پاسخگویی ۲۴ ساعته ۶۲۹۹۹۰۱۰- ۰۲۱

پاک کردن لکه شکلات از روی مبل

هنگامی که روی مبل لکه ایجاد می‌گردد، به سرعت و بدون استرس باید با استفاده از محلول مناسب اقدام به از بین بردن لکه کنید، زیرا اگر دیر اقدام کنید و لکه کهنه شود لکه به عمق پارچه مبل نفوذ می کند و در این صورت تمیز کردن آن بسیار سخت تر می گردد. توجه کنید که به‌ هیچ وجه از مایع سفید‌ کننده برای تمیز کردن آن استفاده نکنید. زیرا سفید کننده ها شاید در همان ابتدا لکه را پاک کنند ولی در دراز مدت باعث تغییر رنگ پارچه مبل می گردد. بسیار اتفاق افتاده است که موقع خوردن چای، قهوه یا کاکائو لکه قهوه ای روی مبل پارچه ای شما به وجود آید، ما دراین مقاله قصد داریم که نحوه برطرف کردن این نوع لکه ها را به شما آموزش دهیم.
برای رفع لکه های شکلات مراحل زیر را انجام دهید:

۱- استفاده از شامپو فرش

لکه شکلات را می توان به وسیله استفاده از شامپوفرش از بین برد‌. اگر میخواهید لکه شکلات از روی پارچه مبل کاملا برطرف شود، باید از یک پارچه سفید و تمیز و آب گرم کمک بگیرید و روی لکه بکشید تا کمرنگ شود. سپس مقداری شامپو فرش را با آب گرم مخلوط کنید، سپس یک دستمال را به این محلول آغشته کنید، روی لکه بکشید تا به طور کامل از بین برود برای این‌ که لکه کاملاً پاک شود باید دستمال رامحکم روی لکه  بکشید و هر بار دستمال کثیف را با دستمال تمیز عوض کنید. به جای دستمال، از تکه ای ابر یا اسفنج هم می توانید استفاده کنید.

پاک کردن لکه شکلات از روی مبل

سپس با دستمال خشک یا حوله محل لکه را خشک کنید، زیرا اگر خشک نشود، حالت پرزهای آن حالت اولیه و براق بودن  خود را از دست می دهد. همچنین می توانید از باد سرد سشوار هم برای خشک کردن استفاده کنید.

۲- استفاده از اب و سرکه سفید

برای پاک کردن لکه شکلات از سرکه سفید نیز، می توانید استفاده کنید، سرکه در مصارف خانگی برای رفع لکه ها بسیار کاربرد دارد. علاوه بر تمیزی و نظافت باعث درخشش پارچه مبل هم می گردد ،به همین دلیل اکثر خانم های خانه دار، سرکه سفید را در منزل همیشه مورد استفاده قرار می دهند.به منظور استفاده از آن ابتدا یک پیمانه سرکه را با سه پیمانه آب مخلوط کرده و با یک دستمال به محل لکه محکم بکشید و چند بار این کار را تکرار کنید تا لکه کاملا برطرف گردد.
سپس، از یک دستمال مرطوب برای از بین بردن بوی سرکه استفاده کنید و سپس با دستمال خشک اقدام به خشک شدن آن کنید و یا از باد سرد سشوار هم می توانید استفاده کنید.
نکته حائز اهمیت، این است که قبل از تمیز کردن مبل با هر نوع محلول یا شوینده ابتدا قسمت کوچکی از مبل را با این محلول تست کنید، اگر پارچه مبل تغییر رنگ نداد و آسیبی به مبل وارد نشد می توانید از آن استفاده کنید.

لکه کاکائو روی مبلمان چرمی راچگونه پاک می نمایید؟

مبلمان چرم ،هم مراقبت های مخصوص به خود را دارد. برطرف کردن لکه از روی مبل چرم به روشن یا تیره بودن رنگ مبلمان وابسته است ،می دانیم که در ترکیبات کاکائو وشکلات روغن به کار رفته بنابراین لکه آنها نیز از خود چربی به جای می گذارد، که اگر چربی روی مبل چرم باقی بماند روی مبل لکه ایجاد می کند. برای از بین بردن لکه شکلات از روی مبل چرمی ،باید ابتدا شکلات را از روی مبل کاملا بردارید و بعد از شوینده های مخصوص مبلمان چرمی که در بازار وجود دارد، برای برطرف کردن کامل لکه استفاده کنید. پاک کردن لکه از روی مبلمان چرمی به مراتب راحت تر از مبلمان پارچه ای است.
روش دیگر استفاده از جوش شیرین می باشد. برای این کار ،کمی جوش شیرین روی لکه چربی که از شکلات روی مبل بر جای مانده بریزید و بعد از یک ساعت جوش شیرین، را توسط جاروبرقی روی مبل جمع کنید. اگر مبل چرمی، شما سفید باشد و لکه  شکلات رنگ آن را تیره کرده باشد، می توانید یک محلول خانگی درست کنید، به این صورت که یک قاشق ابلیمو یک قاشق عصاره تارتار را مخلوط کرده و با یک دستمال نمدار آهسته روی لکه بکشید وسپس جای آن را با دستمال خشک کنید.

لکه کاکائو روی مبلمان چرمی راچگونه پاک می نمایید؟

شما با تمیزکاری هفتگی خود، می توانید توسط جاروبرقی گرد و غبار را به سهولت از روی مبلتان تمیز کنید همچنین مرتب کوسن ها را جابه جا کنید، تا چین و چروک روی آنها ایجاد نگردد. مبل های چرمی خود را در معرض مستقیم نور خورشید قرار ندهید، زیرا باعث خشک شدن چرم می گردد و بنابراین سبب ترک و تغییر رنگ مبل می شود. بهتر است مبلمان چرمی را دور از گرما قرار دهید.

پاک کردن لکه شکلات از روی مبل بامایع ظرفشویی

 مقداری مایع ظرفشویی را در دو لیوان آب گرم حل کنید، سپس توسط چاقو تکه شکلات یا کاکائو را از روی مبل بردارید و با یک مسواک محلول کف را روی لکه شکلات بکشید. سعی کنید مسواک را طوری بکشید که لکه به سمت بیرون پخش نشود، بعد از چند دقیقه معمولا لکه ازبین می رود، سپس جای خیس لکه را با دستمال خشک کنید و در انتها توسط سشوار جای لکه راخشک کنید.

پاک کردن لکه شکلات از روی مبل بامایع ظرفشویی
ولی اگر پس از استفاده از این محلول لکه از بین نرفت، یک محلول جدید آماده کنید به این ترتیب که یک پیمانه آب ، نصف پیمانه سرکه و یک مقدار خیلی کم وایتکس را مخلوط کرده و با مسواک این محلول را روی لکه شکلات بکشید و درنهایت جای آن را با دستمال خشک کرده و سشوار بگیرید تا کاملا خشک شود.

پاک کردن لکه شکلات از روی مبل چرم

چرم انواع مختلفی دارد ،چرم طبیعی و چرم مصنوعی از انواع چرم می باشند که با هم متفاوت هستند. بنابراین موادی که برای پاک کردن لکه از روی چرم طبیعی به کار می رود با موادی که برای چرم مصنوعی به کار می رود تفاوت دارد. حتی ممکن است ماده ای که چرم مصنوعی را تمیز می کند چرم طبیعی را از بین می برد و عکس این قضیه هم درست است. بنابراین ابتدا باید بدانید، که چرم طبیعی است یا مصنوعی تا بتوان ماده پاک کننده مناسب همان جنس را تهیه کنید و سپس اقدام به تمیز کردن مبل کنید.
البته چرم طبیعی، خیلی حساس است و مراقبت بیشتری لازم دارد به خاطرهمین برای پاک کردن آن گزینه های انتخابی محدودی داریم و تمیزکردن چرم مصنوعی بهتر وراحت تر است. درمرحله بعد باید نوع لکه را بشناسید یعنی اینکه لکه چه ماده ای است تابتوانید حلال آن را پیداکنید.
می توانید لکه شکلات را با استفاده از کنجاله ذرت پاک کنید، اگر روی مبل منزل شما شکلات مالیده شده جای نگرانی نیست و قابل پاک شدن می باشد ابتدا باید بقایای شکلات را از روی مبل جمع کنید و سپس ،با یک دستمال تمیز شروع به پاک کردن لکه کنید.

پاک کردن لکه شکلات از روی مبل چرم

سپس کمی کنجاله ذرت را، روی لکه ریخته و بوسیله یک دستمال مرطوب کنجاله ها را روی لکه بکشید ،در حین کار متوجه می شوید که کنجاله لکه را کمرنگ تر کرده است. سپس با استفاده از دستمال مرطوب ،ان را به طور کامل پاک کنید و در انتهای کار به وسیله حوله یا دستمال خشک آن را خشک کنید واگر دسترسی با هوای آزاد دارید ،مبل را در آن مکان قرار دهید تا خشک گردد. همچنین می توانید برای پاک کردن لکه شکلات از روی مبلمان از الکل استفاده کنید، زیرا الکل باعث حل شدن چربی شکلات می گردد.
البته باید از دستکش پلاستیکی، استفاده کنید و روی یک پارچه سفید الکل را ریخته وسپس پارچه را روی لکه بکشید. برای پاک کردن لکه از مبلمان چرمی، نباید از شوینده‌های چرب کننده مانند مایع لباسشویی استفاده کنید، زیرا باعث خشک شدن چرم می‌شود. در ابتدا بهتر است از اب ولرم همراه با صابون های خنثی استفاده کنید، هرگز نباید چرم در هنگام  تمیز کردن زیاد مرطوب گردد و اگر مایعات یا نوشیدنی‌ روی مبل بریزد، همیشه باید در اولین فرصت ممکن آنها را تمیز کنید و باید به طور منظم از مبلمان چرمی مراقبت کنید.

کمک گرفتن از افراد با تجربه و شرکت قالیشویی

اگر روی مبل شما لکه ایجاد شد ممکن است، با اطلاعات کافی و محلول های خانگی بتوانید لکه را پاک کنید ولی اگر از محلول نامناسب پارچه مبل استفاده کنید، به ان آسیب جبران ناپذیری وارد می کند. بنابراین بهتر است اگر کاملا مطمئن نیستید، پاک کردن مبل را با خیال راحت به شرکت های قالیشویی و مبلشویی واگذار کنید و هزینه ای که برای آن پرداخت می کنید بسیار کمتر، از هزینه تعویض پارچه می باشد.

کمک گرفتن از افراد با تجربه و شرکت قالیشویی

افراد متخصص و مجرب ، در مراکز شستشوی مبل ، آماده خدمت رسانی به شما عزیزان می باشند. بهتر است برای جلوگیری از افزایش لکه‌ و کثیفی روی مبلمان ، هر شش ماه یکبار یا هر ساله مبلمان را سرویس کرده و شستشو دهید.

تماس با ما