پودر

زمانی که شیشه کرم پودر از دست شما می افتد و حجمی از لکه ها را بر روی فرش ایجاد می کند ،درصدد پیدا کردن راهی برای پاک کردن لکه کرم پودر از فرش می افتید.
قبل از هر کاری در این شرایط بهتر است که تا می توانید کرم پودر را از روی فرش جمع کنید می توانید برای جمع کردن کرم پودر روی فرش از یک کاردک کمک بگیرید ،اگر در آن لحظه به کاردک دسترسی ندارید می توانید از آشپزخانه یک قاشق را برداشته و تمام کرم پودرهای ریخته شده بر روی فرش را با آن جمع کنید، بعد از برداشتن کامل کرم پودرها یک لکه بر روی فرش ایجاد می شود، که می توانید باقی مانده لکه را با استفاده از یک محلول از بین ببرید.پاک‌ کردن لکه کرم پودرترکیبات لازم برای درست کردن محلول:
آب
پودر لباسشویی
صابون
جوش شیرین
ابتدا صابون را درون آب قرار داده تا جذب شود ،سپس پودر لباسشویی را درون ظرف ریخته و هم می زنیم‌ تا کاملا کف کنید ،پس از آن مقداری جوش شیرین به محلول اضافه می کنیم ،تا قدرت پاک کنندگی آن افزایش پیدا کند.
سپس با استفاده از یک برس محلول را بر روی لکه ها می کشیم ،به طوری که تمامی اثر باقی مانده حذف شود، اما بهتر آن است که بلافاصله بعد از ریختن کرم پودر بر روی فرش و برداشتن کامل آن فرش را سریع به قالی شویی ارسال کرده و از آن ها بخواهید که فرش شما را تمیز کنند، این‌کار هم مقرون به صرفه تر است و هم این که در زمان خود صرفه جویی کرده اید.

پاک کردن لکه لاک‌ناخن

لاک ناخن محصولی پر طرفدار در میان دختران مخصوصا دختر بچه ها است ،پس منازلی که در آن دختر بچه وجود دارد، همواره باید منتظر ایجاد لکه های ناشی از لاک پاکن بر روی  فرش اتاق خود باشند.
زمانی که لکه بر روی فرش ایجاد شد برای پاک کردن لکه لاک ناخن می توان از استون کمک گرفت همانطور که استون باعث تمیز شدن لاک بر روی ناخن می شود، لکه ناشی از لاک ناخن را بر روی فرش پاک می کند، اگر فرش شما دارای رنگ روشنی بود و استون باعث تمیزی کامل لک نشد می توانید از مقداری الکل جهت بر طرف کردن کامل لکه از روی فرش استفاده کنید، به این صورت که مقداری الکل را بر روی لکه ریخته و با استفاده از یک پارچه و یا برس نرم بر روی آن بکشید، این کار کمک می کند که لکه ایجاد شده خیلی سریع از روی فرش حذف و فرش به حالت اولیه خود بر گردد. پاک کردن لکه لاک‌ناخنمهمترین نکات در پاک کردن لکه لوازم آرایش از فرش
۱- بلافاصله بعد از ایجاد لک برای از بین بردن آن اقدام کنید .
۲- ابتدا لکه های ناشی از لوازم آرایش را با استفاده از یک کاردک و یا قاشق از فرش جدا کنید، سپس کار لکه گیری را انجام دهید.
۳- بعد از حذف کامل لکه ها اقدام به شسشوی کامل فرش کنید، زیرا ممکن است در اثر بخورد لکه ها با آب، لکه به دیگر قسمت های فرش نیز کشیده شود.

تماس با ما